![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Gouverneur
|
![]() De titel van deze draad is fout. Het gaat niet om een hoofddoekenverbod, maar om een verbod op politieke en religieuze symbolen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie, waar de vrije mening van het individu wordt gerespecteerd, blijkt dat er steeds beslissingen worden genomen waar niet iedereen tevreden mee is. Bereken dus eerst de kosten en baten van een beslissing, ook als het om hoofddoeken gaat. Wat ik bizar vind in dit verhaal is dat er nooit een heisa was voor het hoofddoekenverbod in andere scholen in Antwerpen (bijvoorbeeld). Plots is er een verbod in twee athenea en voelt een imam zich verplicht de minderjarige scholier op te roepen tot burgerlijk ongehoorzaamheid door zich volgend schooljaar niet in te schrijven. Wat voor pipo is dat eigenlijk ? Stel je dus eerst maar eens de vraag of de symboliek van acties bij een minderheid het algemeen belang bij een meerderheid aan idividuen niet overschaduwt. Ik denk dat een pak meisjes best tevreden is dat de school de ouders voor een voldongen feit plaatst. En juist ja, misschien wel tot ongenoegen van het meisje dat toevallig absoluut een hoofddoek wenst te dragen. Je kan nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Minister-President
|
![]() De hoofddoek is het ultiem symbool van wij en zij.
Op school, waar de directie volle verantwoordelijkheid heeft moet men zo'n situatie zoveel mogelijk verhinderen. Het schooluniform terug invoeren lijkt mij de beste oplossing. Uniform betekent eenvormig. Men is scholier op school niet islamiet of christelijk of wat dan ook. Ik weet het een schooluniform terug invoeren wordt ervaren als een achteruitgang maar als de huidige situatie daarom vraagt. Een schooluniform heeft tenminste de verdienste van duidelijkheid en daar is nu wel behoefte aan.
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast valt op dat vele linksen in deze draad de beslissing steunen. Geen hoofddoeken op school is dus wat zowat alle strekkingen in de maatschappij willen, zoals ook de krantenpeilingen of het al oudere verbod in Frankrijk aantonen. Ik denk dat ook de westerse moslims dit standpunt meer en meer zullen bijtreden. Dit is een achterhoedegevecht. De huidige heisa is te betreuren, omdat hij de fundamentalisten aan beide kanten munitie geeft en de kans biedt om hun resp. bevolkingen weer even naar zich toe te trekken.
![]() |
![]() |
#445 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Artisjok heeft gelijk: in de naam van vrijheid wordt de vrijheid van andere mensen beknot. Kan het nog hypocrieter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Minister-President
|
![]() dit is niets in vergelijking moest blauwe jeans worden verboden op scholen.
de enige dwang die ik kan zien in deze zaak is dat scholen dwingen om die meisjes zonder hoofddoeken te laten komen.
![]() |
#447 |
Minister-President
|
![]() Geen enkele vrijheid is absoluut. De een zijn vrijheid stopts wanneer het de vrijheid van een ander beknot. De school vond dat dit het geval is dus nam dit besluit. Einde van de kous.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Minister-President
|
![]() wie zijn vrijheid stopt? alleen maar de vrijheid van de meisjes om een hoofddoek te dragen. niemands anders vrijheid word er gestopt. en door het dragen van een hoofddoek worden er ook geen vrijheden van anderen beknot.
![]() |
#449 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...6&subsection=3 En groot gelijk heeft de directie !
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 25 juni 2009 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervals het debat niet, asjeblief.
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, de meesten lijken te denken dat moslimmeisjes wereldvreemd zijn maar niets ligt verder van de waarheid. In deze draad worden te pas of te onpas voorbeelden van andere landen aangehaald. Wel, laat me ook eens een voorbeeld aanhalen, nl. Engeland. Hoe denk jij dat moslimmeisjes zich voelen als ze te horen krijgen dat ze bijvoorbeeld omwille van veiligheidsredenen niet met een hoofddoek in laboratoria kunnen werken? Ze kunnen zelfs bepaalde studies, zoals "chemie", niet met hoofddoek aanvatten omwille van het veiligheidsargument. En dan krijgen ze te horen via hun familie (en geloofsgenoten) in Engeland dat men daar wél met hoofddoek in labo's mag werken. Zijn de Engelse laboratoria dan zó verschillend van de Belgische dat het leugenveiligsheidsargument daar geen rol speelt?! Een goede nicht van me werkt in Engeland ook met hoofddoek als cost accountant; ik moet er hier zelfs niet van dromen om met hoofddoek naar zo'n job te solliciteren. En, al uw hypocriete fundamentalistische zever ten spijt, ik krijg steeds meer de indruk dat de meeste Belgen, samen met vele andere Europeanen, een laf, inconsequent en leugenachtig volk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je die redenering doortrekt is elk reglement dwang en zouden er ook geen regels mogen worden opgelegd. Dat ik niet door een rood licht mag rijden is dan pure dwang en is een beknotting van mijn vrijheid. Sommigen zouden beter eens de leefregels en schoolreglementen zondere boe of ba leren te aanvaarden net zoals iedere autochtoon dat vroeger ook zonder boe of ba aanvaardde. ISSlam moet beseffen dat zij hier niet de wet moet komen dicteren !
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 25 juni 2009 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. De vrijheid van de anderen om in een school zonder godsdienst te leven (daar hebben ze in het staatsonderwijs voor gekozen) wordt hiermee teniet gedaan.
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() Ik kan mij prima voorstellen dat in laboratoria een hoofddoek voor gevaar kan zorgen, zo ook andere hoofddeksels, loshangend haar en losse kledij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() Die imam moet het land worden uitgewezen. Iemand die kinderen oproept om niet naar school te gaan is hier niet welkom. Hoofddoeken zijn uitsluitend bedoeld om de mannelijke moslims de macho te laten spelen. Ziekelijk gedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dan moet je niet zeggen dat die regels zijn om "dwang" tegen te gaan, dat is hypocrisie.
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet direct uw goesting krijgt, begint ge racistisch te schelden? Sorry, daar schieten we niets mee op.
![]() |
#458 |
Minister-President
|
![]() ah, worden er soms plotseling godsdientslessen gegeven dan als er meisjes zijn met hoofddoeken?
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat versta je niet aan het begrip "godsdienstvrij"?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() Snel wegwezen dan, naar een islamitische helstaat naar keuze waar u niet meer geteisterd zal worden door die leugenachtige Europeanen en waar u in alle rust en vrede uw middeleeuwse geloof en opvattingen kunt gaan belijden. Goede reis.
|
![]() |
![]() |