Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2008, 17:02   #421
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Voor iedere belg die u vindt wat zo'n praat verkoopt vind ik minstens 1 arrogante nederlander die denkt dat de evenaar door zijn r**t loopt.
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Een Nederlander maakt van zijn hart doorgaans geen moordkuil. Belgen laten niet zo snel het achterste van hun tong zien.

Als Belgen beginnen over den gierige Ollander, moet ik altijd denken aan die Zeeuwse gemeente waar Belgen hun afval in de publieke vuilnisbakken dumpen, omdat men in Belgie moet betalen voor het lozen van afval.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:07   #422
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Waar dat verhaal van gierig komt weet ik niet, maar ik kan in ieder geval niet zeggen dat Nederlanders gierig zijn als ze op vakantie zijn.
ALs ik met hun een praatje sla op een terras is het meestal dat zij mij wel een pintje willen betalen, en ja hoor ik betaal altijd netjes 1 terug.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:07   #423
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Een Nederlander maakt van zijn hart doorgaans geen moordkuil. Belgen laten niet zo snel het achterste van hun tong zien.

Als Belgen beginnen over den gierige Ollander, moet ik altijd denken aan die Zeeuwse gemeente waar Belgen hun afval in de publieke vuilnisbakken dumpen, omdat men in Belgie moet betalen voor het lozen van afval.
Hollanders zijn op zijn minst zuinig te noemen. Daar kan men niet buiten. Maar de 'zuinigheid' van vele Hollanders noemen wij (terecht of ten onrechte) vaak 'gierigheid'. Vele Hollanders gaan nog altijd 'kamperen' omdat het het 'zuinigste' is, zo heb ik me laten wijsmaken.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 17:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:09   #424
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarom zou ik nu een 'omlaagprater' zijn? Ik stel vast wat is. Onze gastronomie is toch beter, ons bier is gewoon beter. Of niet? U eet veel soberder dan wij, dus veel goedkoper. Onze geneeskunde is veel beter dan de uwe. Dat zijn gewoon feiten. Waarom plakt u er nu een etiket 'omlaagprater' op? Ga eerst na of het juist is wat ik zeg vooraleer u iemand in een welbepaald hoekje duwt.
Ik merk enkel op dat uw pen in gif wordt gedoopt bij elke zin die over Olland(ers) schrijft. Overigens wil ik van u wel eens bewijs zien voor de uitspraak dat de Belgische geneeskunde veel beter is. En dan niet met wachtlijsten komen aanzetten. Dat verhaal heb ik hierboven al ontkracht.

Citaat:
Wat er goed is aan de Nederlander? Heel wat dingen. U bent taalvaardiger, innovatiever (minder conservatief), ordelijker, in het zakendoen staat u minstens evengoed uw mannetje als wij, en nog vele andere dingen.
Minstens even goed als u? Belgen zijn gewoon ontzettend slecht in het doen van zaken. Als je zelfs met al die lekkere bieren Heineken voor je moet dulden als het wereldwijd meest verkochte bier, dan doe je iets niet goed.
Oud 27 maart 2008, 17:09   #425
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hollander zijn op zijn minst zuinig. Daar kan men niet buiten. Maar de 'zuinigheid' van vele Hollanders noemen wij (terecht of ten onrechte) vaak 'gierigheid'. Vele Hollanders gaan nog altijd 'kamperen' omdat het het 'zuinigste' is, zo heb ik me laten wijsmaken.
Je laat je te veel wijsmaken
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:15   #426
lukke
Vreemdeling

Standaard Beste bier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En na een blinde smaaktest van de krant Het Nieuwsblad bleek Heineken zelfs het beste bier te zijn
Reeds en dertigtal jaren zit ik hoofdzakelijk in Ierland maar ben als Vlaming blijven bierdrinken....en raad nu eens...er zijn in Ierland ook veel goede bieren om te beginnen met de lokale donkere bieren, maar mijn voorkeur gaat reeds de hele tijd naar de ...Heineken.....gedronken op zijn "Iers", dwz. een pint(0,5 l.)
Luke
lukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:20   #427
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn op zijn minst zuinig te noemen. Daar kan men niet buiten. Maar de 'zuinigheid' van vele Hollanders noemen wij (terecht of ten onrechte) vaak 'gierigheid'. Vele Hollanders gaan nog altijd 'kamperen' omdat het het 'zuinigste' is, zo heb ik me laten wijsmaken.
Als ik naar mezelf kijk, dan zie ik dat paradoxale ook. De pakken vla en yoghurt schraap ik altijd tot de bodem uit. Maar aan de andere kant geef ik moeiteloos een smak geld uit aan een mooi schilderij dat ik onlangs heb gevonden. Ik ben niet gierig of zuining, maar heb wel een hekel aan verspilling.
Oud 27 maart 2008, 17:26   #428
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk enkel op dat uw pen in gif wordt gedoopt bij elke zin die over Olland(ers) schrijft. Overigens wil ik van u wel eens bewijs zien voor de uitspraak dat de Belgische geneeskunde veel beter is. En dan niet met wachtlijsten komen aanzetten. Dat verhaal heb ik hierboven al ontkracht.

