![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Via opvoeding en cultuur worden zij maar al te vaak en zelfs ook in het westen tot bepaalde rolpatronen gedwongen.
|
|
|
|
#462 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
dan krijgen katholieke scholen wel geen overheidssubsidies meer, en mogen zij de centjes voor hun onderwijs uit hun katholieke zieltjes sleuren.
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een JOB is een job en daar pas je je aan aan het arbeidsreglement. Een SCHOOL is een school en daar pas je je aan aan het schoolreglement. Ik heb er geen enkel probleem mee indien islamitische scholen eisen dat hun vrouwelijke leerlingen in burka de lessen volgen! Als je je d�*�*r wil inschrijven dan pas je je aan aan het schoolreglement. zo moeilijk is dat toch niet te snappen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#464 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
De overheid moet onpartijdig zijn. Een loketbediende moet me correct en onpartijdig behandelen. Dit heeft niets te maken met uiterlijkheden. Citaat:
Een school kan via haar reglement een bepaalde kledingscode opleggen. vb een uniform, zichtbare tatouages en/of piercings verbieden. Het schoolreglement is nooit van toepassing op bezoekers. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat ik jou citaat over het oog heb gezien. Ook daar ben ik het 100% mee eens.
|
|
|
|
#466 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan mag ik gewoon veronderstellen dat jij er evenmin een probleem mee zal hebben dat in geval van verkrachting de goegemeente gaat zeggen dat je niet moet zeuren, want dat je het zelf hebt uitgelokt omdat je rok 2cm boven je kuit hing! of omdat je kont tezeer in je jeansbroek spande of je boezem te strak stond!
We gaan erop vooruit met de jeugd van tegenwoordig! Blijkbaar nooit gehoord waar we vandaan kwamen. Het is je gegund, maar voor mijn eigen dochters hoop ik toch een andere mentaliteit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het probleem is niet dat 100.000 mensen in Darfur omkomen van de honger, het probleem is dat iedereen al eens honger heeft. Ik had gister zin in frietjes, maar ik kon nergens terecht!
|
|
|
|
|
#468 |
|
Banneling
|
edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 15:40. |
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tegen wie heb je het? Op basis van welke uitspraak? |
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Undiscovered; ben je misschien niet meer vrij je religie te belijden als je jezelf tijdens het werk neutraal( zonder uiterlijk teken van je overtuiging) kleedt?
Dus voor jou is het een aanval op je geloof als de hoofddoek afmoet? Waarom eigenlijk;als je werkt hoeft je moslima zijn toch niet centraal te staan? Of juist wel en moet de hoofddoek daarom steeds en overal op? In feite draag jij en niet ik argumenten aan voor een dresscode zoals in Antwerpen voor ambtenaren in contact met burgers ; het gaat trouwens niet over een hoofddoekenverbod ( dat is het geworden omdat het met de guillotine van vrouwenrechten steeds gelazer is met de vraag om neutraal te zijn)maar om jezelf zonder tekenen van overtuiging op het werk te presenteren; als je dat niet wilt zoek je ander werk of blijf je thuis! Niet enkel moslima's maar de samenlevng die divers is hoort gerespecteerd te worden en een ideologische overtuiging mag je best hebben; in je eigen priveleven! Het recht op vrijheid van religie ( ook in het openbaar) betekent niet dat de hoofddoek moet steeds en overal; als je dat wilt moet je in Iran gaan wonen! Hoofddoeken dienen om je te onderscheiden van anderen; dat mag je doen maar niet binnen een openbaar ambt in contact met mensen die daar terecht anders over denken; aanhalen dat daarmee je vrijheid beknot wordt is een radicaal standpunt |
|
|
|
|
|
#471 |
|
Schepen
|
haha da bastaat nog ofwat
Laatst gewijzigd door morgen : 24 mei 2008 om 23:34. |
|
|
|
|
|
#472 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sus *knip* ; de AEL vind niet eens dat die hoofddoek moet! Ga bij de BOEH dames of jongeren voor islam; die delen jou mening!
Laatst gewijzigd door Diatonos : 26 mei 2008 om 13:54. |
|
|
|
|
|
#473 |
|
Schepen
|
edit
Laatst gewijzigd door morgen : 25 mei 2008 om 00:12. |
|
|
|
|
|
#474 |
|
Schepen
|
Als je als westerling naar een streng islamitisch land gaat, wordt je soms verplicht een hoofddoek te dragen. Als vrouw vind ik die dwang vrij vernederend ook al is het mijn land en cultuur niet. Met andere woorden: dat soort politiek staat mij niet aan.
Als je het dan omdraait is het voor een moslima evenzeer vernederend om geen hoofddoek te mogen dragen, ook al is zij hier toerist of inwijkeling. Een verplichting van en een verbod op hoofddoeken vind ik dus allebei niet kunnen. Maar er zijn uitzonderingen: om de scheiding van kerk en staat te garanderen begrijp ik dat hoofddoeken geweigerd worden bij mensen die in naam van de overheid moeten werken (bvb leerkrachten, mensen in een gemeentehuis etc). Ook in scholen mag geen hoofddoek gedragen worden door de leerlingen (wel door de ouders!) en daar zijn eigelijk niet zo veel problemen rond (de meisjes doen hun hoofddoek terug aan in de toiletruimte voor ze de schoon verlaten). Wat verder zeer duidelijk niet kan is de boerka. Mensen mogen niet naakt rondlopen in het openbaar (hoe belangrijk dat voor hen ook om een of andere rede mag zijn) en ze mogen niet volledig bedekt zijn. Die twee uitersten zijn maatschappelijk niet aanvaardbaar. Laatst gewijzigd door morgen : 25 mei 2008 om 00:12. |
|
|
|
|
|
#475 | ||
|
Europees Commissaris
|
Wat ik in ’t algemeen denk over hoofddoeken deed ik hier uit de doeken:
http://forum.politics.be/showthread....86#post3447186 Citaat:
Citaat:
Een hoofddoek is bij mij echter nog steeds een kledingsstuk, daarin een religieus symbool zien, is te zeer een perceptie. Anders dan bijvoorbeeld een partijlogo of een embleem van een ideologische overtuiging. Hier spreek ik dus Moby tegen.. Tekens van religieuze overtuig vormen zijn een netelig probleem. Als een non of pater met kruisinsigne mag voor de klas staan, waarom dan geen moslima met hoofddoek, des te meer omdat dat volgens mij slechts een kledingsstuk betreft. Voor de burger die gebruik maakt van een openbare dienst geldt mijns inziens de hoogste individuele vrijheid. Ofwel verbiedt men in de les hoofddeksels (pet en hoofddoek) ofwel laat men ze beide toe. Een hoofddoek wel toelaten en een pet niet zou positieve diskriminatie zijn. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2008 om 00:45. |
||
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#478 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#479 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
Europees Commissaris
|
Wat doe je dan met de non en de pater die voor de klas staan. Daarvoor ga je dan een uitzondering op de uitzondering instellen.....Positieve diskriminatie dus.....
|
|
|
|