Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 15:21   #481
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, dat is niet zo.
neen?
vanaf de bevruchting, mits voldaan is aan talloze extra voorwaarden, is er een kans/mogelijkheid dat je eventueel een mens krijgt.

voorwaarden zijn oa: kwalitatieve eicel, temperatuur, voeding, innesteling, een correct lopende celdeling, moederlichaam mag foetus niet afstoten, vitaminen, navelstreng moet correct aanhechten,vrouw moet in staat zijn de vrucht uit te dragen (fysiek), kinderwens...

ik las gewoon de voorwaarde in dat sperma'ke eicel moet vinden. 10 000 voorwaarden of 10 001 maaktr niet zo veel uit hé
sperma'ke moet aangemaakt worden, de leidingen moeten werken, er moet voldoende snelheden gehaald worden, de juiste ingang,...

allemaal voorwaarden om tot een mens te komen en de praktijk wijst uit dat ca 99,999999% vd sperma en eicellen NOOIT volgroeien tot mens.
gewoon een voorwaarde ontkennen betekent niet dat ze er niet is hé
kinderwens is een voorwaarde en is die er niet zult ge geen kind hebben

bevruchting is een moment maar het rationele argument ontbreekt.
die cel KAN tot mens uitgroeien net zoals elke andere eicel (indien aan alle voorwaarden voldaan is).
elke mens begint bij een eicel maar niet elke eicel wordt mens.
eke orkaan bestaat uit druppels maar niet elke druppel zal een orkaan worden.

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 15:30.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 15:21   #482
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midden-oosten Bekijk bericht
Abortus mogelijk maken tot aan de geboorte. Waarom kan dat niet?
theoretisch kan dat maar ge moet al een psychopaat zijn.
gevoelsmatig klopt dit niet, net zoals ge een spermazotoideke geen stemrecht kunt geven (dan win ik gegarandeerd de verkiezing )

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 15:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 15:29   #483
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben sowieso pro-abortus als het gaat om genetische defecten.
Hoe ver ga je in het definiëren van een genetisch defect?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 15:31   #484
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Het zijn de mensen die hem zijn leven moeilijk maken die hem dat beletten, en dat vind ik tragisch.
Welcome to the human world. Niets op Aarde zo gruwelijk als de mens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 maart 2012, 15:34   #485
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
theoretisch kan dat maar ge moet al een psychopaat zijn.
gevoelsmatig klopt dit niet, net zoals ge een spermazotoideke geen stemrecht kunt geven (dan win ik gegarandeerd de verkiezing )
Ocharme die stembureau's
Oud 27 maart 2012, 17:27   #486
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je denkt gewoon te kortzichtig. Ik heb iemand met een hazenlip in de klas gehad, en die jonge werd elke dag gepest. En niet van een beetje plagen maar echt heel erg. Ik spreek hem nog steeds, hij is nu 20 en dat pesten is gewoon nog steeds niet over. Hij is niet gelukkig kan ik je vertellen.

Misschien moeten we de pestkoppen maar aborteren i.p.v. de slachtoffers.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 19:09   #487
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
Als sommige mannen vinden dat enkel en alleen de vrouw beslist, dan denk ik dat velen onder hen dat doen uit gemakzucht en gebrek aan verantwoordelijkheidszin.
Dat heb je dan wel uit je duim gezogen, je weet niets af van mensen hun beweegredenen om deze of een andere keuze te maken.

Citaat:
Anderzijds, ik kan m'n vrouw niets verbieden. Als zij er vanaf wilt, kan zij achter m'n rug doen wat ze wil. Omwille van haar biologie heeft ze de macht dat te doen. En dat is niet hetzelfde als het recht hebben dat te doen.
Totaal fout. Ze heeft de macht dat te doen omdat het haar recht is. En dat recht is haar gegeven door de wet. Als je zegt dat ze dat recht niet heeft, doe je gewoon alsof je niet weet dat de wet haar dat recht geeft.

