Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 18:06   #441
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
sorry hoor Staafje... ik ben het niet eens met je
wat doe je met Uncle Ben's ?
Opeten. Ik maak er een fijne Nazi Göring mee.

Citaat:
wat doe je met een criterium waar bv lengte een rol speelt bij een job en waar nu blijkt dat groep 1 ( ras 1 zal ik maar zeggen ) voor 99% aan die lengtevereiste voldoet en groep 2 ( idem dito ) voor slechts 0.01% ?

het is perfect denkbaar dat het ene ras/groep op het andere ras/groep bevoordeeld wordt zonder dat er sprake is van racisme/dicriminatie
waarvan het eindresultaat wel jammerlijk genoeg net hetzelfde is maar de procedure is het niet
In jouw voorbeeld is er sprake van één relevant criterium: lengte.
Het niet relevante criterium, ras, is in dat geval ondergeschikt, zo ook de 'benadeling'.

Citaat:
om nu terug naar 'positieve discriminatie' te stappen daar is het beoogde doel dat een groep met achterstand ( wat die groep verder gemeenschappelijk kenmerkt maakt niet langer uit ) bevoordeeld wordt
Ik vrees dat het net dat doel zal voorbijschieten.
Werknemers zullen onderhands beginnen selecteren én discrimineren.
De doelgroepen waarvoor de positieve discriminatie ingevoerd wordt, zouden er op die wijze zelfs nog meer door benadeeld kunnen worden.

Citaat:
dus noem dat unfair, benadelen van eenieder wie zich buiten die bewuste groep bevindt, etc
maar er is geen sprake van discriminatie omdat je selectiecriterium net niet arbitrair is
Een niet-arbitrair selectiecriterium is dan ook makkelijk in te roepen.

Citaat:
zuiver semantisch geleuter infeite ... voor de rest geef ik je grif gelijk

