![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,72% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,07% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,45% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
21 | 36,21% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ach ja, zoals ik dacht is dit weer een klassieke "reductio ad genocidium"
![]() |
![]() |
#442 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#443 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De basisleer is gericht op de vervulling van het OT in het nieuwe testament.
Niemand kon kan de Wet naleven op 1 na. Dus is er de genadewet om dat juk te verlichten De tijd en gecorrumpeerde machten maken dat de praktijk helaas vaak anders dan de theorie loopt. En hoe meer terug in tijd, hoe barbaarser dat tot recht kon komen. Dat is niet eigen aan 1 instituut maar zowat alle. De basisleer: 1. Drie-eenheid: Katholieken geloven in één God, die bestaat in drie personen: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. Jezus Christus: 2. Jezus wordt gezien als de Zoon van God en de Verlosser van de mensheid. Zijn leven, dood en opstanding vormen de kern van het christelijk geloof 3. De Bijbel: Katholieken beschouwen de Bijbel als heilig schrift en gezaghebbend voor hun geloof en praktijk. De Bijbel bestaat uit het Oude en Nieuwe Testament. 4. De Kerk: De katholieke kerk wordt gezien als de gemeenschap van gelovigen, en de paus is het hoofd van de katholieke kerk. Er wordt waarde gehecht aan de traditie naast de Schrift. 5. Sacramenten: Katholieken erkennen zeven sacramenten, waaronder doop, eucharistie, vormsel, biecht, huwelijk, ziekenzalving en wijding. 6. Maria: Maria, de moeder van Jezus, wordt geëerd als de Moeder Gods en een belangrijke figuur in het katholieke geloof. 7. Leer van de genade: Katholieken geloven in de goddelijke genade als een geschenk van God dat mensen helpt om een heilig leven te leiden
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 19 januari 2024 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er dus niet goed uit voor Vivaldi.
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks belet iemand die geen "tolerantie als axioma" aanhangt van IN SOMMIGE GEVALLEN tolerant te zijn als het hem/haar/het goed uitkomt. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/schokk...lam~a8612c2b4/
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet het atheisme zelf dat als basis axioma heeft van totalitair te zijn he. Dat totalitairen toevallig ook atheist zijn, wil niet zeggen dat atheisten totalitair moeten zijn. Daarentegen, moslims hebben een leer die fundamenteel een totalitaire attitude oplegt. Christenen hadden dat niet in hun grond teksten, maar de katholieke kerk heeft dat er wel van gemaakt, waardoor die ook heel erg totalitair zijn gaan doen.
Kortom, je kan onmogelijk een "volledig 200% moslim" zijn zonder totalitair te handelen ; je kan perfect een 200% atheist zijn zonder totalitair te handelen. Vergelijk het met "jager zijn en dieren doden" versus "wandelaar zijn en dieren doden". Je kan onmogelijk 200% een jager zijn, en geen dieren doden. Je kan wel perfect 200% een wandelaar zijn, en geen dieren doden. Niks belet U natuurlijk van als wandelaar ook dieren te doden, maar dat is geen must. Je kan totalitair zijn als atheist, maar dat is geen must. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
|
![]() En toch is heel west-europa al meer dan 40 jaar bezig met erg tolerant te zijn ten aanzien van mensen die onze cultuur willen vernietigen.
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt dan oftewel tolerantie ten aanzien van intoleranten, oftewel Panda-stijl intoleranten ten aanzien van mensen die intolerant zijn ten opzichte van intoleranten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een onzin allemaal. En zeggen dat wij allemaal hier in het Westen daar bijna 20 eeuwen in hebben geloofd. Men houdt het niet voor mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het om. De geloofssystemen en praktijken van vandaag zijn niet "beter". Mijn geloof waarschuwt mij tenminste tegen die wolven in schaapsklederen. Wedden dat alle politiekers gaan meelopen met wat reeds uitgesproken is? En dat wat ze openbaar bespraken in het WEF is maar een stukje van wat ze buiten het zicht van publiek bespraken. De politieke partijen bekennen nu beter kleur voor de verkiezingen. Waar gaan we heen? Gaat cash geld weg en worden we getraced waardoor we nog meer vrijheid en privacy verliezen?
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#456 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 januari 2024 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
Quotes aanpassen, en daardoor doen alsof een ander forumlid iets anders zei dan wat deze in werkelijkheid zei is niet alleen storend en verwarrend, maar, ik dacht, ook niet toegestaan. (mij maakt het niet uit hoor) Als je iets wil zeggen, gebruik dan je eigen woorden. De manier van communiceren op een forum is vaak al verwarrend genoeg zo.
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg anderen niet je eigen woorden in de mond
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn vijanden die er in weze geen zijn, volgens een piramidaal systeem, van minder vijand naar méér vijand; IK staat van boven. Dan het gezin. Dan de familie. Dan de vrienden. Dan de streekgenoten. Dan de cultuurgenoten. Dan de vijand.
![]() |
![]() |
#460 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wacht, ik zal de ref naar de oorspronkelijke post eruit halen. Beter zo?
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 januari 2024 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |