![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daar absoluut niet met akkoord. Om een taal volledig te beheersen hebt u ook een littéraire (met twee t's) background van die taal nodig. Dat is het grote probleem van Vlamingen die Frans leren. Wat u eventueel verder leert in praktijk met contacten en gesprekken zal nooit een perfecte beheersing van die taal zijn. Ik kan bijvoorbeeld ook mijn plan trekken in een Jean Marie Pfaff Duits maar in het Frans versla ik een Fransman omdat ik volledig doordrongen ben van de Franse cultuur. De helft van de Vlamingen zijn er ook van overtuigd dat ze perfect Engels spreken maar in feite spreken ze een fuck and shit Hollywood Amerikaans. Steek hen de New York Times of The Economist in hand en ze verstaan er geen ballen van. Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 december 2014 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan anders zijn in gebieden dicht tegen de taalgrens. Daarom zou een zinvol beleid mijns inziens het Engels als tweede taal in Vlaanderen introduceren, maar het Frans als optie voor tweede taal open houden in relevante gebieden. Dát is Vlaanderen in de 21ste eeuw brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Een hoog niveau van kennis van het Engels komt er niet zomaar via TV of internet. Het Vlaamse onderwijs dient daar een grotere inspanning te leveren. Het meest logische is dat die extra uren Engels gaan ten koste van het Frans.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 december 2014 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 december 2014 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kan het niet gewoon zowel Frans als Engels zijn. Zelfs ik slaag daar in daarboven trek ik nog mijn plan in Duits en Spaans en in Cantonees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén randbemerking slechts: ik hou volstrekt niet van het Amerikaans Engels. Geef mij maar het authentiek Brits Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een steekproef van 1 is niet zo relevant. Het gaat om het aantal uren les in het middelbaar onderwijs. Frans en Engels gewoon omkeren lijkt me een simpele haalbare maatregel die niet te duur hoeft te zijn. Zelfs die situatie kan men nog meer dan voldoende respectvol voor het Frans noemen. Want als we eerlijk zijn dienen we te erkennen dat voor de meeste Vlamingen de kennis van het Frans niet van groter belang is dan die van het Duits, een taal waar er amper een uurtje per week aandacht aan besteed wordt op school (toch in Limburg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denkt u dat het ASO mensen aflevert die perfect wiskunde beheersen? Of perfect chemie onder de knie hebben? Of perfect kunnen turnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Frans legt het, ondanks de verplichting als tweede taal in Vlaanderen, af tegen het Engels.
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diversificatie en realisme in plaats van kortzichtig gelul over een paar taalfouten tegen het Frans van een minister. Van mijn part schrijft Sleurs haar beleidsnota zelfs in het Engels. Kwestie van de Duitstalige Belgen niet te discrimineren. (grijns) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nochtans ook een Belgische taal. In de wereld worden er nog veel meer talen gesproken. (En de wereld is zéér klein geworden) Dat er in België meer dan één taal gesproken wordt is dus geen reden om als Vlaming voor het Frans te kiezen, alleen maar "omdat het een Belgische taal is". Met Engels kan men in bijna heel de wereld terecht. Met Frans niet. Met Nederlands ook niet, maar daarom leren Vlamingen bij voorkeur Engels.
![]() |