ps. supper's ready.. tot zo
Algemeen gesproken, ben ik voorstander van het recht om te discrimineren vanwege het individu. Zelfs op criteria die doorgaan voor niet-ethisch, niet-correct, etc.
Enkel de overheid dient haar burgers gelijk te behandelen, omdat we in principe ons niet kunnen onttrekken aan een organisatie die het monopolie op geweld bezit.
En laat nu net diezelfde overheid, die sociaal wenst te zijn op de kap van een kleine groep individuën (de werkgevers) zélf als werkgever inzake gelijkberechtiging en quota, schromelijk tekort schieten...........
Oud 16 januari 2006, 18:16   #442
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Het is juist omdat onze samenleving (enkele uitzonderingen niet te na gesproken) al decennialang racistisch bezig is en systematisch bepaalde bevolkingsgroepen achterstelt, dat projecten zoals dit noodzakelijk zijn om de scheefgetrokken situatie enigszins terug recht te trekken. Dit project zou niet nodig zijn als iedereen gelijke kansen kreeg.
dit project is gestart door een groep buitenlanders of "belgen" van arabische afkomst, die intrigeren om soortgenoten aan goede jobs te helpen in de wereld van de media, verder moet je niet zoeken.Ik kan het hen zelfs niet kwalijk nemen, ze passen enkel het principe "eigen volk eerst " toe, een principe dat ik een normale reaktie vind.Even normaal is echter dat ik mij tegen zulke aanvallen wil verdedigen.Wat niet normaal is, is de houding van een Manuel, of het zou moeten zijn dat hij zelf een vreedeling is.Als hij echter een Belg is, is het een renegaat, een landverrader...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 18:19   #443
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dit project is gestart door een groep buitenlanders of "belgen" van arabische afkomst, die intrigeren om soortgenoten aan goede jobs te helpen in de wereld van de media, verder moet je niet zoeken.Ik kan het hen zelfs niet kwalijk nemen, ze passen enkel het principe "eigen volk eerst " toe, een principe dat ik een normale reaktie vind.Even normaal is echter dat ik mij tegen zulke aanvallen wil verdedigen.Wat niet normaal is, is de houding van een Manuel, of het zou moeten zijn dat hij zelf een vreedeling is.Als hij echter een Belg is, is het een renegaat, een landverrader...
VREEMDELING, niet vreedeling.Ik schrijf het maar direkt, voor Manuel me er weer eens op wijst.Dat is zo zijn gewoonte, de mensen met hun neus in hun spelfouten drukken...Wie deed dit ook weer???Hier op dit forum?...
Oud 16 januari 2006, 18:42   #444
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik wil best aannemen dat er achter het idee van positieve discriminatie goeie bedoelingen schuilen, maar in realiteit komt het erop neer dat je onrecht probeert goed te maken met anderen onrecht aan te doen.
Dat is uiteraard een heel verkeerd principe: je straft en belast er mensen mee die helemaal geen schuld aan het onrecht hebben.
En wat erger is: de overheid wentelt de schuld en boete af op één specifieke groep terwijl ze zelf wél het onrecht in stand houdt waartegen de maatregel bedoeld is.
Oud 16 januari 2006, 19:01   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wil best aannemen dat er achter het idee van positieve discriminatie goeie bedoelingen schuilen, maar in realiteit komt het erop neer dat je onrecht probeert goed te maken met anderen onrecht aan te doen.
Dat is uiteraard een heel verkeerd principe: je straft en belast er mensen mee die helemaal geen schuld aan het onrecht hebben.
En wat erger is: de overheid wentelt de schuld en boete af op één specifieke groep terwijl ze zelf wél het onrecht in stand houdt waartegen de maatregel bedoeld is.
Inderdaad. Daarenboven werkt de hele zaak als een rode lap op een stier: er zal verbittering bij de autochtonen ontstaan die hierdoor negatief gediscrimineerd worden. Resultaat: in plaats van de integratie te bevorderen zal de tweedeling nog groter worden. "Jullie hebben toch maar jullie plaats te danken aan vriendjespolitiek". Autochtonen versus allochtonen, de tweedeling wordt nog meer in de verf gezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 19:01   #446
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of Piet Janssens, met moeder Kim Il Jong door de selecties zou geraken ten voordele van Mohammed Boucharachach met moeder Mieke Peeters.

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2006 om 19:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 19:02   #447
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel: het project is per definitie ANTI-racistisch. Het biedt allochtonen kansen die ze anders niet krijgen.
Dus volgens u hanteerde de VRT tot voor kort aan negatief discriminerende politiek... Waaruit blijkt dat?

U beweert dat ze geen kansen krijgen, maar ik zie geen enkele concrete aanwijzing. Iedereen die maar een beetje de zaken volgt, weet dat de migranten tegenwoordig heel veel kansen krijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 19:08   #448
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb weet van tenminste één bijscholingscursus aangeboden door de VDAB met origineel als specifieke doelgroep "jongeren". Jobaanbieding was inbegrepen na slagen van de - toch wel zware - cursus geluidstechnicus.

Bij TOTAAL gebrek aan "jongeren" werd dus cursus nadien aangeboden aan racistische vlamingen. Jobaanbieding na slagen was echter niet meer inbegrepen.

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2006 om 19:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:00   #449
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou misschien niet slecht zijn om even uit te leggen wat dit alles hier eigenlijk in dit topic komt doen...
Vrij simpel..men heeft zelfs op politiek gebied G E E N aandacht voor eigen volk.

Autochtonen Komen Niet In Aanmerking Voor Deze Stage

--------------------------------------------------------------------------------

De Extreem-LINKSE en gevaarlijk organisatie KIF KIF, zet in een artikel op haar website aan tot discriminatie van het Belgische volk.
Zij steunt daarin, samen met de VRT, een BEZOLDIGDE STAGE van 6 maanden UITSLUITEND VOOR ALLOCHTONEN.

AUTOCHTONEN KOMEN NIET IN AANMERKING VOOR DEZE STAGE.

