![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds vanaf de conceptie heeft het alles in zich om verder te ontwikkelen. Het aantal chromosomen staat vast, het dna staat vast, zelfs het geslacht staat reeds vast vanaf de conceptie. Daarom denk ik, dat we vanaf dan over een mens mogen spreken. Als u vindt van niet, wat zijn dan uw criteria daarvoor en vanaf wanneer spreken we dan wel over een mens volgens u? En tot welke soort moeten we dan het wezentje rekenen? Is het een plant, een zoogdier, een vis, een insect, wat is het dan volgens u? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=255 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hem de kans ontnemen een eicel te ontmoeten is derhalve moord. komen in aanmerking: condoom,pil, sterilisatie (man/vrouw), masturbatie, anale/orale sex,... 1 vd wezenlijkste kenmerken vd mens zijn de hersenen en het zenuwstelsel. die zijn af rond de 4e maand, vanaf dan spreek ik over mens. daarvoor is het hoopje cellen e Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je abortus toelaat in bepaalde gevallen toelatt dan moet je die gevallen definiëren. Tijd is een element waar je niet omheen kunt. de ontwikkeling van eicelleke naar baby gebeurt nu eenmaal heel geleidelijk. je moet al onnozel zijn om op maand 8 te aborteren maar je bent even onnozel als ge een sperma'ke van een uur oud dezelfde rechten wilt geven als een voldragen baby Laatst gewijzigd door 1207 : 27 maart 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat mensen met een hazelip evenveel recht moeten hebben om te leven zoals iedereen. Maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik maak een onderscheid tussen mensen die zelf beslissen om uit het leven te stappen en mensen die voor een ander gaan beslissen of hij/zij mag leven. En dat laatste is bij abortus het geval. Bovendien gaat het volgens mij weldegelijk over "recht op leven". Ik vind, dat als wij menen, dat iemand anders niet mag oordelen over ons bestaansrecht; dat wijzelf dan ook niet moeten oordelen, over het bestaanrecht van iemand anders. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het zijn de mensen die hem zijn leven moeilijk maken die hem dat beletten, en dat vind ik tragisch. Laatst gewijzigd door Raes : 27 maart 2012 om 14:13. Reden: Zinsdeel vergeten. En spelfout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... dat die moeder zelf ongelukkig wordt, als zij daadwerkelijk abortus pleegt. Iets wat heel wat vrouwen overkomt trouwens. Wat heb je dan gewonnen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ook de reden waarom de meeste moeders hun kind laten aborteren. Voor hun eigen gemak. http://www.jongereninfolife.be/site/...n-abortus.html http://www.seksualiteit.nl/redenen_v...ortus_765.html De zaken waar jij het over hebt, zijn juist wél uitzonderingen. De cijfers staan voor de feiten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.schreeuwomleven.nl/na%20e...ssyndroom.html http://www.erishulp.nl/hulpnaeenabor...php?paginaID=2 http://www.siriz.nl/hulp-na-abortus-3334.html http://www.frederike.nl/cgi-bin/scri...ecords=1&ww=on Honderden site's te vinden over dit taboe-onderwerp. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het kind daar inderdaad niets aan doen, maar zou jij zelf het gevolg willen zijn van de verkrachting van uw moeder? Uw moeder zou constant herrinnert worden aan die gruwel. Het zou bovendien ongenst zijn en zou veel spanning met zich meebrengen. Stel dat je de Man bent in dit verhaal dan is je vrouw zwanger van een ander. Ook niet fijn volgens mij. Financieel moeilijk is inderdaad moeilijk te beschrijven of te bepalen. Hiermee bedoel ik bv een zwangere dakloze. Zou jij graag in zo een levensomstandigheden willen grootgebracht worden? Zou de dakloze dit willen? Als kind van 2 in de ijskoude buiten slapen. Dan vind ik persoonlijk dat hier een abortus verantwoord moet zijn. Dan heb ik nog niet gehad over INCEST kinderen.... In dit geval kan je toch niet tegen abortus zijn? Laatst gewijzigd door Modjo : 27 maart 2012 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te weinig geld 46,7 % Hebben kinderen van arme mensen, geen recht op leven? Geen kinderwens 31,8 % Mogen ongewenste kinderen gedood worden? Geen energie 26,7 % Alsof daar niks kan aan gedaan worden? Mogen wij kinderen doden waarvan de ouders futloos zijn? Geen goede woonruimte 26,3 % Mogen de kinderen van mensen die bescheiden wonen dan gedood worden? Te jong 25,1 % Te jong voelen is niet hetzelfde als te jong zijn. Mogen we de kinderen doden van jonge ouders? Gezin is al compleet 23,9 % Tjah?! Geen goede opleiding 23,1 % Gaan we de kinderen van laaggeschoolden doden? Risico op gezondheidsproblemen bij de baby 16,5 % Alle kinderen die kans hebben om ziek te worden (allemaal: dus) mogen we doden? Relatie te kort 16,5 % Sorry jongen (of meisje), maar jij mag niet blijven leven want papa en mama zijn nog niet lang genoeg bij elkaar? Wat dat met gescheiden ouders die geen relatie hebben. Mogen die kinderen dan ook dood? enz..... Volgens mij is het vrijwel nooit in het belang van het kind, om het kind te doden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() Kinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het belang van mijn kinderen moet ik er even vantussen.
't School is bijna gedaan. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() Hopelijk legt mevrouw Paulus vanavond geen drol op zijn bord:
"Zo, teleologisch gezien was dit gisteren steak-frit!" |
![]() |
![]() |
![]() |