Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 11:42   #481
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Uw islamitische kennis is vre krom maar dat is nu niet belangrijk;
Krom? Ik denk dat uw islamitische kennis wat krom is. Blijkbaar heb je alleen gelezen wat je bevalt.
Dat islamieten nog steeds 75 % van hun partners invoeren om te trouwen, is een feit. Eigen volk eerst, is dat. En en gebod uit de koran : omgaan met ongelovigen mag niet, en trouwen nog minder. Pure discriminatie.
Wat mij ergert is dat het ene volk wel zo mag denken en handelen, en het andere niet.

Citaat:
u heeft wel een punt in die zin dat links vaak niet eerlijk is in de benadering van allochtonen tov autochtonen en vise versa; opnieuw iets waar moslims niet om gevraagd hebben maar wel ook last van hebben, want linksen (spa) zijn net zo goed xenofoob als rechts (vb) de ene impliciet de andere expliciet. Rechtse politici zijn vaak oprechter dan linkse wat dat betreft en spa is idd niet consequent met zichzelf. Vb; Caroline Gennez ziet de hoofddoek evengoed als problematisch en ziet het evengoed als een onderdrukking van de vrouw. Geef mij dan liever Filip De Winter die luidop zegt wat hij ervan denkt ipv de aaibaarheidsfactor van moslims af te tasten in hun rode jasje om moslimstemmen te ronselen. Het resultaat is dat er geen nuttig debat heeft plaatsgevonden.
Daardoor zijn gekke ideeen over de islam en criminaliteit bij veel burgers de waarheid geworden en zijn veel vlamingen rechts geworden die vroeger links waren. Zo zijn zowel moslims als niet moslims voor voldongen feiten komen te staan; zijn migratie problemen nooit opgelost, verloedering etc en is via de media het probleem van verculturalisering gecreeerd wat het zondebok effect aan het maken is waar veel mensen psychologisch graag gebruik van maken om hun eigen nietigheid af te weren. Uiteindelijk is een wilders verhaal aantrekkelijk zoals een blad waar op geknoeid is het gewoon wegscheuren en een nieuwe bladzijde beginnen, naar dat gevoel snakken volgens mij veel mensen maar die volgende bladzijde is spijtig genoeg een donkere pagina die precedenten kent.
(Wilders gaat dat proces mss verliezen maar gaat daarom niet minder populair worden volgens mij integendeel).
Blablabla. Een mens blijft nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als de hoofdmoot van de criminelen in onze gevangenissen islamiet zijn, dan komt dat omdat ze wat uitgestoken hebben (en dat heeft dan weer te maken met hun opvoeding, hun religie en cultuur), en moet de schuld weer niet verlegd naar de autochtonen.
Wat Wilders doet is de dingen bij naam noemen, en ja, daar kunnen de multiculti-linksen moeilijk tegen. Ze hebben altijd praatjes over verrijking verkocht, over de gezellige multiculturele maakbare samenleving, maar de realiteit toont heel wat anders. En het is duidelijk dat de islamitische cultuur er zijn aandeel in heeft. We zien immers wel het verschil met andere allochtonen die zich probleemloos integreren en vrijwel niet in de misdaadstatistieken voorkomen. T'is duidellijk dat de islam integratieremmend werkt.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:44   #482
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koran vraagt idd respect voor iedereen ook ongelovigen, maar ik deed die uitspraak in het algemeen, ik zie niet in waarom iemand die geen hand wil geven moet ophoepelen omdat die te weinig respect heeft, hij respecteert het wel maar doet het daarom zelf nog niet; ik schud trouwens wel de hand van vrouwen maar geef vb geen kus, ieder zijn ding eh.
Er blijven altijd cultuurverschillen , zelfs in vlaanderen..ik heb nog nooit een man begroet met een kus..maar in bepaalde streken hier is dat een gewoonte en in rusland gebeurt dat redelijk uitbundig..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:44   #483
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In volkse taal noemt men dat "gezond verstand hebben".
Met 'instant knowledge' wordt hier wel 'kennis' uit openbaring bedoelt. Ik weet niet of dat synoniem is met gezond verstand.
Oud 5 augustus 2010, 11:48   #484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik kies voor het gemak en laat de keuze van de school eerder afhangen van het leeraanbod , de bereikbaarheid en de kwaliteit...een uurtje in de week wat geleuter is niet zo erg...ik ben er ook niet gelovig van geworden..
Je bent vrij in je keuze.

Ik kies bewust om niet naar de kerk te gaan; en om mijn kinderen niet naar het V.O. te sturen; en voel me zeker soms beperkt.

Daar ging het over.
http://forum.politics.be/showthread....73#post4908173
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:48   #485
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er blijven altijd cultuurverschillen , zelfs in vlaanderen..ik heb nog nooit een man begroet met een kus..maar in bepaalde streken hier is dat een gewoonte en in rusland gebeurt dat redelijk uitbundig..
in wallonie is dat heel gewoon
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:50   #486
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
De mens kan zich duizend en één reden bedenken om zich beperkt en verongelijkt te voelen. Een rijke medemens heeft meer mogelijkheden dan een arme, een gezonde medemens kan meer sporten beoefenen dan een fysiek gehandicapte. En ik voel me soms beperkt op deze planeet terwijl er misschien duizenden of miljoenen planeten zijn in dit melkwegstelsel maar mijn lichaam laat het niet toe.
Dan moet je niet beweren
"atheïsten kiezen bewust om niet naar de kerk te gaan en hun kinderen niet naar het V.O. te sturen! En zover ik weet voelen ze zich daardoor niet gediscrimineerd of beperkt!"
Oud 5 augustus 2010, 11:53   #487
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met 'instant knowledge' wordt hier wel 'kennis' uit openbaring bedoelt. Ik weet niet of dat synoniem is met gezond verstand.
Synoniem, niet neen. Maar het resultaat is wel hetzelfde: gebakken lucht dat als waarheid wordt verkondigd.

Vijand nr 1 van de wetenschappelijke methodes, dus.
Oud 5 augustus 2010, 11:56   #488
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in wallonie is dat heel gewoon
In Brussel ook hoor (behalve eerlijk gezegd bij veel "straatjongeren", die geven een soort handdruk en tikken daarna hun hartstreek met de vingers).

Bij de Franstaligen kan in bepaalde gevallen een hand geven zelfs een belediging zijn... En groeten door een teken met het hoofd te doen, kan ook aanvaard worden.

ah, de rituelen rond begroeting, hoe meer je erover nadenkt, hoe ingewikkelder.
Oud 5 augustus 2010, 11:56   #489
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je bent vrij in je keuze.

Ik kies bewust om niet naar de kerk te gaan; en om mijn kinderen niet naar het V.O. te sturen; en voel me zeker soms beperkt.

Daar ging het over.
http://forum.politics.be/showthread....73#post4908173
Een zelfgekozen beperking..vegetariers of autoloze personen kiezen ook voor hun beperkingen...

Een vriend/famillielid sterft of huwt en je zet uit 'principe' ook geen stap in een kerk ?...dat is pas respectloos..ik ga voor de personen zelf te steunen, niet uit gelovigheid..
Oud 5 augustus 2010, 11:56   #490
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan moet je niet beweren
"atheïsten kiezen bewust om niet naar de kerk te gaan en hun kinderen niet naar het V.O. te sturen! En zover ik weet voelen ze zich daardoor niet gediscrimineerd of beperkt!"
De meeste die ik ken niet, ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen. U bent de eerste. Maar het is zoals ik beweer een mens kan altijd een reden zoeken of vinden om over te klagen.
Oud 5 augustus 2010, 12:41   #491
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste die ik ken niet, ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen. U bent de eerste. Maar het is zoals ik beweer een mens kan altijd een reden zoeken of vinden om over te klagen.
Jij stelde dat "atheïsten kiezen bewust om niet naar de kerk te gaan en hun kinderen niet naar het V.O. te sturen! En zover ik weet voelen ze zich daardoor niet gediscrimineerd of beperkt!"
Ik wilde er je enkel van op hoogte brengen; dat dit niet steeds zo is.
Oud 5 augustus 2010, 12:49   #492
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij stelde dat "atheïsten kiezen bewust om niet naar de kerk te gaan en hun kinderen niet naar het V.O. te sturen! En zover ik weet voelen ze zich daardoor niet gediscrimineerd of beperkt!"
Als je als een radicaal fundamentalistische atheist wil gedragen, moet je maar op de blaren zitten..jehova' mogen ook niet naar feestjes of RKK kerken gaan...

Trouwens een fundamentele atheist verdedigt of vergoeilijkt NOOIT een godsdienst..denk daar maar eens over na..
Oud 5 augustus 2010, 12:55   #493
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
U bent de eerste..
We hebben daar kennis van genomen.
Oud 5 augustus 2010, 13:25   #494
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een van mijn vrienden, een brave westerse belg, gaat volgende week speciaal halalkoken voor zijn buurman die hij uitgenodigd heeft (en ook halal voor zichzelf -uit respect hetzelfde te eten als zijn genodigde).
Ik hoop enkel dat zijn moslimvriend dan ook niet-halal gaat koken (en zelf eten uit repsepct voor mijn vriend) als mijn vriend bij hem op bezoek gaat.
Kunnen de moslimmers hier een antwoord op geven?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:30   #495
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Krom? Ik denk dat uw islamitische kennis wat krom is. Blijkbaar heb je alleen gelezen wat je bevalt.
Dat islamieten nog steeds 75 % van hun partners invoeren om te trouwen, is een feit. Eigen volk eerst, is dat. En en gebod uit de koran : omgaan met ongelovigen mag niet, en trouwen nog minder. Pure discriminatie.
Wat mij ergert is dat het ene volk wel zo mag denken en handelen, en het andere niet.
Indrukwekkend. Iemand die geen kaas van de islam gegeten heeft komt ons even onderwijzen in de 'aqida. Waarom noemt u hier 'islamieten', wie bedoel je hiermee trouwens? Turken, Marokkanen?

Kunt u mij een bron aangeven waar de moslims worden opgedragen niet om te gaan met ongelovigen.

Ik kom even op dit vers: "God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8) Als u zo vriendelijk zou willen zijn zou ik toch graag een vers willen zien dat tegen dit vers ingaat.

Wat mij trouwens ergert is dat iemand die niks begrijpt van een zaak noch de moeite doet om deze zaak te begrijpen, toch het niet kan laten zn mond open te trekken. Met alle respect natuurlijk.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 5 augustus 2010 om 13:32.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:31   #496
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Een van mijn vrienden, een brave westerse belg, gaat volgende week speciaal halalkoken voor zijn buurman die hij uitgenodigd heeft (en ook halal voor zichzelf -uit respect hetzelfde te eten als zijn genodigde).
Ik hoop enkel dat zijn moslimvriend dan ook niet-halal gaat koken (en zelf eten uit repsepct voor mijn vriend) als mijn vriend bij hem op bezoek gaat.
Kunnen de moslimmers hier een antwoord op geven?
Ik wil u wel een antwoord geven op 1 voorwaarde.
Oud 5 augustus 2010, 13:43   #497
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik wil u wel een antwoord geven op 1 voorwaarde.
welke voorwaarde ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:44   #498
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke voorwaarde ?
Dat hij/zij komt onder zn/haar echte forumnaam en geen dubbelnick.
Oud 5 augustus 2010, 13:48   #499
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat hij/zij komt onder zn/haar echte forumnaam en geen dubbelnick.
waarom ?

je antwoord zou toch niet mogen verschillen afhankelijk van de persoon wie je toespreekt ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 13:50   #500
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom ?

je antwoord zou toch niet mogen verschillen afhankelijk van de persoon wie je toespreekt ?
2
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be