![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 |
|
Banneling
|
Die vrouwen eisen geen vrijheid, ze eisen het recht om hun geestelijke, sociale een maatschappelijke inkooing overal demonstratief te kunnen showen.
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou ze dat zelf wel eens willen horen uitleggen, hoe ze een hoofddeksel op school, tegen het schoolreglement in, zien als vrijheid.
|
|
|
#423 |
|
Gouverneur
|
één woord: "Leitkultur" - en die primeert. Punt.
Laatst gewijzigd door korvo : 25 juni 2009 om 11:34. |
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Verder ben ik het oneens met de houding van de imam: dit leidt niet tot een oplossing. |
|
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Toen je die vrouwen op Tv zag, was dat wss de eerste keer dat je een gesluierde vrouw zag. Hoeveel heb je er persoonlijk gesproken? |
|
|
|
|
|
|
#426 |
|
Gouverneur
|
Ja, ja, de waarheid maakt soms sprakeloos. Take your time.
|
|
|
|
|
|
#427 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik zei geldt voor elke gehoofddoekte, of ze nu school loopt of niet. |
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wil je eens uitleggen wat dé waarheid is (in verband met deze zaak)?
|
|
|
#429 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoe je het draait of keert, deze personen moeten leren dat je niet altijd en overal een hoofddoek kan dragen, zeker niet in bepaalde bedrijfssectoren. Trouwens nog een vraagje, voor zover ik weet heeft de hoofddoek absoluut niets te maken met een goede moslim te zijn (of zijn deze zonder hoefddoek inferieur?) dus waarom wordt dit beschouwd als een schending van de godsdienstvrijheid? (terwijl het gaat over alle politieke en religieuze symbolen, niet enkel de hoofddoek dus!). |
|
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#431 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ter info:
Citaat:
|
|
|
|
#432 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nee, mensen met een kruisje geloven dat je je naaste moet liefhebben zoals jezelf( of dit lukt is wat anders!) Vrouwen met hoofddoek ookal vind ik vele van hen persoonlijk heel aardig, geloven dat er twee werelden zijn, een van moslims en van de rest, de umma en wat daarbuiten staat en daarom menen zij dat ze zichzelf ten alle tijde moeten onderscheiden van de rest, en daarom zetten ze andere moslima's er graag toe aan hetzelfde te doen, dat is de kern van de discussie ook op die scholen. U geeft blijk van schromelijke onwetendheid over imam Nourdine, die zichzelf er trouwens steeds bijsleurt omdat hij de preekbuis is van een ultra rechte vorm van islam, het salafisme.Vandaar zijn houding en connecties met organisaties zoals jongeren voor islam, wist u dat jongeren bij het minste hem moeten bellen zodat hij zichzelf als preekbuis kan opwerpen? Geef mij dan maar Mohammed Chakkar, zijn grote rivaal, ook geen makkelijk man maar tenminste eerlijk in zijn opvattingen en zonder twee gezichten zoals deze imam. Inderdaad, een Turkse imam, aangesloten bij dyanet zal zich ook voor deze poppenkast niet lenen, omdat Ankara voor politieke uitspraken over hoofddoeken geen toestemming zal geven, want dit gaat niet over religie maar over de politieke kant van islam, die de grens van scheiding kerk en staat maar al te graag wil oversteken. |
|
|
|
|
|
|
#433 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#434 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over welke waarheid had je het dan?
(Ik had wel graag eens jouw waarheid over deze zaak gehoord, maar dat terzijde).
|
|
|
#435 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Daarnaast is er een discussie over de manier waarop de directie haar besluit te kennen heeft gegeven: via de media. Geen overleg met ouders, niets. Dat toont aan dat hun intenties toch ook niet zo zuiver waren. Verder heeft hun beslissing weinig met het VB te maken. |
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn waarheid doet weinig ter zake. |
|
|
|
|
|
|
#437 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 12:40. |
|||
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nu 20 �* 25 jaar later draagt ongeveer de helft van die meisjes één van die stricte zwarte of witte doeken. Toen ik eind jaren 80 leraar Nederlands was in een Brusselse atheneum vol allochtonen droeg geen enkel meisje daar een hooddoek. Geen enkel. Is het dan verwonderlijk dat wij een beetje achterdochtig worden als je ons stellig belooft dat er geen boerka's volgen? Laatst gewijzigd door Kaal : 25 juni 2009 om 12:41. |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat de manier waarop het medegedeeld is beter kon daar geef ik je geen ongelijk in. Maakt hun reactie en radicale reactie niet ok. |
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar blijkt uit dat de school zelf naar de media is gestapt?
Evengoed komt dit initiatief van Nourdine of van allochtonen zelf, je moet niet denken dat zij geen toegang hebben tot de media, integendeel! |
|
|
|