Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2009, 17:04   #481
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Is de inquisitie begonnen?

1. Namen? Firestone was een hele bekende joodse dame in real life. Maar blijkbaar ken je die al niet, wat al genoeg zegt over uw algemene kennis. Anders had je al geweten dat onze bekende forummer Firestone ook joods is. Je bent dus al heel den tijd de zedenmeester aan het uithangen over zaken waar je geen reet van afweet.

Dus nu verwacht u van mij dat ik hier alle joodse forummers ga opsommen, alsof ik dat bijhou op een papiertje. Vraag het eens aan Firestone en die zal u wel bevestigen. Hertog van Gelre, Sinistra, zijn er paar anderen, moet ik het allemaal eens gaan uitpluizen voor u? Wat voor zever is dat nu. Ik zeg u dat er pakken maar dan 2 joodse forummers zijn. Het kunnen er 10-15 of zelfs meer zijn. So what?
Hertog van Gelre en Sinistra zijn in ieder geval niet Joods....
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 17:04   #482
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Hoe gevoelig het toch wel ligt he?

Ollanders en Schotten zijn gierig. Zwitsers zijn saai en boring. Amerikanen opervlakkig. Dat mag allemaal gezegd worden. Maar joden materialistisch noemen dat mag niet! Schande! Vuile antisemiet.
Oud 28 augustus 2009, 17:07   #483
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn hier veeeeeeeeel meer joden op het forum. Minstens 15...

Je moet iemand die kritiek heeft op joden niet direct als neonazi aanzien.
Kritiek op Joden is anders dan revisionistische standpunten innemen en het laatste doen de heren Roodhaar, ERLICH en JeanPierre.
Oud 28 augustus 2009, 17:07   #484
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
allez, dan kan je me ergens op pakken. de essentie (voor de inquisitie hier) is dat er hier slechts 2 joden op het forum rondlopen. ik zeg dat het er meer zijn, maar hou dat niet bij. we zijn naast de zaak aan het praten.

Zeg jij het ons eens, hoeveel zouden het er zijn, zodat we dat niets toe doend detail kunnen opzij zetten.
Oud 28 augustus 2009, 17:08   #485
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk ik herhaal mijn vraag. Algemeen: verklaar mij eens de jodenhaat doorheen de geschiedenis, vanwaar dat komt??
fallacy: argumentum ad populum.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2009 om 17:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 17:09   #486
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kritiek op Joden is anders dan revisionistische standpunten innemen en het laatste doen de heren Roodhaar, ERLICH en JeanPierre.
Bedankt. Ik ben blij dat u dat inziet.

.
Oud 28 augustus 2009, 17:10   #487
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verpest het nu niet... Ik ben zelfs Orthodox-Joods. En pas maar op, ik controleer jouw financien én je media.
(Alsof argumenten iets te maken hebben met achtergrond)

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 augustus 2009 om 17:11.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 17:15   #488
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Verpest het nu niet... Ik ben zelfs Orthodox-Joods. En pas maar op, ik controleer jouw financien én je media.
Shaloom, ik ook.
Agent 007

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2009 om 17:22.
Oud 28 augustus 2009, 17:20   #489
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

A) Is de inquisitie begonnen?

1. Namen? Firestone was een hele bekende joodse dame in real life. Maar blijkbaar ken je die al niet, wat al genoeg zegt over uw algemene kennis. Anders had je al geweten dat onze bekende forummer Firestone ook joods is. Je bent dus al heel den tijd de zedenmeester aan het uithangen over zaken waar je geen reet van afweet.

Dus nu verwacht u van mij dat ik hier alle joodse forummers ga opsommen, alsof ik dat bijhou op een papiertje. Vraag het eens aan Firestone en die zal u wel bevestigen. Hertog van Gelre, Sinistra, zijn er paar anderen, moet ik het allemaal eens gaan uitpluizen voor u? Wat voor zever is dat nu. Ik zeg u dat er pakken maar dan 2 joodse forummers zijn. Het kunnen er 10-15 of zelfs meer zijn.

B) So what?

2. Ik ga niet mijn concrete vuile was hier bovenhalen, en toch zeker niet vooraleer de zaken uitgeklaard zijn. U insinueert blijkbaar dat ik dat uit mijn duim ga zuigen die gevallen. Zelfs al zou ik die gevallen hier concreet uit de doeken doen, u zou niet eens begrijpen waar het over gaat, als u zelf nog durft ontkennen dat de internationale financiele en media sector volledig gedomineerd is door joden.

