Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 21:31   #4921
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het zal nooit stoppen.

Beste Atheïsten, "theïsten", en anderen! Het zal nooit stoppen! Veel mensen hebben iets of iemand nodig voor wie of waarvoor, door wie of waardoor ze leven, optimistisch denken, discipline houden enz. Elke religie heeft specifieke taboes. Elke etnische groep heeft zijn tradities. Willen wij dat of niet, zal men blijven "stierenvechten", een rund op hun manier "doodslaan". Belangrijk is elkaar te respecteren. Akkoord! Radicaal denken is op geen enkel vlak goed. Gaat het nu over een radicale islamist of een radicale Jehova's getuigen of hoe dan ook, een radicale vlaming of conservatieve vreemdeling, een xeno-, homo-, hivofoob of Cardinal Leonard of wie dan ook...
2
Oud 16 november 2010, 21:32   #4922
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Die zinsconstructie doet me denken aan de terminologie rond 'zinloos geweld'. Want zinloos geweld impliceert het bestaan van zinvol geweld zoals onnodig afzien impliceert dat er ook nodig afzien bestaat.De mate waarin dat 'nodig' is, wordt dan bepaald door culturele en praktische overwegingen. Sommigen vinden dat afzien nodig om het vlees te kunnen eten, anderen vinden een andere vorm van afzien nodig omwille van religieuze redenen. Maar au fond is iedereen (behalve vegetariërs) het erover eens dat een bepaalde mate van afzien nodig is of althans verantwoord.

Anderzijds is ook iedereen het erover eens dat dat afzien beperkt moet worden, zowel in de tijd als in intensiteit. Er is dus geen fundamenteel verschil in visie, alleen een in intensiteit of detail. Want alle voorschriften omtrent halal of kosher slachten impliceren snelheid, vakmanschap en een zo kort mogelijke overgang tussen leven en dood.

Hier wordt inmiddels al pagina's lang van gedachten gewisseld omtrent die periode en aanpak als illustratie van het vermeende feit dat de multiculturele samenleving mislukt is. Me dunkt dat het feit dat we dit soort dingen aanhalen juist een bewijs is van het feit dat ze bestaat.
Er bestaat dus geen zinvol geweld ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:32   #4923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier wordt inmiddels al pagina's lang van gedachten gewisseld omtrent die periode en aanpak als illustratie van het vermeende feit dat de multiculturele samenleving mislukt is. Me dunkt dat het feit dat we dit soort dingen aanhalen juist een bewijs is van het feit dat ze bestaat.
Natuurlijk bestaat ze. Anders zou ze niet mislukt kunnen zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:32   #4924
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voor buitenlandse recepten kan je gewoon een kookboek kopen. Daarvoor hoef je geen mensen uit vreemde culturen naar hier te halen.
Ik nomineer dit tot de meest verzuurde reactie van de dag. En misschien ook tot de meest wereldvreemde. Ooit eens in Zuid-Frankrijk op zoek gegaan naar een aanvaardbare frituur? Of in Nederland naar een goede niet-geïmporteerde pint?

Begin al maar te denken op uw in te dienen bijdrage voor morgen.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 21:35.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:35   #4925
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je mag gerust zijn.

* ondertussen schaft de pot hier kippevleugeltjes gebakken in suiker, zout en look. Chinese kool, ui, courget en noodles. Naar een recept dat ik van iemand kreeg/leerde. En 't is goed. *

Ik dacht dat kosher of halal soms dieren liet leegbloeden, maar dat er ondertussen ook halal-slachtingen waren die het hielden op niet veel meer dan een paar geprevelde woorden. Ik kan me natuurlijk vergissen. Moest dat niet het geval zijn, dan denk ik dat het laten leegbloeden van een dier toch een impact gaat hebben op de smaak.

Natuurlijk. Maar toch valt het me op dat het niet de beschikbaarheid van ingrediënten is die die smaak bepaalt. Om je een voorbeeld te geven: wij zouden nog niet op de idee komen om koffie te kruiden. Yemenieten voegen er kardemom aan toe, een kruid dat destijds door Indiase, Armeense, Arabische en andere handelaren uit Indonesië en mogelijk ook uit India geïmporteerd werd.

