Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2012, 18:52   #481
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omdat als het een vereiste van de islam was, dan hadden ze tenminste nog een reden om het te dragen.

Nu lijkt het wel een inne minne mute wie niet weg is is gezien spelletje.
Wat is de islam meer om vereisten te stellen in een niet-islamitisch land? Zelfs in een islamitisch land? Ga eens even terug naar Ata Turk: scheiding kerk en staat, weet je? De moslims missen een kans om toe te treden in de 21ste-eeuwse maatschappij. Zij wil terug naar het einde van de 19de eeuw in het Midden-Oosten. Dat is 150 jaar achteruit! Duidelijk dat de islam leeft in een middeleeuws denkpatroon. Denk maar aan de sharia.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 18:55   #482
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Nee, het verzacht alleen de ellende.
Ja, dat maakten ze de Vlaamse boerkes in de 19de en eerste helft van de 20ste eeuw ook wijs. Geloof blindelings, stel geen vragen en je miserie verdwijnt. NOT.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juni 2012 om 18:55.
Oud 5 juni 2012, 19:02   #483
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik niet.

Waarom wel, is de vraag!!
Je moet ALTIJD je medemens respecteren. Wie vraagt "Waarom?" verdient geen argument, maar een oorvijg, wist Aristoteles al.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 19:09   #484
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het verzacht alleen de ellende.
Dat vindt u!

Voor anderen is het een bron van ellende.

Wat er ook van zij: godsdienst kan nooit en op geen enkele wijze een reden zijn om iets te tolereren.
Oud 5 juni 2012, 19:11   #485
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je moet ALTIJD je medemens respecteren.
Onzin!

Respect moet je verdienen.

Wie het niet door zijn daden en houding verdient, verdient just niks.

Citaat:
Wie vraagt "Waarom?" verdient geen argument, maar een oorvijg, wist Aristoteles al.
Aristoteles wie?

Is dat een voetballer of zo?
Oud 5 juni 2012, 19:29   #486
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De boerka is in de eerste plaats vooral een vrouwenplicht. Als ik u was zou ik er eerder voor zorgen dat vrouwen met de auto mogen rijden in de landen waar de islam het voor het zeggen heeft. Maar daar mag u uiteraard wel een boerka dragen, ik zou zeggen. Gaan!
U heeft voor mij nu voldoende aangetoond dat u geen respect heeft voor de westerse normen en de islam boven de wet stelt. De westerse normen die nota bene verdraagzamer zijn dan de uwe. U staat met uw standpunten veel dichter tot het VB dan u denkt.
Een vrouw in een boerka die identiteitscontrole weigert is een fundamentaliste en een provocateur. Degenen die deze verdedigen zijn dat ook. Het zijn mensen die zich niet wensen te integreren. Zulke mensen hebben we hier niet nodig. Straks gaat die boerka fundamentaliste nog komen zagen dat ze geen werk vindt.

Ik herinner me een oude avatar van u met een 100% halal t-shirt. Ik betwijfel ten zeerste of je in dat t-shirt vrij kan rondlopen in uw favoriete landen waar u ook niet met de auto mag rijden. Waar is dan volgens u het meest gebrek aan vrijheid ? Je moet daar als vrouw al niet teveel verkeerd doen of je wordt gestenigd. Een vrouw heeft daar gewoon geen rechten, begrijpt u dat : Geen!

Ik zou nog een beetje respect kunnen opbrengen als je zou opboksen tegen het glazen plafond (terechte aanklacht). maar neen, een boerka godbetert.
Meeheulen met de onnozele meute. Kom straks weer geen huiliehuilie doen in een pm want jouw master is eveneens gevallen.
Oud 5 juni 2012, 19:30   #487
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef dan eens de versen of the hadiths die hier duidelijkheid over scheppen.

