Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2024, 17:30   #47761
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Legende ontbreekt
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 17:48   #47762
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het grafiekje! Helaas ook wel fake news, fake polls, waarbij ik wel referenties geef. Wel eentje op NYTimes wat minjust in Rusland is buiten Rusland geblokkeerd. De opdracht werd uitgevoerd door Levada. Zoals ik al opmerkte, is er sinds 2014 veel veranderd qua vrijheid van meningsuiting. In 2016 liet Levada weten dat de populariteit van Putin enorm afnam. Dat nam het Kremlin niet, en gaven Levada wat kletsen:

MOSCOW — Russian officials declared the Levada Center, the country’s only major independent pollster, a “foreign agent” on Monday, two weeks before nationwide parliamentary elections and days after a poll showed sliding support for the governing party, United Russia.

The decision, announced by the Justice Ministry, means the Levada Center will probably shut down its polling operations, which it has been conducting since the late 1980s.

De Russen zijn echt niet zo dom als je beweert. Als je de Russische sociale netwerken volgt, is het duidelijk dat ze wel weten wat er aan de hand is. Men heeft schrik, maar er komen vaak kleine "protestgrapjes":

Uit een gedichtje, de raaf zit op een tak, en snapt dat of er gestemd wordt of niet, er niets zal veranderen:

Het is niet belangrijk op wie je stemt, het is belangrijk hoe wij tellen:

Kennismaking met de andere kandidaten van de verkiezingen:

Laatst gewijzigd door Tommeke : 1 januari 2024 om 17:56.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 17:54   #47763
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Legende ontbreekt
Beelden uit Mairupol, Donetsk Oblast, RF

VIDEO
1 jan 2024
Oud 1 januari 2024, 18:19   #47764
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja, dat is zo een beetje het dozijn grote riedels dat de Westblok propaganda intussen accumuleerde.
Eindejaar 2022 deed een deel ervan al de ronde, het Ru leger was toen bezig te pogen de Oeks uit Bakmuts te drijven en de Experts en Instituten van Experts zoals dat forStudyOfWar beweerden dat het Russische leger tot stilstand was gebracht, dat het tekorten aan vanalles had, dat het vocht met WWII wapens en ook net als WWII, en dat het tegen zomer 2023 over en uit ging zijn. Vala de Russen uit Bakmuts gekuisd, de Russische economie tot stilstand gebracht, enz enz.
De realiteit: de Russen dreven de Oeks heel Bakmuts uit (je weet wel, dat was de Wagner rebelle tijd), de OEKS vielen hen vanuit die verliezende positie terug aan, liepen zich dood (dat waren de eerste beelden van Westers wapentuig als Leopard 2 en Bradley waar de Russen de wereld mee rondstoeften), het Zomeroffensief geworden Lenteoffensief (dat laatste klonk allicht sjieker, de eerste blommekes, lammekes, een nieuwe lente voor de wereld, ideaal voor hun propaganda) op de nochtans toen reeds bekende Russische verdedigingsgordels en daarna ging het enkel verder bergaf met het Oek leger, spijts alle tussentijdse nieuwe wapentuigleveringen.
Maar er is Verandering op til, de volgende Lente breekt straks aan, de Abramsen en F-16's gaan de Game changen, de Russen lopen straks ECHT op hun laatste benen.
Ja, ECHT.
Het zal weer blijken he, net als vorig jaar.
Dat is het enige ding dat zeker is: het zal BLIJKEN.
Want al gaat de Westblok censuur nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. Ontkenningspogingen houden op wanneer je je ermee belachelijk begint te maken. Zie die Comical Ali alias Bagdad Bob van Iraaks regime indertijd, Die heeft zich zo belachelijk gemaakt dat ze hem pagina's in de geschiedenisboekskes hebben gegeven.

voor zover ik mij herinner is de doelstelling donbas veroveren voor RU, en is dat niet gelukt, er is geen vierkante kilometer winst, en is de doelstelling van UKR Donbas bevrijden die evenmin een vierkante kilometer wist te behalen... That'it folks, stalemate isthename

het westen is de vijand niet ukraine ? kun je u inbeelden hij ziet ze graag die ukrainers, het zijn 'fallen angels'
https://www.aa.com.tr/en/europe/puti...tself-/3097577

Russian President Vladimir Putin said on Monday that the true enemy of his country is the West rather than Ukraine itself.

“The point is not that they help our enemy, but they are our enemy, they solve their issues with their (Ukraine’s) hands,” Putin said during a meeting at a military hospital in the Moscow region.

en die lieve putin hij wil zo snel mogelijk de oorlog stoppen t'is zo een lieve jongen

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/01/1/7435414/

als je de oorlog wilt stoppen, dan trek je uw mannen terug... dan debruik je geen raketten meer, en geen glijbommen etc

Russian President Vladimir Putin has claimed that Russia is willing to end the war against Ukraine, but only "on its own terms".

Source: Putin during a visit to a military hospital

Quote from Putin: "The point is not that they are helping our enemy; they are our enemy. They are using them to solve their problems. This has been the case for centuries and is still the case.

Ukraine itself is not an enemy of ours. But those who want to destroy Russian statehood, to achieve, as they say, Russia's strategic defeat on the battlefield...

They have been talking about and writing about this publicly for decades. They are just openly talking about it: dividing (Russia – ed.) into five parts; [mentioning it] too often.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 januari 2024 om 18:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 18:46   #47765
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voor zover ik mij herinner is de doelstelling donbas veroveren voor RU, en is dat niet gelukt, er is geen vierkante kilometer winst, en is de doelstelling van UKR Donbas bevrijden die evenmin een vierkante kilometer wist te behalen... That'it folks, stalemate isthename

het westen is de vijand niet ukraine ? kun je u inbeelden hij ziet ze graag die ukrainers, het zijn 'fallen angels'

Russian President Vladimir Putin said on Monday that the true enemy of his country is the West rather than Ukraine itself.

“The point is not that they help our enemy, but they are our enemy, they solve their issues with their (Ukraine’s) hands,” Putin said during a meeting at a military hospital in the Moscow region.

en die lieve putin hij wil zo snel mogelijk de oorlog stoppen t'is zo een lieve jongen

als je de oorlog wilt stoppen, dan trek je uw mannen terug... dan debruik je geen raketten meer, en geen glijbommen etc

Russian President Vladimir Putin has claimed that Russia is willing to end the war against Ukraine, but only "on its own terms".

Quote from Putin: "The point is not that they are helping our enemy; they are our enemy. They are using them to solve their problems. This has been the case for centuries and is still the case.

Ukraine itself is not an enemy of ours. But those who want to destroy Russian statehood, to achieve, as they say, Russia's strategic defeat on the battlefield...

They have been talking about and writing about this publicly for decades. They are just openly talking about it: dividing (Russia – ed.) into five parts; [mentioning it] too often.
In zomer 2022 verspreidde de Westblok propaganda de teneur dat de Russen uitgeput waren, vanalles tekort hadden, dat hun economie op haar gat lag, dat hun hele oorlogsapparaat aan het instorten was. Ja lol, tot en met spul uit musea halen om toch nog iets te hebben om mee te meppen.

In zomer 2023 herzag de Westblok propaganda die beeldvorming, daartoe genoopt door het via onontkenbaar beeldmateriaal de wereld rondstoefen van de Russen.

En nu, begin 2024, is de propagandariedel geworden dat de Russen niet bereikten was ze hadden willen.

Als die trend zich doorzet zal begin 2025 de propagandariedel zijn dat de Russen niet heel Oekraine gewapenderhand hebben veroverd.

En zo schuift dat maar verder op. Als de Russen in 2028 in Brussel paraderen zal de Westblok propagandariedel zijn dat ze niet de VS hadden veroverd zoals ze beoogden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:10   #47766
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als de Russen in 2028 in Brussel paraderen zal de Westblok propagandariedel zijn dat ze niet de VS hadden veroverd zoals ze beoogden.
Geef je nu gewoon al zelf toe dat het eigenlijk niets met denazificatie of bevrijding te maken heeft, maar ze gewoon op een barbaarse veroveringstocht zijn?!
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:22   #47767
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) ... dat past niet in uw wereldbeeld...

2) De bedoeling is dat de post-koloniale greep van het Westen op de wereldeconomie helemaal teniet gedaan wordt...
1) Ik heb u niet nodig om te bepalen hoe mijn wereldbeeld in elkaar steekt, en wat daar al dan niet in past.

2) Daar hoeft u volgens mij echt niet veel moeite meer voor te doen.

Ik ben van mening dat ondermeer "klimaatverandering", "Jihad" & "Global Panic" er binnen nogal afzienbare tijd voor zullen zorgen dat er - gelukkig? helaas? - van 'wereldeconomie' niet veel sprake meer zal zijn, laat staan van een 'post-koloniale greep van het Westen' erop.

Daar zal ook uw Coalitie Van Ouwe Viespeuken niks aan kunnen veranderen, veeleer integendeel zelfs:

het lijken mij met z'n allen van die typische verstarde platkoppen die maar weinig onaangename informatie weten te verwerken en zich daarom met jaknikkers en 'raadgevers' omringen die hen een correcte blik op 'de werkelijkheid' ontzeggen omdat ze hun oversten niet durven te grieven.

Die zijn nog tevéél bezig in & met het verleden om zelfs maar het heden aan te kunnen.

Ik geef u dan ook de goede raad zo lang het nog mogelijk is te genieten van het comfort, de luxe en de 'pampers' waarmee het verdorven vermaledijde vervloekte Westen u al zo lang verwent en verzorgt.

Voor u het goed en wel beseft zal het allemaal VOORBIJ zijn, VOORGOED.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 januari 2024 om 19:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:25   #47768
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Exclamation Allemaal waarheden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Opstanden tegen de EZEL uit Kiev
Het regime zit zonder artillerie
De junta bombardeert burgers
Kleine broer wil grote broer een pakje slaag geven maar faalt reeds op eigen grondgebied

Helaas, Piero, helaas. Allemaal waarheden.
Ik ben geen expert op dit terrein en behelp me met de Volkskrant en wikipedia. Daarom is waarschijnlijk wat u hierboven schrijft voor mij een complete verrassing. Ik heb een en ander geverifieerd in Wikipedia:

'Na de val van het communisme werd Oekraïne een onafhankelijke democratie. Oekraïne kent een semi-presidentieel systeem, is lid van de Verenigde Naties en de Raad van Europa. Sinds 2022 is het kandidaat-lidstaat voor toetreding tot de Europese Unie (EU) en het ambieert ook lid van de NAVO te worden.'

Dat wist u niet? Want u typeert Oekraïne en zijn bestel met woorden als "regime, junta, kleine broer" en de president als "EZEL". Dat had ik nog niet eens van ERW vernomen. Ik classificeer uw woorden als retoriek; dat is bombastisch taalgebruik, niet te verwarren met retorica. Ik denk dat wat wikipedia over Oekraïene vermelt de aanleiding is voor Ruslands 'speciale actie' tegen die democratische soevereine Staat Oekraïne. Uw tekening van dat conflict als de ruzie van kleine broer tegen grote broer is in dat licht bespottelijk. Wat u beweegt is mij een raadsel. Het lijkt er niet op dat u 'kleine broer' (toch niet uw familie, hè?) respecteert zoals dat hoort. Grote broer gedraagt zich als tiran. Dat is dan mijn waarheid. En ik hoef niets te doen om dat aan te tonen want u zegt het feitelijk zelf. Mooi is dat.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:26   #47769
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zomer 2022 verspreidde de Westblok propaganda de teneur dat de Russen uitgeput waren, vanalles tekort hadden, dat hun economie op haar gat lag, dat hun hele oorlogsapparaat aan het instorten was. Ja lol, tot en met spul uit musea halen om toch nog iets te hebben om mee te meppen.

In zomer 2023 herzag de Westblok propaganda die beeldvorming, daartoe genoopt door het via onontkenbaar beeldmateriaal de wereld rondstoefen van de Russen.

En nu, begin 2024, is de propagandariedel geworden dat de Russen niet bereikten was ze hadden willen.

Als
die trend zich doorzet zal begin 2025 de propagandariedel zijn dat de Russen niet heel Oekraine gewapenderhand hebben veroverd.

En zo schuift dat maar verder op. Als de Russen in 2028 in Brussel paraderen zal de Westblok propagandariedel zijn dat ze niet de VS hadden veroverd zoals ze beoogden.
Als, als,...
Als Eddy Merckx niet de grootste renner aller tijden was, dan was Putain het.

