Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2005, 16:52   #441
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
tis thans zo. ik zoek niet naar cd's. Ik bezoek weblogs en opeens staan daar massa's albums die je kunt afhalen. ik bekijk die en van sommige zeg ik: he, dat ziet er aardig uit. en ik haal hem af. Dat is een heel andere methode van "kopieren" (aanhalingstekens, want ik kopieer niet, ik download) dan die van jou.

als ik een cd wil, wacht ik niet tot die ergens op internet verschijnt en ik ben niet van plan heel da ding af te speuren tot ik hem heb gevonden. Dus ga ik hem braafjes legaal halen.
Je haalt ze binnen en dan? Je brand ze op cd en legt ze in de kast zeker. Komaan kerel.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 april 2005 om 16:53.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 16:54   #442
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je haalt ze binnen en dan? Je brand ze op cd en legt ze in de kast zeker. Komaan kerel.
Ik brand ze in mp3-formaat op een cd. en ik heb geen mp3-spelers. Begint het zo een beetje te dagen? Ik kan ze dus enkel op computer afspelen. En ik kan niet werken met muziek op, dus ook niet als ik aan de computer zit.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 16:57   #443
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik brand ze in mp3-formaat op een cd. en ik heb geen mp3-spelers. Begint het zo een beetje te dagen? Ik kan ze dus enkel op computer afspelen. En ik kan niet werken met muziek op, dus ook niet als ik aan de computer zit.

Als het echt waar is wat je zegt, wat gewoonweg onzin is maar goed, dan ben je zo dom als je groot bent. Je download dus cd's waarvan je zelf weet dat je ze nooit kunt beluisteren...kun je mij het nut ervan dan eens uitleggen?

Trouwens met welk soort apparaat jij ze afspeelt doet niet terzake.

Je haalt niets af om het nooit te gebruiken kerel! Doe een beetje normaal ok

Laatst gewijzigd door illwill : 26 april 2005 om 17:07.
Oud 26 april 2005, 17:48   #444
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als het echt waar is wat je zegt, wat gewoonweg onzin is maar goed, dan ben je zo dom als je groot bent. Je download dus cd's waarvan je zelf weet dat je ze nooit kunt beluisteren...kun je mij het nut ervan dan eens uitleggen?

Trouwens met welk soort apparaat jij ze afspeelt doet niet terzake.

Je haalt niets af om het nooit te gebruiken kerel! Doe een beetje normaal ok
ik zeg niet dat ik ze nooit afspeel, echter maar 1 of 2 keer.

Het gaat erom dat ik ze sowieso anders ook niet gekocht zou hebben. De cd's die ik wil kopen, koop ik.

En wat jij allemaal vertelt is ook dikke onzin. Eerst zeg je dat alleen dommeriken niet kopieren, en later zeg je amper te kopiëren. Je scheldt je eigen dus uit voor dommerik.
Oud 26 april 2005, 21:33   #445
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat ik ze nooit afspeel, echter maar 1 of 2 keer.

Het gaat erom dat ik ze sowieso anders ook niet gekocht zou hebben. De cd's die ik wil kopen, koop ik.

En wat jij allemaal vertelt is ook dikke onzin. Eerst zeg je dat alleen dommeriken niet kopieren, en later zeg je amper te kopiëren. Je scheldt je eigen dus uit voor dommerik.
Awel, je gebruikt de cdees illegaal en dat is en blijft diefstal. Anders moet je ze maar gaan kopen.

Zoals ik al zei, mensen die tegen de sterren omhoog elke dag 10 cdees afhalen, denk je dat zei deze anders zouden gekocht hebben? Je moet wel heel verdienen om dat te doen. Blijft dus nethetzelfde, zij stelen en jij ook, er is geen enkele reden waarom jij jezelf als onschuldig mag bekijken terwijl je anderen van hetzelfde beschuldigd, je ben t gewoonweg net hetzelfde.

Ik scheld mezelf helemaal niet uit, jij denkt gewoonweg niet verder na dan je neus lang is. Jij maakt er verhaaltjes rond terwijl je helemaal niet weet hoe de feiten zijn. Ik heb het nm enkel gehad over windows, heb ik ergens gezegt dat ik weet ik hoeveel muziek cd's download? Weet jij hoeveel cd's ik koop of hoeveel ik er download? nee! Ik zou mezelf dom noemen indien ik heel veel cd's koop en bijna geen download. Beetje nadenken ok. Verschil tussen jou en mij is dat ik mezelf niet als onschuldig beschouw, jij daarentegen probeert jezelf op alle mogelijke onzinnige beweringen goed te praten. Jij download ILLEGAAL cd's en je gebruikt ze, anders zou je ze niet downloaden, en daarom ben JIJ ook schuldig voor diefstal.

Trouwens, kun je mij zeggen hoeveel keer je een cd mag beluisteren vooralleer het beschouwd moet worden als diefstal? 1 of 2 keer zeker zoals jij het doet. Lol, je gooit de cd's daarna in de vuilbak zeker LOL!
Oud 26 april 2005, 21:42   #446
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Uhg, won't you die already?
Oud 27 april 2005, 05:36   #447
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nu werd het stil en gaan we weer kinderachtig beginnen doen é. Typisch!
Oud 27 april 2005, 05:39   #448
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gooi je cd's weg na 1 of 2 keer beluisteren? Neen? Waarom dan niet want je beluisterd ze toch max 2x...
Oud 27 april 2005, 07:58   #449
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gooi je cd's weg na 1 of 2 keer beluisteren? Neen? Waarom dan niet want je beluisterd ze toch max 2x...
Ik ken iemand (neen, ik spreek niet over mijn eigen) die alle dvd's die hij huurt stevast kopieert. Ik zeg tegen hem: ik zou die dingen niet doen (ook al had ik een dvd-schrijver), want ik kijk zelden films meer dan 1 keer. Dan moet hij al echt potten breken bij mij.
Zijn antwoord: oh, ik ook niet. Maar dat is dat "hebben", he. Gewoon die films kunnen hebben, ge weet nooit waar dat goed voor is. Ik heb geen idee waar het goed voor is, maar ik wil ze gewoon hebben, ook al doe ik er niets mee.

Een mens is een raar wezen. Ik denk niet dat ik het zou doen met films, moest ik het kunnen. Een film kopieren is gewoon te veel werk als het voor niets is.
Maar bij mij is dat met die muziek ongeveer hetzelfde. Gewoon dat "hebben". Het kan ziekelijk klinken en misschien is het dat ook wel.
Oud 27 april 2005, 12:38   #450
DenMathias
Schepen

Standaard

Oké, kunnen we nu deze discussie beëindigen. Het lijkt me dat jullie 2 toch nooit zullen overeenkomen over dat downloaden
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 16:56   #451
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken iemand (neen, ik spreek niet over mijn eigen) die alle dvd's die hij huurt stevast kopieert. Ik zeg tegen hem: ik zou die dingen niet doen (ook al had ik een dvd-schrijver), want ik kijk zelden films meer dan 1 keer. Dan moet hij al echt potten breken bij mij.
Zijn antwoord: oh, ik ook niet. Maar dat is dat "hebben", he. Gewoon die films kunnen hebben, ge weet nooit waar dat goed voor is. Ik heb geen idee waar het goed voor is, maar ik wil ze gewoon hebben, ook al doe ik er niets mee.

Een mens is een raar wezen. Ik denk niet dat ik het zou doen met films, moest ik het kunnen. Een film kopieren is gewoon te veel werk als het voor niets is.
Maar bij mij is dat met die muziek ongeveer hetzelfde. Gewoon dat "hebben". Het kan ziekelijk klinken en misschien is het dat ook wel.
Tja, met zo'n uitleg kunnen we concluderen dat niemand schuldig is die copieerd. Iedereen doet het om te hebben. Als je elke dag 10 cdees afhaalt om te hebben heb je niet eens de tijd om ze allemaal te beluisteren. Downloaden is dus geen diefstal meer.
Oud 27 april 2005, 18:42   #452
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Oké, kunnen we nu deze discussie beëindigen. Het lijkt me dat jullie 2 toch nooit zullen overeenkomen over dat downloaden
graag.

Als ik echter stop met discussieren, begint hij te zagen dat ik moet antwoorden en "zie je wel" etc.
Oud 27 april 2005, 18:49   #453
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
graag.

Als ik echter stop met discussieren, begint hij te zagen dat ik moet antwoorden en "zie je wel" etc.
Als je gewoon had toegegeven dat je een dief bent en illegaal cd's copieerd dan hadden we een week geleden deze discussie al kunnen afsluiten, maar nee, meneer wil zich langs alle mogelijke belachelijke uitleg goed proberen te praten. Tja, daar kan ik niets aan doen.

Alsof ik zou geloven dat iemand op deze wereld cd's copieerd om ze in de kast te leggen...pfffffffffff maak jezelf maar wat wijs kerel.

Trouwens, waarvoor dient dit forum eigenlijk? Toch om te discussieren of niet? Wat zitten jullie toch te zagen over afsluiten van een discussie? Waarvoor komen jullie? Om discussies te beeindigen?

Laatst gewijzigd door illwill : 27 april 2005 om 18:50.
Oud 27 april 2005, 19:20   #454
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch om te discussieren of niet? Wat zitten jullie toch te zagen over afsluiten van een discussie? Waarvoor komen jullie? Om discussies te beeindigen?
Dit is een 'ruzie' tussen jou en DaBlacky jullie kunnen het verder op msn 'uitvechten'.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 20:03   #455
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dit is een 'ruzie' tussen jou en DaBlacky jullie kunnen het verder op msn 'uitvechten'.
Ten eerste beslis ik zelf wel waar ik deze discussie verder zet. Ik gebruik msn niet en stop met zagen, als je het niet interessant vind, waarom kijk je dan naar deze topic? Je kan heel goed zien wie er reageerd alvorens de topic te openen.
De topic is voor de rest zelfs uitgestorven, wij houden hem tenminste nog aan de gang.

En als je niet houd van discussies tussen 2 mensen...doe dan mee é, geef u mening dan gewoon ipv te zagen.
Vind jij het copieren van cd's door Blacky illegaal of niet?

Laatst gewijzigd door illwill : 27 april 2005 om 20:04.
Oud 27 april 2005, 20:17   #456
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind jij het copieren van cd's door Blacky illegaal of niet?
Ja en Nee.
Oud 27 april 2005, 20:53   #457
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ja en Nee.
Oh my god!!!!!!!!!!! En dat zit dan te zagen te stoppen met de discussie...
Tjonge jonge jonge....

Is dat nu echt het enigste wat je te zeggen hebt? T'is te zien dat je niet hier bent om te discussieren . Grappig!
Oud 27 april 2005, 20:55   #458
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh my god!!!!!!!!!!! En dat zit dan te zagen te stoppen met de discussie...
Tjonge jonge jonge....

Is dat nu echt het enigste wat je te zeggen hebt? T'is te zien dat je niet hier bent om te discussieren . Grappig!
Nee, tuurlijk niet. Ik heb al mijn mening over deze discussie geuit.
Oud 27 april 2005, 20:57   #459
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Als je gewoon had toegegeven dat je een dief bent en illegaal cd's copieerd dan hadden we een week geleden deze discussie al kunnen afsluiten, maar nee, meneer wil zich langs alle mogelijke belachelijke uitleg goed proberen te praten. Tja, daar kan ik niets aan doen.

Alsof ik zou geloven dat iemand op deze wereld cd's copieerd om ze in de kast te leggen...pfffffffffff maak jezelf maar wat wijs kerel.

Trouwens, waarvoor dient dit forum eigenlijk? Toch om te discussieren of niet? Wat zitten jullie toch te zagen over afsluiten van een discussie? Waarvoor komen jullie? Om discussies te beeindigen?
Als een discussie in kringetjes begint te draaien en nergens meer op uitkomt, dan lijkt het mij een goed moment om die af te sluiten, of een andere richting uit te sturen...

Dus dat doe ik dan maar 'k Heb eindelijk Linux op onze nieuwe computer geïnstalleerd. Als ik een bepaalde diskette insteek bij het opstarten van de computer, laadt Linux, anders verschijnt gewoon Windows XP.
Handig, zowel voor mijn ouders als voor mij
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 21:00   #460
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Als een discussie in kringetjes begint te draaien en nergens meer op uitkomt, dan lijkt het mij een goed moment om die af te sluiten, of een andere richting uit te sturen...
Idd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be