![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook alle tafsirs bij deze twee verzen gaan allemaal in dezelfde richting. Bij dit alles komen dan nog de hadiths die zonder enige uitzondering hetzelfde bevestigen. Waarom zou u, die geen Arabisch kent en geen moslim, het beter weten dan zovele Arabische moslimgeleerden? Ik zou u wel eens in de debat willen zien treden met Joesoef Estes... |
|
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o
Citaat:
En de koran, Van den Berghe, alléén de woorden van de koran vertegenwoordigen de woorden Allah. Niet de hadiths. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 20:42. |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel denk ik dat u de algemeenheid van het roken van hasj veronderstelt, uitgaand van het feit dat de waterpijp vrij algemeen was. Over het algemeen zijn de rechtsscholen van de soenni het eens dat gematigd roken van tabak geen probleem vormt. Waterpijp met tabak al evenmin. |
|
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 21:05. |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits u toch van hadiths , 'uitspraken' buiten de koran, houdt, zal ik u op uw wenken bedienen: "Alles wat bedwelmd is al-khamr en ieder bedwelmend middel (al-khamr) is verboden (haram).” (Deze hadith is van Nafi overgeleverd van Abdullah ibn Umar) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U neemt de hadits aan. Niet ik. Vandaar mijn verwijzing.
Ik hou me aan koran, de woorden van Allah (volgens de moslims). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 21:03. |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, u komt hier af met "ik hou me aan de koran, want dat zijn volgens de moslims de woorden van Allah". Dan vraag ik u: "Waarom verwerpt u de hadithverzamelingen, alhoewel de moslims die wel aannemen?" |
|
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dit interpretaties zijn. De grondwet is de koran. En die zegt nergens datgene wat u beweert, noch wat hadiths beweren. De koran zegt: mijd alcohol. Maar de koran voegt er geen straf bij. Zelfs in het tweede vers dat u dan uiteindelijk aanhaalde, komt er geen straf bij kijken. Meer nog, eigenlijk zegt de koran hetzelfde als de reclame van een groot biermerk. We kunnen deze reclame bijna dagelijks zien op TV: " als u drinkt, drink dan met mate." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u a zegt naar de moslimtheologie, moet u consequent zijn en ook de b aanhalen die ook in de moslimtheologie voorkomt. De koran is ingebed in de soenna. O.m. de hadithverzamelingen getuigen daarvan. Boekhari wordt door de rechtsscholen unaniem en zonder enig voorbehoud aangenomen.
Als u het ene consensus uit de moslimtheologie verwerpt, is er geen reden de eerste ook aan te nemen. |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de koran dit zou stellen, dan moet er toch ergens een bron in de soenna zijn die in dezelfde richting uitgaat.
|
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, daar wil ik nog een meegaan. Maar dat is het kind een andere naam geven. Immers, 'commentaar', of 'een vers toelichten' is een interpretatie. Want voor hetzelfde geld geeft iemand een andere 'toelichting'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 21:18. |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, geef mij dan eens een verwijzing uit een rechtsschool naar "een andere toelichting" van die twee verzen.
|
![]() |