Citaat:
Analoog aan de discussie over zelfmoord. Het is niet omdat iemand de macht heeft zijn eigen leven te nemen, en daarin nauwelijks gestopt kan worden als hij dat wil, dat het opeens een recht zou worden.
Niks analoog, er is geen enkele wet die iemand het recht geeft, noch ontneemt, om uit het leven te stappen. Wie dat doet, is echt niet bezig met recht, moraal, filosofische beschouwingen enz maar beslist voor zichzelf. Voor zichzelf. Daar gaat het om.

Citaat:
En ondanks alle voorbehoedsmiddelen, en contraceptiva, heeft niemand het recht op seks zonder dat er zwangerschappen uit voorkomen
Je zit hier gewoon een katholiek mantra na te neuriën. Seks en voortplanting zijn twee zaken die je zonder enig probleem kunt loskoppelen. Enkel een kleine kliek pilaarbijters blijft dergelijk gedachtengoed propageren. We leven hier niet in de bilble belt van de USA, dergelijk gedachtengoed is definitief verworpen tot op het platteland toe. In een geciviliseerde maatschappij maken mensen zelf de keuze wanneer ze een kind WILLEN krijgen. De tijd van de ooievaar, en bullshit van "ze trouwen, want 't is van moetes..." is ergens in het laatste deel van de vorige eeuw definitief naar het archief verwezen, naar het hoofdstuk "anachonismes".
.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 19:12   #488
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De waarheid is, en dat weet je wel, is dat de moeders denken dat zijzelf niet gelukkig kunnen zijn met zo'n kind.
Als de moeder zich niet in haar element voelt is dat nefast voor het kind.
Slechts zelden komt daar een echt wonder uit voort.

Wat moeten ze anders doen? Aan een religieuze instelling geven waar ze de kinderen misbruiken en brainwashen?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 19:13   #489
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Dit kun je niet menen ????
Ik vrees ervoor dat dit geen trol is, en dat hij dit echt meent...
Je waant je in 1960, of vroeger.
Oud 27 maart 2012, 19:18   #490
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Waarvoor dient seks? Voortplanting, toch?!

Niemand heeft 'recht op seks' zonder dat daar zwangerschappen uit kunnen voortkomen.
Het is niet omdat we goede (en minder goede) voorbehoedsmiddelen hebben, dat dat iets verandert aan het doel van seks.

Ik snap niet wat daar niet logisch aan zou zijn.
Nu weet ik het zeker : jouw voornaam is André-Jozef ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_L%C3%A9onard

Het stukje rond "cultuur van het leven en seksualiteit" past wonderwel bij jouw schrijfsels. Het blijft grappig : pastoors als experten op vlak van seksualiteit.
Oud 27 maart 2012, 19:27   #491
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mee eens. Alleen dan pleit ik ook voor verplichte stellirisatie bij dat soort mensen.
Denk eerst eens na voor je iets schrijft. Wil je terug gaan naar toestanden van voor en na WOII waar men "minderwaardige" mensen preventief steriliseerde ? Ga jij de scherprechter zijn wie beslist wie voor sterilisatie zal worden opgeroepen ? Veel ontwikkelde staten hebben dergelijke smeerlapperij in hun geschiedenis staan, en proberen dat nu te vergeten.
Oud 27 maart 2012, 19:35   #492
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hopelijk ontvoert hij per ongeluk geen bejaarden.
Als hij niet eens het verschil tussen een foetus en een kind ziet...
Oud 27 maart 2012, 19:44   #493
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef uw mening eens over abortus, want dat is waar de discussie eigelijk omgaat.
Op juridisch vlak : de wet. Daar is hard voor geknokt, die is er en die verworvenheid mogen we als beschaving en als samenleving nooit meer afgeven.

Op vlak van persoonlijke keuze : de vrouw beslist finaal. Of zij al dan niet wenst rekening te houden met de wensen van familie, sociale kring, een partner, haar man, is HAAR keuze. Enkel zij beslist.

Puur persoonlijk : ik zou nooit commentaar geven op de keuze van een vrouw voor abortus, het is onzin om te denken dat die mensen daar lichzinnig over gaan. Dat is een mythe. Net zoals ik geen commentaar geef op jonge meisjes die zwanger raken en beslissen om het kind te houden. Of dat de juiste keuze is, komt enkel hen toe.