Bij mijn weten wou de profeet er gewoon niks over horen, aangezien die kwispel verdomd veel problemen had met vrouwen zwanger te krijgen.
Zinloos toch ? wat er ook in de verzen of hadiths staat, dat is irrelevant om er hier in onze maatschappij zelfverzonnen "rechten" uit te putten indien die haaks staan op onze wetgeving. Wij leven in een rechtsstaat, niet in een theocratie.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 19:31   #488
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Meeheulen met de onnozele meute. Kom straks weer geen huiliehuilie doen in een pm want jouw master is eveneens gevallen.
neen, het uwe.
Iemand die in een westers land een boerka draagt is een racist of een bankovervaller.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 juni 2012 om 19:34.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 19:35   #489
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, het uwe.
Wat dacht je nou, Meneer Stuyck? Dat ik er op ga toezien hoe jij meeheult met de domme massa en hoe jij me telkens maar weer opnieuw lastig valt met je gespam en je onnodige excuses. Ik heb in deze draad genoeg hypocrisie van uw kant gelezen. Prettige avond verder!
Oud 5 juni 2012, 19:45   #490
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zinloos toch ? wat er ook in de verzen of hadiths staat, dat is irrelevant om er hier in onze maatschappij zelfverzonnen "rechten" uit te putten indien die haaks staan op onze wetgeving. Wij leven in een rechtsstaat, niet in een theocratie.
²

Maddox mag zijn verzen en zijn hadiths en al wat erbij hoort steken waar de zon niet schijnt.
Oud 5 juni 2012, 19:47   #491
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die in een westers land een boerka draagt is een racist of een bankovervaller.
Er is een derde mogelijkheid: een psychisch ziek persoon. Die vrouw in Molenbeek lijkt in dat geval te zijn.
Oud 5 juni 2012, 19:49   #492
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een derde mogelijkheid: een psychisch ziek persoon. Die vrouw in Molenbeek lijkt in dat geval te zijn.
klopt
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 19:53   #493
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om je ten eerste tot de islam te laten bekeren, en jezelf vervolgens ook nog eens als propagandastunt en uithangbord van die criminogene club te laten misbruiken, moet er op zijn minst een vijs of twee los aan je zijn, ja.
Oud 5 juni 2012, 20:11   #494
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is heel simpel. je hebt moslims en je hebt moslims in naam. Je hebt er die de islam volgen en je hebt er die die niet volgen. En hoe meer iemand de islam volgt des te vijandiger die is. En iemand die slechts moslim in naam is kan op een dag nog steeds besluiten zijn islam beter te gaan volgen met alle gevolgen vandien.

Een paar quotes

Met andere woorden. Een goed mens is ee nslecht moslim en een goede moslim is een slecht mens net zoals 'profeet' mohammed, het voorbeeld voor de goede moslim om volgen, een slecht mens was.

Quote van ex-moslims die hetzelfde zeggen maar met andere woorden.
Als je idioten zoals het clubje van Belkacem wil bestrijden, doe dat dan niet door te verwijzen naar belgische niet-moslim idioten. Wie denk je te overtuigen met de zieleroerselen van die vreemdsoortige vader abraham ?
Oud 5 juni 2012, 20:16   #495
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een gehele godsdienst vervolgen omdat die iets voorschrijft? je hebt verschillende interpretaties weet je wel.

Sommige Christenen hebben ook een bepaalde interpretatie van het Christendom waar ik niet blij van word. Moet je daarom de gehele christendom vervolgen?
Je bent op een sullige manier rond de pot aan het draaien. Het is geen religieus voorschrift, en dat weet je.
Oud 5 juni 2012, 20:23   #496
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij ziet een boerka als een misdaad tegen de menselijkheid?

