![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien moeten we de zaak even omdraaien en geloven sommigen dat er geen ziel is omdat ze bang zijn voor de gevolgen als ze geloven dat er wel 1 zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Net zoals bijv de talrijke mensen die claimen een wat ze vaak omschrijven als "voorhistorisch dier/monster" gezien te hebben. Als je er een bepaald wereldbeeld/geloof op na houdt dan past dit niet en dan heb je dus een ernstig probleem echter als je dat geloof niet hebt dan is dit geen enkel probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edit: verbinding weggevallen en bijgevolg dubbelpost gemaakt...
![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 31 oktober 2008 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Echter als er wel meer is dan enkel dit en er is bijv een God dan zijn er misschien een aantal regeltjes die je moet in acht nemen en dit is volgens mij de reden dat velen liever geloven dat er niks anders is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn beste, een ziel is iets wat we alleen in woorden kennen,we kunnen ze niet zien ,en evenmin kunnen we ze vastpakken,en daarom alléén al kan ze niets wegen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat komt dat komt, maar het komt niet zoals U denkt dat het gaat komen..... Ik ben niet bang voor de dood,waarom zou ik mij er zorgen gaan over maken.... ![]() U draagt gedurende Uw hele leven de last mee of U wel Uw eeuwigdurend leven in Uw hiernamaals wel tenvolle hebt verdiend en of Uw hemelse vierschaar U gelovig genoeg vindt om tot Uw gods eeuwige groene weiden te worden toegelaten.... Ik ga na mijn dood gewoon de vergetelheid in,recht het donker gat in,en ik zal wel roepen op de dag dat U daar ook passeert... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 31 oktober 2008 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Het einde der tijden werd reeds voorspeld door Jezus. Jezus was een echte eschatoloog. Hij stelde dat het Einde der Tijden er zo snel zou komen dat zijn generatie het nog zou meemaken. Hetgeen natuurlijk niet gebeurde. Dan werd het overgenomen door Paulus die zijn achterban moet gerust stellen omdat het Einde niet komt. Paulus vindt dan maar wat uit om zijn gemeentes gerust te stellen en maakt op een slinkse wijze van 1 dag of één jaar 1000 jaar. Gedurende een hele tijd, tot het jaar 500 ongeveer bleven de christen in volle verwachting van de Wederkomst en bleven zij het Einde voorspellen. En toen is men ermee gestopt want de christelijke schrijvers maakten zich ronduit belachelijk omdat het nooit uitkwam. En vervolgens dacht men dat het Einde zou komen rond het jaar duizend. Er waren zelfs in die tijdsperiode boeren die niet meer ploegden omdat het geen zin had vermits de wereld toch ging vergaan. Maar de wereld verging niet. En tenslotte kwamen er allerlei sekten waaronder de Getuigen van Jehova in onze tijd. Deze laatsten voorspelden tot in de 1982 de juiste dag van het Armaggedon op basis van de bijbel. En dat men zich moest voorbereiden omdat de wereld ging vergaan, omdat dus het Koninkrijk nabij was. Telkens vergisten zij zich en nu zijn ze er ook maar mee opgehouden het Einde te voorspellen. En tenslotte komt u nu met uw voorspelling dat het Einde nabij is. Tja, als men maar lang genoeg wacht, zal het Einde wel komen zeker?
Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2008 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, het rammelt van alle kanten. Meer nog, het klopt dus van geen kanten. Laatst gewijzigd door system : 31 oktober 2008 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen met bijna dood ervaringen rapporteren nochtans een realtiteit na de dood. Die discussie over of BDE's legetiem zijn ga ik niet meer doen, maar het feit dat sommige mensen zouden willen dat er iets is na de dood verklaart niet direct dat het geloof (dat er meer is) er is. Het geloof kan ook er zijn gewoonweg omdat het zo is.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 oktober 2008 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hetgeen ons universum heeft geschapen niet straft voor kwade zaken, maar dat vrije wil absoluut is. Je zal niet gestraft worden door een almachtige god als je eits verkeerd, maar je zal wel de gevolgen van je acties dragen, uiteindelijk. We leven in een levend universum en elke acties draagt bij aan het geheel. Je zal zelf de vruchten plukken van wat je zaait en wat mij betreft hoeft er daar geen persoonlijke god bij aan te pas komen, laat staan een godsdienst die je regeltjes op legt.
Laatst gewijzigd door exodus : 31 oktober 2008 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ivm die gevolgen van uw acties .. die zijn er zeker alleen een beetje erger (lees veel erger dan in uw ergste nachtmerrie ) voor diegenen die manifest weigeren om zijn enige zoon te erkennen als zijnde de Messias. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bijna dood kan dus niet rapporteren over iets wat zich over de grens bevindt..... Er is een scheidslijn die je niet kan overschrijden wegens géén weg terug.... Mensen mijn beste,schatten zich in deze wereld véél te hoog in... Ze denken allemaal dat ze door een god zijn uitverkoren omdat zij kunnen nadenken.... Dacht je dat dieren niet kunnen nadenken over hun bestaan, wij zeggen zij reageren op hun instinct,nou dat doen wij toch ook,en ze zijn er,niet meer en niet minder,net zoals wij er zijn,ook niet meer en minder...Ze worden geboren onder de eerste natuurwet,die van de voortplanting om de soort in stand te houden..... Wel ,bij mensen gaat nét diezelfde regel op,en al de rest zijn filosofische beschouwingen om ons een beetje verheven te voelen over de rest van het leven dat deze planeet bevat.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 31 oktober 2008 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik jouw zo lees dirkje, en ik kijk naar 't getalletje in jouw forum-naam, dan draait voor jouw heel dat godsdienst gedoe rond 'eigen geloof eerst' en 'een mens is enkel mens als 't'em gelooft'. Ik vind trouwens de manier waarop je 'gelooft' heel zwak. Altijd op zoek naar argumenten en bewijzen om om je eigen waanbeelden te staven. Is echt christelijk geloven voor jou niet genoeg misschien ?
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het voor U citeren ,beschouw het maar als een levenslesje vanuit atheïstische hoek.... " Oordeelt niet,opdat gijzelf niet beoordeeld wordt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is nu precies wat Dirk doet: hij plaatst zijn eigen geloof als afgod naast God, indien niet in Diens plaats tout court. Als de straffen waarmee hij anderen hier voortdurend afdreigt inderdaad zo verschrikkelijk zijn als hij beweert, dan ziet het er voor hemzelf evenmin goed uit, vrees ik zo... ![]() |
|
![]() |
![]() |