![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Minister-President
|
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik juist niet. Omdat "knippen en plakken" met opzet gedaan wordt, en ik niet vind dat een individu het gekozen profiel mag hebben zoals bepaald door een ander individu. Zijn huisdier, dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U bent zelf begonnen over 'geleerden, schrijfsters en legeraanvoerders'. Als ik daar dan op doorvraag begint u over 'de generale staf ', en 'één op vijf hoogleraars op den unief'. Uw manier van discussieren is schaamteloos. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antropologen die onderzoek doen naar jager/verzamelaars, doen dat niet enkel op prehistorische artefacten, maar ook bestuderen ze de overgebleven jager/verzamelaar stammen die er nu nog zijn. En daar ziet men ook een bewuste geboorte beperking. Net zoals vrije partner keuze voor man en vrouw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2015 om 14:48. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |||
|
![]() Citaat:
Gij hebt exact evenveel zelfrelativisme als JvdB. Citaat:
Waar zijn uw argumenten? Citaat:
Ik wacht nog steeds een tegenargument. Wat was uw argument nu weeral voor homo adoptie? Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2015 om 14:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#467 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Sinds dat beslist werd door een of andere 7de eeuwse straatrovende en plunderende kafirofoob. Ik vind het vrij antiek en achterhaald om in de 21ste eeuw daar de wetgeving op af te stellen in wat zichzelf een modern en beschaafd land noemt. Laatst gewijzigd door Drukazz : 20 oktober 2015 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- u beweert dus dat de prehistorische mens bewust aan geboortebeperking deed. U vergelijkt dat met huidige 'primitieve' stammen. Dat is niet echt erudiet en wetenschappelijk te noemen ? Wie zegt dat die vergelijking zo goed opgaat. Of heeft u misschien bronnenmateriaal uit de prehistorie waarin zwart op wit staat dat men aan geboortebeperking deed ? Was dit laatste het geval, be my guest, dan kunnen we de gehele geschiedenis van de mensheid herschrijven, want het is net de definitie van de prehistorische tijd dat er geen neergeschreven bewijzen voor handen waren. - vrouwen stoppen bij hongersnood of zware traumatische stressvolle omstandigheden wel degelijk met menstrueren. Vraagt u dat maar eens aan overlevenden van de concentratiekampen, moest u er nog kunnen bevragen die momenteel nog in leven zijn. - de sufragettes kwamen uit een zeer beperkt deel van de bevolking, door de band waren het rotverwende bourgeoisie-dochters die toch niets anders om handen hadden. Pas in de jaren 1960 kwam er een bredere beweging uit de diverse sociale geledingen op gang om de vrouw te ontvoogden. Maar ik stop ermee, op die manier heeft debat met u voeren geen enkele zin. Blijft u maar gerust overtuigd van uw eigen grote gelijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Ik vind dat ten eerste verwerpelijke vrouwen. Ten tweede moeten we in het belang van het kind denken. Indien de moeder haar zin een warme thuis kan aanbieden, moet die moeder haar kind opvoeden. Indien ze dat niet kan, moet er voor dat kind een nieuwe, warme thuis gezorgd worden. Maar dan is het wel beter om die moeder te steriliseren, zodat ze er niet nog een paar bastaards kan uitwerpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar man toch, tot 1958 was de vrouw gehoorzaamheid verschuldigd aan de man, en werd zij bij wet als handelingsonbekwaam beschouwd. (Dank u Napoleon) Het heeft tot 1976 geduurd voor de volledige rechtsgelijkheid van man en vrouw bij wet vastgelegd werd. Voor die tijd, indien een vrouw van haar eigen ouders erfde, moest de echtgenoot tekenen voor de erfenis en kon hij daar vrij over beschikken. Waarom denkt u dat er indertijd huwelijken "gearrangeerd" werden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
|
![]() Inderdaad, dat waren nog eens tijden.
Hier uit een proefschrift van de UGent terzake: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Minister-President
|
![]() De enquête hier zegt tot nu toe: 24 pro's voor holebi-adoptie en 6 contra's. Dat is een verhouding 80/20 ten honderd. Soortgelijke resultaten werden ook al in andere onderzoeken opgetekend. Het lijkt dus dat we op dit gebied vrij representatief zijn. En dat de contra's hier niet moeten afkomen met het argument dat zij de wil van meerderheid verkondigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vindt gij dat famieleden (eender welke combinatie) seks mogen hebben indien ze beide meerderjarig zijn en daar allemaal mee instemmen? Ik wil gewoon kijken hoe open uw geest is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
|
![]() De wet zegt dat het alleszins kan. Verder interesseert het mij niet...
![]() |
#478 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Kinderen leven waardegericht. OD.1.13 Dat houdt in dat ze: - hun waarnemingen, ervaringen en handelingen toetsen aan waarden als genegenheid, goedheid, rechtvaardigheid, solidariteit, dankbaarheid, tolerantie, waarheid, ecologische duurzaamheid, respect, eerlijkheid, geweldloosheid … - hun verontwaardiging uiten telkens ze worden geconfronteerd met een inbreuk op één of meer van die waarden, - … Zie ook leerplan R.K.godsdienst. 0.5 Kinderen werken samen. OD.3.10 OD.3.10 Dat houdt in dat ze: - niemand uitsluiten, - anderen helpen, - afspraken binnen de groep naleven, - overleggen over groepsopdrachten, - terugblikken op de manier waarop ze hebben samengewerkt, - ervaren en uiten dat in een groep(ering) taken worden verdeeld, - regels en een taakverdeling afspreken bij een spel of opdracht." - … Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 oktober 2015 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Banneling
|
![]() Er komt een emotie los in mij.
Laatst gewijzigd door Peche : 20 oktober 2015 om 18:07. |
![]() |
![]() |