Is het nu echt zo moeilijk om als man te beseffen dat wij niet over alles in het leven onze wil kunnen/moeten opdringen ?
Oud 27 maart 2012, 19:45   #494
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb wel degelijk nagedacht voordat ik het poste, jij daarintegen niet.
Jou post is enkel en alleen van emotionele aard.
Lees mijn post nu nog eens, en kijk ook waar ik het op antwoorde, denk eens goed na. En je ziet dat ik geen onmens ben die sympathien heeft voor nazi-Duitsland of whatever.
Heeft niets te maken met nazi-duitsland. Zelfs scandinavische landen hebben dergelijke smeerlapperij in hun geschiedenis staan.
Oud 27 maart 2012, 19:54   #495
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel vrouwen hebben spijt na hun abortus, en hebben vaak schuldgevoelens.
Maar nogmaals, het feit dat er vrouwen zijn die dat niet hebben, en wel abortus hebben gepleegd uit een weloverwogen besluit, kan ik onmogelijk anti-abortus zijn.
Maar dat is toch geen goede reden? Iemand die pakweg sluikstort bijvoorbeeld, kan dat ook doen zonder er spijt van te hebben. Maar om daaruit te besluiten dat je onmogelijk tegen sluikstorten kan zijn? Dat lijkt me toch een brug te ver.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 19:55   #496
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het toeval dat het allemaal Nederlandse sites zijn?
Ja.

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 19:59   #497
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Ik volg u ergens wel, doch vind ik dat mensen in die 2 situaties de mogelijkheid moeten hebben om voor abortus te kiezen.
Ik niet.

Citaat:
Het kind daar inderdaad niets aan doen, maar zou jij zelf het gevolg willen zijn van de verkrachting van uw moeder?
Natuurlijk niet. Maar ik zou er nog veel minder willen om gedood worden.

Citaat:
Uw moeder zou constant herrinnert worden aan die gruwel. Het zou bovendien ongenst zijn en zou veel spanning met zich meebrengen. Stel dat je de Man bent in dit verhaal dan is je vrouw zwanger van een ander. Ook niet fijn volgens mij.
Het zou inderdaad niet leuk zijn. Maar gedood worden is mijn inziens nog veel minder leuk.

Citaat:
Financieel moeilijk is inderdaad moeilijk te beschrijven of te bepalen. Hiermee bedoel ik bv een zwangere dakloze. Zou jij graag in zo een levensomstandigheden willen grootgebracht worden? Zou de dakloze dit willen? Als kind van 2 in de ijskoude buiten slapen. Dan vind ik persoonlijk dat hier een abortus verantwoord moet zijn.
Ik vind financiële hulp een betere oplossing.

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 20:00   #498
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen?
Ja, natuurlijk. Wat anders?

Paulus.
Oud 27 maart 2012, 20:00   #499
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je haalde de wo 2 erbij vandaar.
Maar ik vind het nogal zwak om te doen alsof ik voor dat soort systemen ben, dat soort systemen zijn er namelijk om ubermenshen te houden en de minderwaardige te stelliriseren of erger. Ik pleit er ook voor om geestelijk-gehandicapten te stelliriseren, maar dat is niet omdat ze minderwaardig zijn. Maar in het belang van het kind. Een groot verschil lijkt mij toch.
Ik niet. Die stap gaat veel te ver... Sta je er bij stil dat je hier dan over gedwongen sterilisatie spreekt ? Je gaat lijnrecht naar de eugenetica-toestanden evolueren als je dergelijke concepten wil goedpraten.
Oud 27 maart 2012, 20:03   #500
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk ontvoert hij per ongeluk geen bejaarden.
Als hij niet eens het verschil tussen een foetus en een kind ziet...
¨

Zoals eerder al gezegd is een foetus en een bejaarde slechts de naam van een ontwikkelingstadium. Net zoals baby, peuter, kleutern puber adolecent enz.. Het gaat weldegelijk in alle gevallen over mensen.

Laat ons dus maar in het midden laten wie hier het verschil niet ziet.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be