Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2007, 15:05   #441
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Som eens eventjes de passages op, als je ze dan toch zo goed kent. Enkel het NT wel te verstaan, dat OT is voor slechts weinig christenen een absolute leidraad. Spijtig, dat de Islam nooit zoiets heeft gekend.
soddom en gomorra...
Je kan niet gaan kiezen dat behoort tot de bijbel en dat niet

overspeligheid was maria magdalena en dat is wel degelijk NT

Lev 20:13 Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.

De bijbel bestaat nu eenmaal uit NT EN OT , ge kunt niet zomaar gaan kiezen NT hoort er bij en OT niet.... Consequent blijven eh

ik weet ook dat het NT een soort van update van het OT is maar waarom wordt een homofiel nog altijd in het NT een 'sodomite' (in het grieks) genoemd ? ter verwijzing naar idd...... Kom niet af dat ze het vergoeilijken eh kom zeg ga dan maar de bijbel es grondig doornemen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik ben racist en daar ben ik fier op.

Laatst gewijzigd door el_duvel : 20 november 2007 om 15:14.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 15:06   #442
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong&Vlaams&Rebels Bekijk bericht
What the fuck?!! Wat is jullie probleem homo's? Wat doen jullie hier,wat doen jullie in Vlaanderen? MIETJES !
Ga ergens anders de paljas uithangen
Oud 20 november 2007, 15:38   #443
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit, die Westboro afdeling is langs geen kanten representatief voor christenen. Het gaat om één of andere marginale afscheuring met een handvol volgelingen.
Daarom zei ik ook: "Fanatiekelingen die een religie misbruiken om hun eigen agenda door te drukken, vind je overal, ook bij christenen."

Citaat:
Bij die Islam volstaat het de Koran eens te doorbladeren, die het woord van God is, wat zij allemaal volgen. In het Christendom is dat langs geen kanten het geval.
Hoe weet jij wat "zij allemaal" volgen? Wie zijn "zij allemaal"? Heb je aan iedereen afzonderlijk gevraagd wat "zij allemaal" volgen? In de islam bestaan er verschillende stromingen, zoals er in het christendom verschillende stromingen bestaan en elk hebben ze hun fanatiekelingen die de letter van hun respectieve heilige geschriften volgen.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:05   #444
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
soddom en gomorra...
Je kan niet gaan kiezen dat behoort tot de bijbel en dat niet

overspeligheid was maria magdalena en dat is wel degelijk NT

Lev 20:13 Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.

De bijbel bestaat nu eenmaal uit NT EN OT , ge kunt niet zomaar gaan kiezen NT hoort er bij en OT niet.... Consequent blijven eh
Ik verwerp het OT dan ook niet integraal, maar de meeste christenen beschouwen het NT als leidraad, niet het OT.

Citaat:
ik weet ook dat het NT een soort van update van het OT is maar waarom wordt een homofiel nog altijd in het NT een 'sodomite' (in het grieks) genoemd ? ter verwijzing naar idd...... Kom niet af dat ze het vergoeilijken eh kom zeg ga dan maar de bijbel es grondig doornemen...
Waar dat Griekse woord precies naar verwijst kan je niet met zekerheid zeggen. Zelfs als het zo is als jij zegt, dan nog is dat heel klein bier in vergelijking met wat er in de Koran staat.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:06   #445
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Daarom zei ik ook: "Fanatiekelingen die een religie misbruiken om hun eigen agenda door te drukken, vind je overal, ook bij christenen."
Juist, maar dat gaat niet op voor de standaard christen.

Citaat:
Hoe weet jij wat "zij allemaal" volgen? Wie zijn "zij allemaal"? Heb je aan iedereen afzonderlijk gevraagd wat "zij allemaal" volgen? In de islam bestaan er verschillende stromingen, zoals er in het christendom verschillende stromingen bestaan en elk hebben ze hun fanatiekelingen die de letter van hun respectieve heilige geschriften volgen.
Ga je nu ontkennen dat de Koran algemeen gevolgd wordt door moslims?
Oud 20 november 2007, 16:10   #446
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Juist, maar dat gaat niet op voor de standaard christen.
Er bestaat geen "standaard" christen, net zomin als er een standaard moslim bestaat.

