Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2015, 14:29   #441
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Doe niet zo flauw en steek weer een sigaret op, man.

Geniet van het leven.
Oud 5 juli 2015, 14:33   #442
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe achterlijk kan een posting zijn, nu zou ik mijn zoon tot roken hebben aangezet, en dan vallen er nog woorden zoals lafheid en zelfbedrog, jongen toch.
Op welke leeftijd begon uw zoon te roken?

Ik heb zelf gerookt vroeger. Het feit dat ik kinderen had op een bepaald moment is een belangrijke reden geweest om te stoppen. Ik vind dat men zijn verantwoordelijkheid als ouder daar dient op te nemen (ik heb er naar mijn mening te lang mee gewacht, maar gelukkig was het nog niet te laat om dat goede voorbeeld te geven). En dan vind ik het inderdaad een beetje laf indien men de schuld van het terug beginnen roken nog eens op die kinderen zou gaan steken, al is het maar ten dele. Soms dient men mensen een spiegel voor te houden in plaats van hen naar de mond te praten. Een verslaafde dient de realiteit voorgespiegeld te worden, hoe vervelend dat die ook kan zijn. Dat helpt bij het stoppen. In dit geval is dat dan ten koste van uw opinie over mij. Goed dan is dat maar zo. Maar ik ga u niet naar de mond praten zodat u dan gemakkelijker terug zou kunnen beginnen. Laat dat geweten maar wroegen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2015 om 14:50.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 14:34   #443
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bewonder je moed om vol te houden en ervoor uit te komen hoe zwaar je het ermee hebt. Debiele reacties krijg je altijd wel.
Oud 5 juli 2015, 14:35   #444
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 14:37   #445
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe niet zo flauw en steek weer een sigaret op, man.

Geniet van het leven.
²
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 14:40   #446
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb altijd graag gerookt. Ik vond het relaxerend. En ben ook zéér vroeg begonnen. Maar uiteindelijk is het een vuiligheid. Sedert 2002 ben ik gestopt. Laatste sigaret uitgetrapt en dat was het. De eerste 3 weken was het afzien. Een (kleine) hel. Maar elke keer als ik zin had in een sigaret dronk ik een glas water. Nooit meer gerookt sindsdien.
Dat is wat men noemt Stoppen met roken. Mijn ervaring is gelijkaardig. Ik had het pakje nog weken daarna in mijn bovenhemd zitten. Geen surrogaten. Nooit tegen mensen gezegd dat ze niet mochten roken in mijn nabij zijn. Dat had ik van een gestokte roker geleerd die ergens in de 60 pas gestopt pas. Zo van "Doe maar, mij kan het niet raken. Ik rook NIET meer." De juiste ingesteldheid is van belang. Dat krijg je niet door medelijden met jezelf te hebben.

Zonder dank Hoomer. Het ga u goed. Ook al wil u liever naar de mond gepraat horen. Wat u nodig heeft is misschien iets anders.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2015 om 14:51.
Oud 5 juli 2015, 14:43   #447
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Op welke leeftijd begon uw zoon te roken?

Ik heb zelf gerookt vroeger. Het feit dat ik kinderen had op een bepaald moment is een belangrijke reden geweest om te stoppen. Ik vind dat mijn zijn verantwoordelijkheid als ouder daar dient op te nemen. En dan vind ik het inderdaad een beetje laf indien men de schuld van het terug beginnen roken nog eens op die kinderen zou gaan steken, al is het maar ten dele. Soms dient men mensen een spiegel voor te houden in plaats van hen naar de mond te praten. Een verslaafde dient de realiteit voorgespiegeld te worden, hoe vervelend dat die ook kan zijn. Dat helpt bij het stoppen. in dit geval is dat dan ten koste van uw opinie over mij. Goed dan is dat maar zo. Maar ik ga u niet naar de mond praten zodat u dan gemakkelijker terug zou kunnen beginnen. Laat dat geweten maar wroegen.
Man toch, waar haal jij al dat gezever toch uit, ik steek niets op niemand en ben in de verste verte niet van plan terug beginnen te roken. Ik heb gezegd die zaten daar te roken en ik kreeg ook zin in een sigaret wat heel normaal is hoor, ik krijg dagelijks wel een keer of vijf zin in een sigaret, gij hebt nooit echt gerookt anders zou je dat weten, er zijn trigger moments.
En dat mijn zoon rookt wel dat is niemand anders dan zijn eigen schuld, ik heb die jongen nooit een sigaret in zijn mond gestoken en gezegd; roken nu. Straffer zelfs hij heeft tot zijn 21 jaar nooit in mijn nabijheid een sigaret opgestoken. Mag ik er u op wijzen dat mijn zoon 32 jaar is. Verdorie zeg nogmaals op mijn kinderen steken!!!! Ik ben verdorie zestig jaar. En dan is er nog dien onnozele Fransman die denkt dat wij allemaal op ons acht jaar rookten, jongens toch.
Oud 5 juli 2015, 14:46   #448
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat is wat men noemt Stoppen met roken. Mijn ervaring is gelijkaardig. Ik had het pakje nog weken daarna in mijn bovenhemd zitten. Geen surrogaten. Nooit tegen mensen gezegd dat ze niet mochten roken in mijn nabij zijn. Dat had ik van een gestokte roker geleerd die ergens in de 60 is gestopt pas. Zo van "Doe maar, mij kan het niet raken. Ik rook NIET meer." De juiste ingesteldheid is van belang. Dat krijg je niet door medelijden met jezelf te hebben.