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 januari 2024 om 19:27.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 00:23   #47770
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Bedankt voor het grafiekje! Helaas ook wel fake news, fake polls, waarbij ik wel referenties geef. Wel eentje op NYTimes wat minjust in Rusland is buiten Rusland geblokkeerd. De opdracht werd uitgevoerd door Levada. Zoals ik al opmerkte, is er sinds 2014 veel veranderd qua vrijheid van meningsuiting. In 2016 liet Levada weten dat de populariteit van Putin enorm afnam. Dat nam het Kremlin niet, en gaven Levada wat kletsen:

MOSCOW — Russian officials declared the Levada Center, the country’s only major independent pollster, a “foreign agent” on Monday, two weeks before nationwide parliamentary elections and days after a poll showed sliding support for the governing party, United Russia.

The decision, announced by the Justice Ministry, means the Levada Center will probably shut down its polling operations, which it has been conducting since the late 1980s.

De Russen zijn echt niet zo dom als je beweert. Als je de Russische sociale netwerken volgt, is het duidelijk dat ze wel weten wat er aan de hand is. Men heeft schrik, maar er komen vaak kleine "protestgrapjes":

Uit een gedichtje, de raaf zit op een tak, en snapt dat of er gestemd wordt of niet, er niets zal veranderen:

Het is niet belangrijk op wie je stemt, het is belangrijk hoe wij tellen:

Kennismaking met de andere kandidaten van de verkiezingen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Levada_Center

Uw fakenews show is een beetje afgezaagd.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 00:25   #47771
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Legende ontbreekt
Ok, in het oranje zie je de gebieden die recent ervoor gekozen hebben de Russische Federatie te vervoegen. In het gestreept rood een gebied dat daar reeds 10 jaar geleden voor koos. De rest is (voorlopig) deel van Oekraïne of van Rusland.
Oud 2 januari 2024, 00:28   #47772
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het westers proxy-regime moet gewoon erkennen dat delen van wat vroeger Oekraïne was voor Rusland gekozen hebben en er komt vrede. Als ze dat doen bestaat er een kans dat ze er zelf levend uitkomen. Als ze dat niet doen gaan de Russen 100% zeker hun regime ontmantelen, wat een goede zaak zou zijn voor het Oekraïense volk.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 januari 2024 om 00:30.
Oud 2 januari 2024, 00:56   #47773
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het westers proxy-regime moet gewoon erkennen dat delen van wat vroeger Oekraïne was voor Rusland gekozen hebben en er komt vrede. Als ze dat doen bestaat er een kans dat ze er zelf levend uitkomen. Als ze dat niet doen gaan de Russen 100% zeker hun regime ontmantelen, wat een goede zaak zou zijn voor het Oekraïense volk.
moest RU dit bekomen zonder één kanonschot te schieten, zou er niemand daarover piepen

Het feit dat er zo een oorlog gevoerd wordt, betekent dat niemand in de wereld en van beide partijen gelooft dat RU iets doet waar het recht op heeft
Oud 2 januari 2024, 01:00   #47774
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

lieve putin wil de oorlog zo snel mogelijk beeindigen
en in één adem, de aanvallen opdrijven..

https://www.rawstory.com/putin-says-...fy-on-ukraine/
Oud 2 januari 2024, 04:53   #47775
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moest RU dit bekomen zonder één kanonschot te schieten, zou er niemand daarover piepen

Het feit dat er zo een oorlog gevoerd wordt, betekent dat niemand in de wereld en van beide partijen gelooft dat RU iets doet waar het recht op heeft
Die oorlog kwam er nadat het Westen een proxy-regime installeerde en de democratisch verkozen president wegjoeg. En nadat dat proxy-regime alle vredesakkoorden met Rusland (onder meer Minsk 1 en 2) aan hun laars lapten.

Als gevolg daarvan grepen de Russen naar de wapens, wat trouwens het westerse proxy-regime als eerste deed in 2014.

