Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 14:49   #421
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Voetbalbond doet inderdaad niets tegen de wet. Wel is de organisatie één geleid door knuppels (geen verwijzing naar een forummer hier) met een enorm povere communicatie en duidelijke sympathieën naar één soort België waarin het Frans superieur is aan het Nederlands.
maar het is wel illustratief hoe de Vl reg zich als voetmat laat gebruiken, ondanks alle financiële middelen die voetbal vanuit de Vl gem toegeschoven krijgt ... typisch
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:52   #422
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Voetbalbond doet inderdaad niets tegen de wet. Wel is de organisatie één geleid door knuppels (geen verwijzing naar een forummer hier) met een enorm povere communicatie en duidelijke sympathieën naar één soort België waarin het Frans superieur is aan het Nederlands.
Dit soort dingen gebeurt bij velen dan op de koop toe vaak niet eens bewust, en dat is eigenlijk nog het ergste. Sommigen grijpen instinctief naar een Engelstalige slogan omdat ze denken dat dit gewoon zo hoort en om - zoals jij zelf hier al eerder aangaf - het onzekerheidsgevoel dat ze over hun eigen taal hebben ermee te verdringen. Een soort van compenserend gedrag. Jammer genoeg is hun Engels dan vaak ook nog eens verre van correct. Hierbij vervangen ze dan gewoon grammaticaal slecht Nederlands door grammaticaal slecht Engels, wat het eigenlijk nog een stuk tragischer maakt.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 14:54   #423
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nogmaals, en ten overvloede : deze discussie gaat NIET over de structuur van de Koninklijke Belgische voetbalbond.

Het is duidelijk dat u uw argumentatie inmiddels hebt aangepast. In essentie komt het er op neer dat u nu aanvoert dat de voetbalbond met “provincie Brabant” enkel en uitsluitend een onderdeel van zijn interne structuur bedoelt, en niet een staatkundige provincie. U beseft ongetwijfeld dat u middels uw aangepaste stelling in wezen mijn gelijk erkent.
Waarvan akte.
Da's de beste grap van het jaar...
U poneert iets, krijgt de wind van voren, aanvaard daarop mijn standpunt, en komt dan ineens af met het feit dat Ik van gedacht veranderd zou zijn en uw (eigenlijk nieuw) standpunt aanvaard.

Straffe toebak... Afijn, zoals in het voetbal telt alleen het resultaat.

Citaat:
Voor wat uw ad hominem sneer betreft : dit is een Nederlandstalig forum, mijnheer. Ik neem er niet aan deel om in mijn eigen taal discussie te voeren, en dit om twee hoofdredenen :
1. Uit respect voor de taal van het discussieplatform en voor de deelnemers eraan
2. Onafgezien van de discussieonderwerpen zelve, is mijn deelname aan dit forum louter te zien als één der manieren om mijn Nederlands een beetje te onderhouden. U hebt zoiets misschien niet nodig, maar ik wel.

Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven.
Gebruik der talen is vrij (al heeft de moderatie uiteraard op DIT forum het laatste woord). Ik heb het recht in het Frans te spreken, U hebt het recht dit te negeren.
Evenals een slogan van de Voetbalbond.
Oud 28 augustus 2013, 14:55   #424
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar het is wel illustratief hoe de Vl reg zich als voetmat laat gebruiken, ondanks alle financiële middelen die voetbal vanuit de Vl gem toegeschoven krijgt ... typisch
Eenvoudige oplossing: de subsidies stopzetten.
Al zal het nogal problematisch zijn om het gebruik van de taal in Brussel en in het buitenland te regelen.
Oud 28 augustus 2013, 14:58   #425
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eenvoudige oplossing: de subsidies stopzetten.
Al zal het nogal problematisch zijn om het gebruik van de taal in Brussel en in het buitenland te regelen.
je vergist je, dat taalgebruik zonder rekening te houden met wetten op overheidstaalgebruik en taalgevoeligheden in het land is slechts problematisch omdat die voetbalbond van gemeenschapsgeld leeft.

als die voetbalbond geen gemeenschapsgeld meer ontvangt, d�*n doen ze maar wat hen belieft hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 15:00   #426
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...U poneert iets, krijgt de wind van voren, aanvaard daarop mijn standpunt, en komt dan ineens af met het feit dat Ik van gedacht veranderd zou zijn en uw (eigenlijk nieuw) standpunt aanvaard.

.....
Het feit dat ik vaststel dat u een standpunt inneemt (en aanpast) betekent niet dat ik dat standpunt aanvaard als zijnde terecht, mijnheer.
Maar dat zijn nu allemaal vijgen na Pasen, vermits de forumdeelnemers inmiddels vonnis hebben geveld...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 augustus 2013 om 15:06.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 15:14   #427
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn stellige indruk, mevrouw, is dat - zoals ik hier eerder reeds stelde - de Koninklijke Belgische voetbalbond een bastion is van de Brusselse Beulemans-bourgeoisie.
Wie mij een beetje kent weet dat ik een hekel heb aan dergelijk volkje : ik ben er ooit, zij het niet uit eigen keuze (zeg maar om beroepsredenen), enkele maanden lang mee in nauw contact geweest, en ik kan u verzekeren dat hun houding ten aanzien van "het gepeupel", lees de Vlamingen zowel als de Walen, volstrekt verwerpelijk en voor mij als democrate totaal onaanvaardbaar is.
Dat begrijp ik ten volle. Toch van een Francaise met het democratische hart op de juiste plaats...

Ik hoor wel vaker klagen over de mentaliteit van de Brusselse-Bourgeoisie, die vooral bestaat uit geïmporteerde Vlamingen en Walen. Bad Atilla is er daar één van. De voorzitter van de union Belge een andere. Hij wil van Vlaams-en Waals Brabant om die reden weer één provincie maken. Ook hij weent zich immers de ogen uit zijn kop omdat een deel van de oude provincie Brabant de Franstaligen niet langer (officieel) toebehoort. Allebei doen ze graag alsof er maar één Brabant bestaat: dat van de koninklijke belgische voetbalclub. En allebei kijken ze op de Vlamingen en hun taal neer. Nochtans waren de Brusselaars tot 1830 autochtone Vlamingen. Vlamingen die geen “beschaafd” Nederlands spraken maar een Vlaamse boerkestaal waar de bourgeoisie met zoveel graagte op neerkijkt. De bourgeoisie spreekt een kunstmatige taal, Beulemans, of beter gezegd Frans met haar op. De autochtone Bruuseleir spreekt Marolliaans, oftewel gewoon Brussels.
Oud 28 augustus 2013, 15:28   #428
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je vergist je, dat taalgebruik zonder rekening te houden met wetten op overheidstaalgebruik en taalgevoeligheden in het land is slechts problematisch omdat die voetbalbond van gemeenschapsgeld leeft.
als die voetbalbond geen gemeenschapsgeld meer ontvangt, d�*n doen ze maar wat hen belieft hé ...
Technisch gezien is het niet de KBVB die de subsidies ontvangt, maar wel de VFV (Voetbalfederatie Vlaanderen). Om die subsidies te krijgen, past de VFV uiteraard de Vlaamse decreten terzake toe.

De KBVB hoeft dat eigenlijk zelfs niet te doen, en doet het ook niet. Aan Muyters (toch NVA, neen?) om dan naar de VFV te reageren. Al zal dat wettelijk nogal ingewikkeld worden...
Oud 28 augustus 2013, 15:48   #429
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij mijn weten ontvangt de voetbalbond geen subsidie omdat ze niet wilde splitsen in een Vlaamse en Waalse afdeling. Men heeft dat omzeild met een Vlaamse onderafdeling die wel subsidie ontvangt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 16:01   #430
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat ik vaststel dat u een standpunt inneemt (en aanpast) betekent niet dat ik dat standpunt aanvaard als zijnde terecht, mijnheer.
U zegt nochtans dat ik gezien mijn (zogezegde) aangepast standpunt uw gelijk erkent. Dus gaat het in wezen om hetzelfde standpunt. Ik zie niet goed in hoe u dat stanpunt nu ineens niet meer aanvaard...

