![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is een opwaarts verband tussen huurwaarborgverkorting en huurverhoging voorlogig onbewezen en dus een ongesubstantieerde extrapollatie. Het is een feit van het leven zoals dat is, dat hoge huurwaarborgen een aantal financieel kwetsbaren in de dakloosheid helpen of helpen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen die onvoldoende inkomen hebben om de huurwaarborg te betalen kunnen zich wenden tot het OCMW die de waarborg dan betaalt of renteloos voorschiet. Dus dat is eigenlijk geen punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
En dan wendt het Ocmw zich,en onttrekt zich aan die tussenkomst, die geen verplichting is, maar louter en alleen zelden voorkomende goodwill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=eno2;2204850]
Citaat:
Wat is eigenlijk uw alternatief? Wilt u woningen die verhuurd worden dan kan dit niet zonder de private huurmarkt. Uiteraard dienen deze mensen te worden vergoed (daar bent u het al mee eens). Uiteraard dienen deze mensen te worden beschermd tegen wanbetalers en dat is met de huidige huurwet al wen eens een probleem. Ik begrijp niet goed waarom u een degelijke bescherming van verhuurders als een probleem ervaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik was trouwens decennia lang huurder én verhuurder. Ik kan die zaken dus een beetje in perspectief zien. Wat mijn alternatief is? In de alleereerste plaats een sanering van de sociale woningbouw. Dwz dat die tien tot vijftien procent meer sociale huurwoningen moet opleveren om de vier-tot vijfjarige wachtlijsten weg te werken, die een schanduleus permanent aanslepend verschijnsel zijn. Dit komt neer op een augias-stal- uitmesting van de huidige toestanden die we al meer dan een halve eeuw achter ons aan slepen . Ik heb niets tegen het verwervan in eigendom van een SZ, waar totnogtoe altijd de klemtoon op gelegd is. Maar het is pervers dit te doen en te blijven doen, terwijl de basisrechten op een goede woning van zovele tienduizenden permanent geschonden worden. Die contraproductieve klemtoon moet dus verlegd. Dan heb je ook nog het recente verschijnsel van de sociale verhuurkantoren, die wél tot de privé-verhuurmarkt behoren. Daar is weinig op tegen. Alle beetjes helpen. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() Op 4 mei O7 kreeg ik een schrijven van de Vlaamse Gemeenschap -Wonen Vlaanderen- getekend "hoofddeskundige" Luc De gryse.
Die deelt mij mee dat mijn aanvraag voor huursubsidie van MAART 2OO6 afgewezen is. 1 Wat doet een psychiater op die dienst (" hoofddeskundige")? Kunnen ze daar geen woningdeskundige neerpoten? 2 Is die vraag in zijn hoofd blijven rondmalen al die VEERTIEN maanden? Intussen is mijn verzakkende bouwvallige woning afgebroken en ben ik al zes maand uitgezet en verhuisd. 3 Zijn GEWONE deskundige die over de bewoonbaarheid gaat heeft zich bij mij nooit vertoond. Ook die van de technische dienst van de gemeente en van de Vlaamse Gemeenschap die iver bouwvalligheid gaan, hebben zich niet laten zien De dienst huursubsidies, waar die hoofddeskundige toe behoort, is dus maar een derde (falende) instantie. Ik denk dat ik mijn volksvertegenwoordiger een parlementaire vraag laat stellen, hoeveel huursubsidie-aanvragen er al geweest zijn en hoeveel er al toegekend zijn. De hele materie is immers geregeld op het uitsluiten van de mogelijkheid van het toekennen van zo een subsidie, en de implementatie is navenant efficient: ze doen niets... |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ongelooflijk! Je vraagt je echt af waar die diensten mee bezig zijn...
Maar zelfs als de huursubsidie wel was toegekend, hoe verwachten ze dan dat mensen die periode van 14 maanden overbruggen?!? Laatst gewijzigd door Edina : 5 mei 2007 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#429 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() hoj Eno, net gelezen dat je opnieuw dakloos wordt , spijtig dat mijn kinderen intussen mijn eigendom hebben verkocht anders had je gerust daar mogen gaan wonen ...wens je vanuit engeland veel sterkte toe in je zoektocht naar een betaalbare woonst ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() Ja, en hoe verwachten ze dat een langdurig werkloze zomaar 3x425= 1275E uit zijn zakken kan schudden als huurwaarborg plus de kostprijs van een dubbele verhuis en tussentijdse stockage ? Want ik vond zes maand lang niets betaalbaars en moest mijn meubels dus eerst stockeren en weer tijdelijk adresloos blijven, zoals mij nog wel eens overkomen is.. En het OCMW deed zoals gewoonlijk, of hun neus bloedde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Minister
|
![]() Als ik van u was zou ik toch niet zomaar een sociale woning weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen maar de correcte aanvragen gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 5 mei 2007 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had een jaarcontract. Moest ik soms weer eens voor een contractbreuk opdraaien? Dat zou ook niet de eerste keer geweest zijn. Je hebt blijkbaar geen enkele ervaring met materies als werkloosheid, geldtekort, woningonzekerheid etc.. Des te beter voor jou. Hoe kon ik weten dat ik uit mijn betaalbare woning zou gezet worden vier maand later.? Is het soms mijn fout dat ze mij een toewijzing doen op een tijdstip dat mij niet past, waarna ze mij schrappen uit de wachtlijsten (na vier jaar wachttijd!) I De veel kleinere sociale woning was bovendien ook niet goedkoper. 275 E voor een éénslaapkamer is ook niet bepaald een sociaal prijske hé... Terwijl ik hoor dat veel sociale huurders maar 1OOE moeten betalen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarbovenop is er een kleine kans dat ze in het nieuws komen en hun situatie bekendheid verwerft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeker de grappigste thuis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Banneling
|
![]() Hangt er vanaf wat er grappig is?
Iemand die al x aantal tijd (momenteel al vrij lang lijkt me) in een bepaalde situatie leeft en nog steeds blijkbaar weinig of niets heeft gedaan om zijn situatie te veranderen? Nee, is niet grappig...op dat leefloon moest ook een limiet in tijd staan. En 275euro voor een appartementje of wat dan ook te huren is zeer weinig deze tijd. |
![]() |
![]() |