![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkenden die ook hun gezin met kinderen en OOK u moeten onderhouden. En jij wilt die mensen hun kindergeld afnemen omdat dit toevallig goed past in uw fobie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik krijg de reacties wel vaker van mensen uit een groot gezin hoor. Och arme, geen broer of zus. Als je dan zegt dat je eigenlijk wel gelukkig bent, en eigenlijk wel heel tevreden dat je enig kind bent omdat je eigen vrienden hebt kunnen kiezen die je als familie beschouwt, dan probeert men de compassietrein er toch om een of andere reden in te rammen ![]() Jammer maar helaas dus, geen nadelen aan enig kind te zijn. De vraag kan je ook anders stellen : misschien knaagt het toch dat u broers of zussen hebt en had u liever tijd willen doorbrengen met mensen waarvan u stiekem vond dat ze het meer waard waren? Alleen mag dat moreel gezien niet, want het is familie. Zonder iets verkeerd te willen zeggen over uw familie, broers of zussen, maar deze situatie is evengoed en in veel situaties die ik rondom mij zie realiteit (bv: ik moet naar een saai familiefeestje terwijl ik die anders nooit zie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of vervangen met een basisinkomen voor iedereen. We dienen wel kinderen maken te ontmoedigen zodat onze steden weer ruimte tot leven krijgen. De infrastructuur kan het nu al niet dragen en één cultuur plant zich verder in de vijfde macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het een rijkdom als men die veelheid aan menselijke relaties kan opbouwen in het eigen leven: naast familie, dorpsgenoten, collega's, vrienden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest zijn maar uitvluchten, voedsel voor uw fobie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben ook voor kindergeld tot 2 kinderen, maar boven 2 kinderen moet ontmoedigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil dat iedereen gelijk voor de wet is. Niet dat de alleenstaande de lasten van grote gezinnen moet dragen. BV. Een gezin met 5 kinderen, waarvan man en vrouw niet werken trekken tegen de 2000 euro en ze betalen geen belastingen maar trekken jaarlijks nog eens duizenden terug. Wat is het verschil met iemand die gaat werken en vakantiegeld krijgt? De werkkracht betaalt nog eens belastingen na een jaar werken. Dat is geen eerlijk systeem. Die werkende alleenstaande moet ook waar voor zijn geld krijgen en niet de lasten van grote gezinnen dragen. Kan dit echt niet anders? We werken het zelf in handen zo he. Neen DPG; het sociaal economische zal zich heel anders moeten hervormen om dit continent te redden. Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2016 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik verontschuldig mij voor elke jaloezie tegenover mijn levensweg, maar dan moet u uw beklag bij uw ouders doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze voeden ze niet op en denken dat religie alles in goede banen zal leiden. Jan, ik wil met U eens door bepaalde wijken rijden. Bent U klaar voor de uitdaging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder de huidige omstandigheden zijn we voor 2050 in veelal Europese grootsteden in de minderheid (in Brussel is dat al zo) en zal men ons "outnumberen". Ik herinner mij Antwerpen nog als kind, ik had ruimte en kon mij bewegen. Nu moet je dat eens zien. Het is niet meer om aan te zien en ze steken de kop in het zand... En al die mensen dat rondlopen, planten zich ook nog eens massaal verder. Tijd daar een einde aan te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik hoop dat u zo'n uitspraken niet in de les doet
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereld...evolkingsgroei Bijna ELK probleem wat we nu kennen herleidt zich tot een te groot bevolkingsaantal, in Macau tot bijna 20.000 mensen per km2. Jazeker, er is plaats genoeg. Wil u naar de Westelijke Sahel verhuizen? Citaat:
Wat wel het geval is, is dat sommige groepen minder opgeleid zijn, zeker in het buitenland. Deze gezinnen hebben vaak enorm veel kinderen waarvoor ze niet kunnen zorgen. Dat is heel erg, want elk kind heeft zou het recht moeten hebben op kansen en een goed leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kindergeld terugschroeven is al één goed middel, maar zal niet voldoende zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |