Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 01:12   #481
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Wat doe je dan met de non en de pater die voor de klas staan. Daarvoor ga je dan een uitzondering op de uitzondering instellen.....Positieve diskriminatie dus.....
Mja, die zijn nu wel vanzelf aan het uitsterven. Maar ze mogen van mij gerust met vervroegd persioen gestuurd worden.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 01:18   #482
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
ow please, je gaat nu toch niet echt doen alsof je niet aan de islam denkt als je iemand met een hoofddoek ziet.
Natuurlijk denk ik dan aan de islam, ik heb ook mijn percepties. Ik wil er alleen naar streven van dat objektief te benaderen en vooral objektieve besluiten te trekken. Ik heb trouwens de indruk dat men over hindoes met hun tulbanden niet zo een probleem maakt....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2008 om 01:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 01:30   #483
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Natuurlijk denk ik dan aan de islam, ik heb ook mijn percepties. Ik wil er alleen naar streven van dat objektief te benaderen en vooral objektieve besluiten te trekken.
dat is iedereens perceptie. (en dus objectief). Als er ne flik op u afkomt zegt gij zeker ook dat dat ne gewone vent is met blauwe kleren aan.

Citaat:
Ik heb trouwens de indruk dat men over hindoes met hun tulbanden niet zo een probleem maakt....
Ik heb nog geen leraren met een tulband gezien..
Oud 25 mei 2008, 07:42   #484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Undiscovered; ben je misschien niet meer vrij je religie te belijden als je jezelf tijdens het werk neutraal( zonder uiterlijk teken van je overtuiging) kleedt?
Dus voor jou is het een aanval op je geloof als de hoofddoek afmoet?
Waarom eigenlijk;als je werkt hoeft je moslima zijn toch niet centraal te staan?
Of juist wel en moet de hoofddoek daarom steeds en overal op?
In feite draag jij en niet ik argumenten aan voor een dresscode zoals in Antwerpen voor ambtenaren in contact met burgers ; het gaat trouwens niet over een hoofddoekenverbod ( dat is het geworden omdat het met de guillotine van vrouwenrechten steeds gelazer is met de vraag om neutraal te zijn)maar om jezelf zonder tekenen van overtuiging op het werk te presenteren; als je dat niet wilt zoek je ander werk of blijf je thuis!
Niet enkel moslima's maar de samenlevng die divers is hoort gerespecteerd te worden en een ideologische overtuiging mag je best hebben; in je eigen priveleven!
Het recht op vrijheid van religie ( ook in het openbaar) betekent niet dat de hoofddoek moet steeds en overal; als je dat wilt moet je in Iran gaan wonen!
Hoofddoeken dienen om je te onderscheiden van anderen; dat mag je doen maar niet binnen een openbaar ambt in contact met mensen die daar terecht anders over denken; aanhalen dat daarmee je vrijheid beknot wordt is een radicaal standpunt
Kan jij echt niet begrijpen dat sommige moslima's een hoofddoek willen dragen zodra ze hun huis verlaten?
Wie zet er de islam centraal?
Waarom was er 5 of 10 jaar geleden geen roep tot neutraliteit?
Waarom zou het uiten van een overtuiging nu plotseling verboden moeten zijn?
Neutraal zijn, onpartijdig zijn is geen kwestie van uiterlijkheden.

Er zijn moslima's die verplicht worden om een hoofddoek te dragen. Daarom een hoofddoek verbieden lost niets op. Integendeel. En dan gebruiken we toch methodes die we net afkeuren. En als dit het doel is van een verbod, moet men niet af komen met foefkes van "neutraliteit"

De samenleving is inderdaad divers, en verdient respect.
Als je je in een openbaar ambt niet mag onderscheiden, verplichten we dan alle ambtenaren om een blauw pakje te dragen? Er zijn immers zeer veel manieren om je te onderscheiden.

Een school bezoeken is nog altijd geen uitvoering van een openbaar ambt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 07:51   #485
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb een beetje 'gegoogeld', op zoektermen : 'mechelen', 'ouderbezoek', 'moslim', 'toegang geweigerd', ...

Ik vind NIETS dat uw bewering kan staven, beste jef.

Nu heeft u drie mogelijkheden :

- u komt hier zèlf bewijsmateriaal aandragen,

of

- u bekent dat u maar wat uit uw duim zoog en uit uw nek kletste,

of

- u laat zich hier niet meer zien.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Hallo, jef, waar blijf je?

Je hebt nu toch wel tijd genoeg gehad om al was het maar één enkele bron op te geven, me dunkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 08:45   #486
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een hoofddoek is bij mij echter nog steeds een kledingsstuk, .
Wat jij of ik daarin zien is totaal onbelangrijk
Oud 25 mei 2008, 09:13   #487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat jij of ik daarin zien is totaal onbelangrijk
Ja, eigenlijk wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 09:22   #488
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

altijd leuk om te weten hoe de moslimpjes er zelf tegenaan kijken;

Op maroc.nl kan men deze discussie volgen:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1981270

Citaat:
Citaat:
Droeg ik maar geen hoofddoek...

Ik vind t gewoon niet bij mij passen. toen ik eraan begon was t wel serieus maar later begon t steeds minder te worden. Ik voel me zo schijnheilig nu want de dingen die ik doe zou je niet zo snel verwachten van een meid met hoofddoek t lijkt ook alsof ik er misbruik van maak althans so voelt t. Af doen durf ik ook neit ik zou mijn ouders en familie dan zo teleurstellen wat zullen ze wel neit van mij denken?? T lijkt alsof ik me "gevangen"voel onder deze hoofddoek t liefst zou ik m afdoen maar ja tis niet anders

Wie herkent zichzelf hier ook in t voelt alsof ik de enige ben met deze gevoelens
Lees eens want een antwoorden dit arme kind kreeg. Kan je nagaan hoe diep de angst voor Allah en shitaan zich genesteld heeft in deze meiden

Citaat:
Citaat:
Je bedoelt je bent een afgelikte boterhom met toevallig een hoofddoek op?

Citaat:
Citaat:
Het is gewoon de shitaan die fluistert in je oren meid.. Wees sterk.. Gair inshaAllah..

Citaat:
Citaat:
ik begrijp het al, de zomer is op komst en de neppe moslima's beginnen zichtbaar te zijn.

Citaat:
Citaat:
Geloof me het zijn maar enkel fluisteringen van de shaitaan.. TS; Ik zou hem niet afdoen.. Bid en luister meer koran.. InshaAllah zal je hem gewoon op houden..

Citaat:
Citaat:
In de zomer is het heel erg heet,maar in de hel erger
.

Citaat:
Citaat:
En voor de hel, ben je daar wel klaar voor?
Weet dat als jij geen hoofddoek draagt, dat daar een bestraffing voor staat.
Dit leven is niet bedoelt voor genot.. Het is een grote test om in het eeuwige leven te genieten.

Mensen worden vermoord, zusters worden verkracht en hier in Nederland, zitten ze met een wel of niet hoofddoek dragen probleem.

De profeet 3alayhi salaat wa salaam vocht voor de Islaam, zodat wij in deze tijd de ware religie kunnen praktiseren... en dan krijg je dit.
Citaat:
Citaat:
Sta sterker in je schoenen, lieve zuster. Laat je niet gek maken door shaytaan.
Jouw imaan stijgt en daalt, houd hem omhoog door dikr te doen, je bezig houden met islamitische kennis.

Wie zegt dat je lang zult leven en je wereldse wensen daadwerkelijk zult vervullen, wie?
Richt je meer op al ageerah en dan zul je tot de winnaars behoren.
Citaat:
Citaat:
Nou als iedereen dat deed, dan droeg niemand meer een hoofddoek denk ik.
Aan wanneer je je sterk voelt, en als je het even moeilijk hebt weer af doen...???

