![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En bedenk daar ook nog eens bij dat ik als immigrant zelf aldoor aan de Nederlands(talig)e erfenis word blootgesteld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat dat in het geval van Alboreto goed meevalt. Er zijn anderen hier op het forum. Men moet nu eenmaal proberen eerlijk te discussiëren met iedereen, ook mensen met een andere mening.
![]() |
#424 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Staatssecretaris
|
![]() Eerlijk discussiëren is dan ook precies waar ik voor pleit. Bij Alboreto zie ik dat echter niet terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#427 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een verademing naast al die lieden die proberen een wig te drijven tussen haring happen of levende visjes drinken wat in die verlichte geesten de essentie van kultuur, staatsaanhorigheid en staatsmanschap lijkt te betekenen...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 11 juni 2010 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 11 juni 2010 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vraag het de belgicisten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een Belg, maar dat wil niet zeggen dat ik geen verandering wil in de manier waarop België bestuurd wordt. Waar ik tegenin ga in deze discussie is tegen mensen die mij mordicus een Nederlandse identiteit willen aansmeren. Dat is niet wie ik ben en voor zover ik kan zien ook niet wat 99% van de Belgen wil. In onze relatie met het buitenland maak ik geen verschil tussen de verschillende landen en zie ik ook geen reden daartoe. Het is niet omdat een taal beter lijkt op de onze dat we daarom closer zouden moeten samenwerking. ELKE samenwerking met mensen in een ander land is een pluspunt. Citaat:
Wanneer anderen gaan karikaturiseren doe ik graag wel even mee. Citaat:
We zijn aan het evolueren naar een confederatie met een BNP van pakweg 15.000 miljard Euro. Ik zie geen enkel nut om inspanningen te leveren voor een met een van 15 keer minder enkel omwille van het concept 'taal' wat in de wereld een steeds kleiner belang gaat krijgen. Ipv steeds te vragen 'waarom niet', antwoord eerst eens op de vraag 'waarom'.
![]() |
![]() |
#432 |
|
![]() Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bij jou ook mis.
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
Mocht het gebeuren op een Nederlands forum, dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen (begrijpen, niet goedkeuren), maar op een Belgisch forum? Er wordt verdikke zelfs gesproken over 'onder lichte dwang'. Vind je het raar dat ik geen vertrouwen heb in 'De Nederlander'?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 juni 2010 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, richting waarin het racisme in Nederland aan het evolueren is helpt ook niet echt.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 juni 2010 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Gouverneur
|
![]() ?
![]() |
#437 |
Gouverneur
|
![]() Neen, je stelling tegen Nederlanders, meer in het bijzonder tegen het inzicht dat Vlamingen ontvoerde Nederlanders zijn. Je kan één mens veel wijsmaken, je kan veel mensen een beetje wijsmaken, maar je kan niet veel mensen veel wijsmaken. En inzicht, tja, dat is iets dat je zelf verwerft en dat niemand je daarna nog kan ontnemen: de "AHA-Erlebnis" heet dat. Daartegen vechten is vechten tegen windmolens. Geen wonder dat je dan niet meer ernstig genomen wordt al kan dat wel op een beschaafder manier dan in deze draad gebruikeljik is...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waar taalgenoten bij elkaar komen op internet. Probeer Lesoir.com eens voor een `Belgisch`forum. De haat voor jouw taal krijg je er gratis bij. Succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
|
![]() Stropop.
Ik heb al ettelijke keren gezegd dat ik graag in Nederland kom en dat ik tot nu toe geen enkel probleem gehad heb tegen Nederlanders. Ik beschouw de Nederlanders op dit forum niet representatief. Ik ben dus niet tegen Nederlanders, verre van, maar ik ben tegen een samengaan met Nederland. En dat is toch mijn grondwettelijk recht dacht ik zo. Citaat:
Dat ik, en het gros van de Belgen/Vlamingen het daar niet mee akkoord ben is niet zo een extravagante mening. Dit is het 'onafwenbaar' argument waarover ik het had. Bedankt voor het voorbeeld.
![]() |