![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn redenen zijn zeer duidelijk. 1. recht op kinderen bestaat niet. In heel deze thread is er nog niemand die dat heeft kunnen aantonen. 2. Aangezien er geen recht bestaat is er geen discriminatie mogelijk. 3. Mensen die kinderen kunnen krijgen moeten er maar maken. Aan de overheid kinderen gaan vragen is absurd. Citaat:
Mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen zijn onfortuinlijk. Hobbyisten kunnen dat wel, maar na hun eigen kinderen beginnen ze nog met adopteren. Angelina Jolie en Brad Pitt zijn een goed voorbeeld. Citaat:
Als ge mij op zo'n technicaliteit probeert te pakken ... Citaat:
Kunnen 2 broers papa en mama zijn van een kind? Wettelijk? Kan dat? NEE! Dat kan niet! Dat is dus discriminatie. Kunnen 3 studenten op een kot een kind adopteren? Nee, dat kan niet. Iedereen die denkt dat er minder discriminatie is als homo's kunnen adopteren vergissen zich. Bovendien is er geen discriminatie, want een recht op adoptie bestaat niet. Als ge echt even nadenkt over het feit dat homo's kunnen adopteren, dan komt ge eigenlijk tot het besluit dat dat absurd is. Homo's kunnen adopteren, maar 2 broers niet. Wat is het verschil? Die homo's kunnen seks met mekaar hebben en die 2 broers niet. Wat een criterium! Soms is politiek correct denken zo krankzinnig. Citaat:
Hou ermee op mij proberen te 'pakken'. Het lukt u toch niet. Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 oktober 2015 om 23:50. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net met het huwelijk: als het discriminatie is dat een homopaar niet kan huwen, dan is het dat ook dat twee broers of twee zussen niet kunnen huwen. Als ik de voorstanders hier mag geloven, gaat het huwelijk immers enkel en alleen om een "louter" contract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vanaf nu lees ik een onbegrijpbare zin van u maar 1 keer. Ik heb al genoeg mijn tijd ermee verloren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
|
![]() Citaat:
Dat is mijn insziens juist de kern van het Liberatrisme, erkennen dat mensen nu eenmaal verschillend zijn in hun wensen en voorkeuren en dat je ze daarom zo veel mogelijk met rust moet laten. Ook als doen ze dingen waarvan jij vindt dat men ze niet zou mogen doen. Kijk, als iemand een kind op bestelling produceert, dan brengt hij mij geen schade toe. Hoogstens het kind, en als de ouders er voor kiezen om dat kind zijn leven te verpesten is dat toch in de eerste plaats een zaak tussen het kind en zijn ouders. Ouders hebben nu eenmaal ruimschoots de mogelijkheid het leven van hun kinderen te verpesten. We verbieden desondanks niet a priori mensen van ouder te zijn.
![]() |
![]() |
#427 | |
|
![]() Citaat:
Sommige christelijke kerken hebben dat ondertussen ingezien. Nu de Katholieke Kerk nog.
![]() |
![]() |
#428 | |
|
![]() Citaat:
Dan heb ik toch liever "knippen en plakken".
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() Het is overigens een typisch Belgisch compromis. In de meeste landen worden confessionele scholen niet gesubsidieerd.
![]() |
#430 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij mag iedereen trouwen, als ze maar in staat zijn de voorwaarden van het contract na te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
|
![]() Citaat:
Verplichte huwelijken en huwelijksschatten is een relatief recent fenomeen, en dan nog in bepaalde regio's. Iedereen die denkt dat het de goede richting uitgaat met vrouwenrechten vergist zich. Globaal gezien gaat het al duizenden jaren slechter en slechter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang jij dat niet doet is alles in orde.
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kunnen zeggen van "FUCK YOU !" is de grootste vrijheid in een democratie.
![]() |
#435 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lol, niet hoegenaamd wat je een objectieve, wetenschappelijke bron kan noemen. Daar ga je toch echt wel beter je best moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |||
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: http://cultuurgeschiedenis.be/de-tra...-het-huwelijk/ Citaat:
Het is nog niet zo lang dat vrouwen bij ons kunnen trouwen zonder toestemming van hun vader... Citaat:
Bijvoorbeeld was het nog niet zo lang geleden dat ook bij ons vrouwen officieel het bezit van mannen waren.
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn vraag aan Drukazz opnieuw formuleren: Wat met zwangere vrouwen waarbij de vader onbekend is? Afnemen en in een traditioneel gezin plaatsen? Dwingen een partner te zoeken? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2015 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#439 | |
|
![]() Citaat:
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 20 oktober 2015 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het laat een leegte. Ik zeg niet dat: 1) ze ongelukkiger zijn dan mochten ze opgevoed worden door hun bio ouders 2) ze allemaal ongelukkig zijn Maar er is een kwetsbaarheid bij kinderen die niet door hun bio ouders zijn opgevoed. Dat is omdat een kind dat niet opgevoed werd door zijn bio ouders, een "accident" heeft gehad. (bijvoorbeeld, spuitende moeder en zatte vader). Wat ik zeg is dat we geen accidenten moeten organiseren voor de consumptie van kind. |
|
![]() |
![]() |