Tis geen knipperlicht relatie wat je met je hoofddoek hebt

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 09:22   #489
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={48BD2B44-3EE6-4B0A-AEA8-FDA16FA773CC}

Ik word niet snel kwaad over iets, maar heb ik mij toch wel woedend over gemaakt! Mogen nu ook al geen ouders bij hun kinderen, omdat ze een hoofddoek dragen?? Het VB bewijst weer ware en zware racisten als leden te hebben!

Als dit ooit uitgevoerd wordt is er 1 mogelijkheid over voor vele allochtonen: EIGEN SCHOLEN zoals bij de Joden en ook bij moslims in Nederland het geval is. Ik ben dan in dit geval vóór scholen waar dit wel mag en men eens niet naar kleur, afkomst, kleding, etc kijkt.

Dergelijke voorstellen brengen ons verder en verder van elkaar...dus VOLLEDIG volgens het plan van het VB.
Kunt misschien ook eens naar de eisen kijken die allochtonen stellen bv.: in Nederland. Daar moet men wel schilderijen verwijderen of verplaatsen in een openbaar gebouw aangezien allochtonen daar aanstoot aan nemen. De schilderijen in kwestie twee kladwerken die naakte vrouwen moesten voorstellen kwetste de allochtoonse Nederlandse medeburger tijdens het afhalen van hun paspoort/rijbewijs. Hieraan is door de politieke betrokkenen van deze gemeente gehoor gegeven in het voordeel van de allochtonen natuurlijk en in het nadeel van de kunstenares. Deze laatse vindt het erover dat een minderheid gaat belissen wat mag en niet mag, wat kan en wat niet kan ten hunne voordelen. Ook klaagt deze laatste de politieke lafheid aan waarmee de beslissing is genomen ten voordele van de allochtoonse eisers. Wie weet, gaat Nederland zich ooit nogeens bezinnen over wat tolerantie inhoud en waar dit naartoe leidt. Wat dit inhoud voor allochtonen is bekend, opdringen van hun cultuur, noden en alles waar ze hun voordeel uit kunnen halen. Voor de autochtoon enkel schande en het verdwijnen van z'n goed meegekregen door zijn voorouders.

Dus indien u wil zeiken over racisme (een woord dat door minderheden graag wordt misbruikt en door hun rode vrienden) ga dan eens eerst in uw eigen stal mesten. Indien u als allochtoon een probleem hebt met het land van herkomst en dit de rug toekeert, heb dan op z'n minst respect voor het land dat u opvangt of waar u terecht kunt. Hang dan niet de hypocriet uit en pas u aan in het uitgekozen land en laat uw vuile was in het land dat u de rug hebt toegekeert. Of is het land dat u de rug hebt toegekeert het ware land en de rest veroveringsdrang?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 11:28   #490
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik kan even niet volgen.

Een JOB is een job en daar pas je je aan aan het arbeidsreglement.

Een SCHOOL is een school en daar pas je je aan aan het schoolreglement.

Ik heb er geen enkel probleem mee indien islamitische scholen eisen dat hun vrouwelijke leerlingen in burka de lessen volgen! Als je je d�*�*r wil inschrijven dan pas je je aan aan het schoolreglement.

