Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 29 december 2007, 16:59   #421
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hij gaat huwen en zijn madam heet al 4 kindjes
Hoopelijk geen dalfintjes
Oud 30 december 2007, 01:47   #422
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Deze die pleiten dat de gemeenschappelijke "poef" onuitputbaar zijn tonen ook weinig blijk van realisme. En daar reken ik het linkse kamp bij.
ik heb nog geen enkele linkse horen zeggen dat de poef onuitputbaar is. Integendeel, het zijn altijd groenen en linksen die waarschuwen voor het feit dat de aarde eindig en beperkt is en de kapitalistische groeizucht niet aan kan.
Pelgrim is offline  
Oud 30 december 2007, 01:50   #423
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Wat privatisering betreft, dat hangt er van af wat je wil privatisen. Je kunt je daar niet in het algemeen over uitspreken. De ervaring leert wat de overheid beter doet en wat de privaatsektor beter doet. Het gaat zelfs verder: er zijn dingen die de Vlaamse regering beter doet en dingen die de federale regering beter zou moeten kunnen doen ook al bakt die er niks van. Maar dat is het punt niet. In elk geval is opbouwen of verbouwen beter dan saboteren...
veel hebben we daar niet aan eh, geen concrete argumenten om het neoliberaal beleid goed te praten.

Citaat:
Verder is er nog helemaal niks weerlegd, alleen een mening gegeven. Of je het nou een axioma noemt of een fabel verandert niets aan de waardeloosheid van zo een konnotatie als argument.
de mening kwam van jou en dat citaat, waar geen enkele argumentatie bij kwam en dus bijgevolg maar als een axioma moest aangenomen worden. Ik wijs op het gebrek aan argumenten, wat dus op zich een argument is tegen uw stellingen en citaten.

Citaat:
De loonspiraal is geen fabel, zelfs geen liberale fabel. Dat de koopkracht daarbij met het jaar veld prijsgeeft voelen we allemaal ongeacht onze politieke overtuigingen. Als het op argumenteren aankomt wil ik harde feiten horen en geen stopwoorden.
het zijn de linksen die al jaren klagen over de dalende koopkracht. Maar nu is er nog altijd geen bewijs voor de liberale fabel dat het "etatisme" van de vakbonden er verantwoordelijk voor is.
Oud 30 december 2007, 06:16   #424
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
België zo'n slecht land blijkbaar en dat er toch nog zoveel buitenlanders naar hier willen komen, hé.
Velen uit arme landen weten alleen dat ze bijvoorbeeld naar Europa geholpen worden. De precieze bestemming weten ze niet altijd heb ik eens gezien in onderzoekingen. Zolang het Europa of USA is, is het goed. Maar wel raar dan dat we dingen moeten horen van mensen uit het Middenoosten over hoe minderwaardig wij zijn enzovoort
Niks is offline  
Oud 30 december 2007, 09:50   #425
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik heb nog geen enkele linkse horen zeggen dat de poef onuitputbaar is. Integendeel, het zijn altijd groenen en linksen die waarschuwen voor het feit dat de aarde eindig en beperkt is en de kapitalistische groeizucht niet aan kan.

En de eerste die de koopkracht wil zien groeien (of in het slechtste geval wil behouden) zijn de linksen (... en dan nog met zo weinig mogelijk werken)

Stel hypocrieten...
Chipie is offline  
Oud 30 december 2007, 15:42   #426
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

En de eerste die de koopkracht wil zien groeien (of in het slechtste geval wil behouden) zijn de linksen (... en dan nog met zo weinig mogelijk werken)

Stel hypocrieten...

Of hoe zelfs groen! blij was dat er 4x4s konden gebouwd worden in een fabriek die anders ging sluiten.
vooruit is offline  
Oud 31 december 2007, 09:04   #427
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Tja, maar stel dat in 2009 de drie klassiekers nog maar eens samengaan met de neusknijper op.
Ik maak me sterk dat SPa, VLD achteruitgaan t.o.v. 2004.
En als de CD&V geen vette vis binnenhaalt en NVA dumpt dan lijkt het mij niet uitgesloten dat CD&V ook achteruit gaat.
Dat zou betekenen een regering met allemaal losers, democratisch gehalte van zo'n regering ?
Voor het links-Belgisch establishment zit er geen enkel voordeel aan het maken van een regering met een democratisch gehalte. Open VLD verliest de verkiezingen op 10 Juni, en hopla, ze leveren opnieuw de Eerste minister, en de ministers van Binnenlandse en Buitenlandse zaken. Voor de Links-Belgische democraten zijn verkiezingen niet meer dan vervelende episodes.

De enige die nog roet in het eten kan gooien is Leterme, indien hij de ondemocratische Interimregering zou dreigen op te blazen. Maar ik acht de kans hiervoor klein: dit zou kunnen leiden tot een breuk binnen CD&V en ik zie Leterme nog niet hetzelfde pad bewandelen als Dedecker.
Oud 31 december 2007, 09:41   #428
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
veel hebben we daar niet aan eh, geen concrete argumenten om het neoliberaal beleid goed te praten.

de mening kwam van jou en dat citaat, waar geen enkele argumentatie bij kwam en dus bijgevolg maar als een axioma moest aangenomen worden. Ik wijs op het gebrek aan argumenten, wat dus op zich een argument is tegen uw stellingen en citaten.

het zijn de linksen die al jaren klagen over de dalende koopkracht. Maar nu is er nog altijd geen bewijs voor de liberale fabel dat het "etatisme" van de vakbonden er verantwoordelijk voor is.
???
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Dit is een forum, de geëigende plaats om meningen te geven. Die meningen zijn allemaal gelijkwaardig omdat ze allemaal weerlegbaar zijn. Maar daar heb je feiten voor nodig omdat alleen feiten onweerlegbaar zijn. Meningen weerleg je niet met andere meningen. En zeker niet met zinledige konnotaties zoals axioma's of fabels want daarmee spreek je een oordeel uit dat waardeloos is zolang het niet gestaafd is door feiten. En dat was waar ik om vroeg en niet krijg.
Leo is offline  
Oud 31 december 2007, 13:41   #429
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
???
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Dit is een forum, de geëigende plaats om meningen te geven. Die meningen zijn allemaal gelijkwaardig omdat ze allemaal weerlegbaar zijn. Maar daar heb je feiten voor nodig omdat alleen feiten onweerlegbaar zijn. Meningen weerleg je niet met andere meningen. En zeker niet met zinledige konnotaties zoals axioma's of fabels want daarmee spreek je een oordeel uit dat waardeloos is zolang het niet gestaafd is door feiten. En dat was waar ik om vroeg en niet krijg.
Ik herhaal:
Maar nu is er nog altijd geen bewijs voor de liberale fabel dat het "etatisme" van de vakbonden er verantwoordelijk voor is.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be