*Feit dat men mensen uitsluit; bewust hun vacatures uitsluit,dicrimineerd en nogis uitsluit... .
Zelf op geslacht en zelfs alsge nen zogenaamde rare voornaam hebt gelijk mij "Duncan".
Citaat:
Het zou misschien niet slecht zijn om even uit te leggen wat dit alles hier eigenlijk in dit topic komt doen...
Vrij simpel..men heeft zelfs op politiek gebied G E E N aandacht voor eigen volk.

Daaroem.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:06   #450
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb weet van tenminste één bijscholingscursus aangeboden door de VDAB met origineel als specifieke doelgroep "jongeren". Jobaanbieding was inbegrepen na slagen van de - toch wel zware - cursus geluidstechnicus.

Bij TOTAAL gebrek aan "jongeren" werd dus cursus nadien aangeboden aan racistische vlamingen. Jobaanbieding na slagen was echter niet meer inbegrepen.

Jongeren zijn GEEN jong volwassenen zoals ik; gehandicapten, armen mensen die uitgesloten worden horen niet in die SPECIFIEKE doelgroep.

Sociale politiek & communicatie in dit land is dus triestig en sluit dagenlijks mensen uit zelfs op basis van geslacht ondervond ik jaren .

Dit om maar te vermelden dit niet alles gegrond en respect vol gebeurt of correct!

Wat niet wil zeggen dat GEHEEL de vdab slecht is ofzo ...of hun cursus aanbiedingen enzo zijn héél divers zelfs afstands studies,flexibiele uren enz... .

Maar sociaal zijn ze alvast niet ook al lijkt het zo maar dat is iets dat men leert door directie & kader leden ... .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 23:18   #451
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ik lees in de starttopic

Ik lees bij Manuel*
[/i]
Ik herhaal mijn stelling
"Dus ge stelt hier onomwonden dat de VRT al jarenlang racistisch bezig is en sytematisch bepaalde bevolkingsgroepen achterstelt"
Waarom zou de VRT anders zo'n actie moeten voeren als ze niet racistisch bezig is en nooit andere bevolkingsgroepen achterstelt?
Maw de VRT erkent dat ze in het verleden fout was en doet nu een inhaalmaneuver.
Leer lezen.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 23:19   #452
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Als die stage in een geheel plaats vindt waar de vernoemde bevolkingsgoroep, geen deel van kan uitmaken, omdat ze niet in het concept passen.
Als u dat even in het Nederlands wil vertalen, zal ik er proberen op te antwoorden...

Oud 16 januari 2006, 23:20   #453
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En wat is dan volgens U wèl het definiërende kenmerk van "allochtoon"?
Dat hij niet autochtoon is...

Oud 16 januari 2006, 23:23   #454
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Jawel, maar ge hebt het zelf nog niet door 8)
Nogal een geluk dat we u hier hebben om klaarheid te scheppen...

Oud 16 januari 2006, 23:25   #455
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Da's zeker manneke...

Oud 16 januari 2006, 23:27   #456
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beweert dat ze geen kansen krijgen, maar ik zie geen enkele concrete aanwijzing. Iedereen die maar een beetje de zaken volgt, weet dat de migranten tegenwoordig heel veel kansen krijgen.
Inderdaad, dank zij projecten zoals dit.

Oud 16 januari 2006, 23:30   #457
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dergelijke projekten zijn er alle vijf voet, maar van de meeste horen wij niets, die lekken niet uit tot in "autochtoonse " oren...
Oud 16 januari 2006, 23:36   #458
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus door overheid gesteund racisme?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 23:40   #459
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dergelijke projekten zijn er alle vijf voet, maar van de meeste horen wij niets, die lekken niet uit tot in "autochtoonse " oren...
Werkelijk? Kan u dat bewijzen?

Oud 16 januari 2006, 23:40   #460
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dus door overheid gesteund racisme?
Nee, door de overheid gesteunde anti-racistische maatregel.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be