Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 1 1,72%
VLD 7 12,07%
Vooruit 2 3,45%
NVA 16 27,59%
VB 21 36,21%
PVDA 3 5,17%
GROEN 0 0%
andere partij 4 6,90%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 4 6,90%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2024, 05:09   #421
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wanneer gaan die Blok-Pegida's nog eens iets organiseren in België ?

Hier zijn toch ook veel koran's om te verbranden ?
Als er hier al geen meerderheid is die het legaal zou willen maken voor normale burgers om moslims mogen aan te vallen, dan gaat ge met zo een volk labbekakken niet ver geraken he

Maar bon, dat is democratie. Ge moet de wens van de meerderheid aanvaarden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 05:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 05:12   #422
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tja, als ge de geschiedenis erbij neemt, dan waren de moslimlanden veel toleranter dan katholieke landen (inquisitie, houding tov de Joden,…)
Onze kerkelijke geschiedenis is afschuwelijk, het was 1500 jaar puur totalitair fascisme. We zijn er met veel moeite van af geraakt. Dus een extra reden om te weten wat voor soort ding de islam is he: het is hetzelfde ! Behalve dan dat het bovendien niet eens "eigen volk" is.

Vandaar dat we toch goed geplaatst zijn om te weten hoe we zoiets moeten smoren in de kiem he. Daar tot het laatste beetje broedhaard van uitroeien.

Jij pleit voor het "recht" op de "vrijheid" om dat te laten woekeren en dat nog eens over te doen, zo een totalitair fascisme.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 05:13.
Oud 19 januari 2024, 05:15   #423
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vermeende correlatie moslim - intolerantie zie ik toch niet.
Ik weet niet of een oogarts nog kan helpen hier.

Kijk eens naar de landen waar moslims in de meerderheid zijn. Als je zonder bril nog geen letters van 3 meter hoog kan zien, dan denk ik niet dat er nog veel te redden valt met een bril.
Oud 19 januari 2024, 08:18   #424
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Onze kerkelijke geschiedenis is afschuwelijk, het was 1500 jaar puur totalitair fascisme. We zijn er met veel moeite van af geraakt. Dus een extra reden om te weten wat voor soort ding de islam is he: het is hetzelfde ! Behalve dan dat het bovendien niet eens "eigen volk" is.

Vandaar dat we toch goed geplaatst zijn om te weten hoe we zoiets moeten smoren in de kiem he. Daar tot het laatste beetje broedhaard van uitroeien.

Jij pleit voor het "recht" op de "vrijheid" om dat te laten woekeren en dat nog eens over te doen, zo een totalitair fascisme.
Ja afschuwelijk, geen klimaatproblemen, voldoende land om alles en iedereen te kunnen ontvluchten, rijke bodem en bio diversiteit om op te stockeren en er een jaar van te leven.

Karel de Grote is de founding father of Europe he, as we know it.

Citaat:

Kijk eens naar de landen waar moslims in de meerderheid zijn. Als je zonder bril nog geen letters van 3 meter hoog kan zien, dan denk ik niet dat er nog veel te redden valt met een bril.
Leer de oorlogstijden en de vredestijden eens in aparte dimensies te plaatsen.
Laten wij streven naar vrede?

En dat wordt niet door een politieke partij bereikt, integendeel die zetten ons tegen elkaar op om als derde met het been te gaan lopen!

Kijk eens echt naar een welvarend islamitisch land en zie hoeveel meer die van hun bestuur krijgen in vergelijking tot ons. En gij betaalt meer belastingen.
En ik heb het over "krijgen" in termen van wat de cultuur wenst uit te drukken. Hier wordt ge op elkaar gepropt en denken de politici aan zichzelf om die diversiteit te bespelen en uit te persen.