zo moeilijk is dat toch niet te snappen?
Ik heb er een probleem mee als islamitische scholen die subsidies krijgen van de overheid leerlingen in burka moeten komen. Tegenover die subsidies kan de overheid zaken vragen. Bijvoorbeeld dat ilam gedoceerd mag worden in die scholen, maar dat er ook niet islamitische leerlingen toeglelaten moeten worden indien zij dat willen...
Oud 25 mei 2008, 11:44   #491
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een grenzeloze lulkoek!
Het probleem is niet dat 100.000 mensen in Darfur omkomen van de honger,
het probleem is dat iedereen al eens honger heeft.
Ik had gister zin in frietjes, maar ik kon nergens terecht!
Bij elke oorlog islamitisch of niet: worden er verkrachtingen gepleegd en zijn vrouwen als eerste het slachtoffer.
Van alle vluchtelingen zijn 70 procent vrouwen n kinderen.
Vrouwen hebben een dubbel zo grote kans om in de armoede te komen na een scheiding.
In de meeste gezinnen blijkt het nog altijd de vrouw die instaat voor het grootste deel van het huishouden, zelfs indien de partners met twee werken.
Nog steeds blijkt de man de grootste kostwinnaar.
In het katholieke geloof mogen vrouwen geen priester worden,
maar zelfs in het thaise budhisme worden vrouwelijke monikken als tweederangsmonikken behandeld, er zijn nog steeds heielige plaatsen daar waar vrouwen niet aanwezig mogen zijn.
Prosititutie blijkt nog steeds het vak waar vrouwen in gedwongen worden, niet mannen enz.

Dus als u hier komt vertellen dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen voornamelijk voorkomt in de islam, en dat er voor de rest in de wereld niet zo een grote of verwaarloze problemen zijn, (u vergelijkt dus al deze verkrachtignen, de prostitutie, de economische uitbuiting, de begrenzing van vrouwen enz. met zin in firetjes hebben?), dan hoop ik dat u nooit iets met politiek kan verwezenlijken. Het zou er niet goed uitzien voo de positie van de vrouw...
Oud 25 mei 2008, 12:15   #492
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Undiscovered; ben je misschien niet meer vrij je religie te belijden als je jezelf tijdens het werk neutraal( zonder uiterlijk teken van je overtuiging) kleedt?
Dus voor jou is het een aanval op je geloof als de hoofddoek afmoet?
Waarom eigenlijk;als je werkt hoeft je moslima zijn toch niet centraal te staan?
Of juist wel en moet de hoofddoek daarom steeds en overal op?
In feite draag jij en niet ik argumenten aan voor een dresscode zoals in Antwerpen voor ambtenaren in contact met burgers ; het gaat trouwens niet over een hoofddoekenverbod ( dat is het geworden omdat het met de guillotine van vrouwenrechten steeds gelazer is met de vraag om neutraal te zijn)maar om jezelf zonder tekenen van overtuiging op het werk te presenteren; als je dat niet wilt zoek je ander werk of blijf je thuis!
Niet enkel moslima's maar de samenlevng die divers is hoort gerespecteerd te worden en een ideologische overtuiging mag je best hebben; in je eigen priveleven!
Het recht op vrijheid van religie ( ook in het openbaar) betekent niet dat de hoofddoek moet steeds en overal; als je dat wilt moet je in Iran gaan wonen!
Hoofddoeken dienen om je te onderscheiden van anderen; dat mag je doen maar niet binnen een openbaar ambt in contact met mensen die daar terecht anders over denken; aanhalen dat daarmee je vrijheid beknot wordt is een radicaal standpunt
Waarom mag dat niet in een openbaar ambt?
Daar komt nog esn bij dat de neutraliteitregelgeving is ingegzeven door willekeur: Weet je wie dat moet bepalen of e neutraal gekleed bent? Je baas. En die bazen verschillen over de verschillende diensten. Leuk hoor, wat de ene baas neutraal vindt, vindt de andere baas niet neutraal...Is dat neutraliteit?
Oud 25 mei 2008, 12:19   #493
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je als westerling naar een streng islamitisch land gaat, wordt je soms verplicht een hoofddoek te dragen. Als vrouw vind ik die dwang vrij vernederend ook al is het mijn land en cultuur niet. Met andere woorden: dat soort politiek staat mij niet aan.
Als je het dan omdraait is het voor een moslima evenzeer vernederend om geen hoofddoek te mogen dragen, ook al is zij hier toerist of inwijkeling. Een verplichting van en een verbod op hoofddoeken vind ik dus allebei niet kunnen. Maar er zijn uitzonderingen: om de scheiding van kerk en staat te garanderen begrijp ik dat hoofddoeken geweigerd worden bij mensen die in naam van de overheid moeten werken (bvb leerkrachten, mensen in een gemeentehuis etc). Ook in scholen mag geen hoofddoek gedragen worden door de leerlingen (wel door de ouders!) en daar zijn eigelijk niet zo veel problemen rond (de meisjes doen hun hoofddoek terug aan in de toiletruimte voor ze de schoon verlaten).
Wat verder zeer duidelijk niet kan is de boerka. Mensen mogen niet naakt rondlopen in het openbaar (hoe belangrijk dat voor hen ook om een of andere rede mag zijn) en ze mogen niet volledig bedekt zijn. Die twee uitersten zijn maatschappelijk niet aanvaardbaar.
En ouders met een hoofddoek? Want daar ging deze draad over...
Oud 25 mei 2008, 12:40   #494
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus jij gaat ook werken in een bontjas met een BH onder omdat je het leuk vindt om zo rond te lopen? Of meen je dat je werkgever wel het recht heeft om een bepaalde kledingcode te mogen verwachten van zijn personeel?
Onderwerp van discussie is: ouders die op oudercontact komen. mensen dus die gebruik maken van een dienst, niet de werknemers.
Gaat een buschauffeur een dress code opleggen aan zijn passagiers?
Zal de brandweer weigeren uit te rukken als de bewoners niet naar de normen gekleed zijn?
zal een ambulancier weigeren een patient op te pikken die niet voldoet aan de kledingregels?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 12:43   #495
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Er was een gelijkaardig verbod op hoofddoeken in de universiteiten van turkije tot voor kort als ik mij het goed herriner. Toen de conservatievere islamitische partijen terug aan de macht kwamen werd dit afgeschaft.

Trouwens, voor mij hoeven in een staatsschool geen religieuse voorwerpen voor te komen: geen hoofddoeken, geen kruisjes of wat dan ook.

Katholieke of islamitische scholen is een ander geval, alhoewel ik volledig tegen het laatste ben omdat dit de integratie ver tegenwerkt.
de school, i.e. diegenen die de diensten aanbieden moeten misschien neutraal zijn, diegenen die gebruik maken van een dienst (betaald met ons aller belastingsgeld) moeten dat niet.

Bottom line is; de NMBS die weigert nog betogers naar een betoging te vervoeren wegens niet neutraal.

Laatst gewijzigd door driewerf : 25 mei 2008 om 12:43.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 13:14   #496
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is iedereens perceptie. (en dus objectief). Als er ne flik op u afkomt zegt gij zeker ook dat dat ne gewone vent is met blauwe kleren aan..
Neen meisje, het verschil is dat we het dan over een wettelijk gereglementeerd uniform hebben.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 13:41   #497
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
En ouders met een hoofddoek? Want daar ging deze draad over...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen
Als je als westerling naar een streng islamitisch land gaat, wordt je soms verplicht een hoofddoek te dragen. Als vrouw vind ik die dwang vrij vernederend ook al is het mijn land en cultuur niet. Met andere woorden: dat soort politiek staat mij niet aan.
Als je het dan omdraait is het voor een moslima evenzeer vernederend om geen hoofddoek te mogen dragen, ook al is zij hier toerist of inwijkeling. Een verplichting van en een verbod op hoofddoeken vind ik dus allebei niet kunnen. Maar er zijn uitzonderingen: om de scheiding van kerk en staat te garanderen begrijp ik dat hoofddoeken geweigerd worden bij mensen die in naam van de overheid moeten werken (bvb leerkrachten, mensen in een gemeentehuis etc). Ook in scholen mag geen hoofddoek gedragen worden door de leerlingen (wel door de ouders!) en daar zijn eigelijk niet zo veel problemen rond (de meisjes doen hun hoofddoek terug aan in de toiletruimte voor ze de schoon verlaten).
Wat verder zeer duidelijk niet kan is de boerka. Mensen mogen niet naakt rondlopen in het openbaar (hoe belangrijk dat voor hen ook om een of andere rede mag zijn) en ze mogen niet volledig bedekt zijn. Die twee uitersten zijn maatschappelijk niet aanvaardbaar.

Laatst gewijzigd door morgen : 25 mei 2008 om 13:42.
Oud 25 mei 2008, 14:35   #498
luc broes

Standaard

Citaat:
Bij elke oorlog islamitisch of niet: worden er verkrachtingen gepleegd en zijn vrouwen als eerste het slachtoffer.
Van alle vluchtelingen zijn 70 procent vrouwen n kinderen.
Vrouwen hebben een dubbel zo grote kans om in de armoede te komen na een scheiding.
In de meeste gezinnen blijkt het nog altijd de vrouw die instaat voor het grootste deel van het huishouden, zelfs indien de partners met twee werken.
Nog steeds blijkt de man de grootste kostwinnaar.
In het katholieke geloof mogen vrouwen geen priester worden,
maar zelfs in het thaise budhisme worden vrouwelijke monikken als tweederangsmonikken behandeld, er zijn nog steeds heielige plaatsen daar waar vrouwen niet aanwezig mogen zijn.
Prosititutie blijkt nog steeds het vak waar vrouwen in gedwongen worden, niet mannen enz. ...
jam�*s, je weet dat ik akkoord ga met deze opmerkingen.
Ik begrijp enkel niet waarom je steeds op je achterste poten staat als iemand ooit maar een opmerking durft maken ivm de islam.
Alles mag aangeklaagd worden, liefst over onze gemeenschap, maar raak niet aan de islam!
Dat bondgenootschap tussen links, dat steeds het katholicisme te vuur en te zwaard bestreden heeft, en de islam is voor mij onbegrijpelijk en uiteindelijk onhoudbaar.

Jaren geleden werkte ik in een islamitisch land. Bij grote uitzondering kwam ik in een gezin terecht. De vrouw des huizes vroeg me wat ik dacht van de lokale vrouwen. Ik antwoorde: ik denk er niets van: ik zie ze zelfs niet!
Nu kun jij daarop zeggen: "op veel plaatsen zie je geen vrouwen"
En zo blijf je maar rond de pot draaien.

Ik zag vorige week bij Phara de innemende Nederlander Kadar Abdolah van Iraanse afkomst. Hij schreef een vertaling van de Koran die de mensen kunnen begrijpen. Phara vroeg hem of hij dat boek ook in Iran had kunnen uitgeven.
Neen zei hij daar zouden ze me de kop afsnijden.

Nu kun jij daarop antwoorden: "een kop afsnijden dat kan overal gebeuren".
Juist jam�*s, je hebt gelijk.
.

Laatst gewijzigd door luc broes : 25 mei 2008 om 14:49.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 15:06   #499
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
jam�*s, je weet dat ik akkoord ga met deze opmerkingen.
Ik begrijp enkel niet waarom je steeds op je achterste poten staat als iemand ooit maar een opmerking durft maken ivm de islam.
Alles mag aangeklaagd worden, liefst over onze gemeenschap, maar raak niet aan de islam!
Dat bondgenootschap tussen links, dat steeds het katholicisme te vuur en te zwaard bestreden heeft, en de islam is voor mij onbegrijpelijk en uiteindelijk onhoudbaar.

Jaren geleden werkte ik in een islamitisch land. Bij grote uitzondering kwam ik in een gezin terecht. De vrouw des huizes vroeg me wat ik dacht van de lokale vrouwen. Ik antwoorde: ik denk er niets van: ik zie ze zelfs niet!
Nu kun jij daarop zeggen: "op veel plaatsen zie je geen vrouwen"
En zo blijf je maar rond de pot draaien.

