![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik nu weten hoe jij een onderscheid maakt tussen doppers die niet willen werken, en doppers die niet aan werk geraken. Of zijn het allemaal werkonwilligen? Per definitie. Citaat:
Neen, niemand is gebaat bij torenhoge uitkeringen. Waar zie jij die torenhoge uitkeringen? Citaat:
Eigenaardige logica. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag was of de huidige werkloosheidsuitkeringen te hoog zijn. Waarbij ik me afvraag hoeveel van de 1500 respondenten weten hoeveel de uitkeringen bedragen. Daar peilt het onderzoek niet naar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Banneling
|
![]() Het is duidelijk dat met lui-links de problemen nooit zullen opgelost worden...
Integendeel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge biedt ze werk aan. Als ze vijf jobs niet langer dan een maand volhouden kunt ge aannemen dat ze niet willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent (nog) geen parasiet - bijna per definitie - als je je werk verliest. Je wordt pas parasiet - bij wijze van spreken - enkele maanden later, indien je je gaan nestelen in de werkloosheid. Eigenaardige kleurenblindheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allé, dat veronderstel ik toch... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met jouw repliek, antwoord je natuurlijk niet op je eigen vraag, die ik je terugkaatste.
Dus wij herhalen die vraag: Hoe maak jij dat onderscheid? (Of zijn het allemaal werkwilligen ? Per definitie.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wil ik benadrukken: de eerste voorwaarde om een werkgever te overhalen om jou aan te werven, is van hem te doen geloven dat je wilt werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hetzelfde met 2 merken TV's merk A verkoopt aan 1000euro en merk B verkooopt aaan 1100 euro Als de vraag voor A stijgt, en de vraag voor B daalt, wilt dit zeggen dat A beter in de markt ligt dan B. Dus werkloos zijn ligt beter de mensen dan gaan werken. Nu het perverse van zoiets is dat je een onredabele economie begint te stimuleren, dus mensen zijn liever werkloos dan gaan werken, of hollen onze economie haar achillespees verder uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan het ook zo zeggen. Ik heb een recruten leger aan werklozen nodig om de markt en de lonen onder druk te kunnen blijven zetten. Vraag aan iedere econoom, die zal je bevestigen, dat zelfs in de beste omstandigheden de werklozen gemeenschap van 3 �* 4% altijd zal blijven bestaan.
Alle instrumenten om de werkloosheid terug te dringen bestaan, het vereist enkel wat politieke moed (om met mijn grote vriend Leterme zijn woorden te spreken) en werkgevers-moed, om mensen, die zich aanbieden, de tijd te geven, zich aan te passen aan zijn nieuwe werkplaats. RVA-VDAB zijn opgericht om werkgever en werklozen op een zo goed mogelijke manier op elkaars noden af te stellen. Die instellingen kosten de belastingbetaler genoeg geld, om ook rekenschap af te leggen, aan die belastingbetaler over hun "bedrijfsresultaten". Ze hebben de mogelijkheid de toestand van de werklozen en hun zoektocht naar voor hen passend werk te volgen en te begeleiden. Ze hebben zelfs de sancties, tijdelijke en volledige schorsingen tot hun beschikking. Kortom als iedereen zijn werk doet in de instellingen die er voor opgericht zijn en de bestaande instrumenten gebruikt, zou het probleem op die 3 �* 4% na zichzelf moeten oplossen. Laatst gewijzigd door subocaj : 23 oktober 2011 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De EU , alle armoedebestrijdingsinstanties, de statistiekwetenschappers en hun sites en publicaties de vakbonden claimen dat. En ik heb het aan den lijve ondervonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij schreef "Het gros wel, volgens mij.". Dat is zonder "als"-en of criteria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Compleet irrelevant wat die daarvan vinden, die hebben er belang bij om dat armoedegezever op te blazen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een juist onderscheid maken is erg belangrijk, vooral in het voordeel van de echte rechthebbende.Dus ook dat er oplichters/fraudeurs zijn. Een onderscheid maken, doe je per werkloze. Je moet bekijken hoe lang iemand werkloos is, rekening houdend met ouderdom, diploma, capaciteiten, werkaanbod, inspanning om werk te vinden... Je kan daar geen tijd op plakken "vier maanden" voor iedereen. Je kan daar geen hoeveelheid op plakken "het gros". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |