![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, Alboreto's taxichauffeur als voorbeeld. Maar ik blijf erbij, als ik naar de slager ga voor een pond spek, dat ik geen 300 gram schapengehakt wil krijgen. Als ik morgen een uitzendkantoor om een kuisvrouw met bepaalde kwalificaties vraag.Natuurlijk, het uitzendkantoor mag altijd vragen "we hebben geen kuisvrouw met de dingen die U vraagt, mag het ook een kuisman die wel de kwalificaties heeft zijn?". En dan is het aan mij als potentieële klant om te overwegen dat de aangeboden uitzendkracht wel voldoet naar mijn wensen.
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, er wordt niet het meest gediscrimineerd onder laagopgeleiden, en daarover mag ik oordelen, aangezien ik werk in een bedrijf met 800 laagopgeleiden waarvan het merendeel allochtoon is. Mijn werkgever doet het zoals het hoort, niemand wordt gediscrimineerd en iedereen heeft gelijke kansen maar ook plichten. Daiwa lijkt me een forummer die te volwassen is voor onnozele zaken als iets beweren om gelijk te halen, wat niet wil zeggen dat sommigen hier inderdaad die houding hebben. Zeer storend in discussies! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, firma's moeten natuurlijk zo veel mogelijk voldoen aan de wensen van de klant, maar er zijn genoeg uitzonderingen 1) het moet binnen de wet zijn 2) het mag niet gevaarlijk zijn voor de klant (bv iemand vraagt een giftige cocktail aan een barman) Citaat:
Een bedrijf vraagt een werkkracht en krijgt een werkkracht. Als ge naar de slager gaat en ge vraagt een pond spek, dan mag het in principe niet uitmaken of het rund nu door een Belg met Belgische voorouders tot in de elvendertigste graad is gekweekt, of niet. Dat eisen van uw slager is terug discriminatie (van zijn leveranciers). En dat zal geen enkele slager doen. Citaat:
Als die kuisman voldoet aan uw vragen, dan moogt ge ook hier niet discrimineren.
![]() |
![]() |
#425 |
|
![]() Look who's talking 2
![]() |
#426 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaar dat het een mogelijkheid is. Xenofobe redenen genoeg zo te zien.
![]() |
![]() |
#427 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Discriminatie lijkt me wel degelijk bewezen, Paulus.
![]() |
![]() |
#428 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog steeds geen uitspraak ten gronde dus. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal ik uw baas eens een ongewenste uitzendkracht sturen,mezelf, met bijhorend kostenplaatje. Eens zien hoe snel ik weggedriscimineerd ben.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om het helemaal hilarisch te houden, ik zou er de taaiere stukken tussenleggen "jamaar mevrouwtje, die varkens hebben veel meer moeten bewegen tijdens hun leven, en zijn veel ouder geslacht dan de niet bio varkens." Citaat:
![]() |
![]() |
#430 |
|
![]() Ge bedoelt waarschijnlijk 'nog geen definitieve beslissing' (broep is mogelijk)
Want een uitspraak ten gronde (over de grond van de zaak) is wel degelijk geveld.
![]() |
#431 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, het blijft wel een goeie vraag. Als de hoerenloper in't bordeel achter een stevige vrouw vraagt die weg van de wereld kent, moet de madam toch geen DiRupodiaans schandknaapje aanbieden...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 november 2011 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() Dat continu manipuleren en verdraaien door artisjok zegt natuurlijk veel over haar persoontje. Als je met zo'n bedenkelijke fascotechnieken je gelijk moet proberen te halen, dan zegt dat alles over haar argumentatieve armoede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nu back on topic.
Als uitzendkantoren discrimineren omdat hun klanten bepaalde eisen stellen. Dan discrimineer ik ook omdat ik geen bio producten aankoop uit principe.
![]() |
#437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is achterbaks het ene discriminerend te noemen en te zwijgen over het andere louter omdat het andere geligitimeerd wordt door achterlijke regeltjes uit een religie die haat als hoofdthema heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
De reden waarom ge geen bio producten aankoopt vallen immers niet onder het wettelijke discriminatie. Sommige keuzen in ons leven zijn aanvaard en wettelijk, zoals 'wat ga ik vandaag eten' en anderen zijn dat niet, zoals 'hoe snel rij ik vandaag' en 'ik aanvaard die persoon niet omdat die van allochtone afkomst/verkeerde geslacht/andere godsdienst komt'
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() Omdat Mohammed niks verteld had over zijn opvolging. Je hebt dus degenen die zijn schoonzoon (Ali) volgden (de sjiieten) en je hebt degenen die zijn schoonvader (de pa van kindje Aisha) volgden, de soennieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Elbow : 12 november 2011 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |