Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 10:10   #481
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij wil ze langer houden.
als ze hier werken mogen ze hier 100jaar blijven van mij echt waar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:13   #482
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Blijf uw droom leven Paul, maar je moet een ding onthouden. Uw droom is in de realiteit een nachtmerrie voor veel mensen. Sommige mensen zijn geboren in bevoorrechte omstandigheden en andere mensen zijn rijk geworden door puur geluk, maar intelligentie is nog altijd de algemeen bepalende factor voor het rijk worden. Domheid gebruikt men als bezwaar voor de monetaire ongelijkheid. Waarom aanvaarden veel mensen ondergeschikte posities en zwoegen ze om het rijke tuig te ondersteunen en te dienen? Arme mensen accepteren de oneerlijkheid van het kapitalisme, omdat ze dom worden gehouden door dit systeem, ze denken dat de rede van hun bestaan is om als loonslaaf door het leven te gaan en de rijke adel te dienen.
Er zijn 1miljard chinesen en 1miljard indiers die opgenomen worden in het kapitalistische wereldmodel. En ongelofelijk maar waar, stel u voor ze worden er daar allemaal beter van, ze groeien hun rijkdom met 10% per jaar, en zijn ons met rasse schreden aan het inhalen en zullen zelfs zonder probleem over ons heenspringen. Dus als jij vindt dat wij naar het communistisch model moeten, denk ik dat jij binnenkort in de woestijn zult prediken.
Oud 8 september 2011, 10:26   #483
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er zijn 1miljard chinesen en 1miljard indiers die opgenomen worden in het kapitalistische wereldmodel. En ongelofelijk maar waar, stel u voor ze worden er daar allemaal beter van, ze groeien hun rijkdom met 10% per jaar, en zijn ons met rasse schreden aan het inhalen en zullen zelfs zonder probleem over ons heenspringen. Dus als jij vindt dat wij naar het communistisch model moeten, denk ik dat jij binnenkort in de woestijn zult prediken.
Waar schreef ik dat ik het communistisch model wil invoeren? Men zal in de 1ste plaats af moeten stappen van het dwaas nationalisme, men zal net zoals het kapitalisme internationalistisch moeten worden. In de 1ste stap op europees gebied één worden. We hebben een samenleving nodig gebaseerd op controle door het volk en gewijd aan menselijke behoeften, dat is het alternatief dat we dringend nodig hebben. De maatschappij moet georganiseerd worden op basis van menselijke behoeften en gelijkheid, niet voor de winst van een kleine Elite 'dictators'. Niemand hoeft te leven, zonder gezondheidszorg, voedsel of een fatsoenlijke plek om te wonen. De grote rijkdom van onze samenleving kan gebruikt worden voor het onderwijs, openbaar vervoer, de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen en vele andere projecten die de kwaliteit van ons leven ten goede kan komen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:26   #484
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ok, van welke middelen word hun "concentratiekamp verblijf" hier dan bekostigd?
Het ezeltje strek je van de SPa.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:31   #485
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar schreef ik dat ik het communistisch model wil invoeren? Men zal in de 1ste plaats af moeten stappen van het dwaas nationalisme, men zal net zoals het kapitalisme internationalistisch moeten worden. In de 1ste stap op europees gebied één worden. We hebben een samenleving nodig gebaseerd op controle door het volk en gewijd aan menselijke behoeften, dat is het alternatief dat we dringend nodig hebben. De maatschappij moet georganiseerd worden op basis van menselijke behoeften en gelijkheid, niet voor de winst van een kleine Elite 'dictators'. Niemand hoeft te leven, zonder gezondheidszorg, voedsel of een fatsoenlijke plek om te wonen. De grote rijkdom van onze samenleving kan gebruikt worden voor het onderwijs, openbaar vervoer, de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen en vele andere projecten die de kwaliteit van ons leven ten goede kan komen.
is Intel een dictator bedrijf ? ik zou graag eens het profiel zien van een dictator. Is Bill Gates een dictator ? Dat wordt hier bijna een Godwin debat dat besef je toch ook, de problemen projecteren op het 'nationalisme' is typisch een overloos debat die verzandt. Hier komt het argument: ik ben dus nationalistisch denker ?? Ik zit hier te verdedigen dat de wereldeconomie gezllig integreert en de rijkdom herverdeelt, maar mijnheer zit hier nu ineens op het spoor van het nationalisme ???

Man , ten eerste lees eens mijn boek , ik ben een groene economist PUNT.

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 september 2011 om 10:31.
Oud 8 september 2011, 10:37   #486
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gekronkel, je weet heel goed dat dit systeem er niet is voor de meerderheid ten goede te komen maar om een minderheid. Het kapitalisme wordt gekenmerkt door concurrentie waarin sprake is van rivaliteit in het leveren of het krijgen van een economische diensten of goederen. Verkopers concurreren met andere verkopers en kopers met andere kopers. De kopers willen de best mogelijke deal in de aankoop van goederen en de verkopers kijken naar de best mogelijke verkoop zodat ze de meeste winst te maken.

