![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dat vlak ben ik al altijd een grote voorstander geweest van een bepaalde soepelheid: laat leerlingen/ouders zelf kiezen. Natuurlijk binnen een zeker pakket: het gaat immers niet om taalonderwijs voor volwassenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#483 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het amerikaans engels zit vol met vloekwoorden...zo van de 'chit', 'fuck off', en dies meer... Terwijl het brits engels meer de beleefde vorm van engels spreken is ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 december 2014 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat "zelfs jij dan kan", kan dat niet Jan en Alleman.
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord over "divvy" of "wazzack"? Het Brits-Engels zit vol scheldwoorden en soms heel vulgaire taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed dat je me daar op attent maakt, nooit van gehoord in feite, althans in omgang met vreemden is het brits toch ietwat vriendelijker dan het amerikaans ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk hou ik meer van het VS Engels, alhoewel niet van het getto slang die daar soms gesproken wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#489 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tjah, VS taaltje is grammaticaal een hutsepot van overnamewoorden uit het beelfde engels..patstelling is het feit dat het engels van VS ruiger is dan die van UK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jawel, ik heb die op tv gezien en gevolgd...mogelijks moet ik maar concluderen dat beide dan toch sterk op mekaar kunnen trekken qua taalgebruik !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder elkaar gebruiken de Engelsen evengoed schuttingtaal als de Amerikanen.
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voor het overige flink wat verschillen tussen Brits- en Amerikaans-Engels: uitspraak, woordenschat, uitdrukkingen, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Engelsen zelfs heel veel. Je moet maar eens een pub binnenstappen op het zuiden van Engeland. Als je het al allemaal begrijpt, want dat Engels daar staat soms wel heel ver van wat moet doorgaan als Oxford English.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs zeggen dat het Amerikaans Engels een pak homogener is dan het Brits Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gosh, ik denk zo een beetje aan de verwondering die ik had bij de song van Placebo met 'nancy boy', niet zo'n poëtische song doch het kantje van de Britten zeer openlijk ironisch opgenomen word.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 december 2014 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle Britten spreken trouwens evenmin "posh" Engels zoals Margareth Thatcher.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 december 2014 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oke, dan heb ik ongelijk van dat idee...omdat jij best wel ervaring blijkt te hebben met taal..als journalist heb je steevast de wereld echt al afgereist ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal erg subjectief. Toegegeven. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 december 2014 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoeft echt niet de wereld af te reizen om tot het besef te komen dat schelden, vloeken, schuttingstaal, slang... in alle talen en onder alle volkeren voorkomen.
|
![]() |
![]() |