Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 13:03   #481
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja omdat zowel leden van groep 1 als groep 2 dat nuttigen. Zoals ik eerder al aanduidde is het daarom irrelevant.
Neen.
Dit waren je twee groepen : "Groep 1 zijn zware drugsverslaafden en groep 2 gebruiken nooit drugs."

Als groep 2 nooit drugs gebruikten, gebruikten ze nooit alcohol.
We moeten eerst nog onderzoeken wat groep 1 wel gebruikte.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:07   #482
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Sava ...ze snapt het niet. Een simpele proefopstelling van het 5de studiejaar.
Ik ben eigenlijk gek dat ik mijn zondagnamiddag op deze wijze zit te verspillen. Iemand die het onderscheid niet snapt tussen relatieve en absolute vergelijkingen en wat lukrake politici als autoriteiten beschouwd is eigenlijk de moeite van een reactie niet waard.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:07   #483
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Ik weet het, ook al gelezen.
Daarom dat ik het raar vind dat in mijn geval de effecten wél sterker werden na meer innemen. Ik weet dat LSD enige inwerktijd nodig heeft maar ik heb meer dan lang genoeg gewacht om de volgende stukjes trips in te nemen om het gevoel van de reeds ingenomen dosis in zijn volste potentiëel te kunnen ervaren.
Ja maar :

1. was het LSD?
2. Wat bedroeg de hoeveelheid (vanaf 25ug = scary shit for me)
3. Hoe was de verdeling van de actieve stof.
Moeilijk dit te weten uiteraard.

Grappig dat dit van graanschimmel komt. (Afric) Nature is beautifull

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 13:11.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:10   #484
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben eigenlijk gek dat ik mijn zondagnamiddag op deze wijze zit te verspillen. Iemand die het onderscheid niet snapt tussen relatieve en absolute vergelijkingen en wat lukrake politici als autoriteiten beschouwd is eigenlijk de moeite van een reactie niet waard.
Mijn gedachten
En zo reageert ze op elk onderwerp. Ik vraag me soms af of ze het bewust deed maar nu ik dit lees vrees ik dat de klepel ergens anders hangt.

Ik ben echt benieuwd naar haar werk als "programmeur" .

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 13:12.
Oud 30 mei 2010, 13:15   #485
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt nogal veel "kleine foutjes" Misschien minder smoren?

Goed, je wil dus het thuiskweken van een bepaald (5?) legaliseren, meer is illegaal. En hoe moeten mensen die NIET kweken er dan aan geraken?

Nee hoor, thuiskweken(5?) legaliseren. Verkoop legaliseren/controleren.
Prijs blijft hetzelfde. THC beperken.
Waarom?

Gaan we de alkohol in bier en sterke dranken ook verlagen misschien?
Oud 30 mei 2010, 13:19   #486
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je het bericht citeren waaruit blijkt dat ik het verschil niet ken tussen relatieve en absolute vergelijkingen?
Oud 30 mei 2010, 13:21   #487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn gedachten
En zo reageert ze op elk onderwerp. Ik vraag me soms af of ze het bewust deed maar nu ik dit lees vrees ik dat de klepel ergens anders hangt.

Ik ben echt benieuwd naar haar werk als "programmeur" .
Cdude; deze draad gaat niet over mij; maar over

""Red het land, sta drugs toe
Het verbod op drugs kost miljarden: het leidt tot misdaad en is slecht voor de volksgezonhdeid. Hef het op."

Onder deze titel verscheen in de Nederlandse krant NRC Handelsblad een opiniestuk getekend door Bolkestein, Borst-Eilers, d'Ancona, en meerdere experts op het gebied van drugs, drugsbeleid en wetgeving.

"In het kader van de ‘brede heroverwegingen’ hebben ambtelijke werkgroepen onderzocht hoe de rijksoverheid zo’n 30 miljard euro kan bezuinigen. Alle onderzochte opties doen pijn. Maar er is één optie die een weldadige opluchting zou zijn: regulering van drugs. Onder regulering van drugs verstaan wij het toestaan van productie en verkoop onder voorwaarden, gericht op een zo gering en veilig mogelijk gebruik.

