Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2008, 23:45   #481
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Gaan de fundi's verdwijnen ?
Vergeet het. Fundi's zijn van alle tijden, en van alle groeperingen.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 23:49   #482
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik zou me pas zorgen beginnen maken als iedereen altijd zou akkoord gaan met wat ik op het forum zet.

Of zoals dr Hovind dat formuleert ... "you should be the salt of the earth" en "if everyone likes you, you are doing something wrong" of zoiets. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.
Ik ook.

Citaat:
Jezus zelf gaf duidelijk aan dat "de wereld" (lees alle ongelovigen) ons zouden haten omdat ze hem eerst gehaat hebben. Dus als je merkt dat ongelovigen steeds akkoord gaan met je ... dan is er wellicht iets mis met wat je aan het vertellen bent.
Ja, daar is iets van. Maar als �*k niet akkoord ben met Bush dan mag hij er toch zeker van zijn dat hij slecht bezig is.

Citaat:
EDIT : het is niet letterlijk en we hebben wel degelijk oog voor context, context is net heel erg belangrijk bij vele passages, maar je moet ook de rest van de bijbel in gedachte houden bij het lezen en bestuderen en je moet niet met externe info aankomen
Hoezeer we ook rekening houden met de context, we zijn allemaal verschillende wezens, en binnen ons eigen leven evolueren we dan ook nog eens, dus ...
Oud 18 juli 2008, 05:06   #483
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Maar als �*k niet akkoord ben met Bush dan mag hij er toch zeker van zijn dat hij slecht bezig is.
Eentje om in te kaderen...
Oud 18 juli 2008, 07:11   #484
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Het was helemaal niet de bedoeling het kruis te laten monopoliseren door het christendom. Mijn kleine teen wist ook al dat het kruis als symbool nog veel ouder is.

Merkwaardig dat er zoveel overeenkomsten bestaan tussen jouw interpretatie ervan en de mijne. En dat voor iemand die zich niet bepaald als gelovige profileert...
Die laatste zin snap ik eigenlijk niet goed, EFL.
Overeenkomst tussen wat we uitleggen omtrent de symboliek van een kruis (interpretatie zou ik het niet noemen) is logisch; het christendom heeft in zeer veel riten en gebruiken geput uit oude kennis en overleveringen.
Maar wat heeft dat te maken met mijn overtuiging?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 07:31   #485
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Sorry, ik heet niet Ribke.
Je probeert de boel te bedriegen om er onderuit te komen, maat. Helaas zijn we dat van u al gewoon. Zeer bijbels.

Hier de juiste posting:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129

Laatst gewijzigd door cor : 18 juli 2008 om 07:38.
Oud 18 juli 2008, 10:50   #486
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kun je dan werkelijks niks inhoudelijks bijdragen?

Paulus.
Ik denk dat hij het nog altijd niet begrepen heeft.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 10:55   #487
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Paulus, dat begint een beetje op stalken te lijken
Hij probeert Andromeda iets duidelijk te maken. Ik vind het eerlijk gezegd ook redelijk irriterend hoe Andromeda telkens weer van die infantiele reacties uit zijn mouw kan schudden.

Laatst gewijzigd door luc154 : 18 juli 2008 om 10:57.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:18   #488
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Hij probeert Andromeda iets duidelijk te maken. Ik vind het eerlijk gezegd ook redelijk irriterend hoe Andromeda telkens weer van die infantiele reacties uit zijn mouw kan schudden.
daar bestaat een negeerknop voor

en daarom hoeft em niet onder elke reactie dezelfde zin te zetten, als bladvulling
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:29   #489
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Eentje om in te kaderen...
En Esperanza, wil dat zeggen dat als �*k zeg dat Bush slecht bezig is, dat hij per definitie voor jou goed moet bezig zijn?

Moet er in het geloof van de atheïst altijd het tegenovergestelde worden beweerd van wat de theïst denkt, om in de atheïstische 'hemel' te komen?
Oud 18 juli 2008, 11:33   #490
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
We mogen dat infantiel vinden, maar we moeten dat verdragen. Een beetje afzien hoort bij het leven. Sommigen doen daarvoor zelfs zo een 'cilice' rond hun dijbeen, maar dat vind ik toch teveel zottigheid.
Oud 18 juli 2008, 11:40   #491
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

ook hier, effe recapituleren:

de bijbel zegt ons dat de mens van bij zijn geboorte slecht is. En dat komt omdat Eva, onder invloed van de slang (het slechte, uiterst geslepen en geschapen door god, een flaw in het systeem?) een appel geplukt heeft. Waardoor god alle nakomelingen opzadelt met de erfzonde. En dus vanaf zijn/haar geboorte opzadelt met een zonde waardoor de mens na de dood in de hel terechtkomt.
Tenzij, en nu komt de kat op de koord, tenzij hij/zij de bijbel ter hand neemt en leeft volgens wat er daar in staat geschreven. En Jezus Christus aanvaardt als zijn/haar verlosser.

waarlijk een prachtig en doortrapt systeem om als machthebber de mensen onder de knoet te houden
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:47   #492
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Nee dat was voor de Israelieten. Sinds de komst van Jezus leven we onder de gratie van God en niet meer onder de wet van Mozes.
Oh, ok.
Ik zal er aan denken wanneer er nog eens een christen met de 10 geboden als hoogtepunt van de rechtspraak staat te zwaaien

Laatst gewijzigd door Wautd : 18 juli 2008 om 11:48.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:52   #493
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:

de bijbel zegt ons dat de mens van bij zijn geboorte slecht is. En dat komt omdat Eva, onder invloed van de slang (het slechte, uiterst geslepen en geschapen door god, een flaw in het systeem?) een appel geplukt heeft. Waardoor god alle nakomelingen opzadelt met de erfzonde. En dus vanaf zijn/haar geboorte opzadelt met een zonde waardoor de mens na de dood in de hel terechtkomt.
Tenzij, en nu komt de kat op de koord, tenzij hij/zij de bijbel ter hand neemt en leeft volgens wat er daar in staat geschreven. En Jezus Christus aanvaardt als zijn/haar verlosser.

waarlijk een prachtig en doortrapt systeem om als machthebber de mensen onder de knoet te houden
Hola, hola, zegt de bijbel dat de mens van bij zijn geboorte slecht is? Dat is nu het eerste wat ik daarvan hoor. Maar het zal wel alles te maken hebben met hoe we de bijbel lezen, en hoe we onszelf ervaren.

Jongetje, kijk eens goed naar dat schilderij over de zondeval. Die slang, aan wat doet jou dat denken? En die appel, waar doet jou dat aan denken? Er zijn meerdere interpretaties mogelijk.

Zonder er veel doekjes om te winden, Jean-Jacques Rousseau had gelijk: "L'homme est bon de luimême, c'est la société qui le déprave." Ik kan dat nu gerust luidop zeggen zonder in mijn voeten te krijgen van de juffrouw van Frans. Ze leeft toch niet meer. Er moet wel degelijk een zwaar conflict hebben bestaan tussen de kerk, en de verlichtingsfilosofen, want ik heb op school dus een zeer stevige uitbrander gekregen, alleen maar omdat ik die zin had onderlijnd met rood in mijn handboek van Frans. Ik begreep daar toen geen knijt van.
Oud 18 juli 2008, 15:13   #494
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linda
Jean-Jacques Rousseau had gelijk: "L'homme est bon de luimême, c'est la société qui le déprave."
Daarmee ben ik akkoord en staan we ver af van diegenen die de 'natuurlijke slechtheid' van de mens instrumentalizeren ten dienste van hun misioneringsijver.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2008 om 15:14.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:20   #495
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svennies
Je zou het ook anders kunnen formuleren....Namelijk het geloof maakt van mensen zoals L&D een bedreiging .....
Dan zouden alle gelovigen een bedreiging vormen, en dat kan je moeilijk volhouden, zowel wat betreft waarheidsgehalte van je stelling als wat betreft een pragmatische aanpak van het fundamentalistische gedachtengoed, dat Europa (en de mensheid) dierlijk zal kosten als het niet wordt 'ingetoomd'.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:22   #496
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Eigenlijk leven we in de matrix en is het geloof zoals beschreven in de bijbel een middel van de machines om ons onder controle te houden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:34   #497
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eigenlijk leven we in de matrix en is het geloof zoals beschreven in de bijbel een middel van de machines om ons onder controle te houden.
Klinkt niet eens ongeloofwaardig.
Oud 18 juli 2008, 16:56   #498
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Sorry, ik heet niet Ribke.
Je probeert de boel te bedriegen om er onderuit te komen, maat. Helaas zijn we dat van u al gewoon. Zeer bijbels.

Hier de juiste posting:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129
Daar staat niks over een negeerlijstje hoor. Enkel over een 'proberen'.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 16:57   #499
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar bestaat een negeerknop voor

en daarom hoeft em niet onder elke reactie dezelfde zin te zetten, als bladvulling
Daar bestaat ook het forumreglement voor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 18:06   #500
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Da's nu exact wat ik ook over u denk, zie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be