![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er lijkt me nog steeds geen reden te zijn waarom de cafébaas niet zelf zou mogen beslissen hoe hij zijn eigen café uitbaat. Als een cafébaas zijn muziek te hard zet en gehoorschade oplevert moet de wet ertussenkomen? Als de lichteninstallatie in een café voor sommige mensen epilepsie oplevert moeten die ook afgeschaft worden? Het is de KEUZE van u en mij om een dergelijk café binnen te stappen en het is niet aan ons om een zelfstandige op te leggen hoe zijn zaak te runnen. Het is tenslotte zijn geld die erin is gekropen en het is niet omdat wij willen dat zijn zaak zo eruit ziet dat hij dat ook moet doen. Als er voldoende vraag is voor een bepaalde soort zaak zal een andere ondernemer er geld in zien. Of is de drankverslaving van de niet-rokers zodanig groot dat ze niet zonder hun cafébezoek kunnen en daarom moeten opleggen hoe zij graag een café zouden zien? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En spijtig genoeg misschien blijft het een keuze om in een rokerig 'hol' binnen te stappen en is het uiteindelijk de keuze van de cafébaas die er zelf geld in steekt en waar veel meer op het spel staat als zijn café failliet gaat. Als jij, ondanks je astma, het ervoor over hebt dan is dat jouw keuze. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zoals ik hier al eerder schreef: sommige niet-rokers is het er niet om te doen een aantal niet-rokerscafés (voor mijn part de helft) ter beschikking te hebben waar zij gezellig kunnen niet-roken.
Neen... voor hen mag er in geen enkel café gerookt worden... Want de rokers zijn egoïsten, hé... |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Minister-President
|
![]() Eigelijk vind ik dat ook, een cafébaas beslist zelf ofdat er gerookt of niet gerookt wordt in zijn café, enkel wanneer de overheid het café nationaliseert kan de overheid beslissen wat er moet gebeuren in het café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() zonder drankvergunning kunt ge nog een plaatje van Bobbejaan Schoepen draaien en meehappen in de rook ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat houdt dit in: - Een vrachtwagenchauffeur mag niet roken in zijn vrachtwagen. - Een bouwvakker mag niet roken op de werf - Een arbeider mag niet roken binnen de fabrieksmuren (tenzij op voorziene rookplaatsen). - Een directeur mag niet roken op zijn bureel. - Een barman mag niet roken achter het buffet. - ..................... Wij hebben pas een milieu audit gehad ISO 14001, de auditeur controleerde zelfs de afvalbakken of er nergens peuken te vinden waren.
![]() |
![]() |
#470 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat doe je dan met een zelfstandige café-uitbater die zelf rookt en/of er geen probleem mee heeft dat zijn klanten roken in zijn café... en die niet met personeel werkt??? Heeft die dan niet het recht om een café uit te baten waar gerookt wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Maaseik heb ik (na de raad) de keuze tussen een rokershol en de bar van een hotel. Welnu, ik drink mijn pintje in dat hotel, het is iets duurder maar smaakt eens zo lekker.
![]() |
![]() |
#472 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook café's waar er gerookt wordt maar waar de afzuiging redelijk goed in orde is, daar is de hinder natuurlijk veel minder, maar er blijft hinder.
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee dit is eigenlijk geen oplossing, we moeten ons gewoonlijk scheiden van de mensen die wel willen roken. In onze fractie rookt er niemand, in die van de andere partij roken er wel. Als meerderheid is het wel beter als je gezamelijk een pintje gaat drinken na een raad. Wij gaan soms mee met de anderen, de anderen zijn nog nooit met ons meegekomen.
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook, al heb ik niet altijd de keuze.
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien heeft zelfs deze man recht op een rookvrije arbeidsplaats. En om hem te beschermen tegen zichzelf is dit wettelijk vastgelegd. Zoals een notaris, boekhouder, architekt, ....... niet mag roken in zijn eigen bureel mag een cafébaas dit ook niet in zijn eigen café.
![]() |
![]() |
#477 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#478 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ikzelf zou er nu geen probleem mee hebben eens een paar uur in een niet-rokerszaak te gaan met de raad en daarna dan weer een café op te zoeken waar ik wel een sigaretje aan de toog kan/mag roken. Alleen vrees ik dat een totaalverbod geen oplossing zal bieden voor jouw probleem. De kans bestaat namelijk dat de (of sommige) rokers na de raad dan gewoon naar huis zullen gaan en in hun zetel van een pintje en sigaret zullen gaan genieten... ofwel afspreken bij een partijgenoot-roker thuis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geef toe... het zien van het gebrek aan conditie en het horen van die stervers-hoest zijn wel leuk ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 3 januari 2010 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |