Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2013, 10:04   #441
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Since it became clear that the al-Qaeda-linked Somali group, al-Shebab, was behind the attack, things have been very different for Abdirahman and most of his friends.

Three days into what has turned out to be Kenya's worst terrorist attack since the bombing of the US embassy in 1998, Abdirahman believes life is set to take a permanent shift for most Somalis residing in Kenya."Some of my friends and most Somalis fear they could be executed [in retaliation]," he said. "So many have not gone to work today, because they fear entering matatus [minibuses]."

"There is fear here in Majengo, since this is place will also be the target of police," said Ali Edachi, a resident of the impoverished urban neighbourhood.
Although there is no curfew in place, the people in this neighbourhood know the drill. Everyone here avoids streets after dark. Edachi says they have a good reason for their caution.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 24 september 2013 om 10:05.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 10:05   #442
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nog een leuk artikeltje voor Tomm :

Citaat:
Zoals Alexander Hamilton zei: ‘A nation which can prefer disgrace to danger is prepared for a master, and deserves one.’ En zo is het. Een volk dat het kan verdragen op de knieën te leven, verdient een meester.

Ik zie een tweedeling in het Westen. Een groep die zich geen raad weet met het probleem, die weten dat een oplossing harder zal zijn dan hun fragiele geweten toelaat en die bereid is op hun knieën te leven. De andere groep is het tegenovergestelde, dat is generatie X-2. Wij zijn niet bang.
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...Swr8hBMw.email

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 10:39   #443
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je een veilig Afrikaans land wil, ga je beter naar Tanzania of Uganda.

Maar je moet alles in z'n perspectief zien, ik ben al overvallen in Barcelona, Antwerpen en Brussel, maar nog nooit in Afrika.
Door autochtonen?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 11:30   #444
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dus jij bent voor onbeperkte vrijheid om te beledigen en racisme te verspreiden, ook voor neo-nazi's dus, zoals in de VS, waar alle zwarten in de gevangenis bij black power achtige organisaties aangesloten zijn, en zo goed als alle blanken bij neo-nazi groepen. Leuke maatschappij...
Ik ben vooral voorstander van een balans die in evenwicht is, spot, humor, kunst en kritiek zijn eerder zachte vormen om de balans te verbeteren, ontneem je die mogelijkheid onder de vlag van racisme en islamofobie dan zal het streven om de balans te verbeteren anderen vormen aannemen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 11:44   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt dat iedereen onbeperkt anderen mag beledigen en bruskeren? Wel, dan is dat een verschil in cultuur. Ik vind namelijk van niet.
Ja, ik vind dat iedereen het recht op vrije meningsuiting moet hebben. Ook al verwoordt hij dat op een rauwe, onbeleefde manier. Onbeleefdheid is geen misdaad, maar wel een uiting van gebrek aan cultuur. Je kan echter gerust kritiek verwoorden op een geciviliseerde manier.

Alleen, u wil zelfs kritiek verbieden. Volgens u zou het strafbaar moeten gemaakt worden dat we kritiek geven op godsdiensten. Met als redenen "we mogen de mensen niet bruskeren in hun gevoelens". Wel, wat is dan de volgende stap? Verbod mensen nog te "bruskeren" in hun politieke gevoelens? In hun culinaire gevoelens?

Waar eindigt het? Juist, bij een totalitaire staat die niet alleen ons spreken maar eigenlijk ook ons denken wel controleren en stroomlijnen. Ongetwijfeld de natte van droom van een communist oude stijl als u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 11:45   #446
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aanzetten tot racisme is strafbaar, of vergis ik mij?
Omkeer van de waardenschaal: eerst een muilkorfwet maken en dan zeggen "zie je wel, je zet aan om die wet te overtreden".
Oud 24 september 2013, 11:46   #447
NognenNVAer
Partijlid

Standaard

En jij zou er geen limiet opzetten?
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 11:47   #448
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij bent voor onbeperkte vrijheid om te beledigen en racisme te verspreiden, ook voor neo-nazi's dus, zoals in de VS, waar alle zwarten in de gevangenis bij black power achtige organisaties aangesloten zijn, en zo goed als alle blanken bij neo-nazi groepen. Leuke maatschappij...
Ja, een maatschappij waar echte vrijheid heerst, waar het denken van de mensen niet bepaald wordt door de overheid, waar mensen mogen zeggen, schrijven en publiceren wat ze willen.

Met slechts die ene voorwaarde dat men niet aanzet tot de aantasting van iemands anders fysieke integriteit.

