![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#482 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#483 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Eentje om in te kaderen...
|
|
|
#484 | |
|
Minister
|
Citaat:
Overeenkomst tussen wat we uitleggen omtrent de symboliek van een kruis (interpretatie zou ik het niet noemen) is logisch; het christendom heeft in zeer veel riten en gebruiken geput uit oude kennis en overleveringen. Maar wat heeft dat te maken met mijn overtuiging? |
|
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je probeert de boel te bedriegen om er onderuit te komen, maat. Helaas zijn we dat van u al gewoon. Zeer bijbels. Hier de juiste posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129 Laatst gewijzigd door cor : 18 juli 2008 om 07:38. |
|
|
|
|
|
|
#486 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#487 |
|
Parlementslid
|
Hij probeert Andromeda iets duidelijk te maken. Ik vind het eerlijk gezegd ook redelijk irriterend hoe Andromeda telkens weer van die infantiele reacties uit zijn mouw kan schudden.
Laatst gewijzigd door luc154 : 18 juli 2008 om 10:57. |
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en daarom hoeft em niet onder elke reactie dezelfde zin te zetten, als bladvulling
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#489 |
|
Banneling
|
En Esperanza, wil dat zeggen dat als �*k zeg dat Bush slecht bezig is, dat hij per definitie voor jou goed moet bezig zijn?
Moet er in het geloof van de atheïst altijd het tegenovergestelde worden beweerd van wat de theïst denkt, om in de atheïstische 'hemel' te komen? |
|
|
|
|
|
#490 |
|
Banneling
|
We mogen dat infantiel vinden, maar we moeten dat verdragen. Een beetje afzien hoort bij het leven. Sommigen doen daarvoor zelfs zo een 'cilice' rond hun dijbeen, maar dat vind ik toch teveel zottigheid.
|
|
|
|
|
|
#491 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ook hier, effe recapituleren:
de bijbel zegt ons dat de mens van bij zijn geboorte slecht is. En dat komt omdat Eva, onder invloed van de slang (het slechte, uiterst geslepen en geschapen door god, een flaw in het systeem?) een appel geplukt heeft. Waardoor god alle nakomelingen opzadelt met de erfzonde. En dus vanaf zijn/haar geboorte opzadelt met een zonde waardoor de mens na de dood in de hel terechtkomt. Tenzij, en nu komt de kat op de koord, tenzij hij/zij de bijbel ter hand neemt en leeft volgens wat er daar in staat geschreven. En Jezus Christus aanvaardt als zijn/haar verlosser. waarlijk een prachtig en doortrapt systeem om als machthebber de mensen onder de knoet te houden
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zal er aan denken wanneer er nog eens een christen met de 10 geboden als hoogtepunt van de rechtspraak staat te zwaaien
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 18 juli 2008 om 11:48. |
|
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jongetje, kijk eens goed naar dat schilderij over de zondeval. Die slang, aan wat doet jou dat denken? En die appel, waar doet jou dat aan denken? Er zijn meerdere interpretaties mogelijk. Zonder er veel doekjes om te winden, Jean-Jacques Rousseau had gelijk: "L'homme est bon de luimême, c'est la société qui le déprave." Ik kan dat nu gerust luidop zeggen zonder in mijn voeten te krijgen van de juffrouw van Frans. Ze leeft toch niet meer. Er moet wel degelijk een zwaar conflict hebben bestaan tussen de kerk, en de verlichtingsfilosofen, want ik heb op school dus een zeer stevige uitbrander gekregen, alleen maar omdat ik die zin had onderlijnd met rood in mijn handboek van Frans. Ik begreep daar toen geen knijt van. |
|
|
|
|
|
|
#494 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2008 om 15:14. |