Ik zag vorige week bij Phara de innemende Nederlander Kadar Abdolah van Iraanse afkomst. Hij schreef een vertaling van de Koran die de mensen kunnen begrijpen. Phara vroeg hem of hij dat boek ook in Iran had kunnen uitgeven.
Neen zei hij daar zouden ze me de kop afsnijden.

Nu kun jij daarop antwoorden: "een kop afsnijden dat kan overal gebeuren".
Juist jam�*s, je hebt gelijk.
.
Ik vind opbouwende kritiek op Islam iets positiefs,
kritiek op moslimfundamentalisten vind ik positiefs.
Je kan nochtans zowel de Islam kritisch benaderen.
Ik sta ook kritisch ten opzichte van het verplichten van de hoofddoek en ten opzichte van het verbieden van de hoofddoek.
Dit lijkt mij de keuze van de vrouw zelf en geen enkele gemeenschap mag daarbij haar wil dringen, niet onze westerse gemeenschap, maar dus ook zeker niet de islamitische.
Waar ik ook kritisch tegenover sta is het demoniseren van de Islam,
en tegenover de islam als orrzaak van alle problemen beschouwen.
Dit leidt immers juist de aandacht af van de werkelijke problemen.
Zo leidt het hoofddoekdebat de aadacht af van het werkelijke problemen dat vrouwen nog altijd minderwardig worden behandeld in samenlevingen,
door dit te vernauwen tot enkel de islamitische samenleving,
ga ik inderdaad 'stijgeren' ,
al deze andere vrouwen in nood worden dan genegeerd,
en op het einde van de dag is de conclusie niet dat er iets moet gedaan worden aan de gelijkheid van man of vrouw,
maar dat islam de oorzaak is van die ongelijkheid.

Zo een simplistische kijk leidt onze aandacht af van de werkelijke oorzaken,
en wie de werkelijke oorzaken van problemen niet ziet die kan ze onmogelijk oplossen.
Oud 25 mei 2008, 15:49   #500
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Ik vind opbouwende kritiek op Islam iets positiefs, kritiek op moslimfundamentalisten vind ik positiefs.

2) Dit lijkt mij de keuze van de vrouw zelf en geen enkele gemeenschap mag daarbij haar wil dringen, niet onze westerse gemeenschap, maar dus ook zeker niet de islamitische.
3) Waar ik ook kritisch tegenover sta is het demoniseren van de Islam,
en tegenover de islam als oorzaak van alle problemen beschouwen.
4) Dit leidt immers juist de aandacht af van de werkelijke problemen.
Zo leidt het hoofddoekdebat de aandacht af van het werkelijke problemen dat vrouwen nog altijd minderwaardig worden behandeld in samenlevingen,
door dit te vernauwen tot enkel de islamitische samenleving,
ga ik inderdaad 'stijgeren' ,
5) al deze andere vrouwen in nood worden dan genegeerd,
en op het einde van de dag is de conclusie niet dat er iets moet gedaan worden aan de gelijkheid van man of vrouw,
maar dat islam de oorzaak is van die ongelijkheid.

Zo een simplistische kijk leidt onze aandacht af van de werkelijke oorzaken,
en wie de werkelijke oorzaken van problemen niet ziet die kan ze onmogelijk oplossen.
1) Ik ook , maar heb je daar nig nooit kunnen betrappen
2) de vrouw kiest niet zelf, het wordt haar opgelegd!
3) ik ook
4) Er zijn meer dan een miljard moslims en het gaan in stijgende lijn. In die godsdienst is de ongelijkheid tussen m/vr zeer groot.
Dus zo nauw is dat niet.
Ik denk niet dat je stijgert, wel dat je steigert
5) Het is niet omdat je een bepaalde achteruitstelling in een zeer grote groep aanklaagt dat je de rest niet bestrijdt;
Ik zou eerder denken als je één duidelijke achteruitstelling niet wil zien, dat je daardoor alle achteruitstelling gemakkelijker aanvaardt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be