Voor het overige laat ik uw karikaturale voorstelling van de samenleving in de VS voor wat ze is, nl. uw verwrongen fantasie.
Oud 24 september 2013, 11:48   #449
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer Bekijk bericht
En jij zou er geen limiet opzetten?
Ik stipte al eerder aan: fysieke integriteit en niet aanzetten tot het plegen van misdaden.
Oud 24 september 2013, 11:49   #450
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als wij de Islam niet respecteren, hoe verwacht je dan dat zij ons respecteren?
U gooit zaken door elkaar: het respect voor een godsdienst; het respect voor het individu. Ik kan u als persoon volstrekt respecteren, zonder dat ik ook maar enige voeling, instemming of goedkeuring uit over uw ideeën. Ik mag er zelfs kritiek op geven, dan nog respecteer ik u als persoon.
Oud 24 september 2013, 11:51   #451
NognenNVAer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stipte al eerder aan: fysieke integriteit en niet aanzetten tot het plegen van misdaden.
Ah, dat is natuurlijk wel een significante limiet.

Laatst gewijzigd door NognenNVAer : 24 september 2013 om 11:51.
NognenNVAer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 11:57   #452
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt dat iedereen onbeperkt anderen mag beledigen en bruskeren? Wel, dan is dat een verschil in cultuur. Ik vind namelijk van niet.
Dan is iedere vorm van humor onmogelijk, want bij iedere grap wordt er iets of iemand in het belachelijke getrokken. Als Humoristen, cartoonisten en/of stand-up comedians daar allemaal moeten mee rekening houden, kunnen ze beter de boeken sluiten, want bij het kleinste mopje is er wel ergens een persoon of bevolkingsgroep die zich "in zijn/haar hemd gezet" zal voelen.
Wat u dus voorstelt is het invoeren van een soort "index".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 september 2013 om 12:23.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 15:12   #453
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De 'realiteit' is dat aanhangers van de religie van de vvrede alweer 'n paar honderd doden & gewonden op hun geweten hebben, en geen enkele die er zich van distancieert.

Excuses en vergoelijkingen, en de kristenen dan ... dat wel ...

Iedereen dezelfde rechten heeft, ja dan moet je in isla.paradijzen zijn.
2
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 15:15   #454
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik besef heel goed dat forum.politics.be een fascistisch kamp is, hoor; maar je hebt gelukkige uitzonderingen.
Schelden als argumenten op zijn of er gewoon niet zijn, Goed vriendje van Salah en nog een paar anderen die op dezelfde manier hun gelijk proberen te halen?
Oud 24 september 2013, 15:20   #455
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Oh, dat is waar.

Maar enkel in de betekenis dat Islam geen religie is, maar een ideologie die gewelddaden vergoelijkt, net zoals nazisme of communisme.
Net zo als? Islam respecteert zelfs hun eigen mensen (zeg maar vrouwen en een hoop andere etnische moslims) niet. Ze zijn dus erger dan het nazisme. (één frappante overeenkomst: ze houden niet zo van Joden)
Oud 24 september 2013, 15:53   #456
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
http://www.haqq.com.au/~salam/misc/qurayza.html

Lees dit maar eens rustig door.
Doe ik toch maar niet. Ik ben gestopt van op het moment dat er te lezen staat dat de stam samenspande met de Mekkanen om Medina aan te vallen, omdat de Mekkanen de islam wilden vernietigen.

Wat de Mekkanen écht wilden, was de man die hun karavanen met de regelmaat van een klok overviel, ook tijdens de hajj, het toenmalige pre-islamitische gebruik dat een maand duurde, de maand van de godsvrede, en tijdens dewelke normaal gezien geen gewelddaden mochten plaatsvinden, die man straffen voor zijn voor die tijd en zeden ongeziene brutaliteit.

Dat de Mekkanen de islam wilden vernietigen is een pertinente onwaarheid.
Mohammed had hun karavanen overvallen, volgens zijn verdedigers omdat hij anders zou sterven van de honger.

Zo is het altijd al geweest, karavanen overvallen om de ummah te beschermen mag, liegen om de ummah te beschermen mag, alles mag om het eigen vel te redden, en als er genoegdoening wordt geëist, dan worden de eisers onder het mom van zelfverdediging vermoord of uiteen geslagen.

Dat kan misschien allemaal bij een door het typische produkt van de westerse schuld-en schaamtecultuur Nietzsche pakken, maar niet bij mij.

Mohammed werd niet aangevallen door de Mekkanen met het doel de islam te vernietigen, maar om zijn rooftochten op rijke Mekkaanse karavanen.

Ik haat die verdraaiingen en die excuses.

Als het over de islam gaat, moet de discussie altijd vervalst worden.

Moord en brand schreeuwen om de kruistochten, maar de daaraan voorafgaande eeuwen van jihad op Europese bodem, de honderdduizenden op de Noordafrikaanse slavenmarkten verkochte Europeanen en de verovering van het Mekka van de christenen, Jeruzalem, door de vingers zien...

Ik merk verder op dat je het lijstje namen dat ik in de post gaf, en waarop je bovenstaande tekst riposteerde, straal negeert.

Het ware nochtans interessant om daar een weerwoord op te verzinnen.
Niet dat ik vermoed dat ik mijn mening daarmee zou veranderen, maar enkel en alleen om te zien hoever je de grenzen van het negationisme zou durven verleggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 16:01   #457
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet zo hysterisch, kind.