Kijk ik herhaal mijn vraag. Algemeen: verklaar mij eens de jodenhaat doorheen de geschiedenis, vanwaar dat komt?? Weet eerst WAT het probleem juist is vooraleer hier de moraalridder te klomen uithangen.

.
A) Neen. Dit is wat we noemen 'discussiëren'. Op een 'forum'.

Ik ben mogelijk intelligent (dat heeft ERLICH mij net verteld), maar misschien ook niet. Ik ga er van uit dat ik niet intelligent ben. Hoe kan ik wèl intelligent worden? Door vragen te stellen, en de antwoorden te lezen.
Misschien word ik dan i.p.v. mogelijk intelligent, onmiskenbaar intelligent.

1. Ja, Firestone kende ik wel, als zijnde Joods zelfs. Zij heeft dat zelf toegegeven. Hertog van Gelre beschouw ik in de eerste plaats als een vriend, dat hij ook Joods is maakt mij niks uit. Ik heb hem daar zelfs nog nooit expliciet naar gevraagd. Ik vind het veel leuker dat hij gewoon een toffe kerel is, een beschaafd man die ook graag strips blijkt te lezen en goede tafelmanieren op prijs stelt (ik hoop dat hij mij vergeeft dat ik daar niet in uitblink ).
Sinistra vind ik persoonlijk niet zo'n leuke forummer, nogal ... euh ... hoe zou ik dat nu formuleren ... laten we zeggen 'extreem'. Althans, zo komt hij op mij over. Het kan ook aan mij liggen.

10 �* 15 min 3 min 2: ik wacht nu nog op 5 �* 10 andere namen. Ik weet inderdaad geen reet van al die dingen, maar ik weet zeker dat u me zult helpen.

B) So what? vraagt u. Vreemd. Dat begrijp ik niet. Toch niet 'mogelijk intelligent' dus.
Waarom beweert u eerst dingen, en waarom reageert u zo korzelig als iemand u dan vraagt concreter te worden?

2. Ja, dat u niet graag concreet wordt, dat heb ik ondertussen ook al gemerkt. Als u vindt dat ik 'insinueer' dat u iets uit uw duim gaat zuigen, dan kunt u mij toch vakkundig met de grond gelijk maken door mij te bewijzen dat u helemaal niets uit uw duim zuigt? Grijp uw kans, zou ik zeggen. Ga er a.u.b. niet zomaar van uit dat ik niet eens zou begrijpen waar het over gaat. Ik heb leren schrijven, dus ik zal toch wel tot iets in staat zijn, neen? Ik heb net (in een vorig bericht) uitgelegd waarom ik inderdaad niet geloof dat de internationale financiële sector volledig gedomineerd is door joden. Zie het lijstje met landen waarvan ik vermoed dat joden daar niet veel in de pap te brokken hebben. Over de internationale media kunnen we net hetzelfde zeggen. Is Al-Jazeera in handen van joden? Is de Iraanse staatstelevisie in handen van joden? Is 'Pallywood' in handen van joden? Is Stormfront in handen van joden?

Om nu op ùw vraag te antwoorden: ik denk dat ik nog een andere bron van jodenhaat doorheen de geschiedenis aan het ontdekken ben: frustratie omdat die mensen zich niet laten controleren door moraalridders en mensen die niet weten wat de basisregels van een discussie precies inhouden.

Geef ze eens ongelijk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 17:22   #490
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedankt. Ik ben blij dat u dat inziet.

.
De discussie ging om het feit dat Roodhaar, terwijl hij Neonazi is, het Israelisch-Palestijns conflict in de discussie probeerde te betrekken om Mein Kampf goed te praten.
Oud 28 augustus 2009, 17:26   #491
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Shaloom, ik ook.
Agent 007

De discussie zou vooruit geholpen kunnen worden als je mij eens zegt waarop de jodenhaat stoelt. Algemeen. Zeg het ons nu toch eens. Of gaat het niet?

.
Oud 28 augustus 2009, 17:26   #492
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, dus toch!

Dat is niet netjes, Hertog van Gelre. De volgende keer graag je breedgerande hoed met pijpekrullen opzetten!

En je hoeft je exemplaar van de Talmoed voortaan niet meer te verstoppen onder je exemplaar van de Volkskrant.

We hebben je nu toch door.

Dankzij straddle. Waar een forum al niet goed voor kan zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 17:30   #493
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En uiteraard ben je uit op wereldmacht
Oud 28 augustus 2009, 17:46   #494
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
De discussie zou vooruit geholpen kunnen worden als je mij eens zegt waarop de jodenhaat stoelt. Algemeen. Zeg het ons nu toch eens. Of gaat het niet?

.
Ja hoor. Allereerst is daar het religieus antisemitisme. Katholieken en fundamentalistische protestanten die al eeuwen roepen dat 'De Joden Christus hebben vermoord'. Daarnaast de Moslims voor wie zowel Christenen als Joden op een lager plan staan. Over het algemeen getolereerd, dat wél, maar ze moeten per ongeluk niets te zeggen krijgen over Moslims of 'ooit islamitische grond'.

Ten tweede is er de xenofobie. Joden in diaspora hebben zich óf als immigrant óf als vluchteling gevestigd in verschillende gebieden en landen met ander geloof, ander uiterlijk, andere gebruiken. Vaak de enige 'vreemdelingen' in sommige gebieden. Vreemdelingenhaat is van alle tijden en van alle volkeren, spijtig genoeg.

Ten derde is er de beroepsgroepen. Joden werden (als vreemdelingen) niet toegelaten tot de gilden. Om toch hun brood te kunnen verdienen moesten ze zich jarenlang concentreren op de vrije beroepen en de handel. In tijden van laagconjunctuur nu nét de beroepsgroepen waar nog iets te verdienen valt. Uw: 'Ze hebben de financiele sector en de media in handen' is zwaar overtrokken. Je komt er relatief meer Joden in tegen dan in andere beroepsgroepen, dat is alles.

Daarnaast zijn er nog tal van andere oorzaken aan te wijzen maar dat gaat op dit forum te veel de diepte in.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 augustus 2009 om 18:09.
Oud 28 augustus 2009, 17:47   #495
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En uiteraard ben je uit op wereldmacht
Die heb ik al, sufferd.
Oud 28 augustus 2009, 17:59   #496
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

.
bewijslast niet omkeren
Jij moet bewijzen dat die jodenhaat gegrond is, zoals je stelt/insinueert.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2009 om 18:02.
Oud 28 augustus 2009, 18:07   #497
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ha, dus toch!

Dat is niet netjes, Hertog van Gelre. De volgende keer graag je breedgerande hoed met pijpekrullen opzetten!

En je hoeft je exemplaar van de Talmoed voortaan niet meer te verstoppen onder je exemplaar van de Volkskrant.

We hebben je nu toch door.

Dankzij straddle. Waar een forum al niet goed voor kan zijn.
Verstop ik in m'n I-phone als ik op missie ben:

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 augustus 2009 om 18:10.
Oud 28 augustus 2009, 18:08   #498
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat vindt u nu spijtig, dat hij zomin als u een zinnig antwoord kan geven en buiten rioolpraat niet verder geraakt.
Het 'spijtig' was ironisch bedoeld, dat zult u ongetwijfeld hebben gemerkt.

De 'rollende ogen' sloeg op het feit dat hij eerst zegt dat hij het 'spijtig genoeg' niet zo goed kan formuleren en vervolgens een prachtbericht plaatst.

Ik benijd hem om zijn zelfbeheersing en het vermogen zijn genuanceerde berichten een emotionele lading mee te geven zonder te vervallen in beledigingen. Ik kan dat niet. Als ik woedend ben wil ik 'raken'. Dan moet ik eerst een paar stappen terug om vervolgens te vervallen in zakelijke replieken. Nuchter, zo u wilt.

Ik benijd hem ook om zijn onzelfzuchtige en ongebreideld idealisme en om zijn oprechte verontwaardiging. Hij kiest altijd zonder reserves de kant van de underdog.

Wij zijn het over een aantal zaken niet eens maar ik hoef nooit te twijfelen aan zijn motieven.
Oud 28 augustus 2009, 18:11   #499
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot u?
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 18:12   #500
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
A) Neen. Dit is wat we noemen 'discussiëren'. Op een 'forum'.
Discussieren kan maar als men van twee zijden niet direct met getrokken messen staat. Ook al is wat 'de tegenstander' zegt controversieel. Ik spuw geen haat naar 'de joden', maar ik heb intussen een resem zeer negatieve ervaringen met enkel joodse groepen.

Citaat:
Ik ben mogelijk intelligent (dat heeft ERLICH mij net verteld), maar misschien ook niet. Ik ga er van uit dat ik niet intelligent ben. Hoe kan ik wèl intelligent worden? Door vragen te stellen, en de antwoorden te lezen.
Misschien word ik dan i.p.v. mogelijk intelligent, onmiskenbaar intelligent.
Goed voor jou. Maar je kan niet verwachten dat ik hier een a-z over joodse bankiers, fed presidenten etc ga beginnen neerpennen. Dat is algemene kennis.

Citaat:
1. Ja, Firestone kende ik wel, als zijnde Joods zelfs. Zij heeft dat zelf toegegeven.
Toegegeven? Alsof het een schande is... ?

Citaat:
Hertog van Gelre beschouw ik in de eerste plaats als een vriend, dat hij ook Joods is maakt mij niks uit. Ik heb hem daar zelfs nog nooit expliciet naar gevraagd. Ik vind het veel leuker dat hij gewoon een toffe kerel is, een beschaafd man die ook graag strips blijkt te lezen en goede tafelmanieren op prijs stelt (ik hoop dat hij mij vergeeft dat ik daar niet in uitblink ).
Sinistra vind ik persoonlijk niet zo'n leuke forummer, nogal ... euh ... hoe zou ik dat nu formuleren ... laten we zeggen 'extreem'. Althans, zo komt hij op mij over. Het kan ook aan mij liggen.

10 �* 15 min 3 min 2: ik wacht nu nog op 5 �* 10 andere namen. Ik weet inderdaad geen reet van al die dingen, maar ik weet zeker dat u me zult helpen.
Man toch. Wat verandert dat aan de discussie? Moet ik ik dit nu echt gaan opzoeken? Om wat te bewijzen? Wat ga je doen als ik u 10 namen opnoem?

Citaat:

B) So what? vraagt u. Vreemd. Dat begrijp ik niet. Toch niet 'mogelijk intelligent' dus.
Waarom beweert u eerst dingen, en waarom reageert u zo korzelig als iemand u dan vraagt concreter te worden?

Inderdaad. So what. Ik leef constant met joden in mijn gezelschap op het werk en als buurman. Jij zei dat er hier maximaal 2 rondloipen op het forum. En ik zei dat het er 15 tal zijn afgeaande op eerdere discussies. Waar haal je dat het er maar 2 zijn?

Dus om uw respect te genieten / geloofwaardheid te verkrijgen moet ik eerst gaan bewijzen dat er hier meer dan twee joden rondelopen op het forum. Waar zijn we mee bezig ? Dus als ik er 10 vind, ben ik dan ne goeie?

Citaat:
2. Ja, dat u niet graag concreet wordt, dat heb ik ondertussen ook al gemerkt. Als u vindt dat ik 'insinueer' dat u iets uit uw duim gaat zuigen, dan kunt u mij toch vakkundig met de grond gelijk maken door mij te bewijzen dat u helemaal niets uit uw duim zuigt? Grijp uw kans, zou ik zeggen. Ga er a.u.b. niet zomaar van uit dat ik niet eens zou begrijpen waar het over gaat. Ik heb leren schrijven, dus ik zal toch wel tot iets in staat zijn, neen? Ik heb net (in een vorig bericht) uitgelegd waarom ik inderdaad niet geloof dat de internationale financiële sector volledig gedomineerd is door joden. Zie het lijstje met landen waarvan ik vermoed dat joden daar niet veel in de pap te brokken hebben. Over de internationale media kunnen we net hetzelfde zeggen. Is Al-Jazeera in handen van joden? Is de Iraanse staatstelevisie in handen van joden? Is 'Pallywood' in handen van joden? Is Stormfront in handen van joden?
Nogmaals, ik ga hier niet 20 blz neerpennen over wie welke bank controleert, over Goldman Sachs als grootste en machtigste zakenbank, over Bernanke (ex Goldman) en Greenspan en al die hedge fondsen welke puur gecontroleerd worden door joden.

Waar geen geld te rapen is (ivm uw lijstje van landen), daar zul je geen joden vinden idd. Die zitten vnl geconcentreerd in mega steden zoals NY en Ldn.

Maxwell en Murdoch... mediamagnaten: allemaal van joodse afkomst. Hier se: facts of jewish media control:
http://www.libreopinion.com/members/...uestion03.html

en deze ook:
http://www.rense.com/general38/brits.htm : total zionist control of the British media....

Laatst gewijzigd door straddle : 28 augustus 2009 om 18:20.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be