Minstens even goed als u? Belgen zijn gewoon ontzettend slecht in het doen van zaken. Als je zelfs met al die lekkere bieren Heineken voor je moet dulden als het wereldwijd meest verkochte bier, dan doe je iets niet goed.
Onze geneeskunde is onder meer beter omdat wij over meer geavanceerde medische apparatuur beschikken dan Nederland. Onafgezien van de wachtlijsten (die bij ons veel minder zijn) zijn Nederlanders altijd vol lof over onze geneeskundige aanpak hier. Wij hebben een wereldnaam op het vlak van fertilisatie technieken (UZ-Brussel) hartchirurgie, tropische geneeskunde, medisch research (Janssen Farma en anderen). Ook de eersterangs geneeskunde is bij ons optimaal uitgebouwd. Op het vlak van de veeartsenij is Gent en Luik internationaal bekend. En zo kan ik nog verder gaan.

Wat de Belgische bieren betreft. Indien u de kwaliteit van het bier afmeet aan gigantische bierproduktie (wat ik zeker niet doe, kijk naar de streekbieren):

De Belgische biergigant Interbrew en de Braziliaanse bierreus Ambev onderhandelen om in de toekomst nauw te gaan samenwerken. Als het tot een fusie komt, wordt het eengemaakte bedrijf met Belgische roots meteen de grootste biergigant ter wereld.

Overigens, zó'n voortreffelijke zakenlui zijn de Nederlanders nu ook weer niet. Want uw KLM hebt u ook moeten opgeven voor een stuk. Wij hebben Sabena verloren, maar ondertussen hebben we weer een nieuwe maatschappij die het voortreffelijk doet.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 17:43.
Oud 27 maart 2008, 17:30   #429
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Het had maar niet zo lekker moeten zijn hé spinoza.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:43   #430
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onze geneeskunde is ondermeer beter omdat wij over meer geavanceerde medische apparatuur beschikken dan Nederland. Onafgezien van de wachtlijsten (die bij ons veel minder zijn) zijn Nederlanders altijd vol lof over onze geneeskundige aanpak hier. Wij hebben een wereldnaam op het vlak van fertilisatie technieken (UZ-Brussel) hartchirurgie, tropische geneeskunde, medisch research (Janssen Farma en anderen). Ook de eersterangs geneeskunde is bij ons optimaal uitgebouwd. Op het vlak van de veeartsenij is Gent en Luik internationaal bekend. En zo kan ik nog verder gaan.
Tja, zo kan ik ook wel dingen gaan opsommen. Zo is het kankeronderzoek in Nederland zeer hoogstaand. Maar dat schiet allemaal niet op zo. Ik wil graag harde cijfers zien. Zoals dat consumentenonderzoek van hierboven, waaruit bleek dat Nederland op de 2e plaats staat, en Belgie was afgezakt van 7 naar 10.

Citaat:
Wat de Belgische bieren betreft. Indien u de kwaliteit van het bier afmeet aan het gigantische (wat ik zeker niet doe):

De Belgische biergigant Interbrew en de Braziliaanse bierreus Ambev onderhandelen om in de toekomst nauw te gaan samenwerken. Als het tot een fusie komt, wordt het eengemaakte bedrijf met Belgische roots meteen de grootste biergigant ter wereld.
Nou maak je een vergissing. InBev is inderdaad de grootste brouwer ter wereld. Maar zij brouwen voornamelijk een collectie grotendeels lokale merken(Stella, Hoegaarden, Hertog Jan, Leffe, etc)

http://en.wikipedia.org/wiki/InBev_brands

Heineken wordt wereldwijd veruit het meest gedronken. In het buitenland zul je vaak goed moet zoeken naar een flesje Leffe. Heineken vind je zo'n beetje in elke willekeurige supermarkt.
Oud 27 maart 2008, 17:49   #431
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Dat luchtvaartmaatschappijtje van jullie (ik zou niet eens weten hoe het heet) moet toch nog de naamsbekendheid opbouwen die de Fransen (en de wereld) zo waarderen in KLM, want het staat nog steeds op de vliegtuigen! Volgens mij wilden ze ooit trouwens fuseren met Sabena...hadden ze dat maar gedaan. Dan hadden we een grote Belgisch-Nederlandse Luchtvaartmaatschappij gehad. Het is trouwens jammer dat we dat soort prachtige bedrijven aan het buitenland verkwanselen!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:53   #432
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Overigens, zó'n voortreffelijke zakenlui zijn de Nederlanders nu ook weer niet. Want uw KLM hebt u ook moeten opgeven voor een stuk. Wij hebben Sabena verloren, maar ondertussen hebben we weer een nieuwe maatschappij die het voortreffelijk doet.
Dat klopt, Nederland heeft nou eenmaal een kleine thuismarkt. Dan is het moeilijk opboksen tegen de grotere spelers. KLM wou in het verleden nog samengaan met Sabena, maar jullie wilden niet. Hoe zat dat ook alweer?
Oud 27 maart 2008, 17:55   #433
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Dat luchtvaartmaatschappijtje van jullie (ik zou niet eens weten hoe het heet) moet toch nog de naamsbekendheid opbouwen die de Fransen (en de wereld) zo waarderen in KLM, want het staat nog steeds op de vliegtuigen! Volgens mij wilden ze ooit trouwens fuseren met Sabena...hadden ze dat maar gedaan. Dan hadden we een grote Belgisch-Nederlandse Luchtvaartmaatschappij gehad. Het is trouwens jammer dat we dat soort prachtige bedrijven aan het buitenland verkwanselen!
Tja, die Belgen he. KPN wou ook al samengaan met Belgacom, maar de Belgen bleven maar onredelijke eisen stellen. Soms vraag ik me af of we de Benelux niet beter kunnen opheffen. Die is toch zo dood als een pier.
Oud 27 maart 2008, 17:58   #434
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, zo kan ik ook wel dingen gaan opsommen. Zo is het kankeronderzoek in Nederland zeer hoogstaand. Maar dat schiet allemaal niet op zo. Ik wil graag harde cijfers zien. Zoals dat consumentenonderzoek van hierboven, waaruit bleek dat Nederland op de 2e plaats staat, en Belgie was afgezakt van 7 naar 10.

Nou maak je een vergissing. InBev is inderdaad de grootste brouwer ter wereld. Maar zij brouwen voornamelijk een collectie grotendeels lokale merken(Stella, Hoegaarden, Hertog Jan, Leffe, etc)

http://en.wikipedia.org/wiki/InBev_brands

Heineken wordt wereldwijd veruit het meest gedronken. In het buitenland zul je vaak goed moet zoeken naar een flesje Leffe. Heineken vind je zo'n beetje in elke willekeurige supermarkt.
Intebrew is een van de grootste bierproducenten ter wereld. Dus zo slechte zakenlui zullen de wel Belgen niet zijn en het Belgisch bier nog minder. Het beste bier ter wereld is de Westvleteren 12. Ook Chimay is een uitstekende trappist, gekend in alle uithoeken van de wereld. Ik ken echter geen enkel Hollands kwaliteitsbier. Maar misschien u zult mijn geest verlichten.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 18:00.
Oud 27 maart 2008, 18:00   #435
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Wa van Olland komt is toch nooit goed hee Eigenlijk zitten wij hier in Brabant maar in een lastig hoekje. Holland boven ons en Belgie onder ons. We komen in de verdrukking!
Oud 27 maart 2008, 18:02   #436
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Gefeliciteerd, jullie hebben de beste alcoholische drank! Tijd voor een polonaise
Oud 27 maart 2008, 18:09   #437
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Gefeliciteerd, jullie hebben de beste alcoholische drank! Tijd voor een polonaise
En de beste geneeskunde. Twee polonaises dan. En we zijn niet afhankelijk van de Fransen voor onze Brussels-Ailines vliegtuigmaatschappij zoals uw KLM. Drie polonaises dan maar. Het wordt wat veel.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 18:11.
Oud 27 maart 2008, 18:14   #438
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Jullie zijn afhankelijk van vrijwel iedereen, want d'n Bels is zo klein dat het altijd afhankelijk zal blijven van het buitenland Frankrijk, Nederland, Duitsland...de grootste vingers in jullie papje, dat zijn wij met z'n driekes. Dus polonaises kunnen jullie doen tot je erbij neervalt, maar je zult toch moeten erkennen dat je zonder je buurtjes niet veel voorstelt. En de fransen hebben toch een mooie slag geslagen met de KLM. Waarom hebben ze eigenlijk Sabena niet genomen? Niet interessant genoeg of was het toen al naar de...uhh...jeweetwel
Oud 27 maart 2008, 18:30   #439
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie zijn afhankelijk van vrijwel iedereen, want d'n Bels is zo klein dat het altijd afhankelijk zal blijven van het buitenland Frankrijk, Nederland, Duitsland...de grootste vingers in jullie papje, dat zijn wij met z'n driekes. Dus polonaises kunnen jullie doen tot je erbij neervalt, maar je zult toch moeten erkennen dat je zonder je buurtjes niet veel voorstelt. En de fransen hebben toch een mooie slag geslagen met de KLM. Waarom hebben ze eigenlijk Sabena niet genomen? Niet interessant genoeg of was het toen al naar de...uhh...jeweetwel

U bent niet veel groter dan ons. En moest u niet kunnen teren op uw aardgas (die niet eeuwig zal blijven, want de gasbel is bijna op), dan wordt u wellicht kleiner dan ons.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 18:30.
Oud 27 maart 2008, 18:30   #440
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Intebrew is een van de grootste bierproducenten ter wereld. Dus zo slechte zakenlui zullen de wel Belgen niet zijn en het Belgisch bier nog minder. Het beste bier ter wereld is de Westvleteren 12. Ook Chimay is een uitstekende trappist, gekend in alle uithoeken van de wereld. Ik ken echter geen enkel Hollands kwaliteitsbier. Maar misschien u zult mijn geest verlichten.
Nogmaals, waarom moeten jullie dan Heineken voor je dulden als meest gedronken bier? Het moet toch niet moeilijk zijn om de wereld te winnen voor de superieure smaak van Belgisch bier?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be