Daarbij zijn de werknemers voor hen eveneens koopwaar, het is net daarom dat de die hard kapitalist zo weinig mogelijk overheid wil. Ze vergeten echter dat de koopkracht van de arbeiders, vertegenwoordigd door hun loon, het grootste deel is van de vraag naar consumptiegoederen, en wordt op hetzelfde moment, in de aard van de zaak, steeds minder geschikt voor de aankoop van het product, vertegenwoordigd door de prijs van de geproduceerde goederen, volgt daaruit dat de markt geleidelijk meer onderhevig aan het worden is door de overvloed van overproductie, en dus ook de commerciële crises en depressie zijn daar het gevolg van.
Snapt ge dan niet dat die kopers de arbeiders zijn die de goederen gemaakt hebben.
Het zijn echt niet de kapitalisten die zo goedkoop mogelijk willen verkopen.
Oud 8 september 2011, 10:41   #487
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
is Intel een dictator bedrijf ? ik zou graag eens het profiel zien van een dictator. Is Bill Gates een dictator ? Dat wordt hier bijna een Godwin debat dat besef je toch ook, de problemen projecteren op het 'nationalisme' is typisch een overloos debat die verzandt. Hier komt het argument: ik ben dus nationalistisch denker ?? Ik zit hier te verdedigen dat de wereldeconomie gezllig integreert en de rijkdom herverdeelt, maar mijnheer zit hier nu ineens op het spoor van het nationalisme ???

Man , ten eerste lees eens mijn boek , ik ben een groene economist PUNT.

Je hoeft niet boos te worden Paul, het nationalisme en kapitalisme zijn met elkaar verbonden. Het nationalisme voor de gewone burger is van andere aard dan deze van de kapitalist, het kapitalisme is eerder imperialistich maar kan handig gebruik maken van het nationalisme om zo het volk te verdelen.

Je mag bovendien altijd de naam van uw boek eens geven, ik sta altijd open om andere meningen te bestuderen.
Oud 8 september 2011, 10:42   #488
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik denk dat karo juist haar eerste deel karl marx uitgelezen heeft, miljaar zo naief dat die is, terwijl ze termen gebruikt alsof ze matuur is, dat ze denkt van haarzelf de wereld te begrijpen.

echt karo lees eens een tiental boeken economie, echt van die kleppers va roubini, ragu rajina, krugman, noels,
dan een paar boeken over ecologie, en je zult een wereld zien opengaan dat je nog lang sgeen kanten doorhebt hoe die in elkaar zit.

ALs je in februari tulpen koopt uit Kenya of Nederland wat is er beter ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 september 2011 om 10:42.
Oud 8 september 2011, 10:42   #489
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Snapt ge dan niet dat die kopers de arbeiders zijn die de goederen gemaakt hebben.
Het zijn echt niet de kapitalisten die zo goedkoop mogelijk willen verkopen.
Ze willen dat niet maar het systeem dat zij willen vraagt daarnaar. Lagere prijzen zijn nu eenmaal het gevolg van een overaanbod.
Oud 8 september 2011, 10:42   #490
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over die TV Paul, ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. In de zakelijke wereld van de "vrije handel", is het aantal miljardairs sneller dan ooit toegenomen, terwijl het aantal mensen dat in armoede leeft, in een sneller tempo groeit dan de wereldbevolking. Armoede verspreidt zich als rijkdom zich ophoopt. Door dure tv's te kopen ga je dat niet oplossen Paul, uw redenering houd dus totaal geen steek.
Maar die armen zijn ondertussen rijker dan de rijke van 100 jaar geleden.
Waarom denkt ge dat men staat aan te schuiven aan onze grenzen om toch maar tot onze armen te mogen behoren ?
Oud 8 september 2011, 10:44   #491
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat karo juist haar eerste deel karl marx uitgelezen heeft, miljaar zo naief dat die is, terwijl ze termen gebruikt alsof ze matuur is, dat ze denkt van haarzelf de wereld te begrijpen.

echt karo lees eens een tiental boeken economie, echt van die kleppers va roubini, ragu rajina, krugman, noels,
dan een paar boeken over ecologie, en je zult een wereld zien opengaan dat je nog lang sgeen kanten doorhebt hoe die in elkaar zit.

ALs je in februari tulpen koopt uit Kenya of Nederland wat is er beter ?
Je bent verwijten aan het maken, schrijft 0,0 inhoud en geen argumenten meer Paul. Wie is er matuur bezig?
Oud 8 september 2011, 10:45   #492
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar die armen zijn ondertussen rijker dan de rijke van 100 jaar geleden.
Waarom denkt ge dat men staat aan te schuiven aan onze grenzen om toch maar tot onze armen te mogen behoren ?
Ik heb het over armoede in het algemeen, ik spreek niet in termen van onze armen en andere armen. Armoede is overal en alomtegenwoordig.
Oud 8 september 2011, 10:46   #493
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze willen dat niet maar het systeem dat zij willen vraagt daarnaar. Lagere prijzen zijn nu eenmaal het gevolg van een overaanbod.
Die lagere prijzen zijn goed zolang niet iedereen een TV heeft, dus daar zit echt geen probleem. DIe lagere prijzen zijn een gevolg van de verschuiving van de technologie, stijgende efficientie in productie.