Wij bakken vrij weinig in suiker. Voor tal van Chinese gerechten bakt men in suiker. Sojasaus is bvb niet veel meer dan een suikerconstructie. Nochtans hebben wij hier ook meer dan voldoende suiker ter beschikking om hetzelfde te doen. Omgekeerd verbaas ik me er telkens opnieuw over hoe weinig pepers Chinezen gebruiken in bepaalde gerechten.
Ik moet bekennen dat ik het ook niet zo op suikers heb, maar voor de rest heb je wel gelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:36   #4926
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat is dan het punt eigenlijk? Iedereen (joden en moslims niet meegerekend) is tegen onnodig dierenleed toch?

Paulus.
Niet iedereen.... er zijn nu eenmaal sadisten & zieken in de wereld, lees dees maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Crush_film
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 november 2010, 21:37   #4927
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voor buitenlandse recepten kan je gewoon een kookboek kopen. Daarvoor hoef je geen mensen uit vreemde culturen naar hier te halen.
Allé, we zullen maar beginnen met de Italianen buiten te smijten dan...
Oud 16 november 2010, 21:38   #4928
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er bestaat dus geen zinvol geweld ?
Zeker wel, zoals er met betrekking tot vlees nodig afzien bestaat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 november 2010 om 21:38.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:39   #4929
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niet iedereen.... er zijn nu eenmaal sadisten & zieken in de wereld, lees dees maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Crush_film
Ik bedoelde: iedereen op dit forum. U ook?

Paulus.
Oud 16 november 2010, 21:39   #4930
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Héla..en wie gaat die kookboeken dan vertalen ? ..google translations ?
Oud 16 november 2010, 21:39   #4931
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wreedheid niet nee.

Maar mensen kelen, het filmen en het dan trots op internet plaatsen...

Dat heb ik nog niet van andere religie's gezien.

Paulus.
Het doel van terrorisme is nu eenmaal het verspreiden van terreur, in dat kader is het kelen van mensen dus een goed middel om het doel te bereiken.
Oud 16 november 2010, 21:41   #4932
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft het niet over 'buitensmijten' maar over 'niet naar hier halen'.

Paulus.
Oud 16 november 2010, 21:42   #4933
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doel van terrorisme is nu eenmaal het verspreiden van terreur, in dat kader is het kelen van mensen dus een goed middel om het doel te bereiken.
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Oud 16 november 2010, 21:44   #4934
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
2
Hahaha Hahahahaaaaa dat doet me denken aan een anekdote.

- Mevrouw, hoe komt dat dat u met uw man al 40 jaar lang geen ruzie hebt gemaakt?
- Wel, heel lang geleden waren wij al een koppel en we moesten vluchten, omdat onze families tegen ons huwelijk waren. Onderweg "sleepte" zijn paard "weg" en dan zei mijn man "één". Dan gingen we toch verder. Beetje later sleepte het paard nogmaals weg. "Twee!" zei mijn man. Wanneer het paard de derde keer weg sleepte, stopte mijn man zijn paard en schot hij hem neer. Ik was zo boos met hem. Ik zei "Arm beestje! Wat heb je met hem gedaan? ", Mijn man zei "één". En dat maakte mij dubbel zo boos en ik herhaalde "Jij bent een echte onmens! Dat was toch een heel lief beestje "... "Twee!" zei mijn man. Het was 40 jaar geleden, ja!
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:44   #4935
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik nomineer dit tot de meest verzuurde reactie van de dag. En misschien ook tot de meest wereldvreemde. Ooit eens in Zuid-Frankrijk op zoek gegaan naar een aanvaardbare frituur? Of in Nederland naar een goede niet-geïmporteerde pint?

Begin al maar te denken op uw in te dienen bijdrage voor morgen.
We gaan maar niet zeggen tot wat u genomineerd bent.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4361

Paulus.
Oud 16 november 2010, 21:47   #4936
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Die zinsconstructie doet me denken aan de terminologie rond 'zinloos geweld'. Want zinloos geweld impliceert het bestaan van zinvol geweld zoals onnodig afzien impliceert dat er ook nodig afzien bestaat.
Een leeg argument. We hebben de technische middelen om het lijden van dieren te beperken, het niet toepassen van die middelen is verwerpelijk.

En zinvol geweld? Het enige wat daaronder zou kunnen vallen is zelfverdediging.

Citaat:
De mate waarin dat 'nodig' is, wordt dan bepaald door culturele en praktische overwegingen. Sommigen vinden dat afzien nodig om het vlees te kunnen eten, anderen vinden een andere vorm van afzien nodig omwille van religieuze redenen. Maar au fond is iedereen (behalve vegetariërs) het erover eens dat een bepaalde mate van afzien nodig is of althans verantwoord.

Anderzijds is ook iedereen het erover eens dat dat afzien beperkt moet worden, zowel in de tijd als in intensiteit. Er is dus geen fundamenteel verschil in visie, alleen een in intensiteit of detail. Want alle voorschriften omtrent halal of kosher slachten impliceren snelheid, vakmanschap en een zo kort mogelijke overgang tussen leven en dood.
De voorschriften hadden inderdaad tot doel het lijden te beperken, en gezien we nu betere middelen hebben om dit te doen zou je verwachten dat men dit zou doen, en voor veel gelovigen is dit idd geen probleem, enkel voor een harde kern van fundamentalisten.

Citaat:
Hier wordt inmiddels al pagina's lang van gedachten gewisseld omtrent die periode en aanpak als illustratie van het vermeende feit dat de multiculturele samenleving mislukt is. Me dunkt dat we dit soort dingen aanhalen juist een bewijs is dat die maatschappij bestaat.
Er is meer sprake van verschillende culturen die naast elkaar leven dan van een echte multiculturele samenleving, gettovorming bv illustreert dat er een probleem is.
Oud 16 november 2010, 21:47   #4937
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
We gaan maar niet zeggen tot wat u genomineerd bent.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4361

Paulus.
voor de orde van de rode driehoek ?..
Oud 16 november 2010, 21:47   #4938
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Héla..en wie gaat die kookboeken dan vertalen ? ..google translations ?
probeer zo maar eens iets klaar te maken ...

Citaat:
Bolognese saus en de ui is een grote pan met een beetje olijfolie. Groenten voegen de helft van de knoflook. Een kleine koekenpan vliegt met tomaten, warmte de drive (voor mij houden, anders zal ik branden) tot de geur is zuur.
Ui / knoflook / olie mix. Een grote pan Verhit een beetje olijfolie, kruiden en zout en peper met Ground Zero rundvlees in bulkcontainers. Voeg tomaat haven, voeg de gepelde tomaten en tomatenpuree, zout, peper, suiker en, indien nodig. Voeg de kruiden en het laurierblad. 1 / 2 en het vuur laag en laat 3 minuten met de deksel op de pan vliegen meer dan een uur, druipend af en toe. Verwarm de oven voor op haar 180 graden. C van de bechamelsaus, smelt de boter en bloem (niet bruin), en heb haar en verwarming (ik ook, een soort van opluchting, maar het is goed!). Dan, een beetje koude melk en meng het met stro. Koken en houden u op totdat je de saus. Zomerseizoen op smaak met zout en peper.
Ingevette ovenschaal een laag lasagne papieren. Saus 1 / saus, 1 / 3 Bolognese saus en mozzarella plakjes 1 theelepel 3 of 4 te dekken. Herhaal lagen van lasagnebladen, saus en kaas, klein, en de zon, maar zonder de kaas. De rol en vliegen in de oven, met name in het midden van het deksel. Na 30 minuten in de oven gedurende 15 minuten van de film. En "schattig" zoals het is.

Oud 16 november 2010, 21:48   #4939
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde: iedereen op dit forum. U ook?

Paulus.
Ik ben voorstander om het lijden van dieren tot het minimum te beperken (en niet enkel het lijden van dieren, ik ben ook voorstander van euthanasie bv )
Oud 16 november 2010, 21:48   #4940
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Er is meer sprake van verschillende culturen die naast elkaar leven dan van een echte multiculturele samenleving
Het naast elkaar leven van culturen is de betekenis van het woord multicultureel.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be