![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister-President
|
![]() Hiermee is dan wel eens en voor altijd bewezen dat VB'ers géén baarlijke duivels zijn...
Anders had er gestaan;" VB'ers plegen harakiri in parlement..." ![]() ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zitten ook weldenkende mensen bij het VB. Ik ken er wel geen enkele, maar u lijkt me nog niet de slechtste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hierom, en zelfs nog meer om de reacties, kan ik enkel glimlachen. Wat het belang voor het binnenland is heb ik zo direct nog niet ontdekt. Ook niet welke duivel precies, al dan niet met succes, uitgedreven werd... ![]() Ik zou het onder een andere hoofding geplaatst hebben. ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2013 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je dat niet inziet dan betekent het dat je vertrekt van de overtuiging dat alles materie is en dat er niets buiten materie bestaat. O.k. dat is uw overtuiging die ik respecteer. Dan blijf je wel zitten met de onopgeloste vraag naar de uiteindelijke oorzaak van die materie. En dan betekent het evenzeer voor u dat ook de mens niets anders is dan materie en dat er bijgevolg aan de mens géén spirituele kant is. Anders gezegd, voor u zijn mens en dier volkomen gelijk. Bijgevolg kunnen dieren dan, net zoals wij nu bezig zijn, filosoferen, wiskundige theorieën bedenken, rechtssystemen ontwerpen enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2013 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar, meer in verband met uw posting: vermits mensen - volgens u - boven dieren staan kunnen wij vanzelfsprekend sneller lopen dan een jachtluipaard en beter zwemmen dan een vis. Uw argument dat mensen filosofisch kunnen bezig zijn of wiskunde kunnen bedrijven slaat geen hout. Hersenen bestaan uit materie en 'zielloze' dieren kunnen ook denken, minder dan wij maar sommige kunnen dan weer andere zaken veel beter.
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige debiliteiten hoeven geen verdere duiding.
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De digitale snelweg
![]()
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat zo? Ik dacht dat bij Plato de idee de eigenlijke realiteit is en dat het waarneembare (what you see is what you get) enkel een afgezwakte realliteit is. Een onstaat uit dat 'idee' van het Zijnde gedacht als het Ene en het Schone, het Goede, niet uiteindelijk het westerse godsbegrip.
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat doet u door te zeggen: wij hoeven de oorzaak van God niet te verklaren, want hij is de oorzaak. Dat is gemakkelijk natuurlijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2013 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 21 juni 2013 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want alle levende wezens in uw optiek zijn geschapen door God en hebben dus een goddelijke kracht in zich. Dat is ook wat de animisten geloven zoals de Pygmeeën. De geest van 'de Grote geest' is in alle levende wezens en in gans de materie, tevens in de niet levende . Een uitleg waarin ik me kan vinden, voor wat betreft de logica. Uw uitleg daarentegen vertrekt eigenlijk van het primaatschap van de onsterfelijke (staat nergens in de Thora) mens: een zeer zelfingenomen, hoogmoedige gedachte als u het mij vraagt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juni 2013 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg bewust misbruik omdat elke 'waarheid' die je daaromtrent plompverloren op tafel legt 'mijn' eventuele (andere) waarheid per definitie onwaar maakt. Overigens stel je ook religie en het aanvaarden van een god op één lijn. Ik stel dat atheïsten ook zeer religieus kunnen zijn in de echte betekenis van het woord.
![]() |