![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik probeer mijn gezicht in de plooi te houden .. tevergeefs.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee hoor, let op de "we" vorm die deze brave man gebruikt. Hij is heel waarschijnlijk een beetje ziek in zijn hoofd. Zeer waarschijnlijk loopt er niemand echt gevaar. Tenzij hij de veiligheidspal niet weet staan op zijn geweer, struikelt, en in zijn eigen voet schiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap hoeft dan ook geen godsbewijs te leveren. Dat is de taak van de religioten die wél het bestaan van goden claimen.
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat om geloof. Noch de wetenschap, noch de religieuzen weten met zekerheid of er al dan niet een God bestaat. De één gelooft van wel, de ander gelooft van niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 juni 2013 om 21:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De agnosten? De atheïsten? Citaat:
Maar verwacht dan niet dat we uw goden ernstiger nemen dan bijvoorbeeld Roodkapje en de Boze, doch Sprekende Wolf... Citaat:
Maar ga gerust uw gang. Verwacht echter niet dat ik daaromtrent ook maar iets ernstig neem. Vooral de katholieke god niet. Volgens hun zeggen beschrijven ze hem als schepper van alles, omnipotent, oneindig goed en omnipresent. Allemaal eigenschappen die uiteraard nooit in één wezen kunnen verenigd zijn. Maar desondanks: knock yourself out!
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kinderen levenslang opzadelen met een knagend schuldgevoel. Dat noemt zich dan "vader". *KNIP* Niet schelden.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Akira : 23 juni 2013 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je weet echt niet meer van welk hout nog pijlen maken?
![]() |
![]() |
#450 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien hanteert VDB de volgende definitie : Geloof je niet in God? Dan is het overduidelijk dat je bezeten bent van de duivel! Of zoiets.
![]() |
![]() |
#452 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vroeger was men bezeten, nu stelt men de diagnose epilepsie.
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast kunnen gerust mensen bezeten zijn door de duivel zonder dat ze erin geloven. Helder denken, beste vriend, doe eens een poging! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Gouverneur
|
![]() Dank U 'Zipper': Dat is nu echt eens het soort vragen waarvan ik het meest hou!
Erop antwoorden is heel simpel maar, niet te begrijpen of liever: niet goed te keuren door 'agnosten' en allerlei 'item's' die iedere vorm van geloof van zich afweren (alsof het een rechtstreekse aanval zou zijn op hun mannelijke viriliteit!!!) . In dit tegengestelde, naar mijn eigen inzicht, ben ik niet zo ver verwijderd van mijn bezinningsdoelen. (Voor U: zeg maar een soort van verheldering hé). Ten opzichte van uw eigen geestesgesteldheid en gedachtegoed: Nooit ver genoeg verwijderd. Zolang dat het individueel geluk ons allen doel is, wens ik U uiteraard het allerbeste toe. ![]() Ps: De Duivel als symboliek, bestaat wel. Hoe zou men het goed kunnen beoordelen, moest het kwade niet bestaan. De hoofddoelstelling van Religie is ervoor te zorgen, de golfbreedte (wave) tussen beide 'polen' zo nauw mogelijk te behouden. Tot heden, is dit naar mijn inzicht, een enorme 'flop'. ![]()
![]() |
#455 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 juni 2013 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk toch eens effe na. Wat zou de zogenaamde duivel, moest hij bestaan, er nu bij winnen om bezit te nemen van een mens. Er zijn genoeg mensen die 'kwaad bedrijven' zonder dat hij er bezit van dient te nemen. Denk - bijvoorbeeld - aan Dutroux, of de mensenonthoofders in Syrië, of de Syrische soldaten, of al de psychopaten die hier rondlopen en die verschrikkelijke dingen doen, de mensen die hun kinderen of hun vrouw met vaste regelmaat aftroeven of mishandelen, de moordenaars om allerlei redenen, en ga zo maar door. Met andere woorden: uw filosofie van de duivel steunt op een gedachtengang uit pre-middeleeuwse tijden . Het is een zeer primitief denken dat we nog terugvinden in achtergebleven gebieden in Afrika, waar men ook nog altijd denkt dat alles vergeven is door boze geesten. Boze geesten (of 'het Kwade') die men dan moet afweren (zoals de VB-ers deden in het Federale parlement...), of uitdrijven (zoals uw exorcisten dit nog altijd doen...). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2013 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je er zo nog meer?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 juni 2013 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 juni 2013 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit kan men het 'goede' noemen. Derden trachten deze ingeboren hoedanigheid te bestrijden! (dit is dan het kwade) . Over onze rijke, rustige en vreedzame westerse landschappen, wil ik nog kwijt dat het er met de 'islaam' van het heerschap 'Mohammed' zeker heel minder fraai had uitgezien. (Alhoewel dat dit, een persoonlijke waardering is. Blijkbaar hebben sommigen andere smaken: Syrië, Egypte kortom de streek waar de islamieten thuis horen!) Men moet blind zijn niet te merken dat er boven het Westen een positiever 'golfwaarde' heerst dan boven 'Africa': Demonstratie van de dualiteit tussen het goede en het kwade. Onze 'Judaistische, 'Joods-Katholieke' Godsdienst, zou daar wel voor iets kunnen tussen zitten. Ik ben persoonlijk NIET praktiserend, overtuigd gelovig met een diepe voorkeur voor de Katholieke leer. Daartegenover ben ik ook 100% NIET-wederkerig = 'islamofoob' Voor mij is dit vorige ook een voorbeeld van het bestaan van het kwade in tegenstelling van het goede. Van woestijngodsdiensten gesproken: Remember: de eindtoespraak van Geert Wilders, op zijn Proces tegen de islaam ![]()
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienst zou zich bezig houden met de fundamentele levensvragen (waarom leven wij, van waar komen wij, waar gaan wij naar toe ....).
Dat is fundamenteel onjuist. Godsdienst houdt zich daar net niet mee bezig; godsdienst geeft enkel één antwoord op die vragen, en dat antwoord is dan nog het allerslechts mogelijke antwoord, namelijk: "het zit zo, geloof het maar, en stel verder vooral geen vragen meer daaromtrent". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |