![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen personen met een zeer grote zonnebril eigenlijk wel in het bestuur van de CGKR? Staat dat toevallig niet voor onderdrukking ? Een jaloerse vriend? Onderworpen zijn aan deze jaloerse vriend en accepteren dat de zonnebril ook bij slecht weer opgezet wordt door de vrouw? Afhankelijk van het merk, laten zien dat je over veel geld beschikt. Of juist te weinig. Maw is zo een grote zonnebril wel echt neutraal? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 februari 2010 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uiteraard zal hun mening u weinig boeien en zal u halsstarrig vasthouden aan "uw ideologie" (mogelijk opgelegd?). Hoe u de hoofddoek ziet, verandert heel weinig aan de feitelijke reden. Alle religies kennen het fenomeen en vrouwen hebben doorheen de geschiedenis van de mensheid dit altijd blijven praktiseren. Het is een deel van de praktisatie van de religie en ik vrees dat niemand daar in de nabije toekomst iets zal aan kunnen veranderen. In diezelfde lijn zou u kunnen beweren dat diepe decoltes en korte rokjes ook opgelegd zijn door mannen om te voldoen aan hun visuele wensen. Ik zou die redenering beter begrijpen dan het tegengestelde. Een wasmachine wordt pas verkocht als er een vrouw tegenaan leunt. Wat vindt u van deze vorm van onderdrukking? U zou beter de mannen aanpakken welke vrouwen onderdrukken (in geval hier sprake van is, niet omdat u gelooft dat het zo is) in plaats van een mogelijke onderdrukte moslima 2x te straffen door haar van uw zijde een neerbuigende blik toe te gooien of haar te bekritiseren. U zal dit uiteraard niet doen.. Als enkel elk argument van u, welke makkelijk te weerleggen vallen, vatbaar zijn voor discussie volgens u en elk hard feit = polarisatie, radicalisering, ... enkel als doodmakend argument gelden, dan vrees ik dat deze discussie verder ook weinig nut heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp nog steeds de volgende logica niet:
"Die vrouw is niet geëmancipeerd want ze draagt een hoofddoek. Laat ons haar ontslaan. Daar zal ze beter van worden." Is een werkloze vrouw met hoofddoek meer geëmancipeerd dan een werkende vrouw met een hoofddoek?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt wel gevraagd jezelf, (ook wanneer je moslima bent) aan te passen aan eisen die een werkgever stelt aan alle werknemers en neen; je kunt je dan niet beroepen op religieuze argumenten om het anders te mogen doen, dat klopt en is volkomen terecht. Maar blijkbaar vindt u dat wij omdat iemand moslima is dat niet mogen verwachten, omdat de religieuze praktijk voor hoort te gaan. Mijn antwoord is klaar en duidelijk; niet in Vlaanderen. Uw mening over Westerse vrouwen verbaasd me niet, dat hoor ik vaak onder moslima's...vrouwen mogen zichzelf aantrekkelijk vinden en zichzelf zo kleden, wanneer ze dit willen! Omdat mannen zelf en niemand anders verantwoordelijk is voor hun seksueel gedrag hebben wij die vrijheid en dat willen we zo houden! Kijk, mij kun je niets meer wijsmaken na jaren professionele ervaring in het werken met allochtonen; Ja, geweld tegen vrouwen komt veelvuldig voor, daar getuigen vrouwen trouwens zelf over. Waarom moeten wij ook hier de kastanjes uit het vuur halen en mannen aanpakken?Dat is een taak voor politie en gerecht maar vooral ook van vrouwen zelf, het zou al veel helpen mochten die problemen niet ontkend worden en bespreekbaar zijn zodat de directe omgeving dit niet stilzwijgend zo laat " om de boel bij mekaar te houden"! Het help echt niet om mannen even naar Marokko te sturen, niet bij huiselijk geweld, niet bij drugs en alcoholproblemen die evengoed veel voorkomen onder moslims. Tot heden heeft u niets weerlegt, toch eens aan beginnen met echt argumenten? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn er in uw belgenland in feite wel wetten? Volgens een Fientje meer dan inwoners maar niemand schijnt zich daar iets te moeten van aantrekken als ik bepaalde hier bezig hoor. Het gaat hier meer van proberen en uitproberen.
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#436 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er heeft hier in belgenland ooit zo'n programma geweest of is er nog wie weet, "de toren van babel". Daarin werd door een reporter aan een moslim de vraag gestelt wat hij vond van meisjes die kort gerokt de straat opgaan. Het antwoordt van de moslim was simpel, "ik mag dan kom aan de gat". Waarop de reporter hem erop attent maakte dat dit niet kon, waarop de moslim herhaalde van wel. M.a.w, meisjes zonder hoofdoek en gekleed volgens een bepaalde mode trend kan men beschouwen volgens sommige als lustobject zonder de rechten "blijf van m'n lijf". Want hoofddoekdragers en burkaspoken hebben volgens uw persoontje wel de rechten om vrij en vrolijk de straat op te trekken. Misschien nooit het verhaal gelezen of gehoort van de Brusselse studente van 18 die s'morgens naar school gaat en wordt gepakt door een 14 tal van die losgeslagen smeerlappen? Dat deze 14 smeerlappen s'middags terug vrij de straat oplopen omdat de jongste smeerlap iets van een 12 was en de oudste iets van 17. Kan u vertellen dat de agenten die deze smeerlappen hadden opgepakt stonden te trillen van woede toen ze vernamen hoe deze er vanaf waren gekomen.
![]() |
![]() |
#439 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat het verkloten van een samenleving voor u een lachtertje is weten we ondertussen al filou, moet daar niet zo de nadruk op leggen.
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht geschreven te hebben ( verbeter me maar!) "jij niet dan"? wat volgens mij een vraag is, uitnodiging om me te laten weten hoe zij het ziet; ik denk niet in andermans hoofd maar jij lijkt dit onder de knie te hebben, knap hoor! Wat hiervan heb je niet begrepen Filo? |
|
![]() |
![]() |