Tijd om de ganse politiek te hervormen.
Oud 19 januari 2024, 09:03   #425
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als ge de geschiedenis erbij neemt, dan waren de moslimlanden veel toleranter dan katholieke landen (inquisitie, houding tov de Joden,…)...
Omdat je de andere geschiedenis niet bestudeert, zul je bedoelen.
Ze zijn nog altijd bezig met hun interne vete tussen soennieten en sjiieten, en zouden elkaar daarvoor uitmoorden, en we zijn 2024.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 januari 2024 om 09:04.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 09:35   #426
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg maar, alle gekheid op een stokje, op Ampe ga in niet stemmen, maar die heeft toch zo’n coalitie van kleine partijtjes verzameld he, met uiteenlopende standpunten, right? Die gaan samenwerken in de hoop over de kiesdrempel te springen. Misschien is dat nog een optie. Eens uitzoeken
Die gaat nooit van de grond geraken...
De enige persoon met bekendheid die ze wist te strikken (ex VRT journalist Verlinden Peter) bolt het al na 1 maand af naar de tsjeven waar hij de derde plaats op de europese lijst krijgt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 09:52   #427
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ge NU kijkt, ok. En wat als ge de geschiedenis erbij neemt?

Neem nu Granada, afwisselend katholiek/moslim gewest. Zoek eens uit welke periode de meest repressieve waren?

Het uitgangspunt als zou islam per definitie intolerant zijn is onnozel. Christendom kan dat net zo zijn. Atheïsme evengoed (N-Korea).
Oud 19 januari 2024, 09:53   #428
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ten eerste ben ik niet voor het *verbieden* van islam. Ik ben voor het *toelaten* van burgers om zelf moslims te vernietigen. Extra vrijheid voor eigen burgers.

Maar ten tweede is uw analogie kaduk: auto's hebben ook veel nuttige kanten voor eigen burgers. Moslims niet. De islam heeft geen enkel voordeel voor eigen burgers. Daar is niks positiefs aan. Het is een beetje alsof je voor de "vrijheid van tijgermuggen" pleit. Tijgermuggen hebben geen enkel voordeel, geen enkel nut voor ons. Zeggen dat wij vrijer zijn omdat tijgermuggen hun "rechten" beschermd worden is van de pot gerukt.

Auto's daarentegen, die hebben veel nut, en ook wat nadelen. Auto's verbieden is wel degelijk beperkend voor eigen volk.
wedervraag:

Citaat:
Wie is die “ons” toch maar den hele tijd. Gij zijt niet bij mijn “ons” hoor
Oud 19 januari 2024, 09:56   #429
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

idem. Dat "eigen volk".

Citaat:
Wie is die “ons” toch maar den hele tijd. Gij zijt niet bij mijn “ons” hoor
Oud 19 januari 2024, 10:07   #430
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge NU kijkt, ok. En wat als ge de geschiedenis erbij neemt?

Neem nu Granada, afwisselend katholiek/moslim gewest. Zoek eens uit welke periode de meest repressieve waren?
Kijk, het is niet omdat op een zeker moment de katholieke kerk het NOG BRUINER bakte dan de moslims, dat de moslimmigheid "verdraagzaam" is he. Naar huidige standaarden zijn moslims gewoon totalitaire waanzinnigen. En ja, de katholieken waren dat vele eeuwen geleden misschien nog meer. Die kregen ondertussen voldoende rammel om een toontje lager te zingen maar het heeft ons eeuwen ambras gekost. We gaan dat met import zotten niet overdoen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 10:12.
Oud 19 januari 2024, 10:09   #431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het uitgangspunt als zou islam per definitie intolerant zijn is onnozel.
Dat is niet waar want het intolerante maakt deel uit van de basis leer. Dat men historisch gezien met een andere variant van dezelfde waanzin (de katholieken) het nog bruiner bakte is geen bewijs van tolerantie he.
Oud 19 januari 2024, 10:10   #432
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idem. Dat "eigen volk".
Het "eigen volk" is de kleinst mogelijke groep van verwanten/gelijkgezinden over basis principes waarmee je kan hopen de rest van de wereld te onderwerpen he.

Het is best mogelijk dat jij kiest om niet in hetzelfde volk willen te zitten als ikzelf, dan zullen wij vijanden zijn die elkaar willen onderwerpen/afmaken he, en dan hopen wij alletwee dat we het winnende lotje getrokken hebben bij de keuze van ons "eigen volk" niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 10:11.
Oud 19 januari 2024, 10:15   #433
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je woont in het land van prachtige kathedralen. Akkoord: het gesofisticeerde christendom, het gnostische, heeft het niet gehaald, maar bij gebrek aan een integrale, waaronder ethische rationaliteit heeft de katholieke kerk in elk geval de mens van wieg tot graf begeleid, zeer imperfect, maar verkieslijk boven een ontbindende anomie en de 'persoonlijke' willekeur van volslagen ignoranten. En nee, de islam is niet 'hetzelfde'.
Oud 19 januari 2024, 10:24   #434
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar want het intolerante maakt deel uit van de basis leer. Dat men historisch gezien met een andere variant van dezelfde waanzin (de katholieken) het nog bruiner bakte is geen bewijs van tolerantie he.
Jamma, intolerante maakt net zo uit van de basisleer van de katholieken. Echt wat een onnozele discussie
Oud 19 januari 2024, 10:25   #435
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het "eigen volk" is de kleinst mogelijke groep van verwanten/gelijkgezinden over basis principes waarmee je kan hopen de rest van de wereld te onderwerpen he.

Het is best mogelijk dat jij kiest om niet in hetzelfde volk willen te zitten als ikzelf, dan zullen wij vijanden zijn die elkaar willen onderwerpen/afmaken he, en dan hopen wij alletwee dat we het winnende lotje getrokken hebben bij de keuze van ons "eigen volk" niewaar.
En daar valt dus heel uw redenering mee in duigen he.
Oud 19 januari 2024, 11:08   #436
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wanneer gaan die Blok-Pegida's nog eens iets organiseren in België ?

Hier zijn toch ook veel koran's om te verbranden ?
Ik ben de eerste om te zeggen dat boeken niet moet verbranden, ook de religieuze zeverboeken niet. Alles heeft zijn nut, ook die boeken.
Zo kwam ik op zekere dag, tijdens mijn avonturen, in Wortel terecht, je weet well, waar er tralies voor de vensters hangen en je geen sleutel van uw deur hebt. WC papier was er niet, het enige dat aanwezig was in de cel was een koran.
Ik direct beginnen lezen, zodat ik de gelezen pagina's een positief gebruik kon geven bij het naar het toilet gaan.
Oud 19 januari 2024, 11:20   #437
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben de eerste om te zeggen dat boeken niet moet verbranden, ook de religieuze zeverboeken niet. Alles heeft zijn nut, ook die boeken.
Zo kwam ik op zekere dag, tijdens mijn avonturen, in Wortel terecht, je weet well, waar er tralies voor de vensters hangen en je geen sleutel van uw deur hebt. WC papier was er niet, het enige dat aanwezig was in de cel was een koran.
Ik direct beginnen lezen, zodat ik de gelezen pagina's een positief gebruik kon geven bij het naar het toilet gaan.
Heb je niet overwogen om de pagina niet te lezen, en direct te gebruiken als toiletpapier ?

Voor ja achterwerk maakt dat toch geen verschil of je dat leest of niet ? (ik ga er nu even van uit dat je achterwerk geen religieuze interesses heeft)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 13:23   #438
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar valt dus heel uw redenering mee in duigen he.
Hoezo ? Als jij per se niet tot mijn volk wil behoren en dus een verrader/vijand zijn, is dat toch geen probleem voor mijn redenering ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2024 om 13:26.
Oud 19 januari 2024, 13:25   #439
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamma, intolerante maakt net zo uit van de basisleer van de katholieken. Echt wat een onnozele discussie
Maar waarom denk jij dat ik niet vind dat katholieken ook mogen doodgemept worden ?
Alleen zijn katholieken geen echt probleem meer vandaag, juist omdat er genoeg de keper over geholpen werden tijdens de Franse revolutie he.

Jij doet alsof ik iets "voor" katholieken zou hebben. Nee, katholieken zijn het beste bewijs dat we de moslims niet mogen laten opkomen zoals we de katholieken hebben laten bedijen he. De Romeinen hadden aanvankelijk groot gelijk van die allemaal willen af te maken, we moeten ons DAARAAN inspireren tegenover de moslims he, of we gaan hetzelfde meemaken als we door de katholieken hebben meegemaakt.
Oud 19 januari 2024, 13:27   #440
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be