Het Westen durft niet rechtstreeks de wapens op te nemen tegen de Russen, maar ze hoopten dat economische chantage en gigantische steun aan hun proxy-regime de Russen zou doen kraken. Nee dus, ze hebben gegokt en verloren. De hele wereld keek mee en de hele wereld ziet hoe het Westen vernederd werd.
Dit is een pijnlijke oorlog voor de Russen die ze liever hadden vermeden, maar het Westen liet hen daartoe geen kans. Dit is ook een oorlog die ze zullen winnen. Net als al de oorlogen die de Russen de laatste 100 jaar met het Westen voerden.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 januari 2024 om 04:56.
Oud 2 januari 2024, 05:02   #47776
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lieve putin wil de oorlog zo snel mogelijk beeindigen
en in één adem, de aanvallen opdrijven..

https://www.rawstory.com/putin-says-...fy-on-ukraine/
Het regime en het Westen willen geen vrede met Rusland, dat hebben ze veelvuldig kenbaar gemaakt de laatste maanden en jaren. Wat kan Rusland dan anders doen dan de aanvallen opdrijven? Rusland is, nogmaals, bereid tot onderhandelingen, maar als er aan de andere kant niemand is om mee te praten, dan rest er maar een ding, en dat is de aanvallen opdrijven en de vijand vermorzelen. En dat is wat de Russen aan het doen zijn.
Persoonlijk hoop ik dat ze niet stoppen tot het proxy-regime in Kiev op het stort van de geschiedenis belandt. En dat ze daarna samen met China de laatste resten van de neo-koloniale westerse wereldorde vernietigen.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 januari 2024 om 05:03.
Oud 2 januari 2024, 05:28   #47777
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
2) Daar hoeft u volgens mij echt niet veel moeite meer voor te doen.

Ik ben van mening dat ondermeer "klimaatverandering", "Jihad" & "Global Panic" er binnen nogal afzienbare tijd voor zullen zorgen dat er - gelukkig? helaas? - van 'wereldeconomie' niet veel sprake meer zal zijn, laat staan van een 'post-koloniale greep van het Westen' erop.
De "jihad" is een gevolg van de eeuwenlange onderdrukking van moslim landen door de westerse wereldorde, en van het Westen dat extremistische moslims steunde tegen de Sovjet-Unie en China in Centraal-Azië. Als die wereldorde ophoudt te bestaan, houdt ook de Jihad op te bestaan. Wat betreft Palestina, van zodra de Amerikanen het niet langer voor het zeggen hebben in het Midden-Oosten, gaan de Russen en Chinezen Israël heel vlug voor een dilemma stellen: geef de Palestijnen hun rechten of verdwijn!

Citaat:
Daar zal ook uw Coalitie Van Ouwe Viespeuken niks aan kunnen veranderen, veeleer integendeel zelfs:
Ouwe viespeuken zoals Biden en Trump zult U bedoelen?
De coalitie van volkeren die de westerse dwingelandij eindelijk naar het verleden willen transporteren, zal in een beweging ook veel problemen oplossen die onmiskenbaar verbonden waren aan de westerse wereldorde.

Citaat:
het lijken mij met z'n allen van die typische verstarde platkoppen die maar weinig onaangename informatie weten te verwerken en zich daarom met jaknikkers en 'raadgevers' omringen die hen een correcte blik op 'de werkelijkheid' ontzeggen omdat ze hun oversten niet durven te grieven.
Nu hebt U het ongetwijfeld over onze eigen elite, nee?
Ik merk in de omgang met Chinezen, bvb., in Kenia, net het omgekeerde, namelijk een verfrissend eerlijke blik op de werkelijkheid die totaal ontbreekt bij onze westerse elite.

Citaat:
Die zijn nog tevéél bezig in & met het verleden om zelfs maar het heden aan te kunnen.
China is niet bezig met het verleden maar met de toekomst. Een toekomst waarin China (samen met Rusland) de grote supermacht zal zijn en het Westen knarsetandend de tweede viool zal spelen.

Citaat:
Ik geef u dan ook de goede raad zo lang het nog mogelijk is te genieten van het comfort, de luxe en de 'pampers' waarmee het verdorven vermaledijde vervloekte Westen u al zo lang verwent en verzorgt.
Ik werk hard voor mijn geld, ik hoef geen pampers. Maar ik merk ook alles dat hier fout loopt, en dat het voor de volgende generaties veel slechter wordt hier. En niet door China of Rusland, wel omdat Reagan en Thatcher de verworvenheden van de westerse arbeidersklasse zijn beginnen aanvallen. Ik ben nu eenmaal geboren in het Westen. Ik ben zeker dat de huidige westerse elite het ook slecht voor heeft met onze eigen middenklasse. Net een reden te meer om te hopen dat deze elite het pleit verliest van landen als Rusland en China.