Regulering is echter een kolossaal taboe, en hoewel het kabinet had verklaard dat voor de heroverwegingen geen taboes zouden gelden, heeft de desbetreffende werkgroep ‘veiligheid’ zijn vingers er nauwelijks aan durven branden. Hij heeft alleen gekeken naar regulering van softdrugs. Dat zou, met allerlei slagen om de arm, wellicht 183 miljoen euro aan uitgaven voor politie, justitie en bestuur besparen, en 260 miljoen euro aan belasting opleveren. Over de andere drugs zwijgt men.

Al ruim veertig jaar zijn drugs verboden. Maar het gebruik is groter dan ooit en niets wijst er op dat het verbod werkt. Wél staat als een paal boven water dat het verbod schade veroorzaakt. De ongehoorde omvang daarvan dringt echter nauwelijks tot de publieke opinie door. Minstens de helft van alle criminaliteit in ons land is er direct of indirect het gevolg ervan.

....

Deze – ook letterlijk – ongehoorde feiten zijn de grote afwezige in het drugsdebat. En, even verbijsterend, in het debat over veiligheid. Iedereen die zich zorgen maakt over veiligheid zou zich moeten afvragen of er geen alternatief is voor het drugsverbod. Het verbazingwekkende is echter dat juist crimefighters verbeten vasthouden aan het verbod. Beseffen zij niet dat ze zich tot steunpilaren van de drugsmaffia maken?

.....

Ook is de volksgezondheid ermee gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt is met name de jeugd veel beter beschermd. De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters, en voorlichting wordt geloofwaardig.

Drugs laten zich niet wég-verbieden, ze zullen er altijd zijn. Een minderheid van de gebruikers zal erdoor in de problemen raken. De gevaren van drugs zijn echter véél kleiner dan die van alcohol en tabak: ons land kent dertien keer meer alcoholisten, vijftien keer meer alcoholdoden en 333 keer meer tabaksdoden. Maar juist omdat drugs gezondheidsrisico’s meebrengen, is regulering noodzakelijk. De drugscriminaliteit kunnen we echter missen. "
http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussi...ft-bolkestein/

Is de tijd rijp om dit taboe te doorbreken?"

Dat wist je misschien wel; maar blijkt niet uit je schrijfsels.
Oud 30 mei 2010, 13:25   #488
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of wat "goede" lectuur lezen?

Zolang je onder die 5? blijft hoef je niks te betalen. Meer dan genereer je inkomsten en moet je, zoals op elke product, belastingen betalen. Controle op productie = garandeerde kwaliteit.

Enig idee hoe men komt tot die hoge" THC waarden in weed? Genetische manipulatie door giftige stof.

Laat ons zeggen 10% max. Dan kunnen mensen zoals ik ook eens meer dan 2 trekken doen zonder halve dag out te zijn.

Hasj en olie zijn ander vraagstuk
Raar hoe ge kunt oordelen over mijn lectuur zonder dat ik er hier ooit iets over gepost heb.

Alsof ge met 5 planten geen inkomsten genereert, enig idee wat zoiets opbrengt? Misschien ook een beetje principiëel. Het is een natuurlijk product, dus niemands eigendom en het mag zoveel vermenigvuldigd worden als men wil. Natuur illegaal maken is bespottelijk. Er daarnaast belastingen op innen is ook weer hypocriet. Het is volgens hen toch zo ongezond, maar het blijft natuur. Toelaten en verder over zwijgen.

Tuurlijk, daarom pleit ik ook voor een meer natuurlijke behandeling en kweek ervan. Daarom => legaal maken van kweken, zo kan men al eens iets in de tuin zetten ipv er dag en nacht op te zitten met lampen en producten.

Eens het mag komt er vraag en aanbod, dus automatisch uiteenliggende percentages. 10% zit er dan altijd wel tussen. Ik zeg het, als ge wilt gebruiken moet ge u maar informeren over wat ge koopt. Dat doet ge bij andere duurdere aankopen ook.
Oud 30 mei 2010, 13:29   #489
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja maar :

1. was het LSD?
2. Wat bedroeg de hoeveelheid (vanaf 25ug = scary shit for me)
3. Hoe was de verdeling van de actieve stof.
Moeilijk dit te weten uiteraard.

