![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke regio doet het goed qua investeringen in België? Vlaanderen trekt iets minder investeringen aan in 2006 dan in 2005. Wallonië doet het merkelijk beter, terwijl Brussel stagneert. Significante stijging in Wallonië is Henegouwen (10%). Vlaanderen verliest licht terrein. Brussel, Gent en Antwerpen zijn de enige die er in slagen ook op het vlak van de buitenlandse investeringen de motor te zijn van hun provincie. Er zijn wel te weinig nieuwe investeringen in de drie regio's. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister-President
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Spinoza : 27 maart 2008 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Minister-President
|
![]() Heb je ook cijfers die dat kunnen onderbouwen? Het zou best kunnen hoor, maar dan wil ik eerst bewijs zien voordat ik het van je aanneem. Want eerder in deze discussie heb je ook al waninformatie lopen verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit waninformatie. Ook al probeert u tevergeefs dat evan te maken. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Parlementslid
|
![]() Toch denk ik dat een economisch sterk Nederland altijd belangrijk is voor wat er in Vlaanderen gebeurt. Als Nederland in het slob komt, krijgt Vlaanderen altijd een tik...maar alleen 10 jaar later blijkbaar. En over dat fantastische zakendoen van Belgen moet je effekes een korreltje zout strooien, dat is vergelijkbaar met Nederland. Zelf heb ik een aantal leveranciers in België. Goed spul, maar allemachtig....organisatiestructuur hebben ze nog nooit van gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het nooit gehad over het fantastisch zakendoen van Belgen. Wel over het niet altijd zo fantastisch zakendoen van Nederlanders. Jullie organiseren wat te veel. Overorganisatie noemt men dat. Vandaar dit mopje. Het verschil in het zakendoen tussen Belgen en Nederlanders? *De Nederlanders vergaderen 4 uur en gaan daarna een gedurende één uur een glaasje drinken. *De Belgen vergaderen 1 uur en gaan daarna 4 uur pinten pakken. Een duidelijk en pertinent verschil in cultuur, ook op dit vlak. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2008 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders zijn gelukkig niet verblind door nationalisme, zodat ze ook openstaan voor hoe het anders kan. (ik zeg niet dat dat voor het Belgische niet geldt) Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 maart 2008 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan nu de hamvraag: Waar zijn die cijfers? (Zo doen politieke partijen het ook: ''Onze aanhang is verdubbeld'' betekent ''we hebben nu twee zetels in plaats van één''. ''De ander verliest licht terrein'' betekent: ''Zij hebben nu 49 zetels in plaats van 50'') |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
|
![]() Oeps! system, ik heb de cijfers gevonden:
Citaat:
Vlaanderen 57% (dus meer dan twee keer zoveel als) Wallonie 25% Brussel 18% Antwerpen in zijn eentje 27%. Vergelijk dat eens met Brussel. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 maart 2008 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
|
![]() Kortom: Vlaanderen en Nederland zijn vergelijkbaar op zeer veel gebieden en gooien daarin hoge ogen, waarbij afwisselend de één iets beter scoort dan de ander.
Belgie behoort tot de Europese middenmoot, het gemiddelde wordt drastisch naar beneden getrokken door Wallonie. Hoewel er grote ''lichten'' zijn die denken dat taal hiervan de oorzaak is (de zogenaamde ''eerste wet van system'') zal de rest van de wereld er wel van uitgaan dat het aan het beleid ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Parlementslid
|
![]() Mmm..Uwe Geldrensche Hoogheid heeft gelijk. We zitten hier maar een beetje te kiften op elkaar over wie nou eigenlijk het beste scoort. Tel 1 en 1 samen en je hebt 2, maar wat mij betreft heb je als je twee zulke rijke en welvarende gebieden die op zoveel uiteenlopende gebieden zo uitmuntend zijn gewoon een dikke 10 !! En een beetje bescheidenheid siert de mensch, maar hoe we het ook wenden of keren, we zijn een uniek gebied in de wereld en dat moeten we zo zien te houden. Wat zeg ik...dat moeten we zelfs versterken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
|
![]() Citaat:
In de Belgische werkelijkheid is het niet kennen van Frans voor de Vlaming nog vaak een nadeel. Omgekeerd is dat niet zo voor een Franstalige. Bovendien, de kennis vh Nederlands van Onckelinckx en Milquet is alles behalve behoorlijk, zeker gezien hun functie.
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In uw nationalisme doet u krampachtig alsof er iets als een "Belgische" identiteit zou bestaan die diametraal tegenover de Noord-Nederlandse zou staan. Enkel door zich af te zetten tegen Nederland kan het Belgisch opererettestaatje immers blijven bestaan. In de Baarle werkgroep vergaderen Vlamingen en Nederlanders vier uur samen en vervolgens tafelen ze vier uur samen. Tot daar uw onnozele Belgiscistische grapje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
|
![]() Citaat:
Het is jammer dat u van ons eist met redelijke argumenten af te komen. Niemand gelooft u nog.
![]() |