Zonder dank Hoomer. Het ga u goed. Ook al wil u liever naar de mond gepraat horen. Wat u nodig heeft is misschien iets anders.
U blijft uw achterlijke praat posten, ik heb geen medelijden met mezelf, wel integendeel ik ben trots op mezelf.
Jonge toch pfff zagevent.
Jij hebt zelfs geen idee waarover deze draad gaat, je pikt ergens op in en je denkt dat je overloopt van gelijk, zielig.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 juli 2015 om 14:47.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 14:49   #449
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard Gestopt met roken.

Na vier maanden is het testobject een brommende gromHoomer geworden...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 14:53   #450
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik bewonder je moed om vol te houden en ervoor uit te komen hoe zwaar je het ermee hebt. Debiele reacties krijg je altijd wel.
Maar ja zeg, ik heb het echt niet zwaar, ik heb het vooral de eerste week zwaar gehed zoals iedereen, dan heeft mijn omgeving het gedurende een maand of twee zwaar gehad met mij en meer is er niet.
Ik post hier gewoon maandelijks dat ik nog steeds gestopt ben met roken maar zoals ik zo dikwijls merk in andere draden er zijn idioten genoeg die lezen een posting en pinnen zich daar op vast en blijven halsstarrig denken dat ze gelijk hebben terwijl hun reacties volledig naast de kwestie of uit de context getrokken zijn, maar ja wat doe je tegen zo een idioten.
Oud 5 juli 2015, 14:53   #451
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft uw achterlijke praat posten, ik heb geen medelijden met mezelf, wel integendeel ik ben trots op mezelf.
Jonge toch pfff zagevent.
Jij hebt zelfs geen idee waarover deze draad gaat, je pikt ergens op in en je denkt dat je overloopt van gelijk, zielig.
Ik heb al eerder in deze draad bijdragen geplaatst. Misschien heeft u erover heen gelezen.

U weet dus niet op welke leeftijd uw zoon begon te roken? Heeft u hem dat nooit gevraagd dan?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2015 om 14:55.
Oud 5 juli 2015, 15:00   #452
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Na vier maanden is het testobject een brommende gromHoomer geworden...
Nee hoor, ik niet.
BTW het is acht maanden.
Oud 5 juli 2015, 15:07   #453
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder in deze draad bijdragen geplaatst. Misschien heeft u erover heen gelezen.

U weet dus niet op welke leeftijd uw zoon begon te roken? Heeft u hem dat nooit gevraagd dan?
Wel ik weet niet wanneer hij begon te roken, denk je echt dat een jongen of meisje die niet mag roken van zijn/haar ouders zal komen zeggen wanneer hij/zij beginnen te roken, ik denk dat dat nog steeds in het geniept gebeurd zoals bij ons vroeger ook het geval was.
Maar als ik u kan tevreden stellen wel ik denk dat hij kort na dat hij als Belgisch meest beloftevolle voetballer van zijn leeftijd de melding kreeg dat hij nooit meer zou kunnen doen waar hij voor leefde nml. voetballen doordat hij de diagnose "ziekte van osgood-schlatter" kreeg.
Tevreden nu.
Oud 5 juli 2015, 15:12   #454
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik weet niet wanneer hij begon te roken,...
Misschien is een gesprek wel op zijn plaats. Jullie kunnen elkaar misschien wel helpen met stoppen.

Tevreden? Ik vind het eerder vervelend in deze draad te posten. Ik dacht dat ik er goed aan deed. Maar ik hou nu op.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 juli 2015 om 15:14.
Oud 5 juli 2015, 15:19   #455
Hoomer

Standaard

Citaat:
Misschien is een gesprek wel op zijn plaats. Jullie kunnen elkaar misschien wel helpen met stoppen.

Tevreden? Ik vind het eerder vervelend in deze draad te posten. Ik dacht dat ik er goed aan deed. Maar ik hou nu op.
Best als je al begint te knippen in mijn tekst, en ik heb geen hulp nodig, ik ben acht maanden geleden gestopt. En ik heb geen enkele intentie mij te bemoeien met het rookgedrag van mijn zoon, stel dat hij me "Johan Bollen" de moeial begint te noemen;
Oud 5 juli 2015, 15:35   #456
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best als je al begint te knippen in mijn tekst, en ik heb geen hulp nodig, ik ben acht maanden geleden gestopt. En ik heb geen enkele intentie mij te bemoeien met het rookgedrag van mijn zoon, stel dat hij me "Johan Bollen" de moeial begint te noemen;
Als men vraagt dat mensen zich moeien door een persoonlijke draad te openen dan dient men erop voorbereid te zijn niet alleen schouderklopjes te krijgen. Als rokende ouder draagt men een verantwoordelijkheid naar de kinderen toe. Als u daar niet graag op gewezen wordt (en dat lijkt me het geval te zijn) had u misschien beter uw situatie privé gehouden. Mijn bijdragen in deze draad hebben slechts tot doel gehad iemand die zou kunnen hervallen in rookgedrag te motiveren niet terug te beginnen.

Het beste nog verder.

Website
Oud 5 juli 2015, 15:45   #457
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat spreek ik niet tegen. Ik heb nooit begrepen dat mensen zich misdragen en helemaal niet praktiseren en plots schijnheilig meedoen aan de ramadan.
dat is nochtans hip tegenwoordig. Staat heel links en vooruitstrevend!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 15:52   #458
Hoomer

Standaard

Citaat:
Als men vraagt dat mensen zich moeien door een persoonlijke draad te openen dan dient men erop voorbereid te zijn niet alleen schouderklopjes te krijgen. Als rokende ouder draagt men een verantwoordelijkheid naar de kinderen toe. Als u daar niet graag op gewezen wordt (en dat lijkt me het geval te zijn) had u misschien beter uw situatie privé gehouden. Mijn bijdragen in deze draad hebben slechts tot doel gehad iemand die zou kunnen hervallen in rookgedrag te motiveren niet terug te beginnen.

Het beste nog verder.
Het is heel mooi en heel nobel van u hoor, maar zoals eerder gezegd niet nodig, ik herval niet hoor, u pint me vast op het feit dat ik gezegd heb dat ik goesting kreeg voor een sigaret toen mijn zoon en mijn vriendin zaten te roken na het eten onder de parasol aan men zwembad, dat was een moment opname, niet meer niet minder.
Jij beledigd hier zowat iedereen die ooit gerookt heeft of nog rookt en die trotse ouder is van een of meerdere kinderen die zelf al dan niet roken, u beschuldigd niet alleen mij maar ook die andere ouders dat wij onze kinderen aanzetten of aangezet hebben tot roken. Begrijpt u dat niet?
Nuis het zo dat mijn zus en mijn schoonbroer totaal niet roken maar hun kinderen wel, is dat mijn schuld dan want die kinderen zijn ooit wel bij mij op bezoek geweest.
En heeft u er al bij stil gestaan hoeveel jongeren er leren roken gewoon om wiet te kunnen roken en later verslaaft aan de sigaret geraken.
U wil gewoon uw gelijk halen kost wat kost maar dat kan niet om dat dat wat u mij verwijt u tegelijkertijd een paar miljoen (in België alleen al) verwijt. En nu kunnen we over ons drankgebruik beginnen, hoeveel kinderen drinken alcohol omdat hun ouders dat ook drinken? Start nu.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 juli 2015 om 15:54.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 15:57   #459
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de overheid gaat bepalen wat wij wel en niet in ons lichaam mogen stoppen.

Ook nog even flink de vrijheid van meningsuiting beperken en we leven in de ideale samenleving.
Je overdrijft natuurlijk wel erg.

De meerderheid is er mee akkoord dat de overheid ons "aanmoedigt" in goede zin en "ontraadt" in andere zin.

Zo zegt de overheid ons niet hoe snel we moeten rijden, maar we zijn wel allemaal akkoord dat er snelheidsbeperkingen moeten bestaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 16:02   #460
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij beledigd hier zowat iedereen die ooit gerookt heeft of nog rookt en die trotse ouder is van een of meerdere kinderen die zelf al dan niet roken, u beschuldigd niet alleen mij maar ook die andere ouders dat wij onze kinderen aanzetten of aangezet hebben tot roken. Begrijpt u dat niet?
Ik zie een erkenning van een realiteit niet als een belediging. Ik hoor trouwens ook bij die ouders die rookten. Alhoewel ik ermee gestopt ben toen mijn kinderen nog klein waren. Ze herinneren zich nu amper dat ik ooit rookte. Wees gerust. Ik ben even 'medogenloos' in moreel opzicht tegenover mijn eigen rookgedrag in het verleden. Als men beseft hoe een kind leert dan kan men niet anders dan te erkennen dat de invloed van de ouders in het rookgedrag van de kinderen immens is. Sorry maar dat is de realiteit.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be