![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 |
|
Schepen
|
Mja, die zijn nu wel vanzelf aan het uitsterven. Maar ze mogen van mij gerust met vervroegd persioen gestuurd worden.
|
|
|
|
|
|
#482 |
|
Europees Commissaris
|
Natuurlijk denk ik dan aan de islam, ik heb ook mijn percepties. Ik wil er alleen naar streven van dat objektief te benaderen en vooral objektieve besluiten te trekken. Ik heb trouwens de indruk dat men over hindoes met hun tulbanden niet zo een probleem maakt....
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2008 om 01:22. |
|
|
|
|
|
#483 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#484 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie zet er de islam centraal? Waarom was er 5 of 10 jaar geleden geen roep tot neutraliteit? Waarom zou het uiten van een overtuiging nu plotseling verboden moeten zijn? Neutraal zijn, onpartijdig zijn is geen kwestie van uiterlijkheden. Er zijn moslima's die verplicht worden om een hoofddoek te dragen. Daarom een hoofddoek verbieden lost niets op. Integendeel. En dan gebruiken we toch methodes die we net afkeuren. En als dit het doel is van een verbod, moet men niet af komen met foefkes van "neutraliteit" De samenleving is inderdaad divers, en verdient respect. Als je je in een openbaar ambt niet mag onderscheiden, verplichten we dan alle ambtenaren om een blauw pakje te dragen? Er zijn immers zeer veel manieren om je te onderscheiden. Een school bezoeken is nog altijd geen uitvoering van een openbaar ambt. |
|
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hebt nu toch wel tijd genoeg gehad om al was het maar één enkele bron op te geven, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#486 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat jij of ik daarin zien is totaal onbelangrijk
|
|
|
|
#487 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#488 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
altijd leuk om te weten hoe de moslimpjes er zelf tegenaan kijken;
Op maroc.nl kan men deze discussie volgen: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1981270 Citaat: Citaat:
Citaat: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||||||||
|
|
|
|
|
#489 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus indien u wil zeiken over racisme (een woord dat door minderheden graag wordt misbruikt en door hun rode vrienden) ga dan eens eerst in uw eigen stal mesten. Indien u als allochtoon een probleem hebt met het land van herkomst en dit de rug toekeert, heb dan op z'n minst respect voor het land dat u opvangt of waar u terecht kunt. Hang dan niet de hypocriet uit en pas u aan in het uitgekozen land en laat uw vuile was in het land dat u de rug hebt toegekeert. Of is het land dat u de rug hebt toegekeert het ware land en de rest veroveringsdrang?
|
|
|
|
#490 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#491 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Van alle vluchtelingen zijn 70 procent vrouwen n kinderen. Vrouwen hebben een dubbel zo grote kans om in de armoede te komen na een scheiding. In de meeste gezinnen blijkt het nog altijd de vrouw die instaat voor het grootste deel van het huishouden, zelfs indien de partners met twee werken. Nog steeds blijkt de man de grootste kostwinnaar. In het katholieke geloof mogen vrouwen geen priester worden, maar zelfs in het thaise budhisme worden vrouwelijke monikken als tweederangsmonikken behandeld, er zijn nog steeds heielige plaatsen daar waar vrouwen niet aanwezig mogen zijn. Prosititutie blijkt nog steeds het vak waar vrouwen in gedwongen worden, niet mannen enz. Dus als u hier komt vertellen dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen voornamelijk voorkomt in de islam, en dat er voor de rest in de wereld niet zo een grote of verwaarloze problemen zijn, (u vergelijkt dus al deze verkrachtignen, de prostitutie, de economische uitbuiting, de begrenzing van vrouwen enz. met zin in firetjes hebben?), dan hoop ik dat u nooit iets met politiek kan verwezenlijken. Het zou er niet goed uitzien voo de positie van de vrouw...
|
|
|
|
#492 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daar komt nog esn bij dat de neutraliteitregelgeving is ingegzeven door willekeur: Weet je wie dat moet bepalen of e neutraal gekleed bent? Je baas. En die bazen verschillen over de verschillende diensten. Leuk hoor, wat de ene baas neutraal vindt, vindt de andere baas niet neutraal...Is dat neutraliteit?
|
|
|
|
#493 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#494 | |
|
|
Citaat:
Gaat een buschauffeur een dress code opleggen aan zijn passagiers? Zal de brandweer weigeren uit te rukken als de bewoners niet naar de normen gekleed zijn? zal een ambulancier weigeren een patient op te pikken die niet voldoet aan de kledingregels?
|
|
|
|
#495 | |
|
|
Citaat:
Bottom line is; de NMBS die weigert nog betogers naar een betoging te vervoeren wegens niet neutraal.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 25 mei 2008 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#497 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door morgen : 25 mei 2008 om 13:42. |
||
|
|
|
|
|
#498 | |
|
|
Citaat:
Ik begrijp enkel niet waarom je steeds op je achterste poten staat als iemand ooit maar een opmerking durft maken ivm de islam. Alles mag aangeklaagd worden, liefst over onze gemeenschap, maar raak niet aan de islam! Dat bondgenootschap tussen links, dat steeds het katholicisme te vuur en te zwaard bestreden heeft, en de islam is voor mij onbegrijpelijk en uiteindelijk onhoudbaar. Jaren geleden werkte ik in een islamitisch land. Bij grote uitzondering kwam ik in een gezin terecht. De vrouw des huizes vroeg me wat ik dacht van de lokale vrouwen. Ik antwoorde: ik denk er niets van: ik zie ze zelfs niet! Nu kun jij daarop zeggen: "op veel plaatsen zie je geen vrouwen" En zo blijf je maar rond de pot draaien. Ik zag vorige week bij Phara de innemende Nederlander Kadar Abdolah van Iraanse afkomst. Hij schreef een vertaling van de Koran die de mensen kunnen begrijpen. Phara vroeg hem of hij dat boek ook in Iran had kunnen uitgeven. Neen zei hij daar zouden ze me de kop afsnijden. Nu kun jij daarop antwoorden: "een kop afsnijden dat kan overal gebeuren". Juist jam�*s, je hebt gelijk. .
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 25 mei 2008 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#499 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
kritiek op moslimfundamentalisten vind ik positiefs. Je kan nochtans zowel de Islam kritisch benaderen. Ik sta ook kritisch ten opzichte van het verplichten van de hoofddoek en ten opzichte van het verbieden van de hoofddoek. Dit lijkt mij de keuze van de vrouw zelf en geen enkele gemeenschap mag daarbij haar wil dringen, niet onze westerse gemeenschap, maar dus ook zeker niet de islamitische. Waar ik ook kritisch tegenover sta is het demoniseren van de Islam, en tegenover de islam als orrzaak van alle problemen beschouwen. Dit leidt immers juist de aandacht af van de werkelijke problemen. Zo leidt het hoofddoekdebat de aadacht af van het werkelijke problemen dat vrouwen nog altijd minderwardig worden behandeld in samenlevingen, door dit te vernauwen tot enkel de islamitische samenleving, ga ik inderdaad 'stijgeren' al deze andere vrouwen in nood worden dan genegeerd, en op het einde van de dag is de conclusie niet dat er iets moet gedaan worden aan de gelijkheid van man of vrouw, maar dat islam de oorzaak is van die ongelijkheid. Zo een simplistische kijk leidt onze aandacht af van de werkelijke oorzaken, en wie de werkelijke oorzaken van problemen niet ziet die kan ze onmogelijk oplossen.
|
|
|
|
#500 | |
|
|
Citaat:
2) de vrouw kiest niet zelf, het wordt haar opgelegd! 3) ik ook 4) Er zijn meer dan een miljard moslims en het gaan in stijgende lijn. In die godsdienst is de ongelijkheid tussen m/vr zeer groot. Dus zo nauw is dat niet. Ik denk niet dat je stijgert, wel dat je steigert 5) Het is niet omdat je een bepaalde achteruitstelling in een zeer grote groep aanklaagt dat je de rest niet bestrijdt; Ik zou eerder denken als je één duidelijke achteruitstelling niet wil zien, dat je daardoor alle achteruitstelling gemakkelijker aanvaardt.
|
|
|