Ik ben zeker geen fan van de boerka, het laat een van de meest mooie dingen in de wereld niet zien. Namelijk de schoonheid van de vrouw, maar het een misdaad tegen de mensheid noemen. Dat vind ik nogal overdreven.
Niks overdrijving aan. Als in een cultuur de mannelijke helft op pseudo-religieuze en pseudo-culturele gronden de vrouw dermate in een ondergeschikte rol stopt dat ze niet enkel geen rechten heeft, maar ook nog tot in de overtreffende trap onzichtbaar moet zijn, dan is dat inderdaad een misdaad tegen de menselijkheid. Een bevolkingsgroep die 50% van zijn inwoners wil ontmenselijken en herleiden tot een tent is moreel totaal fout bezig.
Oud 5 juni 2012, 20:25   #497
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niks overdrijving aan. Als in een cultuur de mannelijke helft op pseudo-religieuze en pseudo-culturele gronden de vrouw dermate in een ondergeschikte rol stopt dat ze niet enkel geen rechten heeft, maar ook nog tot in de overtreffende trap onzichtbaar moet zijn, dan is dat inderdaad een misdaad tegen de menselijkheid. Een bevolkingsgroep die 50% van zijn inwoners wil ontmenselijken en herleiden tot een tent is moreel totaal fout bezig.
Het betekent eigenlijk: 'Jij bestaat niet!'

Citaat:
Oud 5 juni 2012, 20:46   #498
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef dan eens de versen of the hadiths die hier duidelijkheid over scheppen.

Bij mijn weten wou de profeet er gewoon niks over horen, aangezien die kwispel verdomd veel problemen had met vrouwen zwanger te krijgen.
Gezien in de tijd dat de Koran en de Overleveringen geschreven zijn zo tussen 800 - 1000 nC er geen condooms, pillen e.d.m. bestonden en bovendien ingrepen als abortus onbekend of nagenoeg steeds de dood als gevolg hadden zullen de huidige interpretaties berusten op bindende uitspraken van nu levende 'rechtsgeleerden', die dit ook doen voor allerlei nieuwe technische apparaten. Naar gelang de heersende Islam-strekking in een moslimland zal dit variëren van onbekend en dus vrij tot uiterst streng en dus negatief.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 20:50   #499
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Gezien in de tijd dat de Koran en de Overleveringen geschreven zijn zo tussen 800 - 1000 nC er geen condooms, pillen e.d.m. bestonden en bovendien ingrepen als abortus onbekend of nagenoeg steeds de dood als gevolg hadden zullen de huidige interpretaties berusten op bindende uitspraken van nu levende 'rechtsgeleerden', die dit ook doen voor allerlei nieuwe technische apparaten. Naar gelang de heersende Islam-strekking in een moslimland zal dit variëren van onbekend en dus vrij tot uiterst streng en dus negatief.
Even een correctie: de oude Egyptenaren hadden zelfs condooms.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juni 2012 om 20:50.
Oud 5 juni 2012, 21:54   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is uw essentialisme en Manicheïsme dat belachelijk is. Voor u is er aan de ene kant het "Westerse, seculiere gedachtegoed" dat op alles wat goed is een monopolie heeft en aan de andere kant de "primitieve islam". U klinkt bijna als logebroeder en Groot-Mufti Etienne Vermeersch. Nu mankeert enkel nog het ritueel en een dure eed "om het occulte af te zweren" en we zitten helemaal in "The Kingdom" van Lars von Trier.

Wel grappig dat u de extreem-rechtse katholiek nu de vlag van Atheïsme en antiklerikalisme vasthoudt...

En ja, de islam erkent het recht op contraceptie, in tegenstelling tot de Katholieke Kerk. Ook over abortus denken wij minder rigide, al hebben wij ook onze reactionairen die net als u denken.
Grappig is slechts dat u in uw argumentatie overhelt naar westerse normering. Voor het overige zie ik niet in hoe ik door een dergelijke vaststelling een of andere "vlag" zou vasthouden.

Niet alleen de katholieke Kerk heeft bezwaren tegen voorbehoedsmiddelen, ook bepaalde segmenten in de orthodoxe Kerk alsook onder de gereformeerden en wederdopers worden er ernstige bezwaren geuit over anticonceptie.

De islam wenst niet aan te nemen dat de "inspiratie" op het ogenblik van de bevruchting gebeurt, de katholieke Kerk wel (alsook nog andere traditionele christelijke groepen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be