Grappig dat dit van graanschimmel komt. (Afric) Nature is beautifull
Voor zover ik weet was het LSD ja. Altijd veel docu's en reviews gelezen over die dingen, en de gelijkenissen tussen neergepende ervaringen en wat ik ervaarde waren treffend.

Voor de rest heb ik er geen idee van. Ik weet dat het iets van 12 euro per trip was en ik weet dat het een verdomd aangename middag was.

Zo'n dingen kunt ge via een gewoon dealerke moeilijk te weten komen denk ik. Tenzij hij in rechtstreekse verbinding staat met het labo en daar die info vraagt, maar meestal zijn er voor de veiligheid van het labo en de laboranten zelf nog enkele stappen tussen.
Oud 30 mei 2010, 13:33   #490
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet was het LSD ja. Altijd veel docu's en reviews gelezen over die dingen, en de gelijkenissen tussen neergepende ervaringen en wat ik ervaarde waren treffend.

Voor de rest heb ik er geen idee van. Ik weet dat het iets van 12 euro per trip was en ik weet dat het een verdomd aangename middag was.

Zo'n dingen kunt ge via een gewoon dealerke moeilijk te weten komen denk ik. Tenzij hij in rechtstreekse verbinding staat met het labo en daar die info vraagt, maar meestal zijn er voor de veiligheid van het labo en de laboranten zelf nog enkele stappen tussen.
Het waren eerder retorische vragen maar je bevestigt was ik wilde zeggen.
Gezien het illegale karakter en de zéér minieme dosis nodig, is het onmogelijk vast te stellen wat je neemt.
MDMA kan ik testen, THC kan je zien(microscoop) maar LDS brrrrrrrrr. Tried it didn't like it. Geen bad trip maar véél te vermoeiend.
Oud 30 mei 2010, 13:34   #491
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom?

Gaan we de alkohol in bier en sterke dranken ook verlagen misschien?
Niet vervelend doen.
Het gaat om legalisering WEED , niet de actieve stof.
Oud 30 mei 2010, 13:37   #492
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet vervelend doen.
Het gaat om legalisering WEED , niet de actieve stof.
Neen; daar gaat het niet over.
Lees op zijn minst de OP als je wil meediscussiëren.
Oud 30 mei 2010, 13:38   #493
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar hoe ge kunt oordelen over mijn lectuur zonder dat ik er hier ooit iets over gepost heb.

Alsof ge met 5 planten geen inkomsten genereert, enig idee wat zoiets opbrengt? Misschien ook een beetje principiëel. Het is een natuurlijk product, dus niemands eigendom en het mag zoveel vermenigvuldigd worden als men wil. Natuur illegaal maken is bespottelijk. Er daarnaast belastingen op innen is ook weer hypocriet. Het is volgens hen toch zo ongezond, maar het blijft natuur. Toelaten en verder over zwijgen.

Tuurlijk, daarom pleit ik ook voor een meer natuurlijke behandeling en kweek ervan. Daarom => legaal maken van kweken, zo kan men al eens iets in de tuin zetten ipv er dag en nacht op te zitten met lampen en producten.

Eens het mag komt er vraag en aanbod, dus automatisch uiteenliggende percentages. 10% zit er dan altijd wel tussen. Ik zeg het, als ge wilt gebruiken moet ge u maar informeren over wat ge koopt. Dat doet ge bij andere duurdere aankopen ook.
Dan maar 3 plantjes eh. En ja ik ken de prijzen, klein en groothandel. Een boer krijg toch ook geld voor z'n graan en jij betaalt voor je brood?

Hoop gepruts, ik wil mijn weed kopen bij de Apo(of nightshop) en niet hoeven zoeken naar dealer die toevallig nog heeft wat ik wil.
Jij bekijkt het te klein en objectief.

Ik kan met gemak 10-tal natuurlijke producten, opnoemen waar je vrij snel aan sterft dus ...
Oud 30 mei 2010, 14:33   #494
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
maar LDS brrrrrrrrr. Tried it didn't like it. Geen bad trip maar véél te vermoeiend.
Hoeveel was dat dan? (hoeveelheid in trips, voor het gemak)
Inderdaad wel een klein nadeel, ge moet weten hoe ge u blijft bezighouden want na een uur of 8 begint het inderdaad wat lastig te worden. Gelukkig had ik er totaal geen last van toen ik ging slapen, wat eigenlijk de enige oplossing is als ge er na een dagje goed trippen "van af wilt". Ook zonder enige bijwerkingen de volgende dag op school kunnen verschijnen, dus ik had niet te klagen.
Oud 30 mei 2010, 14:35   #495
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan maar 3 plantjes eh. En ja ik ken de prijzen, klein en groothandel. Een boer krijg toch ook geld voor z'n graan en jij betaalt voor je brood?

Hoop gepruts, ik wil mijn weed kopen bij de Apo(of nightshop) en niet hoeven zoeken naar dealer die toevallig nog heeft wat ik wil.
Jij bekijkt het te klein en objectief.

Ik kan met gemak 10-tal natuurlijke producten, opnoemen waar je vrij snel aan sterft dus ...
Inderdaad, en dat graan is niet van de overheid, dus moeten ze er ook niks op innen.

Apotheker zult ge vrees ik nooit aangeraken zonder voorschrift. En eer zoiets in de rekken ligt hier in een nachtwinkel...
Oud 30 mei 2010, 15:39   #496
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat graan is niet van de overheid, dus moeten ze er ook niks op innen.

Apotheker zult ge vrees ik nooit aangeraken zonder voorschrift. En eer zoiets in de rekken ligt hier in een nachtwinkel...
Men in't niet op het graan (je wordt echt vermoeiend, weet je dat) men in't op de transactie.

Zucht ....meedenken?
Als het GELEGALISEERD WORDT uiteraard.

En alsof ik geen voorschrift zou kunnen krijgen auuw auuw, heb ik toch plotseling zo'n pijn , auuw auuw

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 15:41.
Oud 30 mei 2010, 15:42   #497
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan was het geen XTC dat je nam. High duurt een paar uren(+80mg)en zéér "zacht".
MDMA is nl het actieve ingredient van XTC.
Nu quasi niet meer verkrijgbaar. Precursor komt van bast Afrikaanse boom(weet ik nog mr kort eigenlijk)
De laatste lijn via China is afgesneden.
Ik ben daar nog niet zo heel zeker van.
Oud 30 mei 2010, 15:43   #498
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel was dat dan? (hoeveelheid in trips, voor het gemak)
Inderdaad wel een klein nadeel, ge moet weten hoe ge u blijft bezighouden want na een uur of 8 begint het inderdaad wat lastig te worden. Gelukkig had ik er totaal geen last van toen ik ging slapen, wat eigenlijk de enige oplossing is als ge er na een dagje goed trippen "van af wilt". Ook zonder enige bijwerkingen de volgende dag op school kunnen verschijnen, dus ik had niet te klagen.
8 uur van je leven verspild aan trippen ...over nuttig gesproken

Ik heb er op geneukt en chocolade gegeten(ik was in goed gezelschap), verder weet is het te lang geleden
*Edit* Was een Gorbatjov

Verschijnen is alles wat je moet doen op school. In de echte wereld moet je prestaties leveren.

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 15:46.
Oud 30 mei 2010, 15:44   #499
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik ben daar nog niet zo heel zeker van.
Blabla .....Waar is de boem boem?
(let op het woord quasi)

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 15:44.
Oud 30 mei 2010, 15:46   #500
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, veel mensen die ik ken die al lang heel regelmatig gebruiken zeggen net hetzelfde. Ik doe het ook al een flink aantal jaartjes en ik moet zeggen dat ik gisteren flink ingedommeld ben van een half jointje.

Daarnaast probeer ik er mentaal ook wel wat voor te zorgen dat ik niet teveel nodig heb om eens door te zakken. Ik zou graag op mijn 70ste ook nog eens één opsteken zonder dat ik te hard ben toegetakeld door mijn gebruik voor die leeftijd. Vroeger rolde ik met meer en meer, nu probeer ik er steeds minder en minder in te doen, werkt perfect en de effecten zijn hetzelfde.
²

Ik hoef maar een half jointje meer om een aantal uren van de kaart te zijn. Ik ben enkel maar verminderd in mijn gebruik, en ik gebruik al een hele tijd cannabis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be