![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat doet me een beetje denken aan de pioniersjaren van agalev. Die hadden ook zo een kinderlijk geloof in het stemrecht van de leden enz. Ook daar dachten er velen dat ze wel van onderaan de partijleiding gingen aansturen in de richting die die laatste moesten nemen. Maar dat was dan ook een kabouterpartij. Dat men bij n-va nog altijd gelooft dat congressen en de stemmingen een ander doel hebben dan de beslissingen van het partijbestuur te plebisciteren is van een ontwapenende naiviteit, maar wel grappig als fenomeen. |
|
|
|
|
|
|
#482 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat ze eerst eens reële cijfers plakken op al hun plannen en dan "transparant" vertellen wie de dupe word van die reële cijfers. Wat rondblazen, over met de accijnzen betalen we de staatsschuld terug en geen invulling geven waar het geld dan vandaan moet komen is gewoon wollige praat, zoals we al decennia van alle traditionele partijen gewoon zijn. Het enige wat ze niet over hun lippen krijgen is dat ze de grote werkende massa daar diep voor in hun portemonnee moeten tasten, terwijl ze de grote vissen nog wat cadeaus bijgeven. |
|
|
|
|
|
|
#483 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op dit ogenblik kan een Brusselaar "shoppen" tussen de instellingen door: hij kan zich aansluiten bij de Vlaamse zorgkas én op een Franstalige universiteit studeren. Als alles naar de "Gemeenschappen" gaat, zal hij kunnen blijven "shoppen" (al is het in de tijd) terwijl de belastingen "algemeen" blijven. Hoe gaat men dat organiseren? Dit kan ook in de tijd : ik kan mij inbeelden dat het Vlaams pensioen hoger ligt dan het Franstalige, maar dat de pensioenbijdragen lager liggen in Wallonië. Hoe zou een Brusselaar handelen? Ik heb mijn ideetje.
|
|
|
|
#484 |
|
|
Er zijn wel meer zaken die de N-VA nog zou moeten verduidelijken... Zo willen ze aparte rechtbanken voor Vlamingen en "Walen" in Brussel, maar ze zeggen er niet bij hoe ze dat concreet willen regelen voor rechtszaken waarbij zowel Vlamingen als Franstaligen betrokken zijn.
|
|
|
|
|
|
#485 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De enige informatie die ik op het net vond was i v m Berlijn, dat net als Brussel een autonome regio is, de deelstaat heeft een basisbudget van 20 miljard euro, plus 5 miljard subsidies. http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin In Berlijn worden belastingen ook door de deelstaat geheven op de werkplaats. Tout indique, compte tenu de l'accroissement de la population, qu'une des solutions est �* rechercher dans le sens de celle qui prévaut �* Berlin où les impôts des navetteurs (qui font la navette quotidienne entre la ville et leur résidence �* l'extérieur) sont partiellement payés sur leur lieu de travail dans la ville même. i v m het hoofdstedelijk gewest heb ik geen cijfers gevonden, wel dat er een budget van 700 miljoen euro is voor alles wat met mobiliteit te maken heeft. (zowat de grootste uitgavenpost van het gewest)http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_Brussel De Vlaamse begroting in 2011 was 22 miljard euro. vlaamse_begroting_2011(1).pdf |
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het plan zoals het voorligt loopt over van de bedoelingen, maar de concrete cijfers ontbreken. Behalve dan de ronduit kinderlijke mededeling dat men de staatsschuld gaat afbouwen in 25 jaar vanuit accijnzen en btw. Dat is gewoon een slogan. Maar toen ik deze morgen BDW zijn commentaar las op hln.be was het al véél duidelijker waarom ze geen berekeningen hebben of toch tenminste vrijgeven. Nogal wiedes, als je zelf verklaart dat het iets is voor de lange duur, wellicht een decenium. Tja, dan moet je inderdaad met ideaalbeelden werken en dat is net ietsje gemakkelijker dan een concreet plan met cijfers. |
|
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook zie je dat meer en meer jonge Vlamingen met talenten naar Brussel verhuizen, en automatisch dus ook meer in contact staan met de Franse taal en cultuur. ik bezoek soms Vlaamse café's in de hippe Dansaert wijk, daar zie je "crème de la crème" van de Vlaamse culturele elite, maar er wordt net zoveel Frans gesproken als Nederland, en gemakkelijk omgeschakeld. (net als bij ons op het werk overigens) |
|
|
|
|
|
|
#488 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jullie kennen communisme enkel uit de koude oorlogspropaganda in de westerse pers. Maar ik zal hier niet verder over uitwijden want het zou ons te ver leiden.
|
|
|
|
|
|
#489 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#490 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#491 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meer schuld bedoel je, zo is er bijvoorbeeld een derde van de Belgische staatschuld dat richting Brussel gaat bij meer autonomie.
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo simpele oplossingen voor de problemen, hoe komt het toch dat dit nu niet werkt?
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
N-VA klaagt veel aan dat ze bij de nieuwe staatshervorming niet alle middelen meekregen van het federaal niveau. In hun voorstel splitsen zij de sociale zekerheid zonder middelen voor te voorzien die de huidige alternatieve financiering van de sociale zekerheid compenseren.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#494 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de "crème de la crème" van de Vlaamse culturele elite in de cafés van de Dansaert wijk Meent u dat nu écht, "tomm"?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#495 | |
|
|
Citaat:
Het zal een mooi soepje worden als je als Brusselaar altijd van de 2 voordeligste walletjes kan eten. Ik zou al beginnen met wat statutaire ambtenaren aan te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#497 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als het verdeeld wordt, dan volgens het aantal inwoner, dus grof gesproken 60% voor Vlaanderen, 30% voor Wallonië en 10% voor Brussel. |
|
|
|
|
|
|
#498 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Echter gelobby door machtige en rijke heren heeft dat tot nog toe verhinderd. Het is niet meer dan normaal dat wie op de beurs speculeert of grote kapitalen heeft net zo goed belast wordt als U en ik. Als het van Dewever afhangt komt er niets van. Hij is zogezegd voor de gewone man, maar z'n echte vrienden behoren tot de 10% rijkste Vlamingen. De gewone Vlaming zal de buikriem moeten aansnoeren als het programma van NVA er door komt, de elite zal nog rijker worden. Als je een voorproefje wil kun je kijken bij onze Nederlandse buren, daar betaalt iedereen maandelijks z'n eigen ziekteverzekering van rond de 200 euro, terwijl de netto lonen vergelijkbaar zijn met die in België. Daarenboven zijn de eerste 500 euro kosten als men ziek is voor eigen rekening. Belgen klagen graag, maar ze zouden beter eens wat meer over de grens kijken, hoe het er daar aan toe gaat. Laatst gewijzigd door tomm : 2 november 2013 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#499 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals met alles in Belgie zal er ook in de schuld pariteit zijn.
|
|
|
|
|
#500 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|