![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt soms alsof de criteria voor de mens om 'goed' te zijn strenger gesteld worden als voor God zelf. |
|
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen.' - Matteüs 15:19 |
|
|
|
|
|
|
#443 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#445 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#446 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ontken je het bestaan van de vrije wil om het goede te willen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juli 2008 om 16:37. |
|
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig was ik nooit Rooms gelovig. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#448 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het. Wie zal het kennen.' |
|
|
|
|
|
|
#450 |
|
Minister
|
In uw fantasie dan zeker, zoals de rest van je beweringen. Ge hebt juist niks gezegd over een week.
En ten andere, ik tel maar drie dagen, geen week. Maar 't zal zo wel in uw bijbel staan zeker? "En god zei: ik zal u drie dagen geven voor een week. En hij zag het, en vond het verdomd goed van zichzelve." |
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Minister
|
Citaat:
Merkwaardig dat er zoveel overeenkomsten bestaan tussen jouw interpretatie ervan en de mijne. En dat voor iemand die zich niet bepaald als gelovige profileert... |
|
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Minister
|
Citaat:
Of anders gezegd: Jezus heeft zoveel méér gezegd... Niet dat ik jou wil overtuigen daarvan, ik werp geen parels (meer) voor de zwijnen. Mijn enige beweegreden achter mijn replieken op jouw onzin is anderen - vaak niet-gelovigen - attenderen op hoezeer een letterlijke en uit de context gerukte bijbellezing tot enggeestigheid (om niet te zeggen: blindheid) kan leiden. Laat nu net dát - letterlijke lezing zonder oog voor context - bij velen weerzin oproepen voor alles wat zelfs maar van ver met de Bijbel of met geloof te maken heeft. Je bent echt een levende "antireclame". |
|
|
|
|
|
|
#453 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Op hoeveel procent schat je dit aantal trouwens? Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#454 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#455 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Gaan de fundi's verdwijnen ?
|
|
|
|
#456 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Nee dat was voor de Israelieten. Sinds de komst van Jezus leven we onder de gratie van God en niet meer onder de wet van Mozes. |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zou me pas zorgen beginnen maken als iedereen altijd zou akkoord gaan met wat ik op het forum zet. Of zoals dr Hovind dat formuleert ... "you should be the salt of the earth" en "if everyone likes you, you are doing something wrong" of zoiets. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Jezus zelf gaf duidelijk aan dat "de wereld" (lees alle ongelovigen) ons zouden haten omdat ze hem eerst gehaat hebben. Dus als je merkt dat ongelovigen steeds akkoord gaan met je ... dan is er wellicht iets mis met wat je aan het vertellen bent. EDIT : het is niet letterlijk en we hebben wel degelijk oog voor context, context is net heel erg belangrijk bij vele passages, maar je moet ook de rest van de bijbel in gedachte houden bij het lezen en bestuderen en je moet niet met externe info aankomen Laatst gewijzigd door dirk001 : 17 juli 2008 om 20:29. |
|
|
|
|
|
|
#458 |
|
Parlementslid
|
Tja dat is moeilijk te zeggen natuurlijk. Maar ik zou zeggen dat wellicht 90% of meer van iedereen die ooit geleeft heeft naar de hel zal gaan of er al is. Ik hoop natuurlijk dat ik er heel ver naast zit en dat het omgekeerd is, maar ik vrees ervoor. Als we kijken naar wat de bijbel zegt en vergelijken met wat de meeste mensen doen en zeggen dan denk ik dat 90% niet overdreven is.
|
|
|
|
|
|
#459 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#460 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En op welke bijbelse teksten baseert u zich om tot dit getal te komen, of is dit een theologische guesstimate ? |
|
|
|
|