![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik zal u zeggen : ik zit nog niet heel ver, maar tot nu toe deed de context er niet relativerender toe, maar eerder net een bevestiging en verduidelijking van Allah's woord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Praat toch niet eens naast de kwestie! Voor mijn part gaat het hier over machinegeweren en handgranaten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Koran is, althans hoe het 'gebruikt wordt' , het LETTERLIJKE woord van Allah. Bovendien zegt Allah in 2:242 : "Aldus maakt Allah zijn tekenen tot u duidelijk , opdat gij wellicht verstandig wordt!" Veel interpretatie is er niet aan! Allah stelt ons regels voor die duidelijk zijn! Gelukkig maar!!! Anders werden we als mensen , moest Hij bestaan, eerder beoordeeld op 'tekstjes interpreteren' dan op 'regeltjes naleven'. Dat zul je nu toch wel door hebben??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe kunt u de daden van Mohammed bij en na de verovering van Mekka anders beschrijven dan "een gigantische moordpartij en een ordinaire strooppartij"? Tenzij u natuurlijk het levend verbranden van zovele Mekkanen die zich niet wensten te bekeren alsook het uitmoorden van heel de Joodse stam wil ontkennen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat iets even duidelijk in de bijbel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl de Koran fundamentalistisch MOET gelezen worden omwille van 2:242 en het feit dat de Koran door Allah LETTERLIJK is gedicteerd, is de Bijbel door 'gewone' mensen geschreven. Bovendien is de Koran geschreven in heldere taal : duidelijke (in)directe bevelen worden gegeven aan de gelovigen die NIET voor interpretatie vatbaar zijn. De Bijbel is dat niet. Jezus is God , en is dus alwetend. Hij WEET dus al op voorhand dat Zijn komst niet zonder invloed zal zijn. Bovendien komt Hij dan wel vrede prediken, Hij WEET dat Hij niet volledige vrede zal KUNNEN brengen : meer nog : door Zijn komst zal er net verdeeldheid zijn (=zwaard dat iets in 2 deelt) : voor of tegen Hem... Lijkt me duidelijkheid. En zelfs als men dit , wat het dus ook kan, anders kan interpreteren naar het letterlijke, zet Jezus dan aan tot geweld? Ik denk het niet... En rekening houdende met het feit dat dit tot de weinige betwijfelbare verzen behoort in fel contrast met alle andere verzen waarin Jezus net tot liefde en vrede oproept, kunnen we toch wel concluderen wat de juiste interpretatie is... P.S. (niet de politieke partij) Dit is mijn 2.000'ste bericht!!! Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 24 januari 2015 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat dus zo met heel wat godsdiensten. Hun heilig boek zegt dit en de leiders doen wat anders. Evenwel...Het zou echter ook kunnen zijn dat de Mekkanen Mohammed als eerste hebben aangevallen. En dan is het een ander verhaal natuurlijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Onrecht doen is handelen in die zin om de vrede van elke individuele mens te verstoren..wilt dus zeggen dat als er elders een mens is die volledig zelfvoorzienend leeft, zelf een woning heeft gebouwd, en deze voor de volgende generaties van zijn/haar nakomelingen laat bewonen word ontnomen door geweld of de fysische mens te doden en zelf de bewoning in te nemen die niet toebehoord aan de veroveraar, hiermee wordt ook bedoelt dat de geboden er niet voor niets zijn, want dan vervul je je begeertes in door toepassing van een radicale oplossing en daarmee het argument te verklaren dat het diens recht is om die bezittingen en spullen te verwerven op basis van geweld... Nu, is het zo dat er in het rijk gods vele woningen zijn, maar vele van die woningen zijn op onrechtmatige wijze ontnomen ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 24 januari 2015 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ik"...
Om welke reden gaat u ervan uit dat u de koranverzen beter begrijpt dan niemand minder dan Mohammed? En dan bedoel ik eventjes niet de uitleg die we lezen in de hadith, maar wel de toepassing van de koranverzen door niemand minder dan Mohammed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontkent u dat nu of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet "ik". De moslims beschouwen de koran als hun heilig boek waarin de woorden van hun God werden opgetekend. Woorden die ze regelmatig citeren. Ik doe maar hetzelfde. Maar u vermeldde Mekka. En ik meen me te herinneren dat het de Mekkanen waren die Mohammed en masse als eerste aanvielen. En dan past bovengenoemd vers wel. Afgezien van de wreedheden natuurlijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie ook mss eens het startersbericht, want daar heb je duidelijk nood aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u doet niet hetzelfde, daar de moslims de koran steeds ingebed in de soenna lezen. U overduidelijk niet, zoals u zelf heb aangegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk besef je dat je nu gewoon tegenover je eigen 'kamp' je in schaamte brengt door je taalgebruik! Verder antwoord ik niet op dit bericht omdat ik het nogal inhoudsloos vind. Ik ben niet van plan hier de hele boodschap van Jezus uit te leggen. Ik ben juist bereid om enkele 'eigenaardige' stukken uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het klopt niet wat u schrijft. Na de verovering van Mekka werd er immers met de overgebleven bevolking een akkoord gesloten. Pas later wou Mohammed nagaan of de overgeblevenen zich wel echt bekeerd hadden. Er was in Mekka geen sprake van opstand of gewapende rebellie. Wel bleek een deel van de bevolking gelaten de verovering te hebben ondergaan met het idee dat het allemaal wel los zou lopen. Die waren dus heiden gebleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sprak over het 'citeren van de koran'. Dat doen moslims de hele tijd. Ik doe maar hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u doet niet hetzelfde. U neemt een vers en gaat het los van de overlevering lezen. Dan zien we dat we bij heel vreemde zaken uitkomen: u geeft bijvoorbeeld aan een vers over het verbod op alcohol een betekenis die totaal niet voorkomt in de islam. Wat anders mogen we dan concluderen dan dat u schijnbaar het beter meent te weten dan zovele Arabische en niet-Arabische moslimgeleerden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verovering van Mekka gebeurde als jihad al talaab bijvoorbeeld. De bestraffing van de afvallige stammen na Mohammeds dood was dan weer een jihad al kitaal, omdat de afvalligen de jonge moslimgemeenschap ook aanvielen. |
|
![]() |
![]() |