Citaat:
Maar dat zijn nu allemaal vijgen na Pasen, vermits de forumdeelnemers inmiddels vonnis hebben geveld...
Ah, ik wist niet dat ik voor een rechtbank stond...
Oud 28 augustus 2013, 16:04   #431
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat begrijp ik ten volle. Toch van een Francaise met het democratische hart op de juiste plaats...

Ik hoor wel vaker klagen over de mentaliteit van de Brusselse-Bourgeoisie, die vooral bestaat uit geïmporteerde Vlamingen en Walen. Bad Atilla is er daar één van. De voorzitter van de union Belge een andere. Hij wil van Vlaams-en Waals Brabant om die reden weer één provincie maken. Ook hij weent zich immers de ogen uit zijn kop omdat een deel van de oude provincie Brabant de Franstaligen niet langer (officieel) toebehoort. Allebei doen ze graag alsof er maar één Brabant bestaat: dat van de koninklijke belgische voetbalclub. En allebei kijken ze op de Vlamingen en hun taal neer. Nochtans waren de Brusselaars tot 1830 autochtone Vlamingen. Vlamingen die geen “beschaafd” Nederlands spraken maar een Vlaamse boerkestaal waar de bourgeoisie met zoveel graagte op neerkijkt. De bourgeoisie spreekt een kunstmatige taal, Beulemans, of beter gezegd Frans met haar op. De autochtone Bruuseleir spreekt Marolliaans, oftewel gewoon Brussels.
Mooi gezegd. Getroll, maar mooi gezegd.
Oud 28 augustus 2013, 16:34   #432
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi gezegd. Getroll, maar mooi gezegd.
Niets kwetst méér dan de waarheid.

De waarheid is trouwens ook dat niet 49% maar 51% van de burgers een democratische meerderheid is.

Franstaligen, Beulemans-Brusselaars en Belgisch-nationalistische “Vlamingen” hebben ervoor gezorgd dat daar in dit apenland in de verste verte geen sprake meer van is.
Oud 28 augustus 2013, 17:46   #433
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....Ah, ik wist niet dat ik voor een rechtbank stond...
Ik ook niet, maar het oordeel der forumdeelnemers blijkt onverbiddelijk. Ik wens u niettemin een zonnige en rustige avond toe.

Hartelijke groeten,

Gwylan
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 17:53   #434
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's de beste grap van het jaar...
U poneert iets, krijgt de wind van voren, aanvaard daarop mijn standpunt, en komt dan ineens af met het feit dat Ik van gedacht veranderd zou zijn en uw (eigenlijk nieuw) standpunt aanvaard.

Ik vrees dat uw nederlands ondermaats is. Ik heb in ieder nergens gezien dat Gwylan de wind van voren kreeg, noch dat ze uw standpunt aanvaardde.

Ben je zeker dat jijzelf wel begrijpt waarover het gaat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 17:58   #435
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niets kwetst méér dan de waarheid.
Gezien ik niet gekwetst ben, is het dan ook de waarheid niet.

Citaat:
De waarheid is trouwens ook dat niet 49% maar 51% van de burgers een democratische meerderheid is.

Franstaligen, Beulemans-Brusselaars en Belgisch-nationalistische “Vlamingen” hebben ervoor gezorgd dat daar in dit apenland in de verste verte geen sprake meer van is.
En daar ga je lekker niks meer aan veranderen.
Oud 28 augustus 2013, 18:01   #436
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet, maar het oordeel der forumdeelnemers blijkt onverbiddelijk. Ik wens u niettemin een zonnige en rustige avond toe.

Hartelijke groeten,

Gwylan
Idem dito.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be