Voor u het goed en wel beseft zal het allemaal VOORBIJ zijn, VOORGOED.

[/quote]
Oud 2 januari 2024, 06:36   #47778
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïne is het grootste land van Europa

Het was toch Rusland ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2024, 06:45   #47779
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over een bericht waarvan westerse media beweren dat het op de Russische media gepost werd.
Het licht van de zon ontkennen met een zonneslag is dat. Zoals U uitgelegd werd, is dit door verschillende index sites gezien, die index sites zijn NOCH "westerse media" NOCH gemakkelijk vervalsbaar (en zijn dat nooit geweest).

Dat artikel stond daar gewoon. Je kan trouwens niet tegelijkertijd beweren dat:

1) het artikel een westerse uitvinding zou zijn door oftewel de Russische site te hacken oftewel alle indexers in de wereld te vervalsen

2) het artikel er wel degelijk stond en niet beweert wat men ervan zegt.

Dat zijn moslim streken dat, he, tegenstrijdige tegenargumenten geven: "ik was er niet, het is mijn schuld niet, en nog een geluk dat ik het gedaan heb want het is dik verdiend".

Kijk, JIJ bent natuurlijk als propagandist helemaal gedraaid en je vergeet wat er toen gaande was omdat uw propaganda meesters nu een ander verhaaltje vertellen, maar de bedoeling WAS WEL DEGELIJK OM OEKRAINE in zijn geheel te veroveren op een paar dagen. Dat artikel is daar een bewijs van, en TOEN zou dat als een GROOT SUCCES voor de Russen gezien zijn.

Het is pas omdat dat tegen alle verwachtingen (zowel oost als west) fallikant belachelijk MISLUKT is dat het verhaaltje van de Dombas nadien werd opgevoerd, en dat de aanvankelijke EVIDENTIE van het binnendoen van Oekraine nu vergeten moet worden - omdat het TOTAAL FAALDE.

Dat is exact zoals met de race naar de maan he. Die gingen ze ook winnen, tot ze die verloren hadden, en ze dus "nooit geprobeerd hebben".

Kortom, het is niet de eerste keer dat de Russen zo handelen. Net zoals het niet de eerste keer is dat ze een stuk van Europa (willen) bezetten.

Er is totaal geen enkele maar dan ook geen enkele WESTERSE reden om dat artikel ter glorie van de Russen daar te faken. Die bronnen zijn totaal betrouwbaar. Dat ontkennen geeft aan hoe ver je heen bent in jezelf vastklaimpen aan onwaarheden, maar niemand is daar dupe van hoor, tenzij enkele andere propagandisten.
Oud 2 januari 2024, 06:49   #47780
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die oorlog kwam er nadat het Westen een proxy-regime installeerde en de democratisch verkozen president wegjoeg.
Nadat een verkozen president door het volk gezien werd als een Russische proxy en hij door het volk werd weggejaagd, is Vladimir dan maar met tanks een verse proxy willen komen installeren, meer is daar niet aan.

Wie als president verkozen is op een programma om bij de EU te komen, en bij de NATO proberen te komen, en dan tegen parlement en degelijke in plots "van gedacht verandert", is uiteraard ene die gecorrompeerd werd, en die werd dus door het volk buitengezwierd, dat was Maidan, meer is daar niet aan.
Dat westerlingen het Oekrainse volk wat geholpen hebben om van hun corrupte president af te geraken verandert daar niks aan.

Maar kom, dat kan ons allemaal in de grond niet schelen. Wat telt is om zotte Vladimir te stoppen in zijn waanzin om terug een stuk van Europa binnen te doen, en dat we daarvoor de Oekrainers moeten opsmoren is het kleinste kwaad he. Dat is ondertussen prima gelukt.

De Vladimir, die - zoals dat artikel aantoonde - dacht van op een paar dagen Oekraine "om te keren tegen Europa" is nu blijkbaar al aan het stoefen dat hij met veel verliezen zijn 14-18 oorlogske aan het winnen is om wat kapotgeschoten stuk Oost Oekraine binnen te doen. Als hij het grondig beu is, zullen we hem toelaten daar champagne op te drinken, op zijn grote berg Russische en Oekrainse lijken, en zal zijn goesting om terug Warschau en Berlijn binnen te doen, bekoeld zijn, he en daar is het ons om te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2024 om 06:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be