![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4821 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is een analyse die aantoont dat dat eigenlijk niet waar is. Ja, Denemarken exporteert veel van zijn stroom, om die nadien terug te kopen, maar dat zouden eerder marktmechanismen zijn dan een technische noodzakelijkheid. Nu, daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in de zin dat Denemarken nog voldoende regelkapaciteit heeft in zijn netwerk met zijn bestaande centrales om eventueel de fluctuaties op te vangen, zolang het ongeveer 20% wind is. Om naar 40% wind te gaan, stellen ze voor van de combined heat centrales te laten spelen op heat storage wanneer er veel wind is, en op elektriciteitsproduktie wanneer er gene wind is en om nadien zelfs met warmtepompen te werken die warmte produceren en opslaan als er wind is. Om verder te gaan (tot 60%) rekenen ze op een oplaadbaar elektrisch autopark.
![]() |
![]() |
#4822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4823 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de wind die gij maakt kunnen ze alle windmolens van de hele wereld op volle kracht laten werken. En de gebakken lucht die je verkoopt is voldoende voor de verwarming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4824 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om windmolens in een bestaand productiepark in te bouwen, zit men toch met technische beperkingen, zeker als dit productiepark voor een groot gedeelte, uit niet voor modulatie bedoelde productieeenheden, bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het land : +/- 950. Ze kunnen daar al iets mee doen , denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4827 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ge echter werkelijk op hetzelfde niveau wilt discussiëren, dan moet ge het hebben over de kans dat er iets fameus misgaat. Zoals: een wiek die afgerukt wordt bij een 500-jarige storm, midden op een fabriek belandt dat cyanide gebruikt/produceert, waardoor België overnacht transformeert in Bhopal-bis.
![]() |
![]() |
#4828 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie heeft er nog behoefte aan wetenschap, nu "den dinges" deze aardkloot weet te verblijden met zijn aanwezigheid?
![]() |
#4829 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bekijk dan maar eens vlug de beelden van 9/11, de voorstanders van luchtvaart/wolkenkrabbers/de graviteitswet (schrappen wat niet past, aanvullen naar believen) zullen werkelijk over de grond rollen van plezier!
![]() |
![]() |
#4830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4831 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt de befaamde oogkleppen zeer treffend geïllustreerd.
![]() |
![]() |
#4832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt mij veel. Benieuwd hoe de Nederlanders dat in hun netwerk gaan integreren ; vooral benieuwd of ze veel voorbij de 20-25% gaan geraken.
![]() |
#4833 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, het eeuwige debat van mensen die vooruit willen en mensen die willen stilstaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4834 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zullen mijn voorspelling 3 directe doden vallen, en 40tal indirecte doden. Noteer dat ik mijn berekening kan onderbouwen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 april 2011 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 2Megawatt windmolen met een wiek van 50m, en een oppervlakte van 8000m2 haalt dus een 2megawatt piek vermogen Dus een windmolen is een VERTIKAAL ZONNEPANEELpark zetten van 8000m2. Nu die kost bvb 2miljoen euro, of 1euro per wattpiek Terwijl zonnepanelen kosten nu 2.5euro per wattpiek Dus ik zou niet zeggen dat windmolen 11 keer goedkoper is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4836 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Die gaan volgens mij bepalend zijn voor de toekomst. En het gaat nergens over dan over centen. Alleen een omzet van 17,5 miljard euro voor NRW al en NRW is nog niet eens de grootste. De aandeelhouders steigeren nu reeds en de vraag is nog open of ze compensatie gaan vragen voor de stilgelegde centrales. Plus er moet nog 4500 km aan extra leidingen woorden aangelegd. Dit was voorzien maar werd niet uitgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4837 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat met ALLE AUTOSTRADES zou overdekken met zonnepanelen.... hoeveel km2 zonnepanelen kun je leggen in Belgie ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4838 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De firma's die alles zullen gaan bouwen weten dat beter dan gelijk wie. Doch mijn probleempje is de betrouwbaarheid van die firma's en van de politiek. Als dat afhangt van o.a. Freya dan houd ik mijn hart vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4839 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt dat uw Watt piek voor een windmolen eerder 0.3 watt effectief is (offshore), en uw Watt piek van uw zonnepaneel eerder 0.1 watt effectief is. Ok, dus geen 11 keer, maar 7.5 keer. En reken nu dat ge niet enkel uw paneel moet kopen, maar ook nog de electronica die erbij komt, en misschien is die 11 toch niet zo ver zoek.
![]() |
![]() |
#4840 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang die cijfers elementaire natuurkunde of boekhouding voorstellen, geven ze toch wel een goeie indikatie zou ik zeggen. Als je moet ophouden met cijfers te gebruiken, moet je al eerder ophouden met woorden te gebruiken, en nog eerder met nadenken.