Als wij terrorisme gaan stimuleren moeten we er ook niet om janken. Want het toelaten dat Jongeren in Syrië gaan strijden is niets meer dan het stimuleren van terrorisme.
JA, en jij vast ook diegene die hier stelde dat simpelweg het kopen van olie van de Arabieren het westen er medeschuldig aan maakt dat het terrorisme wordt gefinancieerd, niet?

Ik zeg je dat je niet weet wat je uitkraamt.

Tussen de gijzelnemers in Kenia zitten ook weer niet toevallig o.a. een aantal Amerikanen en minstens één Brit.

Niet toevallig dat net bekeerlingen de hardste extremisten zijn.

Mensen die hun draai niet vinden, hun plaats niet weten in de maatschappij, zich verstoten en vernederd voelen zijn zoals al de rest gewoon kuddedieren, die wanhopig proberen zichzelf een identiteit aan te meten om ergens bij te horen.
En als ze er dan eindelijk bijhoren, willen ze zich het hardst bewijzen.
Geen Amerikaanse bom, maar het selectief lezen van Koranpassages en hadiths, en het gevoel ergens bij te horen vormen de trigger.

Niets meer, niets minder.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 24 september 2013, 16:03   #458
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet zo hysterisch, kind.

Als wij terrorisme gaan stimuleren moeten we er ook niet om janken. Want het toelaten dat Jongeren in Syrië gaan strijden is niets meer dan het stimuleren van terrorisme.
Btw, lees nu eens zelf wat een onzin je hierboven poneert.

Niemand laat het toe, maar je kunt moeilijk iedere islamitische jongere 24/7 in de gaten houden...

Wat een onzin, wat een gekronkel!

Oud 24 september 2013, 16:05   #459
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
waarom verast me dit niet?
Wat, dat ik geen antwoord krijg?
Oud 24 september 2013, 16:10   #460
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1: In 1484 vaardigde paus Innocentius VIII de Summis Desiderantes Affectibus uit, die de heksenvervolging inluidde waardoor duizenden onschuldige mensen werden gemarteld of levend werden verbrand.

2: De grote kerkhervormer Johannes Calvijn (1509-1564) zorgde ervoor dat de Spaanse theoloog Michael Servet in 1553 op de brandstapel terechtkwam, wegens het ontkennen van de drie-eenheid.

3: De antisemitische kerkhervormer Maarten Luther schreef in 1543 een strijdschrift tegen de joden, ‘Von den Juden und ihren Lügen’ waarmee hij een perfecte blauwdruk creëerde voor de toekomstige genocide (WO II) op de joden.

4: "Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid"

Aldus Hitler.

5: Heden ten dage worden islamitische kinderen door het Oegandese ‘Verzetsleger van de Heer’ gedwongen hun ouders te doden. Meisjes worden ontvoerd en dienen als seksslavinnen voor de soldaten. Jongens worden gedwongen om te vechten in dit christelijke verzetsleger.

6: In het voormalige Joegoslavië zijn duizenden moslims afgeslacht door Orthodox-christelijke Serviërs. Vrouwen werden massaal verkracht.

7: Timothy mc Veigh had een overheidsgebouw in de VS gebombardeerd.

8: En vergeet het kindermisbruik niet !

En zo zijn er nog vele voorbeelden.
Allemaal juist.
Ik ben geen christen, maar ik zeg je met de hand op het hart dat die mensen, als ze zich als christelijk aanzien tenminste, Christus' boodschap niet begrepen hebben.

Christus veranderde de OT-spreuk "oog om oog, tand om tand" naar "als je op de ene wang wordt geslagen, reik dan ook je andere wang aan".
Hij zette volgens het NT het oor weer aan het hoofd van de man die hem kwam arresteren en door Petrus zijn oor werd afgeslagen. Hij wist dat hij zou sterven.
Allé, of je in al die zaken nu wil geloven of niet, zo schrijven diegenen die hem kenden over hem.

Over Mohammed werd ook veel geschreven.
Wie hem belachelijk maakte of bespotte, werd gedood.
Stammen die hem hadden bedreigd, in veel gevallen omdat ie eerst zelf baldadigheden had uitgehaald, werden in veel gevallen tot slavernij gebracht, bestolen, of zelfs compleet weggevaagd, in het beste geval verbannen.

En niet te vergeten, naast visioenen waarin Allah hem zaken doorgaf, had hij ook toekomstvisioenen over zijn volgelingen die tot op de oceanen oorlog voerden met de ongelovigen. Verdediging my ass!

En let op, volgens Mohammed waren hij en Christus profeten van dezelfde religie.
Waarom de ene zich dan liet afslachten, en de andere zelf de slachtingen leidde, is me dan ook een raadsel.

Leg nu maar eens uit aan al-shabaab dat wat ze in Kenia hebben uitgehaald, haram is.

Veel geluk!

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 september 2013 om 16:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be