![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 24 september 2013 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog een leuk artikeltje voor Tomm :
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen, u wil zelfs kritiek verbieden. Volgens u zou het strafbaar moeten gemaakt worden dat we kritiek geven op godsdiensten. Met als redenen "we mogen de mensen niet bruskeren in hun gevoelens". Wel, wat is dan de volgende stap? Verbod mensen nog te "bruskeren" in hun politieke gevoelens? In hun culinaire gevoelens? Waar eindigt het? Juist, bij een totalitaire staat die niet alleen ons spreken maar eigenlijk ook ons denken wel controleren en stroomlijnen. Ongetwijfeld de natte van droom van een communist oude stijl als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Partijlid
|
![]() En jij zou er geen limiet opzetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met slechts die ene voorwaarde dat men niet aanzet tot de aantasting van iemands anders fysieke integriteit. Voor het overige laat ik uw karikaturale voorstelling van de samenleving in de VS voor wat ze is, nl. uw verwrongen fantasie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gooit zaken door elkaar: het respect voor een godsdienst; het respect voor het individu. Ik kan u als persoon volstrekt respecteren, zonder dat ik ook maar enige voeling, instemming of goedkeuring uit over uw ideeën. Ik mag er zelfs kritiek op geven, dan nog respecteer ik u als persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Partijlid
|
![]() Ah, dat is natuurlijk wel een significante limiet.
Laatst gewijzigd door NognenNVAer : 24 september 2013 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u dus voorstelt is het invoeren van een soort "index".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 september 2013 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
|
![]() Schelden als argumenten op zijn of er gewoon niet zijn, Goed vriendje van Salah en nog een paar anderen die op dezelfde manier hun gelijk proberen te halen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
|
![]() Net zo als? Islam respecteert zelfs hun eigen mensen (zeg maar vrouwen en een hoop andere etnische moslims) niet. Ze zijn dus erger dan het nazisme. (één frappante overeenkomst: ze houden niet zo van Joden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de Mekkanen écht wilden, was de man die hun karavanen met de regelmaat van een klok overviel, ook tijdens de hajj, het toenmalige pre-islamitische gebruik dat een maand duurde, de maand van de godsvrede, en tijdens dewelke normaal gezien geen gewelddaden mochten plaatsvinden, die man straffen voor zijn voor die tijd en zeden ongeziene brutaliteit. Dat de Mekkanen de islam wilden vernietigen is een pertinente onwaarheid. Mohammed had hun karavanen overvallen, volgens zijn verdedigers omdat hij anders zou sterven van de honger. Zo is het altijd al geweest, karavanen overvallen om de ummah te beschermen mag, liegen om de ummah te beschermen mag, alles mag om het eigen vel te redden, en als er genoegdoening wordt geëist, dan worden de eisers onder het mom van zelfverdediging vermoord of uiteen geslagen. Dat kan misschien allemaal bij een door het typische produkt van de westerse schuld-en schaamtecultuur Nietzsche pakken, maar niet bij mij. Mohammed werd niet aangevallen door de Mekkanen met het doel de islam te vernietigen, maar om zijn rooftochten op rijke Mekkaanse karavanen. Ik haat die verdraaiingen en die excuses. Als het over de islam gaat, moet de discussie altijd vervalst worden. Moord en brand schreeuwen om de kruistochten, maar de daaraan voorafgaande eeuwen van jihad op Europese bodem, de honderdduizenden op de Noordafrikaanse slavenmarkten verkochte Europeanen en de verovering van het Mekka van de christenen, Jeruzalem, door de vingers zien... Ik merk verder op dat je het lijstje namen dat ik in de post gaf, en waarop je bovenstaande tekst riposteerde, straal negeert. Het ware nochtans interessant om daar een weerwoord op te verzinnen. Niet dat ik vermoed dat ik mijn mening daarmee zou veranderen, maar enkel en alleen om te zien hoever je de grenzen van het negationisme zou durven verleggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg je dat je niet weet wat je uitkraamt. Tussen de gijzelnemers in Kenia zitten ook weer niet toevallig o.a. een aantal Amerikanen en minstens één Brit. Niet toevallig dat net bekeerlingen de hardste extremisten zijn. Mensen die hun draai niet vinden, hun plaats niet weten in de maatschappij, zich verstoten en vernederd voelen zijn zoals al de rest gewoon kuddedieren, die wanhopig proberen zichzelf een identiteit aan te meten om ergens bij te horen. En als ze er dan eindelijk bijhoren, willen ze zich het hardst bewijzen. Geen Amerikaanse bom, maar het selectief lezen van Koranpassages en hadiths, en het gevoel ergens bij te horen vormen de trigger. Niets meer, niets minder.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niemand laat het toe, maar je kunt moeilijk iedere islamitische jongere 24/7 in de gaten houden... Wat een onzin, wat een gekronkel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
|
![]() Wat, dat ik geen antwoord krijg?
![]() |
#460 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geen christen, maar ik zeg je met de hand op het hart dat die mensen, als ze zich als christelijk aanzien tenminste, Christus' boodschap niet begrepen hebben. Christus veranderde de OT-spreuk "oog om oog, tand om tand" naar "als je op de ene wang wordt geslagen, reik dan ook je andere wang aan". Hij zette volgens het NT het oor weer aan het hoofd van de man die hem kwam arresteren en door Petrus zijn oor werd afgeslagen. Hij wist dat hij zou sterven. Allé, of je in al die zaken nu wil geloven of niet, zo schrijven diegenen die hem kenden over hem. Over Mohammed werd ook veel geschreven. Wie hem belachelijk maakte of bespotte, werd gedood. Stammen die hem hadden bedreigd, in veel gevallen omdat ie eerst zelf baldadigheden had uitgehaald, werden in veel gevallen tot slavernij gebracht, bestolen, of zelfs compleet weggevaagd, in het beste geval verbannen. En niet te vergeten, naast visioenen waarin Allah hem zaken doorgaf, had hij ook toekomstvisioenen over zijn volgelingen die tot op de oceanen oorlog voerden met de ongelovigen. Verdediging my ass! En let op, volgens Mohammed waren hij en Christus profeten van dezelfde religie. Waarom de ene zich dan liet afslachten, en de andere zelf de slachtingen leidde, is me dan ook een raadsel. Leg nu maar eens uit aan al-shabaab dat wat ze in Kenia hebben uitgehaald, haram is. Veel geluk!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 24 september 2013 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |