Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 13:52   #441
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als die partij ballen aan z'n lijf had was dat cordonneke toch geen obstakel zeker.
allez nu.
zwak excuus om niks te hoeven doen ja.
'we mogen niet' jank jank...
Tja linkse rukkers vegen hun voeten aan de wet das algemeen geweten, maar rechts staat nu éénmaal voor recht en orde dus moeten ze de wet wel volgen en kunnen ze (nog) niets doen tegen zulke zaken.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:52   #442
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Binnekort zijn wij toch de baas over die belge

Redouan S., Antwerpen.
ID: 50763
effe terzijde, dat kreeg een vriendin van me ook al te horen 5 jaar geleden... Toen ze een allochtoon kind wees op het nut van studeren en zijn best doen...

"Waarom dan? Papa heeft gezegd dat we binnen 15 jaar toch baas zijn in België."
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:52   #443
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat als ze rotjes gooien naar jouw kinderen dat je zo wel eens kan reageren.
Zoals ik al eerder aanhaalde, misschien was het een duw in de zin van "waar denk je dat jij mee bezig bent?"

Ik denk niet dat het echt een slag was en een klets op de billen ook niet

Als ik de verslaggeving lees, vermoed ik dat die tik echt niet zo'n drama is geweest... Zeker niet in verhouding met de risico's die zo'n rotjes met zich meebrengen als ze te dicht in de buurt komen van die kleine kinderen...

Geloof me, ik ben ook tegen slaan edm, maar als zich zoiets zou voordoen (allochtoon of autochtoon) ik ben ook niet zeker dat ik met mijn handen op de rug die kinderen zou toespreken... zonder daarom echt fysiek agressief te worden
Je schijnt niet te begrijpen dat je voortgaat op je ideeën en niet op feiten (er zijn immers nog geen details bekend over de precieze aanleiding van de ruzie en die "schoolmeestertik"). Maar los daarvan: ik vind zo'n "schoolmeestertik" niet echt zinvol en zelfs contraproductief.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:53   #444
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Filosoof is dan ook een aanhanger van de CGKR-doctrine: enkel een minderheid kan gediscrimineerd worden.
Aanvulling: "Filosoof is dan ook een aanhanger van de racistische CGKR-doctrine: enkel een minderheid kan gediscrimineerd worden".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:54   #445
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze dan snel haar kinderen binnenhaalt, na zich uitbundig te hebben verexcuseerd bij de bommetjesgooiende allochtoontjes omdat ze hun cultuurpatroon hebben durven doorbreken.

Eens binnengekomen krijgen haar eigen kinderen dan een pak slaag zodat ze niet meer zullen vergeten dat ze zich als dhimmie moeten gedragen in een moslimbuurt.
Doe vooral geen moeite om je in mijn persoon te verplaatsen. Dat lukt je toch niet.
Oud 4 december 2007, 13:54   #446
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je schijnt niet te begrijpen dat je voortgaat op je ideeën en niet op feiten (er zijn immers nog geen details bekend over de precieze aanleiding van de ruzie en die "schoolmeestertik"). Maar los daarvan: ik vind zo'n "schoolmeestertik" niet echt zinvol en zelfs contraproductief.
Een tik is het enige wat dat CRAPUUL verstaat ! Geen tik geven is pas contraproductief.
Oud 4 december 2007, 13:55   #447
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer wel ja. Behalve dat de aanleiding helemaal niet zo duidelijk is dan jij doet uitschijnen. En al evenmin de leeftijd van de kinderen en daders.

Er is toch al genoeg gezegd dat het met gooien van rotjes - voorbereiding op het betere werk? - is begonnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:57   #448
Banneling

Standaard

Citaat:

Op welke feiten zou Edina voortgaan om te besluiten dat de gewelddadige aanval niets met het Sinterklaasfeest te zien had?
Een ingeving van Allah?
Oud 4 december 2007, 13:57   #449
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, die tik. Allez die slag in dat gezicht. Die flagrante mishandeling van dat allochtoon jongetje. Die faciale verminking. Laat het ons daar eens zéér uitgebreid over hebben.
Mishandeling, hoe kom je erbij? Daar gaat het niet om, beste Elio. Doe eens moeite om begrijpend te lezen wil je?
Oud 4 december 2007, 13:58   #450
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb idd nog nergens vernomen wat die tik inhield. Als je getuigen hoort, vernoemen ze daar zelfs niets van. Dus wie weet is die tik er zelfs wel niet geweest...

de discussie over de pedagogische tik ga ik hier nu niet voeren Ik heb een zoon van 4 die nog nooit een tik gekregen heeft, maar als moeder weet ik niet hoe ik in zo'n situatie zou reageren... Je kind is aan gevaar blootgesteld, he Edina... Dus ik kan die papa wel begrijpen. En zoals je zelf ook aanhaalt, het rechtvaardigt in geen geval de gevolgen...
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:59   #451
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je ook een probleem met een "rossing"? Een "rossing" gebeurt als volgt: de volwassene neemt het stoute (blanke!!!!) kindje met de rechterhand bij één schouder en schudt heen en weer, onderwijl zeggend: "dit mag je niet doen stout kind".

Ik neem aan dat dit voor Edina niet door de beugel kan bij een niet-blank kind, vermits die natuurlijk nooit stout zijn, en/of anderzijds niet begrijpen wat stout dan wel zou willen zeggen.

Doe ik het goed zo Kristien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:59   #452
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, Edina, die tik...
dat moet dan uitgepraat worden tussen de vaders onderling... Eventueel met het nodige geroep edm...
De broers van enkele jaren ouder hebben hier geen zaken mee en zeker niet met een broodmes.
Leer lezen: ik heb al een keer of tien ondertussen gezegd dat die tik op geen enkele wijze de feiten die daarna gebeurd zijn minimaliseren of geodpraten. Wat wil je nog meer?
Oud 4 december 2007, 14:00   #453
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan moet ze die tik ook niet als excuus inroepen.
Kan je eventjes quoten waar ik dat zou gedaan hebben?
Oud 4 december 2007, 14:00   #454
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen: ik heb al een keer of tien ondertussen gezegd dat die tik op geen enkele wijze de feiten die daarna gebeurd zijn minimaliseren of geodpraten. Wat wil je nog meer?
Dat je antwoord op de vraag wat JIJ zou doen mocht je in de plaats van die ouder zijn
Oud 4 december 2007, 14:02   #455
Banneling

Standaard

Citaat:
Mishandeling, hoe kom je erbij? Daar gaat het niet om, beste Elio. Doe eens moeite om begrijpend te lezen wil je?
Elio, met begrijpend lezen bedoelt Edina dat je je net als zij als 'platte' dhimmie moet opstellen, dus : immer bereid om plat op de buik te gaan om allochtoon schorum geweld te vergoelijken.

Begrijpend lezen volgens de Edina-mode, wil ook zeggen dat je bijzonder selectief te werk moet gaan : het ene uitvergroten, het andere ontkennen.
Oud 4 december 2007, 14:02   #456
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is het gooien met bommetjes in een groepje kleine kinderen ook onaanvaardbaar volgens jou? of is dit toegestaan?
Dat is op zijn minst ongepast, maar van een heel andere orde. Want je vergeet hier wel eventjes bij dat degenen die die rotjes gooien ook kinderen zijn, die de gevolgen daarvan niet zo goed kunnen inschatten. Ze gooien die ook naar elkaar hoor! Waarom denk je dat er zoveel ongelukken zijn met rotjes en vuurwerk bij kinderen?
Oud 4 december 2007, 14:03   #457
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen maar om aan te tonen dat deze zaak wordt opgeblazen aan beide zijden van het spectrum. Je bent de anderen desinformatie aan het verwijten maar je doet evengoed je duit in het zakje. Alleen beweer je dat enkel jij op de feiten afgaat om je betoog een beetje sérieux te geven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:03   #458
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom geven ze dan eens geen duidelijk signaal zowel naar die jongeren als naar ons toe dat ze dit niet pikken??
Dat doen ze wel degelijk, maar je moet het willen horen natuurlijk. Ik heb nog niemand deze feiten niet duidelijk weten afkeuren.
Oud 4 december 2007, 14:04   #459
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Op welke feiten zou Edina voortgaan om te besluiten dat de gewelddadige aanval niets met het Sinterklaasfeest te zien had?
Een ingeving van Allah?
Dat het met jaloezie van die ''jongeren'' op de kinderen op dat feestje zou kunnen te maken hebben komt natuurlijk niet bij Edina op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:05   #460
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu wijk jij af van de feiten, want dat weet je ook niet 100% zeker...
Je hebt de daders nog niet gehoord. Misschien waren ze wel jaloers dat de goede heilige man voor die kinderen kwam en niet voor hun...
Je schijnt niet te begrijpen dat je eerst aanwijzingen moet hebben om daarover te kunnen spreken (vermoedens zijn niet voldoende) en die zijn er vooralsnog niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be