![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest je intelligent zijn zou je doorhebben dat ik "de" Islam niet verdedig, wel dat ik tegen religieuze spanningen ben, en dat die gekken net proberen religieuze groepen tegen elkaar op te zetten, waar mensen als jij blind in lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals je op dit forum kunt zien heb ik een grote hekel aan jihadisten, alleen wordt daar in Kenia veel minder over geluld dan hier. Misschien dat dat n wel verandert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al deze zin staat bol van de haat tegen een bepaalde groep mensen. Ik vraag je niet de ideologie of godsdienst te respecteren (doe ik eerlijk gezegd ook niet) wel de mensen die die ideologie of godsdienst aanhangen. Ze hebben hun overtuiging, net zoals jij de uwe hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in Kenia 's nachts de straat op komt moet je goed weten waar je gaat, je neemt best een taxi. Ik heb al verschillende toeristen in hun onderbroek naar hun hotel zien tergkeren... persoonlijk nog nooit iets meegemaakt, maar ik neem bijna altijd een taxi en als ik te voet ga volg ik de wegen die bewaakt worden door askari. Zoniet word ik vergezeld van enkele Keniaanse vrienden, een groep wordt minder gemakkelijk aangevallen.
Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2013 om 02:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 september 2013 om 03:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Since it became clear that the al-Qaeda-linked Somali group, al-Shebab, was behind the attack, things have been very different for Abdirahman and most of his friends.Three days into what has turned out to be Kenya's worst terrorist attack since the bombing of the US embassy in 1998, Abdirahman believes life is set to take a permanent shift for most Somalis residing in Kenya."Some of my friends and most Somalis fear they could be executed [in retaliation]," he said. "So many have not gone to work today, because they fear entering matatus [minibuses]."
"There is fear here in Majengo, since this is place will also be the target of police," said Ali Edachi, a resident of the impoverished urban neighbourhood. Although there is no curfew in place, the people in this neighbourhood know the drill. Everyone here avoids streets after dark. Edachi says they have a good reason for their caution. "We know and its obvious Muslims are living in fear after the shopping mall attack," said Adan Wachu, the secretary-general of the Supreme Council of Kenyan Muslims. Most Somalis living in Nairobi, having fled their homes in Somalia after decades of instability, violence and a collapsed state, fear both the police and public lynch mobs. Many fear the police will start targeting them with arbitrary arrests. They also fear civilian Kenyans may target them. "I am concerned and I am controlling my movement," said Abdirahman. "The attack can come from the same group - or someone else - you are not sure. "I fear going out," he told Al Jazeera. "The social media sentiment has changed against the Somalis. They are saying the Somalis must go home. There are places you fear to visit because they may attack you, saying: 'Your people have done this.'" http://www.aljazeera.com/indepth/fea...222160177.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet alles in z'n perspectief zien, ik ben al overvallen in Barcelona, Antwerpen en Brussel, maar nog nooit in Afrika. Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2013 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#435 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In dergelijk model zal uiteindelijk elke vorm van emotie maar ook religie verboden worden want hoe ga je anders de lat gelijk leggen voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als wij de Islam niet respecteren, hoe verwacht je dan dat zij ons respecteren? Ik heb liever een maatschappij gefundeerd op respect en verdraagzaamheid dan op haat en achterdocht. Het is een cliché, maar het onvermogen het geloof van de andere de respecteren leidt tot toestanden zoals in de jaren 30. Toevallig of niet behoren veel mensen die niet kunnen zwijgen over de Islam tot extreem-rechts, het VB maakt er zelfs hun voornaamste thema van. Vroeger waren de Joden de gebeten hond van extreem-rechts in West-Europa, nu zijn het de moslims.
Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2013 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal je verbazen, maar de mensen met wie ik omga en die mijn kritiek op islam volop delen zijn helemaal geen extreem rechtse lui. Het zijn eerder mensen die vanuit de linkse groene partij komen of recent nog een levenslange adept van de CD&V, die langzamerhand beginnen inzien dat het kwaad dat in de door u aangehaalde jaren 30 rondwaarde, nu effektief TERUG rondwaardt in de vorm van islam. Of wist je niet dat Dolfje uit de koran een pak inspiratie heeft gehaald? Ook in de jaren dertig waren er hopen mensen die de blik afwendden en net deden of er niks aan de hand was. In feite waren het de meerderheid die stil zwegen en verder ploeterden in de hoop dat het aan hen zou voorbijgaan. En dan had je toen ook nog de collaborateurs, die vonden dat het nieuwe gedachtengoed het ideaal was. Ik zou daar maar eens goed over nadenken. En trouwens: als uw vriendin moslim is, dan gaat ze al regelrecht naar de hel, want moslima's mogen niet huwen met een ongelovige kaffer volgens hun boekske. laat staan dat ze er "de vriendin" van mogen zijn.... ge speelt met dat kind haar leven! ps. noteer even dat Dolfje de joden als een "ras" beschouwde en niet als een geloofsgroep (vermits ook niet-gelovige "joden" werden vervolgd). En raad eens wie kritiek op islam nu als "racisme" bestempelen? Raad eens wie vinden dat moslims een "ras" zijn? Je mag driemaal proberen. En neen, het is NIET het VB! daar, dan heb je weer een kansje meer.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 september 2013 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze ontkennen de goddelijkheid van onze Heer en Verlosser Jezus Christus, kan het dan nog erger?
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en degenen die vinden dat Quetzalquepopl niet bestaat, mogen ineens volgen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |