![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten sociale minima stijgen met 150€? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
38 | 34,23% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
50 | 45,05% |
meer |
![]() ![]() ![]() |
12 | 10,81% |
minder |
![]() ![]() ![]() |
11 | 9,91% |
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niks van , doppers die al een tijdje doppen krijgen zelfs financieel voordeel als nen baas die aanneemt ! En als je werk wilt , dan vind je dat .... zelfs in eigen streek ! Maar ja , wat wil je liever lui thuis zitten , en klagen over de hoogte van je leefloon en de rotte gierigheid van anderen die je leefloon betalen , dan werk te gaan zoeken Of anders schilt er wel iets met elke job die ze je aanbieden ! oh ja , denk je dat bij mensen die werken altijd alles koek en ei is op hun werk profiteurs moeten er vantussen , dop en leefloon enkel voor mensen die bewezen hebben dat ze al x aantal jaar hebben gewerkt , EN moeite doen om werk aan te nemen ( in eigen streek ) ookal is het je ding niet !
![]() |
![]() |
#483 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U ziet onder andere aan het onnozel puntensysteem dat bepaalde werklozen, die hetzelfde inkomen hebben als een leefloner, uit de boot vallen voor heel veel sociale tegemoetkomingen. Dat komt omdat deze regels op STATUUT kijken en niet op inkomen. Het is al jaren zo dat werklozen achteruit geduwd worden en dat men niet eens inziet dat ze deze mensen klem zet door hun onnozele wetten en beslissingen. En wat de toekenning van een sociale woonst betreft. Het duurt JAREN, voordat je maar de kans krijgt op een sociale woonst. Voor de rest leef le best maar op straat. Citaat:
Ik leg de vinger op de wonde, dat is dat er te weinig inkomen is voor de leefloner, werkloze, whatever. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het is geen huisjesmelken, maar arbeidersmelken. Dikke zever. Eerst moet je het budget hebben om rond te komen in een maand, en dan kun je kijken hoe je 'de attitude' kunt bijschaven. Jij praat gewoon vanuit Jouw luie zetel en hebt geen gevoel, inleveingsvermogen en inschattingsvermogen met een leefloner. Probeer jij maar eens met 728 euro rond te komen, doe het drie maand en laat me je bevindingen weten op dit forum. Dan zal ik Jou ook vragen hoe het is met je attitude. En kom niet af met: 'ik zou dit en dat...' Citaat:
Maar ik zeg nogmaals: Met een graatmager paard ga je waregem koerse niet winnen. En met een platte buzze mag je vrouwe een ketel op haar kop zetten. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dan weet die werkgever ook al direct welk vlees hij in de kuip heeft. Halve prijs, halve kracht ! 't is gelijk de solden, je moet dan niet te nauw kijken. Die financiële voordelen helpen geen moer. Ze zouden ze beter allemaal afschaffen en het geld globaal aanwenden. In plaats van de werkgevers nog meer honing op hun boterham op te smeren. Laatst gewijzigd door JurgenD : 5 februari 2011 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je die treintickets betaalt, dan kun je gras gaan eten. En wat zeggen de mannen van de RVA ? Wel, als je werk vindt zijn al je problemen opgelost ! Maar om werk te vinden, zitten de werklozen zonder budget. En een RVA achter hun gat die zo dom is, dat ze niet eens een efficiënt beleid kan voeren. Want ze weten evenzeer als U en ik dat de werklozen geen genoeg geld krijgen om te vervullen aan hun verplichtingen. Dus wat doen die mannen nog ? Niks liever dan mensen schorsen om hun statistieken op te smukken. En op National vlak is er niks veranderd. Of de gemeente nu betaalt (OCMW) of de staat (RVA), de bevolking dokt voor het wanbeleid van de RVA en de achterliggende politiek die kortzichtig is. En ZIJ zijn de grootste reden dat vele werklozen in een circulaire toestand zitten. Weer zoveel minder werklozen ! Niet moeilijk, ze zitten op het OCMW of erger, ze zitten op straat. Dat is de realiteit tot op vandaag, en al die mensen die afkomen met hun afgezaagde motivatie, zou oud als de straat, hebben geen voeling met de realiteit en beseffen niet dat de situatie al decenia zo is. De oorzaak ligt bij de wetgever, de politiek en het beleid. Laatst gewijzigd door JurgenD : 5 februari 2011 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zonder het zweet van degenen die werken, zouden de leefloners nog over geen 728 euro, beschikken |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U inschrijven in een interimbureau, telt dat niet als sollicitatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Parlementslid
|
![]() iedereen leefloner , niemand meer werken .............. en welke zot gaan we dan zoeken om da te betalen ????? dezelfde zotten die leefloners nu betalen hebben dan immers ook geen inkomen meer om uit te melken !
![]()
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle minimum inkomens moeten minstens 150 euro stijgen!
En ik bedoel per maand hé.
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz. Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt! Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven. Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden. Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken. We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld. De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen. Het inkomens verschil met werknemers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen. Economie is een middel en geen doel op zich! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ho wat kunnen we daar allemaal wel niet voor kopen? Een pakje boter extra ...een banaan of 2...een fles cola....maar niet allemaal tegelijk natuurlijk. Hoe ouder wij worden hoe harder we moeten werken en hoe minder we er voor terug krijgen...dat is al wat ik kan vaststellen.
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 6 februari 2011 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussendoor vind ik niet dat wij het kind van de rekening moeten blijven.
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ben akkoord dat hoe harder men moet werken, hoe minder men verdient. Maar dat neemt niet weg, dat het verhogen van de sociale minima dit probleem helemaal niet oplost. Integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is hoe lang ge kunt blijven lenen om putten te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou toch maar eens gaan navragen of ze vullen de pot van de asielzoekers met jouw deel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopelijk ben je geen zelfstandige die chronisch ziek wordt en het moet stellen met 28€/dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |