![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Schepen
|
![]() Principe?
De profeet Mohammed wilde al de Joodse stammen uitroeien...Moslim worden of hoofd eraf. Laatst gewijzigd door onnoembaar : 8 juni 2010 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat Israël of de zionisten die aan de basis van de staat liggen naïef zijn of het ooit geweest zijn. Uit alles wat ze doen, elke stap die ze zetten blijkt integendeel een grote mate van berekening.
Citaat:
Als je bovendien een volk gaat blokkeren, economisch lamleggen, dan ga je niet voor onderhandeling of nuance maar voor polarisatie. Ik denk dat veel van wat je opnoemt het resultaat is van polarisatie, die door Israël duidelijk gewenst is. Ze plukken daarvan intern ook de vruchten: zie de verrechtsing en militarisering van Israël. Citaat:
Israël had al heel lang geleden Palestina als staat kunnen helpen oprichten en steunen. Ze hadden al lang geleden economisch kunnen samenwerken en daarmee het proces van secularisering vooruit kunnen helpen. Ze dragen dus mee voor een deel de verantwoordelijkheid voor de state of mind van de Palestijnen in Gaza. Niet vanuit een naïviteit maar als bewuste keuze.
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Europees Commissaris
|
![]() De Arabieren verloren samen met hun Arabische buurlanden de zesdaagse oorlog die Egypte uitgelokte. Israel heeft toen Oost-Jeruzalem geannexeerd, dat destijds Jordaans was. Jordanie heeft in 1988 afstand gedaan van zowel de Westbank als Oost-Jeruzalem. Bovendien is het ronduit onzin dat Israel een derde tempel bouwt waar nu de Al Aqsamoskee staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk vind ik dat ook omdat ik je mening deel ( http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=263 ) maar ook je manier van debatteren staat me aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet dat jouw anti-Joodse gebral nou bijster boeiend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Hertog van Gerle.
U zal natuurlijk al begrepen hebben dat ik niet zo Vlaamschgezind ben. Maar noch u noch ik vinden dat erg. Met de Nederlanden – in het meervoud – kunnen wij best leven. U hebt uit mijn teksten natuurlijk al begrepen dat ik onze taal – het Nederlands – een warm hart toedraag. Ik probeer haar zo vlekkeloos mogelijk te schrijven. Het is hoe dan ook een prachtige taal – een wereldtaal vol wereld – en ik betreur het hoe men haar in dit discussieforum soms geweld aandoet. Ik ben leerkracht Nederlands voor anderstaligen. En weet u wat vandaag mijn mooiste ervaring was ? Een Birmaanse man die zei dat hij onze taal als muziek vond klinken. En een Hongaarse vrouw die mij schaterlachend een grapje uit haar eigen taal vertaalde. Hongaars – in het Nederlands. Alstublieft – probeert u zich iets mooiers voor te stellen. Ik wou dat u het had kunnen horen – Hertog van Gerle uit de Nederlanden. Bedankt in elk geval voor uw bericht. Ik had uw vroegere tussenkomst (#263) natuurlijk al een paar dagen geleden gelezen. Met zachte instemming. Het is door mensen als u dat ik de stap heb gezet om mij in dit discussieforum te mengen. Wat te doen ? Dat is de titel van een boekje van Lenin. Een belachelijk mannetje – zoals iedereen met een penis en een sik. Maar toch een mooie vraag – wat te doen ? Ik wacht met spanning op het antwoord van het agitatieheertje. Zijn mijn teksten te lang misschien ? Te moeilijk ? Te vrouwelijk ? Is mijn taal te kwetsbaar – als de Gazastrook ? Of te vrij – als Tel Aviv ? Ik ga nu slapen – dus het agitatieheertje heeft heel de nacht de tijd. De tijd waarvoor ? Om zijn ‘oude vormen en gedachten’ vaarwel te zeggen. En echt kosmopoliet te worden – en een antwoord te verzinnen. In mooi Nederlands. En om niet te vergeten wie op deze planeet verdedigd moet worden – de arme Palestijnse boer uit de Westbank, de Joodse schlemiel uit de achterbuurten van Jeruzalem, de oude dokwerker in de bruine Antwerpse kroeg die verbitterd voor het Vlaams Belang stemt, en het jonge meisje uit de Oekraïne die zwanger is – van wie weet zij natuurlijk niet. En vooral – elk kind van overal en altijd dat aan politieke en godsdienstige -ismen geen boodschap heeft. Laten we alleen nog hopen dat het met Inge Neefs en Griet Deknopper ook nog goed komt. Onnozeler dan nu kan het niet. Wat dunkt u ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je wenst ge'lezen te worden : wees kort, bondit and to the point. Laatst gewijzigd door Cdude : 8 juni 2010 om 23:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals een oude Palestijn dus ooit eens op TV verzuchtte:
"Wij zijn de condooms van de hele wereld" (die na gebruik worden weggegooid) Dit topic illustreert dit weer eens op sublieme wijze. De goedbedoelende mens die écht inzit met de Palestijn en geen onderliggende motieven schatplichtig is, is hier duidelijk fel in de minderheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stemde niet in deze enquete omdat de optie weet niet / andere mening ontbreekt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2010 om 03:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welkom. Ik heb je bericht gelezen, gefeliciteerd. Wilde je wel snel even laten weten: sommige figuren zeggen systematisch, wanneer een opinie hen niet bevalt, dat dat opgedragen is door de Israëlische regering. Ze kunnen zich niet voorstellen dat mensen ook zelfstandig hun opinies kunnen vormen. (Misschien omdat ze daar zelf in falen?) Zo word ik bv ook flink betaald voor het posten op politics volgens bepaalde roodharige geagiteerden ![]() Maakt me niet uit, ik lees het al niet meer. Gewoon doorgaan en je er niet teveel van aantrekken - en: VOORAL niet persoonlijk nemen, ookal probeert men het persoonlijk te maken via provocatie. Veel plezier ! Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 9 juni 2010 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() en zo ziet men hierboven hoe neo-nazi en communist het met elkaar eens zijn in het vinden van de gezamenlijke vijand...
Daar bloeit iets mooisch ! Hoe verheven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt deze spionnen niet vergelijken met Joodse Israeli die ontevreden zijn over de bloeddorstige onderdrukking van het palestijnse volk door hun eigen regering, en daartegen protesteren (zonder dat ze meewerken met palestijnse terreurgroepen om Israeli te vermoorden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens heb ik een grote hekel aan uiterst rechtsen en neo nazi's, maar wat hij daar schreef was juist. Dat wil niet zeggen dat ik ook maar een greintje respect voor hem heb, en zulke figuren worden over het algemeen ook niet aanvaard in de pro palestijnse bewegingen. (hoewel zionisten er alles aan doen om de pro palestijnen als antisemieten voor te stellen, en de Joden inc de beweging worden dan "self denying Jews" genoemd) Overigens vind ik het verwerpelijk dat mensen uit haat voor de Joden de palestijnen steunen. Zulke bondgenoten moet ik niet. Veel Joden en zelfs Israeli steunen ook de palestijnse strijd voor zelfbeschikking, en zelfs op die boten waren heel wat Joden EN ook Israeli aanwezig. (onder andere van Gush Shalom) Die mensen zullen nu waarschijnlijk wel vervolgd worden door de repressieve pseudo democratische Israelische staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel heeft veel meer gedaan dan dat. Vanaf 2000 werd de regering van Arafat letterlijk ondermijnd. Israel vernietigde de ministeries en omsingelde het hoofdkwartier van Arafat. Ze weigerden met Arafat te onderhandelen. Daarna eiste Israel (en Bush) nieuwe verkiezingen, goed wetende dat Hamas dit zou winnen. (extremisten winnen altijd in conflictsituaties, dat is zelfs in België zo, Palestijnen geloofden niet meer in vrede)
|
![]() |
![]() |