![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Soms is het vertonen van een haarlok op het hoofd van een vrouw of meisje al voldoende om moslimmannen van hun verstand en vrije wil te beroven. Gezien het optreden van de zedenpolitie aldaar is dit momenteel het geval in Iran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja (& neen)
Uiteraard heb je dat recht ergens om dan vervolgens er de brui aan te geven Citaat:
Je kan uiteraard altijd neen roepen nét voor of tijdens de daad als vrouw _ dat is je goed recht_ en zuiver theoretisch gezien moet die vent dan ook maar plots kunnen ophouden. Wat ik ermee bedoelde is het volgende Als de feiten zo gegeven en bekend zouden zijn ( uiteraard gaat men dat zo niet vertellen op de rechtbank ) dan vraag ik me werkelijk af wat het oordeel van de rechter zal worden. "De schuldontheffingsgrond van overmacht impliceert dat de dader zich bevindt in een dwangsituatie waardoor hij in de onmogelijkheid verkeert een strafrechtelijk verboden handeling te ontwijken of een geboden handeling te stellen (Dupont L. en Verstraeten R., Handboek Belgisch Strafrecht, Leuven, Acco, 1990, 275). De wettelijke grondslag is te vinden in art. 71 Sw., dat bepaalt dat «er geen misdrijf is, wanneer de beschuldigde of de beklaagde (...) gedwongen werd door een macht die hij niet heeft kunnen weerstaan»." Het is uiteraard aan de rechter om uit te maken wat redelijkerwijs daaronder kan vallen Laatst gewijzigd door praha : 29 februari 2012 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Elio di Supo
De eerlijkheid gebiedt me er ook bij te zetten dat volgens cassatierechtspraak die overmacht slechts kan voortvloeien uit een van de wil van de beklaagde onafhankelijke omstandigheid, welke die wil noch heeft kunnen voorzien noch heeft kunnen voorkomen (Cass. 28 november 1984, Arr. Cass. 1984- 85, 436). ... dus wie weet ![]() Een hoop verzachtende omstandigheden dan misschien ? Laatst gewijzigd door praha : 29 februari 2012 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Minister
|
![]() De enige regel die geldt, in alle omstandigheden: als een vrouw nee zegt, is het NEE. Ook al danst ze naakt met de duiven op het stadsplein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige culturele imprints blijken heel sterk te zijn. Zoals het niet willen eten van varkensvlees bv ook zo'n vrij sterke culturele imprint is. Ik hoop dat dit u ook een beetje heeft geholpen. En ik ben kalm hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw taak nu om het verschil aan te duiden zonder inconsistent of tegenstrijdig te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Banneling
|
![]() U bent zeer intelligent en belezen en niemand begrijpt je goed. Ik vermoed dat uw familie deel uitmaakte van de elite van het derde wereld-land waar je vandaan komt. De kloof tss rijk en arm is daar nog scherper dan hier en als je dan de kans hebt om te studeren daar kan ik begrijpen dat je dat nog eens graag een beetje extra in de verf wil zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn mening is de mening van alle mensen die gezond nadenken. Een ander voorbeeld: Engeland verbiedt sigarettenautomaten Een vooruitgang in de sociopsychologische wettenschappen = dichterbij de islamitische sociale (niet privé) geboden en verboden. Een vergelijking die dag na de andere bevestigd wordt. Een beetje vrij denken a.u.b! Laatst gewijzigd door porpo : 29 februari 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe vaak komen vrouwen voor in statistieken omtrent verkrachting als dader? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moet ik iemand die (wetenschap beschrijft) als (wetenschap voorschrijft) ziet nog serieus nemen? Natuurlijk ga ik twijfelen aan diens leescapaciteiten en dit heeft niets te maken met eerste, tweede, derde en vijfde wereld te maken. Laatst gewijzigd door porpo : 29 februari 2012 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|