![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het niet relevante criterium, ras, is in dat geval ondergeschikt, zo ook de 'benadeling'. Citaat:
Werknemers zullen onderhands beginnen selecteren én discrimineren. De doelgroepen waarvoor de positieve discriminatie ingevoerd wordt, zouden er op die wijze zelfs nog meer door benadeeld kunnen worden. Citaat:
Citaat:
Enkel de overheid dient haar burgers gelijk te behandelen, omdat we in principe ons niet kunnen onttrekken aan een organisatie die het monopolie op geweld bezit. En laat nu net diezelfde overheid, die sociaal wenst te zijn op de kap van een kleine groep individuën (de werkgevers) zélf als werkgever inzake gelijkberechtiging en quota, schromelijk tekort schieten...........
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil best aannemen dat er achter het idee van positieve discriminatie goeie bedoelingen schuilen, maar in realiteit komt het erop neer dat je onrecht probeert goed te maken met anderen onrecht aan te doen.
Dat is uiteraard een heel verkeerd principe: je straft en belast er mensen mee die helemaal geen schuld aan het onrecht hebben. En wat erger is: de overheid wentelt de schuld en boete af op één specifieke groep terwijl ze zelf wél het onrecht in stand houdt waartegen de maatregel bedoeld is.
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of Piet Janssens, met moeder Kim Il Jong door de selecties zou geraken ten voordele van Mohammed Boucharachach met moeder Mieke Peeters.
Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2006 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beweert dat ze geen kansen krijgen, maar ik zie geen enkele concrete aanwijzing. Iedereen die maar een beetje de zaken volgt, weet dat de migranten tegenwoordig heel veel kansen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb weet van tenminste één bijscholingscursus aangeboden door de VDAB met origineel als specifieke doelgroep "jongeren". Jobaanbieding was inbegrepen na slagen van de - toch wel zware - cursus geluidstechnicus.
Bij TOTAAL gebrek aan "jongeren" werd dus cursus nadien aangeboden aan racistische vlamingen. Jobaanbieding na slagen was echter niet meer inbegrepen. Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2006 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Autochtonen Komen Niet In Aanmerking Voor Deze Stage -------------------------------------------------------------------------------- De Extreem-LINKSE en gevaarlijk organisatie KIF KIF, zet in een artikel op haar website aan tot discriminatie van het Belgische volk. Zij steunt daarin, samen met de VRT, een BEZOLDIGDE STAGE van 6 maanden UITSLUITEND VOOR ALLOCHTONEN. AUTOCHTONEN KOMEN NIET IN AANMERKING VOOR DEZE STAGE. *Feit dat men mensen uitsluit; bewust hun vacatures uitsluit,dicrimineerd en nogis uitsluit... . Zelf op geslacht en zelfs alsge nen zogenaamde rare voornaam hebt gelijk mij "Duncan". Citaat:
Daaroem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jongeren zijn GEEN jong volwassenen zoals ik; gehandicapten, armen mensen die uitgesloten worden horen niet in die SPECIFIEKE doelgroep. Sociale politiek & communicatie in dit land is dus triestig en sluit dagenlijks mensen uit zelfs op basis van geslacht ondervond ik jaren . Dit om maar te vermelden dit niet alles gegrond en respect vol gebeurt of correct! Wat niet wil zeggen dat GEHEEL de vdab slecht is ofzo ...of hun cursus aanbiedingen enzo zijn héél divers zelfs afstands studies,flexibiele uren enz... . Maar sociaal zijn ze alvast niet ook al lijkt het zo maar dat is iets dat men leert door directie & kader leden ... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#452 |
Staatssecretaris
|
![]() Als u dat even in het Nederlands wil vertalen, zal ik er proberen op te antwoorden...
![]() |
#453 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#454 |
Staatssecretaris
|
![]() Nogal een geluk dat we u hier hebben om klaarheid te scheppen...
![]()
![]() |
#455 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#456 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, dank zij projecten zoals dit.
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Staatssecretaris
|
![]() Werkelijk? Kan u dat bewijzen?
![]() |
#460 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, door de overheid gesteunde anti-racistische maatregel.