Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 09:03   #481
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
... commerciële media zonder banden met de politiek ...

In België? Die zou ik nu toch écht wel eens willen vinden.

Zou het u storen - of mogelijk te zéér vermoeien - om mij daarbij een beetje behulpzaam te zijn en wat titels op te geven, alsmede een (of méér) adres(sen) van de winkel(s) waar ik die op de kop kan tikken?

Alvast hartelijk dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:03   #482
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij bepaalt al de forumwetten? Heb je daar een speekmadaille voor gekregen en een overeenkomstig diploma ? Of is het iets waarop je kickt? Andere mensen opdragen wat jij debnkt dat hen te doen staat. Typisch blanc bleu belge.
toch niet, ik wou maar vermijden dat zoals in een recente draad, waar jij waarschijnlijk niet graag aan herinnerd wordt, één van uw geestesgenoten mij "off topic" verwijt, en mij probeert schrik te doen krijgen door naar de mod te verwijzen. Als er akkoord is om dat nu niet te doen, dan wil ik er hier gerust over verder doen.
Mij lijkt het beter om dat in die draad te doen, of als die u niet zint, er een nieuwe over op te starten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:05   #483
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Dat is wat nationalisten al jaren doen"

Hm, interessante stelling.

Alle nationalisten? Ook Belgische Nationalisten (of Patriotten, of hoe we ze verder ook zouden moeten noemen)?

Echt allemaal, van de éérste tot de laatste?
Hebt u daar onderzoek naar verricht?
Zo ja, waar is dat onderzoek gepubliceerd geworden?
Zo neen, waar hebt u die gegevens dan vandaan?

Indien evenwel niet alle nationalisten dat al jaren doen, hoeveel precies doen het dan wél, en hoeveel precies doen het niet (eventueel 'al jaren')?

En waarom eigenlijk 'al jaren', en niet 'al decennia', of zelfs 'al eeuwen'? Waren 'nationalisten' vroeger ooit anders, misschien?
Zo ja, wanneer precies zijn ze dan veranderd?
En waarom?

U ziet, uw interessante stelling behoeft nog enige verfijning, alsmede enige opheldering (zowel betreffende puntje 7, puntje 8 als puntje 9).

Laat u maar eens van uw beste zijde zien.
Ik wil u ook naar de betreffende draad verwijzen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173696

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 juli 2012 om 09:06.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:09   #484
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ok . Zal er rekening mee houden.

*opletten voor voor wolven in schapenvacht*

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wolf in schapenvacht.jpg
Bekeken: 30
Grootte:  115,2 KB
ID: 86752

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:11   #485
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
toch niet, ik wou maar vermijden dat zoals in een recente draad, waar jij waarschijnlijk niet graag aan herinnerd wordt, één van uw geestesgenoten mij "off topic" verwijt, en mij probeert schrik te doen krijgen door naar de mod te verwijzen. Als er akkoord is om dat nu niet te doen, dan wil ik er hier gerust over verder doen.
Mij lijkt het beter om dat in die draad te doen, of als die u niet zint, er een nieuwe over op te starten.
Ik ga djimi's reactie daar posten. Je mag daar antwoorden want ik vind zijn opmerking wel boeiend.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 09:12.
Oud 18 juli 2012, 09:20   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil u ook naar de betreffende draad verwijzen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=173696
Waar is dat nu voor nodig?

Voor zover ik het heb begrepen doet u uw bewering 'dat is wat nationalisten al jaren doen' wel degelijk in deze draad.

Laten we de zaken niet nodeloos ingewikkeld maken door naar andere draden te verwijzen.

We kunnen net zo goed wat in déze draad aan bod komt in déze draad bespreken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:25   #487
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar is dat nu voor nodig?

Voor zover ik het heb begrepen doet u uw bewering 'dat is wat nationalisten al jaren doen' wel degelijk in deze draad.

Laten we de zaken niet nodeloos ingewikkeld maken door naar andere draden te verwijzen.

We kunnen net zo goed wat in déze draad aan bod komt in déze draad bespreken.
Hij schuwt het waarschijnlijk om zich weereens in deze ( voor hen zo belangrijke draad) vast te rijden. Maar ik vind ook dat hij er gerust hier mag op antwoorden.

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 09:25   #488
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Muyters heeft toen volledig verkeerd begroot. En dit omdat hij zijn begroting had gemaakt op basis van verkeerde groeicijfers. Zo zit het in mekaar. Hij ging uit van een groeicijfer van 1,6 % terwijl de werkelijke groei nog niet eens of nauwelijks 0.8% was. En dat wist hij. Maar ja, het is niet de eerste keer dat NVA-er Muyters de bal verkeerd slaat op een slinkse wijze.
Heeft u het nu niet over de federale regering ? De begroting van de Vlaamse regering heeft geen tekort hoor. Dankzij die puike minister van begroting Muyters. Nu de andere regeringen nog.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:26   #489
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frank Vanhecke vandaag op de radio.

Frank Vanhecke, 13 jaar voorzitter van het Vlaams Belang, roept nu op om op de NVA te stemmen. Wie nu nog ontkent dat NVA = VB-Full, is stekeblind.
Waar blijft dat cordon?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:30   #490
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wereldprobleem zou ik niet zeggen, eerder imagoprobleem:
Mijn buurvrouw gaf gisteren beteuterd toe dat "had ze het eerder geweten, ze er nooit zou hadden op gestemd..."

1 stem bij voor de goei
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, als deze dame vroeger N-VA stemde is het zeer onwaarschijnlijk dat deze in de toekomst zal stemmen op CD&V, SP.a of Open VLD. Deze zal eerder ongeldig/niet stemmen dan op die 3 partijen stemmen. Wat mathematisch een goede zaak is voor N-VA (ongeldige stemmen of niet stemmen is een voordeel voor de grote partijen en een nadeel voor kleinere partijen).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 juli 2012, 09:30   #491
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U was daar zwaar aan het flamen, rode tekst aan het gebruiken, en je kwam keer op keer terug op een vraag die al lang geantwoord was. U aan de forum regels herinneren is niet dreigen. Als u nog geen banpunten heeft is dat omdat ik niet op het driehoekje heb gedrukt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:31   #492
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dit kun je niet uitspreken én je gebit binnenhouden!
Oud 18 juli 2012, 09:39   #493
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Complot! Complot!
Eigenlijk wel, ja.
De bedoelingen van De Morgen zijn duidelijk. En bedenkelijk ... ze rieken naar fascopraktijken. Laat de kiezer zelf bepalen voor wie hij stemt. We hebben niet de hulp van De Morgen nodig om dat te doen.De media moeten hun macht niet misbruiken om de kiezers te manipuleren in de richting die Yves De Smet wenst.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:42   #494
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja prietpraat van u. Ondertussen heeft de regering een begrotingscontrole uitgevoerd en blijft ze budgettair netjes op koers.

Men moet het maar doen in deze benarde tijden: BHV splitsen, staatshervorming, beheersing van het budget met de zorg de minst bedeelden te ontzien. Zelfs aan de werkstudenten tijdens de vakantie werd gedacht.Eigenlijk is dit een zeer goede regering aan het worden die zich houdt aan haar beloften.
Proficiat, verder doen zo!!
Yep...komt daar nog bij dat zij de aids hebben opgelost en de global warming in de hand hebben, de criminaliteit in Oost Congo hebben doen krimpen en een reactor van Fukusjima hebben afgekoeld...
Zever zegt gij?

Wie is er begonnen?
Oud 18 juli 2012, 09:42   #495
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, deze discussie gaat helemaal niet over de huidige Vlaamse regering. En trouwens, moest het WEL over de huidige vlaamse regering gaan, dan is het nogal logisch dat je ook de erfenis van die regering in acht neemt.
Citaat:
Minister Dirk Van Mechelen sluit begroting 2008 af met overschot van 240 miljoen euro.

De Vlaamse begroting is een solide en voorzichtige begroting, die impulsen wil geven zonder de perspectieven op lange termijn uit het oog te verliezen. Vlaanderen sluit het jaar af zonder schulden en boekt zelfs een overschot van 240 miljoen euro. Dat is 205 miljoen euro meer dan de norm die de Hoge Raad voor Financiën (HRF-norm) oplegt.
Heel wat anders dus dan hetgeen u oreert. In 2009 trad Peeters II aan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 09:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:42   #496
Amon_Re

Standaard

Citaat:
en blijkbaar is dat ook zo

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...illingen.dhtml

ik krijg een déja vu met de zaak van de voormalige brugse lijstrekker niets aan de hand, dreigen met een proces, meer en meer mensen die vinden dat hij hier niet weg kan, en uiteindelijk afdruipen.

Gelieve bij uw reacties niet te zondigen tegen kenmerk 7 van een sekte
Waar waren die mensen in 1984 toen ze getuigen konden gebruiken?
BTW, als ik dat artikel zo lees lijkt het me eerder dat men die NSV'rs bewust aanviel én provoceerde:

Citaat:
"De gasten van NSV zaten verschanst op de eerste verdieping. Het verhaal ging rond als een lopend vuurtje en binnen de kortste keren stonden er om mij heen honderden studenten. Wij stonden samen te joelen en te roepen."

Op dat moment staat Germania-preses Hildegard De Vuyst, nu dramaturge bij de Brusselse Koninklijke Vlaamse Schouwburg, met een vriend aan de achterkant van het Stuc. In hun handen houden ze zes eieren "De NSV'ers liepen brullend de trappen op gewapend met stukken gas- en waterleiding die ze in het gebouw afgebroken hadden. De hele campus lag voor hen open, met zijn vele weggetjes en mogelijke uitgangen, maar ze verkozen vreemd genoeg rond het gebouw te lopen." De NSV'ers lopen, onder aanvoering van Jurgen Ceder, recht in op de nieuwsgierige menigte.
Nu, het kan aan mij liggen, maar als ik dat lees lijkt de noemer "nieuwsgierige menigte me niet direct de beste omschrijving voor die groep...

Het hele verhaal lijkt me zeer verwrongen weergegeven. Oh en enig idee hoe moeilijk het is om een scheenbeen kapot te stampen als het opgetrokken is?

"Op dat moment kwam die trap: een gerichte karatetrap van Ceder naar de knie. Bart heeft nog in een reflex zijn been opgetrokken, waardoor zijn scheenbeen overgestampt werd."

En dan dit:
"Zijn been blijkt gebroken en hij wordt per ambulance afgevoerd. In het ziekenhuis zijn er spier- en huidtransplantaties nodig, omdat het vel en de spieren tot op het bot zijn afgestorven"

Is hier een dokter aanwezig die kan bevestigen dat dit effectief mogelijk is?!
Oud 18 juli 2012, 09:47   #497
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
In 2009 trad Peeters II aan.
Jep half 2009 trad Peeters II aan! Je post geeft weer je valsheid en achterbaksheid weer, want de begrotingscontrole in de eerste helft van 2009 was nog voor dirk van mechelen en die heeft dat vertikt.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 09:48.
Oud 18 juli 2012, 09:48   #498
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2009 trad Peeters II aan.
Kindje doe eens normaal. Je weet best wat er daarna aan het licht gekomen is. Die 2 miljard die moest betaald worden in 2008 en die van Mechelen doorgeschoven heeft naar de volgende legislatuur bijvoorbeeld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 09:52   #499
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Complot! Complot!
Dat is geen complot, dat is een vaststelling en algemene kennis.
Oud 18 juli 2012, 09:52   #500
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kindje doe eens normaal. Je weet best wat er daarna aan het licht gekomen is. Die 2 miljard die moest betaald worden in 2008 en die van Mechelen doorgeschoven heeft naar de volgende legislatuur bijvoorbeeld.
en daarom heeft hij die eerste begrotingscontrole van 2009 gewoon genegeerd. Dat is O-VLD-verantwoordelijkheid ten voete uit. Dat zijn de mensen die constant zich geroepen voelen om anderen de les te spellen!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be