Citaat:
Ga je nu ontkennen dat de Koran algemeen gevolgd wordt door moslims?
Uiteraard. Zie boven.
Oud 20 november 2007, 16:49   #447
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong&Vlaams&Rebels Bekijk bericht
What the fuck?!! Wat is jullie probleem homo's? Wat doen jullie hier,wat doen jullie in Vlaanderen? MIETJES !
RECHTSSVLAANDEREN is terug!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:53   #448
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Jong Vlaams en Rebels is een Belgicist, komaan Joeri, stop met het spelletje, één account was meer dan genoeg, je gaat er over.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:55   #449
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Jong Vlaams en Rebels is een Belgicist, komaan Joeri, stop met het spelletje, één account was meer dan genoeg, je gaat er over.
Wie is Joerie?
Oud 20 november 2007, 16:56   #450
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wie is Joerie?
De grappige jongen die de Vlaams-gezinden in een slecht daglicht probeert te stellen. Echt zielig. Met wat gaan de Belgicisten nog afkomen.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:57   #451
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grappige jongen die de Vlaams-gezinden in een slecht daglicht probeert te stellen. Echt zielig. Met wat gaan de Belgicisten nog afkomen.
Eigen polls die ze zelf druk hebben zitten invullen (ieder 10x na het verwijderen van de cookies)
Oud 20 november 2007, 18:21   #452
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Er bestaat geen "standaard" christen, net zomin als er een standaard moslim bestaat.
De gemiddelde christen versus de gemiddelde moslim dan. Zo content?

Citaat:
Uiteraard. Zie boven.
Jongens, jongens toch

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
Oud 20 november 2007, 18:23   #453
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het beste was nog altijd Bruno Yammine, die begon op den duur te discussiëren met z'n eigen dubbelprofiels
Oud 20 november 2007, 18:24   #454
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Het beste was nog altijd Bruno Yammine, die begon op den duur te discussiëren met z'n eigen dubbelprofiels
Nu lig ik plat...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 18:27   #455
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nu lig ik plat...
Belgicisme...een schizofrene aandoening

Laatst gewijzigd door another brick : 20 november 2007 om 18:28.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 00:36   #456
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van die kerel was wel een ''hoekje'' af.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 07:58   #457
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van die kerel was wel een ''hoekje'' af.
Ik ken hem niet, maar ik denk dat er alleen een hoekje van over bleef.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 09:25   #458
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
De gemiddelde christen versus de gemiddelde moslim dan. Zo content?
En wat mag het verschil wezen tussen een "standaard"-moslim/christen en een "gemiddelde" moslim/christen?

Citaat:
Interessante link, maar ik zie daar nergens iets staan waaruit zou kunnen blijken dat de koran door alle moslims tot op de letter nageleefd wordt, jij wel?
Oud 21 november 2007, 13:51   #459
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Je hoeft helemaal niet je geaardheid te proberen controleren... Probeer jij eens je heteroseksuele geaardheid te controleren en te trouwen en het bed te delen met een man. Veel succes ermee. Voor een homoseksueel voelt dit net hetzelfde aan, tegennatuurlijk.
Iedereen moet de wijze waarop hij zijn geaardheid beleeft beheersen!! Dat moet je geval per geval beschouwen in functie van de betekenis van het menselijk bestaan (en dus niet domweg met dieren vergelijken).
It is becoming increasingly clear that the human personality is determined primarily by a limited number of genetic traits.
Different combinations of the N(arcissism)P(erfectionism)A(gression) traits give the basis of narcissistic personality disorder, sadomasochism, obsessive-compulsive disorders, hysterical disorders, paranoid disorders, messianic personalities, submissive and detached types, and others.
http://narcissism.homestead.com/bookorder4.html

En jawel, dieren hebben dat ook. Chimpansees zijn narcist-agressief of narcist-perfectionist-agressief. Oerang-Oetang, gorilla en bonobo zijn narcist-perfectionist. Baviaan is perfectionist-agressief.

U weet misschien dat de Bonobo incest met kinderen heel normaal vindt (net zoals biseksualiteit, orale seks, tongkussen en prostitutie: seks voor voedsel). Ik lees net in een krantenbericht dat de Bonobo zelfs het dier is dat het meest verwant is met de mens!!
'De bonobo is voor ons een andere mens, en mag dus niet bejaagd of lastiggevallen worden.' Ze drinken, net als mensen zouden doen, water met de hand uit een rivier - gorilla's en chimpansees slurpen, zoals andere dieren. In de Verenigde Staten is het leven van een bonobo in gevangenschap gered door hem een transfusie met menselijk bloed te geven. Als de verwantschap niet zo sterk was geweest, had het dier dat niet overleefd.
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/in...id=93&pers=339
Er bestaat incest ook bij de mens (net zoals biseksualiteit, orale seks, tongkussen en prostitutie). Conclusie: incest is evolutionair bij de mens gekomen (en is functioneel bij de aan ons meest verwante soort). Ja, er is wel veel incestfobie bij mensen (ze denken namelijk dat zoiets altijd verkrachting is). Nochtans heeft de vaak door seksueel progressieven geciteerde Alfred Kinsey reeds bewezen dat kinderen in staat zijn tot seksueel genot vanaf de geboorte, of niet? Misschien is het wel de algemeen heersende incestfobie die het kinderen moeilijk maakt om zich daar goed bij te voelen? Als ze van jongs af aan met liefdevolle incest vertrouwd worden gemaakt, zal dat wellicht anders worden?
Hierbij een artikel over het universeel karakter van incest:
http://www.psychohistory.com/htm/06a1_incest.html

Citaat:
Ik vind het leuk voor jou dat jij God voelt... Ik zie oorzaak en gevolg en de prachtige ontwikkeling die er uit voortgekomen is. Dat geeft mij een vervullend, spiritueel gevoel.
Uw zweverig spiritueel gedoe is niet wetenschappelijk. Wat is er zo prachtig aan kanker, aids en de dood? Ik baseer mijn geloof in God overigens slechts gedeeltelijk op gevoel.
Ik voel nog iets: dat anale seks heel pervert is. Is dat een vorm van homofobie? En als hetero's dat doen, ben ik dan heterofoob?

Citaat:
Evolutie + geaardheid = alles is goed. Als je schepper het zo gewild heeft, wie ben jij dan om je in zijn zaken te moeien?
Wij leven met een onvolmaakte geaardheid, getroffen door het kwaad, het lijden. Dat heeft de schepper niet gewild. Vanuit onze gebrokenheid is er een weg van nederig je hart openstellen voor die schepper om zo de weg terug op te gaan die we door onze hoogmoed zijn afgedaald.
Het is trouwens absurd wat u zegt, want u maakt van God een monster die ons de neiging tot geweld en egoïsme heeft gegeven - want dat zit ook in onze geaardheid - en dan is er helemaal niets goed!! (zoals de natuur, zonder rechtvaardiging van het lijden en onze neiging om elkaar kwaad aan te doen, ook een monster is).

Citaat:
In de natuur is het idd de wet van de sterktste, en groepen met homoseksuelen erin staan sterker en hebben meer kans op overleven. En of dit nu binnen een moreel of ethisch kader van de maatschappij past of niet, ze zijn er, en ze veranderen niet. De natuur buigt niet voor veranderlijke opvattingen die de mens heeft.
Dat vind ik dus een extreem gevaarlijke redenering want het is een rechtvaardiging voor dictators om het moreel/ethisch kader van een maatschappij te vervangen door "de wet van de sterkste", waarbij zwakken en ongewensten gediscrimineerd of zelfs geëlimineerd kunnen worden (Hitler is daar een behoorlijk goed voorbeeld van, denk ik)
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 14:52   #460
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

God bestaat niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be