Maar als de lagere prijzen gebaseerd zijn op outsourcen van productie naar lageloon, lagelasten, lage ecolasten landen... dan ben je gewoon bezig met te defiscaliseren. Iedereen doet aan belastingontduiking door die chinese of hongaarse TV te kopen....

Mar toch waar zit het probleem dat jij aankaart: de sociale dimmensie, het zit verborgen in de goedkope prijs. Jij bent gelukkig en verdoofd, uw sociaal kiesvee en allochtone kudde zit verdoofd voor zijn goedkope beeldbuis naar de wereld te staren en vooral naar brood en spelen programma's, maar vergeet dat wat hij eist dat hij zo goedkoop mogelijk zijn kijkkastje heeft op de wereld, niet meer is dan de som van slavenarbeid - defiscalisatie - en milieuvervuiling, en hij eist precies door de goedkoopste te kopen die TV op die het meest heeft bijgedragen tot al die nadelen...
Oud 8 september 2011, 10:47   #494
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over armoede in het algemeen, ik spreek niet in termen van onze armen en andere armen. Armoede is overal en alomtegenwoordig.
Ho ja, en ga eens 100 jaar terug, en kijk eens naar het begrip Daems toestanden, en zoek dat nu eens in onze maatschappij.
Oud 8 september 2011, 10:47   #495
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ze hier werken mogen ze hier 100jaar blijven van mij echt waar
Inderdaad, nu volstaat het dat hun asielaanvraag goedgekeurd is.
Werk hebben is helemaal geen vereiste om ze te houden.
Oud 8 september 2011, 10:50   #496
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Die lagere prijzen zijn goed zolang niet iedereen een TV heeft, dus daar zit echt geen probleem. DIe lagere prijzen zijn een gevolg van de verschuiving van de technologie, stijgende efficientie in productie.

Maar als de lagere prijzen gebaseerd zijn op outsourcen van productie naar lageloon, lagelasten, lage ecolasten landen... dan ben je gewoon bezig met te defiscaliseren. Iedereen doet aan belastingontduiking door die chinese of hongaarse TV te kopen....

Mar toch waar zit het probleem dat jij aankaart: de sociale dimmensie, het zit verborgen in de goedkope prijs. Jij bent gelukkig en verdoofd, uw sociaal kiesvee en allochtone kudde zit verdoofd voor zijn goedkope beeldbuis naar de wereld te staren en vooral naar brood en spelen programma's, maar vergeet dat wat hij eist dat hij zo goedkoop mogelijk zijn kijkkastje heeft op de wereld, niet meer is dan de som van slavenarbeid - defiscalisatie - en milieuvervuiling, en hij eist precies door de goedkoopste te kopen die TV op die het meest heeft bijgedragen tot al die nadelen...
Je hebt een punt, maar dat is gewoon een gevolg van. Wie verkoopt die TV's, aan wie zijn handen blijft het geld kleven en wie zou er beter van worden moesten we die tv's niet kopen? Ik blijf dus nog bij mijn eerder punt waar je geen argumenten gaf, die lege verwijten, weet je nog?
Oud 8 september 2011, 10:51   #497
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga zelf even kijken in Indië, gelijk ik geregeld doe
hoeveel er van die 10% per jaar naar de rijke klasse gaat en hoeveel naar de doorsnee burger. Ik vermoed dat voor de laatste de verbetering 0,01% bedraagt en 9,99 naar de eerste categorie.
Zeg mij eens op welk model dat lijkt. Zeker niet op een communistisch.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:52   #498
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho ja, en ga eens 100 jaar terug, en kijk eens naar het begrip Daems toestanden, en zoek dat nu eens in onze maatschappij.

Wat is er anders dan toen? Waar in de wereld zijn er nog van die daems toestanden, en waarom negeert men dat? Nu komen we weer terug bij het nationalisme. Het verdeel en heersen.

Een voorbeeldje, heb jij een GSM Paul? Weet je wat daarin zit en wie dat uit de grond haalt voor u?
Oud 8 september 2011, 10:54   #499
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ga zelf even kijken in Indië, gelijk ik geregeld doe
hoeveel er van die 10% per jaar naar de rijke klasse gaat en hoeveel naar de doorsnee burger. Ik vermoed dat voor de laatste de verbetering 0,01% bedraagt en 9,99 naar de eerste categorie.
Zeg mij eens op welk model dat lijkt. Zeker niet op een communistisch.

Zo is het, kinderarbeid is daar normaal. Onlangs kwam ik iemand tegen die zelfs beweerde dat ze dat hier beter ook terug zouden doen omdat de jeugd te lui aan het worden is? Raad eens voor welke partij die stemt. Kinderarbeid zal je in Cuba nooit zien, integendeel.
Oud 8 september 2011, 10:56   #500
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een overaanbod = rijkdom.
Een zeldzaam product is alleen weggelegd voor de rijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be